Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Senki ne értse félre, de Zakopane-ből lefelé nem véletlen vannak kint a táblák, hogy teherautó 3. sebesség max 30km/h, bár nem értem, hogy a személykocsikat miért nem korlátozzák ott le, vagy csak 2 éve nem volt amikor arra jártam nem tudom. Az bizti, hogy ott felfelé és lefelé nagyon észnél kell lenni, mert a szallagkorlát sokat nem okozna ha begyorsul a vas! Szerintem nekem ott hullámosodott be a tárcsám anno, pedig ésszel jöttem lefelé!

Link to comment
Megosztás:

Anno úgy tanultuk, hogy annyival menj lefele mint amennyivel felfele tudsz. Tehát ha az ikarus 30-al tud felcammogni akkor lefele se legyen nagylegény 60-al.

Ha az 1.4es astra megpakolva pl 50-el tud felmenni akkor ne engedjük el 70-ig lefele sem. Szóval ésszel. Nincs az átlag magyar ember a hegyekhez szokva. (na meg a téli vezetést is elfeljtjük egy nyár alatt. Kíváncsi is leszek ismét ha leesik az első hó :rolleyes: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na voltam ma itt a Tesco parkolóban az UNIX kamionon közlekedés biztonsági mérésen (fék és lengéscsillapító)

A lengéscsillapítók rendben vannak, de a fékeim nem az elsőkben 12%os eltérés van, az határon belüli bőven, a hátsók 27%osak és a határ 30% , na ezt megnézetem majd. Ja és a kézifék meg 41% os szóval ezt is nézetem. A jobb oldali a rosszabbik ami egyszer már befogott, lehet deformálódott??

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na voltam ma itt a Tesco parkolóban az UNIX kamionon közlekedés biztonsági mérésen (fék és lengéscsillapító)

A lengéscsillapítók rendben vannak, de a fékeim nem az elsőkben 12%os eltérés van, az határon belüli bőven, a hátsók 27%osak és a határ 30% , na ezt megnézetem majd. Ja és a kézifék meg 41% os szóval ezt is nézetem. A jobb oldali a rosszabbik ami egyszer már befogott, lehet deformálódott??

Lehet, de akkor szerintem rázna-lüktetne. Én is néztem a kamiont, simán csak odamentél, oszt jónapot?

Link to comment
Megosztás:

Okés köszi az infót <_<

Lehet holnap odalépek, már ma akartam csak féltem hogy szétrázzák a kutyakaját a csomitartóban. :rolleyes: Amióta féket cseréltem egyszer már mérettem akkor katasztrofális volt, utánna szétszedtem-összeraktam-légtelenítettem, de nem mentem el mégegyszer mérni.

Link to comment
Megosztás:

Lehet holnap odalépek, már ma akartam csak féltem hogy szétrázzák a kutyakaját a csomitartóban. :rolleyes: Amióta féket cseréltem egyszer már mérettem akkor katasztrofális volt, utánna szétszedtem-összeraktam-légtelenítettem, de nem mentem el mégegyszer mérni.

Szerintem menj el megéri....10 perc <_<

Link to comment
Megosztás:

Kapsz törzsvásárlói kártyát, amivel 10%-os kedvezménnyel vásárolhatsz. Postázzák.

off:Na rájöttem hogy akkor oda is adták a kártyát...belerakta a forgalmiba...és ez tegnap derült ki mikor a rendőrök alma citrom akciójába belefutottam :rolleyes: on

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na sikeresen befejeztem ma a fék felújítást, igaz csak első keréken történt meg a hátsókat csak kipucoltam, de ég-és föld a különbség. Brembo tárcsa Bendix betéttel lett betéve, nagyon meggyőző a dolog! :rolleyes: Mikor felraktam és lehuztam nyomatékra a kerékcsavarokat mentem egy kört és utána somán kézzel át lehetett tekerni a keeket mikor ismét fel emeltem ellenőrzés céljából. Tehát nekem ez után ugy tünt, hogy jól sikerült.

Egy kérdés csak, mennyire üzemszerű az ilyenkor, hogy cc 25km-es táv után meleg az agy, már mint kézmeleg. Bevallom még soha nem vizsgáltam ezeket a dolgokat mióta nálam van a kocsi, tehát nem is tudom milyen volt elötte! <_<

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na sikeresen befejeztem ma a fék felújítást, igaz csak első keréken történt meg a hátsókat csak kipucoltam, de ég-és föld a különbség. Brembo tárcsa Bendix betéttel lett betéve, nagyon meggyőző a dolog! :rolleyes: Mikor felraktam és lehuztam nyomatékra a kerékcsavarokat mentem egy kört és utána somán kézzel át lehetett tekerni a keeket mikor ismét fel emeltem ellenőrzés céljából. Tehát nekem ez után ugy tünt, hogy jól sikerült.

