Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Volt már ilyennel dolgom, nagyon szépen lehet hallani leállított motor után a halk sziszegést. Utastérből is és a motortér felől is. Sokszor ennek ellenére menet közben semmit nem lehet észre venni a fékpedállal/fékhatással/alapjárattal kapcsolatban. Sokkal gyakoribb a membrán elöregedése, kirepedése, vagy valamelyik szelep tömítetlensége a rásegítőn belül.

A fékrásegítőt egyszerűen lehet ellenőrizni házilag! (nem írom le a módszereket, mert szakmabeli vagy :rolleyes: )

De szerintem a fékrásegítőt kizárhatod, mert ha jól emlékszem a tiétek 2001-es autó (hacsak nem érzel valami változást a féknél!). Nagyon korai lenne ez még. Szerintem máshol keresd a hibát. :blink:

hát a pumpálást, meg a pedálbeesést azt tudom... de akkor is ki kell venni, mert féltenyérniy oltban ozsdál... és nem is véknyan...

leszedem, lecsiszolom, alapozó több rltegben, színrefújás, és lakk ;)

szép lesz remélem :lol:

az alapjárat meg szelep eredetű szerintem :D

Elküldve
nem olyan biztos

akár lehet amiatt ingadozó az alapjárat...

tűhegyni lukacsa pl :rolleyes:

de sziszegést nem hallok még ott...

Hát dugózd le azt is egy próbakörre.

Elküldve
Hát dugózd le azt is egy próbakörre.

fékrásegítő nélkül próbakör? :rolleyes:

ez ugye csak vicc? :blink:

egyébként is alapjárattal van bajom, nem a 3000-5500 közötti résszel :D :lol:

Elküldve
fékrásegítő nélkül próbakör? :rolleyes:

ez ugye csak vicc? :blink:

egyébként is alapjárattal van bajom, nem a 3000-5500 közötti résszel :D :lol:

Miért, ha lyukas a rásegítő, akkor az alapjáratba is beleszólhat nem csak a 3000-felettibe nem? Amúgy ha kibírtam a vontatást rásegítő nélkül, akkor te is kibírod egy próbakörre. Van kézifék is nem? ;)

Elküldve
Miért, ha lyukas a rásegítő, akkor az alapjáratba is beleszólhat nem csak a 3000-felettibe nem? Amúgy ha kibírtam a vontatást rásegítő nélkül, akkor te is kibírod egy próbakörre. Van kézifék is nem? :rolleyes:

azé mondom, hogy nem kell menni se, mert nem a 3000felettivel van bajom, sőt már 1500nál sincs semmi, csak alapon.

azért nem megyek próbakört, fékrásegítő nélkül be se bírom nyomni szinta a pedált.

kézifék meg ilyen időben rizikós :blink:

Elküldve
azé mondom, hogy nem kell menni se, mert nem a 3000felettivel van bajom, sőt már 1500nál sincs semmi, csak alapon.

azért nem megyek próbakört, fékrásegítő nélkül be se bírom nyomni szinta a pedált.

kézifék meg ilyen időben rizikós :rolleyes:

Akkor fújkáld féktisztóval a necces helyeket, ha van rés felpörög.

Elküldve
azé mondom, hogy nem kell menni se, mert nem a 3000felettivel van bajom, sőt már 1500nál sincs semmi, csak alapon.

azért nem megyek próbakört, fékrásegítő nélkül be se bírom nyomni szinta a pedált.

kézifék meg ilyen időben rizikós :rolleyes:

Szia! Ha lyukas a fékrásegítőd akkor, ha alapjáraton benyomod a féket leáll a motor vagy legalábbis nagyon elbaxa az alapjáratot és nem csak kicsit megemeli mint amikor pumpálod.

Más a szervódob kivételéhez ki sem kell ereszteni a fékolajat, csak lecsvarozni a dobról meg a konzolról és félrehúzni kicsit, persze nem annyira, hogy eltörjenek a fékcsövek(nem szoktak) és szerintem a pedálnál meg hozzá lehet férni a csapszegéhez, ha másnem kiszeded az ülést és már be is férsz!

Elküldve
Szia! Ha lyukas a fékrásegítőd akkor, ha alapjáraton benyomod a féket leáll a motor vagy legalábbis nagyon elbaxa az alapjáratot és nem csak kicsit megemeli mint amikor pumpálod.

Más a szervódob kivételéhez ki sem kell ereszteni a fékolajat, csak lecsvarozni a dobról meg a konzolról és félrehúzni kicsit, persze nem annyira, hogy eltörjenek a fékcsövek(nem szoktak) és szerintem a pedálnál meg hozzá lehet férni a csapszegéhez, ha másnem kiszeded az ülést és már be is férsz!

Hát a fékpedálnál a csapszeg nagyon gáz, szinte alig látni, gondoltam csak úgy kiszedem megkenni, de aztán amikor befeküdtem, megláttam, lemondtam róla. A kuplunghoz simán hozzáférni, de ez feljebb van.

Elküldve
Akkor fújkáld féktisztóval a necces helyeket, ha van rés felpörög.

még ez is megér egy kört

Szia! Ha lyukas a fékrásegítőd akkor, ha alapjáraton benyomod a féket leáll a motor vagy legalábbis nagyon elbaxa az alapjáratot és nem csak kicsit megemeli mint amikor pumpálod.

Más a szervódob kivételéhez ki sem kell ereszteni a fékolajat, csak lecsvarozni a dobról meg a konzolról és félrehúzni kicsit, persze nem annyira, hogy eltörjenek a fékcsövek(nem szoktak) és szerintem a pedálnál meg hozzá lehet férni a csapszegéhez, ha másnem kiszeded az ülést és már be is férsz!

köszi, kár hogy nem jöttél korában :rolleyes:

azóta már kiokoskdtam magamnak, hogy csak pár csavar az egész :blink:

:lol:

Elküldve

Hello mindenkinek!

