Novy Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Szerintem meg sokszor pont az a baj, ha helyzet van nem fékeznek elég keményen. Gyenge fékezésből nehezebb átváltani keményebbre, mintha egyből padlóznál, és ha látod, hogy nem akkora a baj, akkor finomra váltani. hát... ha olyan van nekem mindig füstöl az első kettő :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 hát... ha olyan van nekem mindig füstöl az első kettő :D Mi, a fék? :) ..vagy a kerekek? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Mi, a fék? :) ..vagy a kerekek? :) a fejed :lol: valószínű, hogy a kerekek nem? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 a fejed :) valószínű, hogy a kerekek nem? :) Há'má'mé'..a forma egyben láttam féket is füstölni... :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 hát... ha olyan van nekem mindig füstöl az első kettő :) Nekünk könnyű az első ketőt blokkolni, de sokszor látok olyan belesetet, hogy ABS-meg kutyafüle , aztán lett volna akkora helye megállni hogy tyűha, de csak fékezgettek. Meg 3 méteres árokpart, de inkább összement a szembejövővel, mert nem akart az árokba borulni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Nekünk könnyű az első ketőt blokkolni, de sokszor látok olyan belesetet, hogy ABS-meg kutyafüle , aztán lett volna akkora helye megállni hogy tyűha, de csak fékezgettek. Meg 3 méteres árokpart, de inkább összement a szembejövővel, mert nem akart az árokba borulni. az ABS csalóka, mert odalépsz neki, akkor befog, aztán flengedi magának, és taposni kell jobban... nekem télen se kellett eddig még abs...egy esetet kivéve... de egy teszten kimutatták, és pontosan F astrával volt végezve a teszt, hogytélen hóbana fékút megnő abs el :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Télen mindenképp megnő a fékút, nem? Az ABS-nek az(is) a legfőbb előnye, hogy irányitható marad a kocsi fékezés közben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Télen mindenképp megnő a fékút, nem? Az ABS-nek az(is) a legfőbb előnye, hogy irányitható marad a kocsi fékezés közben. Persze, de minek van valakinek ABS-e ha nem használja ki a teljes fékerőt? Az elektronika majd úgyis korrigál helyette ha megcsúsznak a kerekek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 az ABS csalóka, mert odalépsz neki, akkor befog, aztán flengedi magának, és taposni kell jobban... nekem télen se kellett eddig még abs...egy esetet kivéve... de egy teszten kimutatták, és pontosan F astrával volt végezve a teszt, hogytélen hóbana fékút megnő abs el :) Na azért az abs nem így működik. Az legtöbb bosch rendszerű abs rendelkezik leválasztószeleppel, amely azt jelenti, hogy ha működésbe lép a rendszer, akkor ez a szelep függetleníti a pedáltól a kerekekhez kivezérelt nyomást. (Utána már hiába erősködsz.) Olyankor teljes egészében csak a nyomásnövelő és csökkentő szelepek dolgoznak váltakozva másodpercenként kb. 12-szer. A kerekek csúszását optimális értéken tartja, ez kb. 10-15% szlipnek felel meg. Magyarul hiába taposod jobban. Az abs pedig laza talajon (a laza hó is ide tartozik!) valóban hátrány. Ennek egy közismert jelenség az oka: az ékhatás. Az abs ezt nem engedi. Ezért találták ki a műszerfalról kikapcsolható rendszert. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 jaja ott is a kerék elé torlódó havat mondták oknak. én kevesebb ABS es kocsit vezettem, de nem tetszett :) biztos hozzá kell ahhoz is szokni... és tuti irányíthatóbb... de én sokszor pont azt használom ki, ha beletaposok a fékbe, akkor oldalra fog menni a kocsi mint a 4 kerékkel adott esetben.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Na azért az abs nem így működik. Az legtöbb bosch rendszerű abs rendelkezik leválasztószeleppel, amely azt jelenti, hogy ha működésbe lép a rendszer, akkor ez a szelep függetleníti a pedáltól a kerekekhez kivezérelt nyomást. (Utána már hiába erősködsz.) Olyankor teljes egészében csak a nyomásnövelő és csökkentő szelepek dolgoznak váltakozva másodpercenként kb. 12-szer. A kerekek csúszását optimális értéken tartja, ez kb. 10-15% szlipnek felel meg. Magyarul hiába taposod jobban. Az abs pedig laza talajon (a laza hó is ide tartozik!) valóban hátrány. Ennek egy közismert jelenség az oka: az ékhatás. Az abs ezt nem engedi. Ezért találták ki a műszerfalról kikapcsolható rendszert. Pontosan ezért gondolkodom én is azon, hogy érdemes-e ABS rendszerrel felszerelni a gépkocsit. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 Pontosan ezért gondolkodom én is azon, hogy érdemes-e ABS rendszerrel felszerelni a gépkocsit. :) Én azon az elven vagyok, hogy ami nincs, az nem is tud elromlani. Apósom sz@pik rengeteget a tigrájában a blokkolásgátlóval. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnny82 Elküldve November4, 2009 Megoszt Elküldve November4, 2009 A tárcsafékes, és a dobfékes kézifékbowden ugyan az vagy teljesen más??? (pl gsi c20ne vs c14nz) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 A tárcsafékes, és a dobfékes kézifékbowden ugyan az vagy teljesen más??? (pl gsi c20ne vs c14nz) más ezért kell áthegeszteni a tárcsafékes hídon a tartókat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wzsolt_1.6_16V Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Az legtöbb bosch rendszerű abs rendelkezik leválasztószeleppel, amely azt jelenti, hogy ha működésbe lép a rendszer, akkor ez a szelep függetleníti a pedáltól a kerekekhez kivezérelt nyomást. (Utána már hiába erősködsz.) Olyankor teljes egészében csak a nyomásnövelő és csökkentő szelepek dolgoznak váltakozva másodpercenként kb. 12-szer. A kerekek csúszását optimális értéken tartja, ez kb. 10-15% szlipnek felel meg. Magyarul hiába taposod jobban. Hát ez lehet a mai vészfék rásegítős meg ESP-s rendszereknél így van, de hogy a mi F Astráinkon az abs csak elvenni tudja a fékerőt az szinte biztos. Ezért is mondják, hogy abs-el keményen taposni kell vészfékezéskor és hagyni az abs-t dolgozni. Ha felengeded vagy pumpálod az abs-est mint a hagyományost akkor cseszheted mert jól megnő a fékutad. Az abs pedig laza talajon (a laza hó is ide tartozik!) valóban hátrány. Ennek egy közismert jelenség az oka: az ékhatás. Az abs ezt nem engedi. Ezért találták ki a műszerfalról kikapcsolható rendszert. Vészhelyzetben azt nem fogod magad kapcsolgatni az tuti. Én ezt eddig terepjáróknál hallottam, hogy ott jobb a blokkoló kerék mert az összegyűjti az ágakat, gazokat és van rendesen ékhatás. Bitos a hóban is van ennek előnye de ha télen kikapcsolod és jégre vagy nedves útra érve kell fékezni akkor inkább hátány ha ki van kapcsolva. Én szeretem ha dolgozik az abs mert akkor simán tudok kormányozva korrigálni esetleg a csattanástól megmenekülni és a gumi sem kopik kockára pl egy autópályás fékezéskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Hát ez lehet a mai vészfék rásegítős meg ESP-s rendszereknél így van, de hogy a mi F Astráinkon az abs csak elvenni tudja a fékerőt az szinte biztos. Ezért is mondják, hogy abs-el keményen taposni kell vészfékezéskor és hagyni az abs-t dolgozni. Ha felengeded vagy pumpálod az abs-est mint a hagyományost akkor cseszheted mert jól megnő a fékutad. Vészhelyzetben azt nem fogod magad kapcsolgatni az tuti. Én ezt eddig terepjáróknál hallottam, hogy ott jobb a blokkoló kerék mert az összegyűjti az ágakat, gazokat és van rendesen ékhatás. Bitos a hóban is van ennek előnye de ha télen kikapcsolod és jégre vagy nedves útra érve kell fékezni akkor inkább hátány ha ki van kapcsolva. Én szeretem ha dolgozik az abs mert akkor simán tudok kormányozva korrigálni esetleg a csattanástól megmenekülni és a gumi sem kopik kockára pl egy autópályás fékezéskor. Az enyémben kb így nézki: alapfelszerelés az első tárcsafék, az ABS, a kanyarodási fékszabályozás (Cornering Brake Control ? CBC) és a Fékasszisztens. A csak szükség esetén energiát felvevő, és ezzel a fogyasztást csökkentő elektrohidraulikus szervokormány (Electro-Hydraulic Power Steering ? EHPS) szintén alapfelszerelés, míg az ESPPlus opcióként kapható. A Cornering Brake Control (CBC) kanyarban optimalizálja a fékutat és a stabilitást. Ha a szenzorok eltérést érzékelnek a kerekek fordulatszáma között, akkor megváltozik a fékerő elosztása is, hogy az autót stabilizáló nyomaték keletkezzék. A Fékasszisztens pedig a fékerőrásegítő kiegészítő funkciója, amely gyors pedálnyomáskor ráadja a maximális féknyomást, lerövidítve a megálláshoz szükséges távolságot. És még egy oldalnyi rövidítés kavalkád. