Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Két tárcsa bordákkal össze van rakva. Mint a porszívó tárcsája, ha láttál már olyat.

köszi, közben nézelődtem, láttam hogyan van megoldva, neked hűtött van ,mert én azon kívül hogy rendesen vállasodik a tárcsa..nem emlékszem arra hogy hűtött lenne.

PS szép a hátsó dobod még, az összekötő dió az persze originál gyári....

Link to comment
Megosztás:

köszi, közben nézelődtem, láttam hogyan van megoldva, neked hűtött van ,mert én azon kívül hogy rendesen vállasodik a tárcsa..nem emlékszem arra hogy hűtött lenne.

PS szép a hátsó dobod még, az összekötő dió az persze originál gyári....

Nekem hűtőtt? Nem is tudtam... :huh: Hol láttad a hátsó dobom?

Link to comment
Megosztás:

Hát azt nem tudom, de szerintem ha főfékhegert kell cserélni akkor azt is, mert ugye szerves egységet képez a kettő, de ebben nem vagyok biztos.

Megnéztem a főfékhengert:

A tetejére az van írva, hogy: 14 meg az, hogy EB

Az aljára pedig: 2122 M 32 Made in france

Na én ebből a médinfansz-ot értem. És a többi?

Vagy ez azt jelenti, hogy 21,22-es furata van?

Érdekes, hogy az alkatrészkatalógusokban 22,2-es és 20,6-os van csak...

Vajon ezt kell cserélni a nagyobb fékhez vagy nem?

Link to comment
Megosztás:

lehet külön a GSi agyakat is, kötél jó lesz hozzá.

valamint cuppra felmegy a GSi híd is. Sőt a vectra A 2000i-é is, csak ott a fékerőszabályzóval kell mókolni kicsit, meg a kötéllel.

kézifékkart nem kell cserélni.

viszont ha fix fékerőcsökkentő kapszulád van csak a hátsó körben, azt fékerőszabályzóra kell cserélni, ami a GSi hídon van.

ha nem a 22-es főfékhengered van, akkor azt is cserélni kell olyanra.

csövek bekötése értelemszerűen, viszont valószínű csinálni kell hozzá másik réz fékcsöveket hátra.

Az én Vectra hídamon nincs fékerőszbályájzó :huh:

Link to comment
Megosztás:

A Vectra híddal kapcsolatos tapasztatok idáig.

A kéziféket a 2 autó kézifékével kell valahogy összehozni, mert így sz@r

úgy ahogy van, még a kipuffcső is útban van! :lol:

A hátsó fékcső jó, lenne, ha a saját hídja lenne fent, viszont a Vectra

csövezése más ezért azt is variálni kell! :lol: :lol:

Egyenlőre ennyi, majd mondom tovább az infókat.

Link to comment
Megosztás:

A fékhatással nincs gond, csak elég puha.

Ha jó a rásegítő (ép vákuumrendszer) és főfékhenger (nem játszik egymásba a két fékkör) egységed és nem levegős a rendszer (mostanában nem volt megbontva), akkor bizony határozottnak kell lennie a pedálnak.

Az, hogy érzetre megfelelő a fékhatás, nem jelent semmit. Viszonylag olcsó egy sima fékerő mérés, aminél a felvett karakterisztikát össze lehet hasonlítani a gyári görbével. Abból sok minden kiderül. A biztonság ennyit megér!!

Link to comment
Megosztás:

És sztem a vákumcsöveket is. Ha éppen nem segít rá a rásegítő akkor is elég hülye puha érzete van, meg túlságosan nem is akar megállni :lol:

Hát igen a rásegitő nagyban meghmisítja a jó fék "érzetét". Igazából hogy kemény-e vagy puha azt álló motornál kellene megnézni a kocsi álló helyzetében amikor már elment a vákum. ha így is puha akkor már nem stimmel vmi. Lehet csak levegős. Itt Győrben nekem 1500Ft volt a fékhatásmérés.

szerintem meg kérdezd meg Demót, milyen vidám is az mikor befog a hátsó fék........

Hát azért írtam neki, ha nem pördült meg eddíg akkor nem gond a fékerőszabályzó hiánya. Ha jól működik akkor az elsőknek kéne blokkolnia.

Link to comment
Megosztás:

Én is hátsó tárcsafékesítésen gondolkozom, és próbálom kideríteni hogy mi kell még hozzá.

Vajon a főfékhengert cserélni kell a nagyobb fékhez vagy nem? :lol:

A tetejére az van írva, hogy: 14 meg az, hogy EB

Az aljára pedig: 2122 M 32 Made in france

Na én ebből a médinfransz-ot értem. :lol:

És a többi? Ez most a kicsi, vagy a 22-es? :lol:

A fékerőszabályozó beszerelése a sima patron helyére nagy meló? Kell hozzá fúrni faragni hegeszteni, vagy csak sima kivesz/berak eset? :lol:

Link to comment
Megosztás:

hétvégére meg felrakhatjátok a tárcsát hátra is, egye fene :lol:

Hát én nem csak hétvégére raknám fel a tárcsát, maradhatna hét közben is... :lol:

Egyébként komplett fékcserére gondoltam, tehát az első fostaligát is kicserélném egy 256osra.

Annál is inkább aktuális lesz a dolog mert az autószerelő szerint az első tárcsának akkora válla van hogy rá lehet támaszkodni :lol:

Ehhez kellene a segítségetek, hogy mit és hogyan kell kicserélni, hogy működjön a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem csak hétvégére raknám fel a tárcsát, maradhatna hét közben is... :lol:

Egyébként komplett fékcserére gondoltam, tehát az első fostaligát is kicserélném egy 256osra.

Annál is inkább aktuális lesz a dolog mert az autószerelő szerint az első tárcsának akkora válla van hogy rá lehet támaszkodni :lol:

Ehhez kellene a segítségetek, hogy mit és hogyan kell kicserélni, hogy működjön a dolog.

Hidd el nekem,ha nincs feleslegesen kidobandó pénzed,vegyél jó első 256-ot(tárcsák betétek) és a hátsót pedig újítsátok fel.

Bőven elég és nincs vele akkora szívás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.