Kérdésem lenne.: most cseréletem a hátsó dobokban fékpofákat és meg szerettem volna bizonyosodni arról hogy a rendszer nem-e levegős. Igenám de a légtelenítő csavart sehogy nem tudtam eddíg még kilazulásra bírni. Ha valakinek van valami tippje hogy mit kellene megpróbálnom, azt megköszönném.

Előre is köszönöm Dávid.

Elküldve
Hello mindenkinek!

Kérdésem lenne.: most cseréletem a hátsó dobokban fékpofákat és meg szerettem volna bizonyosodni arról hogy a rendszer nem-e levegős. Igenám de a légtelenítő csavart sehogy nem tudtam eddíg még kilazulásra bírni. Ha valakinek van valami tippje hogy mit kellene megpróbálnom, azt megköszönném.

Előre is köszönöm Dávid.

Csvarlazító+óvatos kocogatás kiskalapáccsal, és ha lehet dugókulcs, vagy csillagkulcs a megindításhoz, ne nyalja le a csavar lapját. De mivel üreges előfordulhat, hogy beletörik.

Elküldve
azé mondom, hogy nem kell menni se, mert nem a 3000felettivel van bajom, sőt már 1500nál sincs semmi, csak alapon.

azért nem megyek próbakört, fékrásegítő nélkül be se bírom nyomni szinta a pedált.

kézifék meg ilyen időben rizikós :blink:

Már bocs, de ez egy baromság! Mi lenne veled, ha lepusztul vagy összetörnek és hazakell jutni valahogy? Rögtön trélert hívsz, drága pénzéééé??? :rolleyes:

Elküldve
Hello mindenkinek!

Kérdésem lenne.: most cseréletem a hátsó dobokban fékpofákat és meg szerettem volna bizonyosodni arról hogy a rendszer nem-e levegős. Igenám de a légtelenítő csavart sehogy nem tudtam eddíg még kilazulásra bírni. Ha valakinek van valami tippje hogy mit kellene megpróbálnom, azt megköszönném.

Előre is köszönöm Dávid.

Szerelőm szerint célszerű cserélni a hátsó munkahengereket is a fékpofákkal együtt. Soxor járt úgy, hogy kicserélte a fékpofákat, aztán egy-két hét múlva elkezdtek szivárogni a munkahengerek. Mikor az enyémet cserélte, akkor is levette a dobot, egy csavarhúzóval felhajtotta a munkahenger porvédőgumiját, és ott állt már alatta a fékfolyadék.

Elküldve
Szerelőm szerint célszerű cserélni a hátsó munkahengereket is a fékpofákkal együtt. Soxor járt úgy, hogy kicserélte a fékpofákat, aztán egy-két hét múlva elkezdtek szivárogni a munkahengerek. Mikor az enyémet cserélte, akkor is levette a dobot, egy csavarhúzóval felhajtotta a munkahenger porvédőgumiját, és ott állt már alatta a fékfolyadék.

Én is cserétem alapból, de én meg a fékcsövet nem bírtam kitekerni a munkahengerből, egyből lenyalta a hatlapfejet a kulcs. Végülis csőfogóval tekertem ki az egyik felén, a másik oldalon meg kapásból elcsíptem tőben fogóval. Opel bótban 8-10 ezerért ajánlotta acél gyári hajtogatott fékcsővet, én meg az unixnál vettem 800-ért rézből, és meghajtottam. Igaz olyan mint az ökörhuggyozás, de a fékfolyadék eltálál benne. :rolleyes: Hát ja asszem 3500-volt/db a munkahenger, ha már fékcsere, ezt nem érdemes kihagyni.

Elküldve
Már bocs, de ez egy baromság! Mi lenne veled, ha lepusztul vagy összetörnek és hazakell jutni valahogy? Rögtön trélert hívsz, drága pénzéééé??? :rolleyes:

hát akkor kézifékkel hazajövök vontatva, de a pedált marhára nyomni kell, egy kis fékezéshez is...

Elküldve
Ráadásul nem túl harapós kemény taposás mellett sem.

Mondjuk nálunk amúgy sem harapos, a tanulókocsis Mercinél is fogott mint állat, meg a keresztmami Suzukijánál is nagyon érzékeny, engem kifejezetten zavart. Persze biztos meg lehet szokni, de szerintem jobb így, és nem egy-nem két Suzukit láttam már a sorban araszolva, hogy hirtelen állnak meg, nem szép finoman, ezek szerint nem csak nekem gyűlt meg a bajom a fékével.

Elküldve
Az astra nudli,azzal még lehet fékezni,de pl egy omival totál nem lehet megállni rásegítés nélkül,még ha lépésben haladsz akkor sem.

Csak azért mert gyönge vagy, nem kell általánosítani. :rolleyes: :blink: :lol:

Elküldve
Csak azért mert gyönge vagy, nem kell általánosítani. :rolleyes: :blink: :lol:

Két lábbal tapostam és nem állt meg.Ott nem viccből van a rásegítő,mint az astrában.

Elküldve
Két lábbal tapostam és nem állt meg.Ott nem viccből van a rásegítő,mint az astrában.

Jólvan na, csak piszkállak. Ahelyett, hogy örülnél, hogy foglalkozom veled.

Elküldve
Jólvan na, csak piszkállak. Ahelyett, hogy örülnél, hogy foglalkozom veled.

Inkább egy nőstény foglalkozna velem,én nem vagyok olyan sziszafiú! :rolleyes: :blink:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.