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Az enyémben kb így nézki: alapfelszerelés az első tárcsafék, az ABS, a kanyarodási fékszabályozás (Cornering Brake Control ? CBC) és a Fékasszisztens. A csak szükség esetén energiát felvevő, és ezzel a fogyasztást csökkentő elektrohidraulikus szervokormány (Electro-Hydraulic Power Steering ? EHPS) szintén alapfelszerelés, míg az ESPPlus opcióként kapható. A Cornering Brake Control (CBC) kanyarban optimalizálja a fékutat és a stabilitást. Ha a szenzorok eltérést érzékelnek a kerekek fordulatszáma között, akkor megváltozik a fékerő elosztása is, hogy az autót stabilizáló nyomaték keletkezzék. A Fékasszisztens pedig a fékerőrásegítő kiegészítő funkciója, amely gyors pedálnyomáskor ráadja a maximális féknyomást, lerövidítve a megálláshoz szükséges távolságot. És még egy oldalnyi rövidítés kavalkád. :) hmm... nekem meg van fékpedálom (FPDL), amit ha megnyomok (MGNY) akkor lassul (LSL) az autó majd megáll (MGLL) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 hmm... nekem meg van fékpedálom (FPDL), amit ha megnyomok (MGNY) akkor lassul (LSL) az autó majd megáll (MGLL) :) THV (te hülye vagy :)) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 én is pontosan ugyan így hallottam F astrákról az ABS-t mint 1.6 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Na azért az abs nem így működik. Az legtöbb bosch rendszerű abs rendelkezik leválasztószeleppel, amely azt jelenti, hogy ha működésbe lép a rendszer, akkor ez a szelep függetleníti a pedáltól a kerekekhez kivezérelt nyomást. (Utána már hiába erősködsz.) Olyankor teljes egészében csak a nyomásnövelő és csökkentő szelepek dolgoznak váltakozva másodpercenként kb. 12-szer. A kerekek csúszását optimális értéken tartja, ez kb. 10-15% szlipnek felel meg. Magyarul hiába taposod jobban. Az abs pedig laza talajon (a laza hó is ide tartozik!) valóban hátrány. Ennek egy közismert jelenség az oka: az ékhatás. Az abs ezt nem engedi. Ezért találták ki a műszerfalról kikapcsolható rendszert. a vivaróban az ABS egy foshalom, komolyan mondom jobb lenne, ha nem is lenne, akkor legalább valamelyik kerék fogna :) a faluban sok a rossz, latyakos út, most meg a lehullott faleveleken korcsolyázok fékezésekkor... NEM SZERETEM :D A jeges útról meg ne is beszéljünk (igaz elég súlyos, üresen 1900 kg, de akkor is, fékezésnék csak berreg a lábam alatt, és konkrétan szinte gyanúgy megyek előre) Persze legalább kormányozható, de minek :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
webshark Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 GPDL, KPL, mint extráim. Meg VNHRG, RDO.... :) a lehullott faleveleken korcsolyázok fékezésekkor 4 éve még relatív új vezetőként- sötétben kellett a Bakonyon átkelnem. Eső, szél erős, az összes levelet lefújta elém, ablakmosó tartály üres, sötétség, Biciklisek világítás nélkül. némileg féltem, 4 órásra nyúlt az út... A tököm televan, hogy pl fékbetétből létezik kb 3 féle (ránézésre is) az 94/12 es F Astra Caravanom (=Estate)-hoz, a gyújtáselosztó alatti tömítést, is két formában csinálták, szimmering vagy gumigyűrű, (dől az olaj belőle) A szelepfedél-tömítést még jó, hogy ne variálták meg ennyire!!! Múltkor az olajjal majdnem felgyújtottam a konyhát, (60-80 centis lánggal elérte az elszívót.. de nem maradt nyoma, némi koszon kívül) ezért még kereten kívül fogok újítani egy poroltót/firekillert! Tojok rá, hogy nem eszek egy hétig... Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 hmm... nekem meg van fékpedálom (FPDL), amit ha megnyomok (MGNY) akkor lassul (LSL) az autó majd megáll (MGLL) :) Hogy ti mekkora marhák vagytok. :) :D :lol: :lol: B) ;) :P :lol: :P :lol: :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Hogy ti mekkora marhák vagytok. :) :) :D :lol: :lol: B) ;) :P :lol: :P :lol: :D csak ő :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Sürgősen eladó egy alig használt 4 személyes gyári Phillips tábortűz, kevés km-ben :) Bocs ON Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 A tököm televan, hogy pl fékbetétből létezik kb 3 féle (ránézésre is) az 94/12 es F Astra Caravanom (=Estate)-hoz, a gyújtáselosztó alatti tömítést, is két formában csinálták, szimmering vagy gumigyűrű, (dől az olaj belőle) A szelepfedél-tömítést még jó, hogy ne variálták meg ennyire!!! Múltkor az olajjal majdnem felgyújtottam a konyhát, (60-80 centis lánggal elérte az elszívót.. de nem maradt nyoma, némi koszon kívül) ezért még kereten kívül fogok újítani egy poroltót/firekillert! Tojok rá, hogy nem eszek egy hétig... De, abból is van olyan, amiben vannal alukarikák, hogy ne tudd túlhúzni, mag van, amelyikben nincs. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts