Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Tessék nem sajnálni a pénzt és TRW,TEXTAR vagy Brembo Ferrodo féktárcsát/betétet venni és nem valami noname gagyit!

Fékkel kormánnyal nem játszunk,nem spórolunk rajta.

A féktuskó csavarjait pedig ne kíméld,szépen bele vannak már szerintem égve,másrészt gyárilag megkenik csavarrögzítő pasztával és amiatt jön ki nehezen.

Forgasd ki úgy,hogy 2m-es félcolos csőszárat rátudj dugni az inbuszra és ess neki,ne sajnáld.A lényeg,hogy ne teszkós inbusszal csináld.Ne ijedj meg,ropppani fog,amikor meglazul,nem fog beleszakadni.

Aztán ha kicserélted a GyIK leírás szerint,akkor az első 500Km alatt csak óvatosan fékezz és finoman vasalgasd,mert ha megégeted,akkor ütni fog a tárcsa és mehet megint a kukába.

És amit nem győzök hangsúlyozni,de mindeki elfelejti:

Hosszabb fékút után ne nyomd a féket álló helyzetben,ekkor tud elvetemedni a tárcsa.Erről le kellene szoknia mindekinek.

Szia!

Hidd el, eleg sokat kutattam, kerestem aproblemambol kifolyolag fekhibammal kapcsolatban, probaltam en a fekezesi technikamra fogni a dolgot, ugy vigyaztam ra, stb. Ketszer csereltem uj tarcsat az elmult 10 honapban!

1. JURID - Ami az arat illeti az automra a 256mm-es BREMBO fektarcsa kb ugyanannyiba kerul mint a JURID (sot a brembo olcsobb volt). Az en tarcsam kb. 12eFt/darabja, szoval szerintem nem tul olcso, nem sporolasbol lett veve... Elvileg nemet gyartmany es gyari minoseg. Ha van rossz tapasztalatod vele akkor ird le kerlek, eddig jokat hallottam rola...

2. nem versenyzesre hasznalom, csak normal vezetesre, evi 15 000km-t futok atlagban.

3. edesapam 28 eves Opel kadettjenek fekje kevesbe raz, amihez mar vagy 6-7 eve nem nyult hozza... <_<

4. nem akarok en sokat, hidd el, nincsenek irrealis elvarasaim, csak azt szeretnem, ha fekezni szeretnek vagy kell, akkor ne vegye el az elmenyt. szeretek vezetni es idegesit, hogy nem tudtak pontosan megallapitani mi lehet a baja.

Allo helyzetben nem nyomom, ezt jo hogy kihangsulyoztad, felforrosodas miatt gondolom es hutes hianya.

5. koszi, a feket szet fogom dobni ahogy javasoltatok es nem felek ha reccsen a csavar! :)

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Én az astrán cseréltem pár éve,a corsán csak betét,de soha egyik sem rázott.

Érdemes lenne gy jó futóműveshez is elvinni,átnézetni,nem-e nagyon lóg valami.Attól is rázhat fékúton,bár kisebb az esélye.

Jurid tárcsáról még nem hallottam és attól,hogy drágább még nem jobb.

Az astrán brembo/ferrodo van,a corsán gyári tárcsa és TRW betétek,nem volt egyikkel sem gond.

Link to comment
Megosztás:

Akkor mi a jo fektarcsa ill. fekbetet hozza?

BREMBO? nem sport, sima szelloztetett? Mas ajanlat? Mi a kulonbseg, miben jobb mint egy "atlagos" tarcsa?

Udv.

ja az eredeti brembo jobb

de ATE is jó, meg írtak a többiek itt még párat

jobb az anyaga, nem hullámosodik be, erősebb stb.

nem tudom, mennyire van műszaki hozzáértésed, szerszámozottságod gyakorlatod, de helyedben vennék egy brembo féktárcsát, a betét az annyira nem is lnyeg, de ne a leg gagyibbat, és kicserélném magam, töredéke lesz mint a szervízben, és ha akkor se jó, akkor már tényleg valami a tengelyekkel lehet...

hameg megjavul, akkor tudni fogod mi a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tegnap cseréltem ki a betéteket Ferodo-ra. Azóta még nem mentem vele sokat (kb.10 km), de mintha puhábban fogna a fék. Mindent a GYIKban leírtak szerint csináltam. Ez nooormális dolog? Nem szeretnék nem megállni vele ha arra kerülne sor... Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tegnap cseréltem ki a betéteket Ferodo-ra. Azóta még nem mentem vele sokat (kb.10 km), de mintha puhábban fogna a fék. Mindent a GYIKban leírtak szerint csináltam. Ez nooormális dolog? Nem szeretnék nem megállni vele ha arra kerülne sor... Köszi!

Hozzá kell kopnia a tárcsához.

Link to comment
Megosztás:

ja az eredeti brembo jobb

de ATE is jó, meg írtak a többiek itt még párat

jobb az anyaga, nem hullámosodik be, erősebb stb.

nem tudom, mennyire van műszaki hozzáértésed, szerszámozottságod gyakorlatod, de helyedben vennék egy brembo féktárcsát, a betét az annyira nem is lnyeg, de ne a leg gagyibbat, és kicserélném magam, töredéke lesz mint a szervízben, és ha akkor se jó, akkor már tényleg valami a tengelyekkel lehet...

hameg megjavul, akkor tudni fogod mi a helyzet.

Megjavul az tarcsacsere utan 100% , a kerdes csak az hogy az utkozes kovetkezmenyekent es tarcsa minosegetol fuggoen mennyi ideig marad jo a tarcsa...? :)

Link to comment
Megosztás:

Es azt hogy lehet elkerulni? Fel lehet valahogy hamisat vag yeredetit ismerni?

koszi!

Piros kemény kartondoboz, benne papírok(leírás,garanciálos feltételek meg egy kis reklám) A tárcsába pedig az élébe beleütve a brembo felirat és az új és a megengedett minimális vastagság értéke. Csomagban van még 2db új rögzítőcsavar is.

Én bárdinál vettem és ilyet kaptam, de nincs is vele gondom.

kép

Viszont ez a bejáratás dolgot nem igen vettem figyelembe. Felszerelés után keményen vasaltam és sok nagyot fékeztem abs-el is, pedig mint utolag olvastam ezt sem kellett volna. Na de megúsztam, mert nincs vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem volna még a tárcsafék cserével kapcsolatban, kenőanyagok, tisztitokkal kapcsolatban...

Milyen kenőanyagok, tisztitószerek használata megengedett? wd40-et mint univerzális trutyit használhatok, de mire? pl. az agy megtisztitasara jó az? Ha a féktárcsára is jut belőle az gond? spiritusszal megtisztitani utána?

Fékbetéteket is lehet spiritusszal megtisztítani, ha jut rájuk kis olaj?

Rézpaszta - ez feltételenül kell, vagy elég megtisztítani WD40-el vagy más anyaggal? Rézpasztáta elvileg az agyra szoktak kenni...hol lehet ilyet venni? :) Vagy ha más trutyit javasoltok akkor azt hol lehet kapni?

Köszönöm!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Milyen kenőanyagok, tisztitószerek használata megengedett? wd40-et mint univerzális trutyit használhatok,

wd 40-et felejtsd el mert azt fújod és jut oda is ahova nem kéne és az nem csak tisztít hanem ken is szóval szívás lehet.

Féktisztító spray tisztításhoz esetleg drótkefe az agyhoz. Aztán rézpaszta vagy mint én nagyon-nagyon-nagyon vékonyan zsír a csavar menetére és az agyra ahol a tárcsa felfekszik. de inkább rézpaszta!

Tárcsa felületére ne kerüljön zsír és érdemes alaposan lemosni azt a korrozióvédő réteget is róla amit gyárilag ráfújnak.

Link to comment
Megosztás:

wd40el egyébként se tisztítani szokás.

rézpaszta féktsztítót

ez a kettő kell

Oke, megvolt, megjottem a bevasarlasbol. van minden elvileg. :)

A féktárcsákra ráírja mindegyik gyártó a nevét? pl. az enyémen nem találtam a JURID feliratot sehol sem... ez azért van mert mégsem JURID, vagy mert nem írták rá?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.