Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Koszi a segitseget! Az agyra en gyanakodtam, de a szervizben azt is kizartak...igaz nem is mondtak hogy mertek volna ilyesmit.

De ha ez a hiba, akkor az hogy lehet hogy a szakembereknek ez nem jut eszukbe?

Udv.

Lehet a szaki csak megforgatta és ránézett és azt mondta jó, de az agyban 0,05mm ütést ugyan ki mond meg szemre, na meg azért az a felület korrodált is lehet ami megint csak nehezíti a mérést és alapos tisztítást igényel előtte ami megint piszkos és pepecselős munka és azt nem szeretik.

Csapágycserekor a sajtoló helyett kalapács túlzott mértékű használata is okozhat deformációkat <_<

Link to comment
Megosztás:

Lehet a szaki csak megforgatta és ránézett és azt mondta jó, de az agyban 0,05mm ütést ugyan ki mond meg szemre, na meg azért az a felület korrodált is lehet ami megint csak nehezíti a mérést és alapos tisztítást igényel előtte ami megint piszkos és pepecselős munka és azt nem szeretik.

Csapágycserekor a sajtoló helyett kalapács túlzott mértékű használata is okozhat deformációkat <_<

0.05 mm ütést soha nem veszel észre. Azt simán elnyeli a betét, a tárcsa, de a pedálon nem fogod érezni.

Link to comment
Megosztás:

0.05 mm ütést soha nem veszel észre. Azt simán elnyeli a betét, a tárcsa, de a pedálon nem fogod érezni.

Azt nem is mert az még jó érték <_< Csak ha annál nagyobb...

Ami az agynál 0.05 az a tárcsánál 2x akkora átmérőn már 0,1mm.

Azért ha van a tárcsában 0,4-0,5mm azt már szerintem lehet enyhe lüktetés formálában érezni a pedálon, de szemmel még nem látni.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem is mert az még jó érték <_< Csak ha annál nagyobb...

Ami az agynál 0.05 az a tárcsánál 2x akkora átmérőn már 0,1mm.

Azért ha van a tárcsában 0,4-0,5mm azt már szerintem lehet enyhe lüktetés formálában érezni a pedálon, de szemmel még nem látni.

Erzem en, nem is enyhen sajnos. Luktet is, sot szaggatottan fog lasabb sebessegnel. Es persze romlik fokozatosan...

Valoszinuleg a rossz szilentek miatt is. Azt mindnekepp kell cserelni ha tenyleg rossz, de elotte jo lenne megmerni az agyat, lehet elvieszem az opel szervizbe, hatha emrnek olyat.

udv.

Link to comment
Megosztás:

Erzem en, nem is enyhen sajnos. Luktet is, sot szaggatottan fog lasabb sebessegnel. Es persze romlik fokozatosan...

Valoszinuleg a rossz szilentek miatt is. Azt mindnekepp kell cserelni ha tenyleg rossz, de elotte jo lenne megmerni az agyat, lehet elvieszem az opel szervizbe, hatha emrnek olyat.

udv.

Opel szervíz? Nem biztos, hogy a legolcsóbb megoldás. Csak legyél ott, hogy lásd mit csinálnak. Nehogy csak a tárcsádat mérjék és azt mondjár rossz az agy. Vegyék le a tárcsát és úgy nézzék meg, hogy ne mérjék bele az azóta hullámosodott tárcsákat.

Amúgy milyenek a tárcsák? Mert sokat hallani pl hamisított bremboról stb ami magában lehet szar.

Link to comment
Megosztás:

mind a két oldalon megvan egy a hullámzása a tárcsának??

mert akkor vagy mind a két szilnet kivan vagy az egész váltókihajtás meg lett gyötörve, de az már EXTRÉM lenne

Szia!

Amikor leszedtem es forgattam a tarcsat akkor jobb oldali tarcsanal nagyobbnak tunt az elteres, dehat ezt en hazilag vegeztem, lehet nem volt nagy a kiteres, visoznt egyszer beszorul, amikor a masik fele kerult a betetekhez akkor pedig kis rest lattam a betet es tarcsa kozott. szoval 0.2-0.3 mm res az volt szerintem biztosan ilyenkor.

hogy erted hogy az egesz valtokihajtas meg lett gyotorve?

mind a ket szilent alatt a jobb es baloldali szilenteket erted?

Belso csuklo volt az utolso tippje a szerviznek, igaz nem a fekezeskori remegesre, hanem a menet kozben amit foleg 70-80km/h sebessegnel erzek... Azt mondtak lehet azok kopottak, azt tisztitottak, zsiroztak 1-2 honapja, amitol kicsit javult a menet kozbeni razkodas. De igen, erezni a remegest, neha erosebben neha gyngebben. Neha ugy erzem az uttol is fugg, hogy mennyire rezonal be az egesz.

A fekezeskori remegest is lehet az okozza? Mi a fene van az autoval? Valtonal mi lehet? Belso csuklok csereje segithet?

Koszi!

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Opel szervíz? Nem biztos, hogy a legolcsóbb megoldás. Csak legyél ott, hogy lásd mit csinálnak. Nehogy csak a tárcsádat mérjék és azt mondjár rossz az agy. Vegyék le a tárcsát és úgy nézzék meg, hogy ne mérjék bele az azóta hullámosodott tárcsákat.

Amúgy milyenek a tárcsák? Mert sokat hallani pl hamisított bremboról stb ami magában lehet szar.

Tudsz mast javasolni BP-en? Jo lenne kimerni az agyat... De lehet hogy a valtokihajtassal van gond ahogy az elozo hozzaszolo irta... :)

Van menet kozben is remegese az autonak 70-80km/h korul eddig mindenki azt modnta hogy nem fugg ossze a dolog, a szervizben is ahova eddig vittem.

A feltengely ha rossz okozhat ilyet, nem? Ha forgatja a kereket mikozben aut fel van emelve kellene hogy lassam ha gorbe , igaz?

Mindjart beteszem elsobe es lesem alapjaraton, hatha latok valamit. Mar nem tudom hova vigyem, melyik "szervizben" bizhat az ember? Az is igaz, hogy lehet EXTRÉM az autóm ahogy szintén az előző hozzászóló felvetette. <_<

Már én is kezdem úgy érezni... :)

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

a rozsdáról szóló rész igaz szerintem is, de attól még kophat az a henger is.

egy próbát megér, ha nem javul a helyzeted.

Én anno egy off golfon on simán cseréltem a főfékhengerben karmantyúkat, mert átszakadtak, és semmi baja nem volt utána. Tökéletesen működött.

Link to comment
Megosztás:

Én anno egy off golfon on simán cseréltem a főfékhengerben karmantyúkat, mert átszakadtak, és semmi baja nem volt utána. Tökéletesen működött.

azért írtam, hogy egy próbát megér

de akkor vmi minőségi készlet kell, volt már szerencsénk (ladához igaz) olyan készlethez, amit megevett a fékolja, tehát nem sáválló gumiból volt.

azért ez elég gáz nem? <_<

Link to comment
Megosztás:

azért írtam, hogy egy próbát megér

de akkor vmi minőségi készlet kell, volt már szerencsénk (ladához igaz) olyan készlethez, amit megevett a fékolja, tehát nem sáválló gumiból volt.

azért ez elég gáz nem? :)

Mééér köll saválló gumi a fékbe? Neked sósav van a fékrendszeredben? <_<

Link to comment
Megosztás:

erősen maró hatású a fékfolyadék.

én úgy tudom olyan kell.

Rendben, így igaz, de ezért kell fékolajálló gumiból lennie.