Egy kérdés csak, mennyire üzemszerű az ilyenkor, hogy cc 25km-es táv után meleg az agy, már mint kézmeleg. Bevallom még soha nem vizsgáltam ezeket a dolgokat mióta nálam van a kocsi, tehát nem is tudom milyen volt elötte! <_<

Köszi

Szerintem tök normális, mert ugye egyrészt a mozgási energia hővé alakul tehát muszáj melegednie, másrészt valamennyire tuti össze kell kopniuk, egy picit biztos hozzáér állandóan egy ideig.

Link to comment
Megosztás:

Hali,

két kérdesem merült fel a fék témában, hogyan tudom ellenőrizni a fékek állapotát otthon?

Hol tudom állítani a kéziféket és a lábféket hogy hamarabb fogjon? A lábféken vagy 2-3cm van hátra igaz ellehet satuzni 30-40nél, de jobban érezném magam ha több maradna benne! Levegősnek nem levegős, legalábbis nem rugózik a fék és olaj is van benne elég.

Ezt egyébként mennyi időnként kellene cserélni vagy hogy működik ez?

Kézifékem jobban aggaszt, mert apunak a G-s 40-50nél száraz aszfalton elfekteti a hátsó kereket. Nekem 20-30nál még meg sem nyekken <_< Jó nem úgy járok vele azért, csak tesztelni akartam a téli hóra :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hali,

két kérdesem merült fel a fék témában, hogyan tudom ellenőrizni a fékek állapotát otthon?

Hol tudom állítani a kéziféket és a lábféket hogy hamarabb fogjon? A lábféken vagy 2-3cm van hátra igaz ellehet satuzni 30-40nél, de jobban érezném magam ha több maradna benne! Levegősnek nem levegős, legalábbis nem rugózik a fék és olaj is van benne elég.

Ezt egyébként mennyi időnként kellene cserélni vagy hogy működik ez?

Kézifékem jobban aggaszt, mert apunak a G-s 40-50nél száraz aszfalton elfekteti a hátsó kereket. Nekem 20-30nál még meg sem nyekken <_< Jó nem úgy járok vele azért, csak tesztelni akartam a téli hóra :rolleyes:

El kell menni fékhatásmérésre pár ezer forint itt Győrben 1500-volt. A kéziféket lehet állítani, hogy hamarabb fogjon, a lábféket nem, elöl-hátul autómatikus az utánnaállítás. Pontosabban elöl csak simán kopik, hátul meg van egy racsnis mechanika ami utánállít. Szemrevételezéssel lehet megnézni, hogy mennyire kopott, ellöl ehhez le kell venni a kereket, bár ha olyan felni van talán látszik , hátul meg le kell venni a dobot is, a szegecseknek amik a ferrodolt fogják nem szabad kintebb lenniük mint a kopóréteg. Elviszed fékhatásmérésre, ha jó akkor otthon megnézed, hátul kiöntöd a fékport, ha nem kopott mehetsz tovább. Ha kopott akkor csere, lehet elég a betét-pofa, de előfordulhat a tárcsa-dob is. Lehet őket szabályozni is, de én nem kínlódtam vele. Ha meg rossz az eredmény a mérésen akkor egyértelmű csere. A kézifék is megjavul a fékcserekor, mert ugyanazt a fékdobot-pofát használja mint a lábfék. Asszem van róla leírás a Gyík-ben.

Link to comment
Megosztás:

Hali,

két kérdesem merült fel a fék témában, hogyan tudom ellenőrizni a fékek állapotát otthon?

Hol tudom állítani a kéziféket és a lábféket hogy hamarabb fogjon? A lábféken vagy 2-3cm van hátra igaz ellehet satuzni 30-40nél, de jobban érezném magam ha több maradna benne! Levegősnek nem levegős, legalábbis nem rugózik a fék és olaj is van benne elég.

Ezt egyébként mennyi időnként kellene cserélni vagy hogy működik ez?

Kézifékem jobban aggaszt, mert apunak a G-s 40-50nél száraz aszfalton elfekteti a hátsó kereket. Nekem 20-30nál még meg sem nyekken <_< Jó nem úgy járok vele azért, csak tesztelni akartam a téli hóra :rolleyes:

El kell menni fékhatásmérésre pár ezer forint itt Győrben 1500-volt. A kéziféket lehet állítani, hogy hamarabb fogjon, a lábféket nem, elöl-hátul autómatikus az utánnaállítás. Pontosabban elöl csak simán kopik, hátul meg van egy racsnis mechanika ami utánállít. Szemrevételezéssel lehet megnézni, hogy mennyire kopott, ellöl ehhez le kell venni a kereket, bár ha olyan felni van talán látszik , hátul meg le kell venni a dobot is, a szegecseknek amik a ferrodolt fogják nem szabad kintebb lenniük mint a kopóréteg. Elviszed fékhatásmérésre, ha jó akkor otthon megnézed, hátul kiöntöd a fékport, ha nem kopott mehetsz tovább. Ha kopott akkor csere, lehet elég a betét-pofa, de előfordulhat a tárcsa-dob is. Lehet őket szabályozni is, de én nem kínlódtam vele. Ha meg rossz az eredmény a mérésen akkor egyértelmű csere. A kézifék is megjavul a fékcserekor, mert ugyanazt a fékdobot-pofát használja mint a lábfék. Asszem van róla leírás a Gyík-ben.

Az automatikus utánállítás nem mindig működik, főleg idősebb autóknál. Ez okozhat nagyobb holtjátékot. Dani, kérdéseidből ítélve inkább vidd el szerelőhöz, ne kísérletezz vele. Féket csak az szereljen otthon, aki teljesen biztos magában! (Ja és ért is hozzá, nem csak azt hiszi!)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na sikeresen befejeztem ma a fék felújítást, igaz csak első keréken történt meg a hátsókat csak kipucoltam, de ég-és föld a különbség. Brembo tárcsa Bendix betéttel lett betéve, nagyon meggyőző a dolog! :rolleyes: Mikor felraktam és lehuztam nyomatékra a kerékcsavarokat mentem egy kört és utána somán kézzel át lehetett tekerni a keeket mikor ismét fel emeltem ellenőrzés céljából. Tehát nekem ez után ugy tünt, hogy jól sikerült.

Egy kérdés csak, mennyire üzemszerű az ilyenkor, hogy cc 25km-es táv után meleg az agy, már mint kézmeleg. Bevallom még soha nem vizsgáltam ezeket a dolgokat mióta nálam van a kocsi, tehát nem is tudom milyen volt elötte! <_<

Köszi

Ez így normális.

Link to comment
Megosztás:

Az automatikus utánállítás nem mindig működik, főleg idősebb autóknál. Ez okozhat nagyobb holtjátékot. Dani, kérdéseidből ítélve inkább vidd el szerelőhöz, ne kísérletezz vele. Féket csak az szereljen otthon, aki teljesen biztos magában! (Ja és ért is hozzá, nem csak azt hiszi!)

Ezért kérdezek hogy értsek és ne csak azt higgyem hogy értek :rolleyes: noés nem a kocsinak esek egyből!

Mert ha sokan azt mondják hogy azt ne akkor azt lehet megfogadom, de persze ez még mindig nem biztos, mert akkor megyek uncsimhoz akinek kilessz lasan a pecke velem hogy mindenn vacakkal hozzá futok (targoncaszerelő). Ezért próbálok okosodni én is és nem csak ott álni majd mint egy f..

Link to comment
Megosztás:

ez az utánállító dolog egy misztikum.

szerintem az nem is állít utána, csak lehet állítani, és visszafelé nem engedi.

mikor én levettem a dobot, és mozgattam kézzel, akkor 4cmeket szét kellett húzni, mire egyet is átugrott a lemezke a ricnin.

Link to comment
Megosztás:

ez az utánállító dolog egy misztikum.

szerintem az nem is állít utána, csak lehet állítani, és visszafelé nem engedi.

mikor én levettem a dobot, és mozgattam kézzel, akkor 4cmeket szét kellett húzni, mire egyet is átugrott a lemezke a ricnin.

Na azért mégiscsak állít valamit utánna hamár a szegecsig elkopott a pofa.

Link to comment
Megosztás:

Na azért mégiscsak állít valamit utánna hamár a szegecsig elkopott a pofa.

nemtom, nekem nincs 4cmnyi fero a két pofán együttesen se.

felraktam beállítottam kézzel, és azóta is úgy van

műszakin megfelelt.

legközelebb le kell cserélni a betétet is, meg a dobot is, mert a betét szerintem meg van pörkölődve, mert fekete az egész... bár amit eddig szétszedtünk, abban mindben fekete volt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.