(Sajnos most nem találom azt a táblázatot amiből kinézhető a különféle polimerek ellenállósága, de az biztos, hogy nem mindegy, hogy sósav, foszforsav, szénsav, vagy fékolaj. Azon kívül még hőállónak is kell lennie, és az sem mindegy, hogy 160 vagy 180 fokig! A nagyobb hőállóság kisebb rugalmassággal jár, például Viton az EPDM ellenében. A lényeg az, hogy nem intézhető el azzal, hogy "saválló"!)

Link to comment
Megosztás:

Rendben, így igaz, de ezért kell fékolajálló gumiból lennie.

(Sajnos most nem találom azt a táblázatot amiből kinézhető a különféle polimerek ellenállósága, de az biztos, hogy nem mindegy, hogy sósav, foszforsav, szénsav, vagy fékolaj. Azon kívül még hőállónak is kell lennie, és az sem mindegy, hogy 160 vagy 180 fokig! A nagyobb hőállóság kisebb rugalmassággal jár, például Viton az EPDM ellenében. A lényeg az, hogy nem intézhető el azzal, hogy "saválló"!)

jó perszeértem

de csak arra akartam ezzel célozni, hogy gagyi készletet megeszi a fékolaj.

Link to comment
Megosztás:

erősen maró hatású a fékfolyadék.

én úgy tudom olyan kell.

Az asszony kismocijára is vettem olyan benzincsap tömítést, ami feldagadt a benzintől, és nem engedte át. Visszavittem a boltba, nem azért a pár forintért, a srác morogva kicserélte egy ugyan olyanra. :) <_<

Link to comment
Megosztás:

Az asszony kismocijára is vettem olyan benzincsap tömítést, ami feldagadt a benzintől, és nem engedte át. Visszavittem a boltba, nem azért a pár forintért, a srác morogva kicserélte egy ugyan olyanra. :) <_<

Nohát ezaz!

Oda pl. benzinálló gumi köll!

Arra meg nem jó a fékolajálló gumi.

Igaz mindkettő fekete! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
http://wcs.oisz.hu/50068/opel-szerviz/opel-szakszerviz.html

Keresd Pénzes Attilát.

De most mondom, hogy ez 1 normál szervíz, nem sufniműhely.

Ha alkatrész kell akkor Csergő is közel van hozzád pl. http://www.csergoe.hu/

Szia!

Biztos a megfelelő helyet irtad meg, nem ismertek Penzes Attilat... <_<

A tel. szamot hivtam ami a linkre klikkelve volt elerheto.

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap próbáltam leszerelni a tárcsát. astra f kombi, 256mm-es átmérőjű hűtött tárcsás. A gond az hogy nem sikerült. Próbáltam azt a módszert ami itt szerepelt a fórumon egy leirasban, igaz ksiebb tarcsameretre.

A két féktárcsabetét szétszedésével lejöttek szépen a féktárcsák, de a nyereg rajta maradt a csonkon szépen...es a tarcsa nem jott le igy.

Azt a feknyerget a 10mm-es imbusz kulccsal nagyon nem sikerult leszednem <_< Sima, mezei 15-16 centi hosszu imbusz kulccsal probalkoztam, lazitani is probaltam wd40-el a csavarokat, rovidebb csovet is huztam ra a kulcsra, de azzal sem ment. Probaltam kalapalni a csovet de ugy sem akart mozdulni.

Van ennek valami trukkje, vagy mas fajta kulccsal probalkozzzak? Esetleg hosszabb cosvet dugjak a kulcsra es az elso utkozo alatt probaljak raallni?

Csak le szeretnem venni, hogy lassam az agyat milyen...

Rezeg az auto meg mindig, volt regebben utve, talan azert van. Fektarcsat, JURID-ot megette 4 honap alatt elotte is uj tarcsa volt, az is elgorbult 3-4 honap alatt. :)

Hiaba hivogattam a szervizeket, hogy vegeznek-e merooras ellenorzest agyon, tarcsan. Opel szakszervizt is hivtam amit ezen a forumon javasoltak, de nem tudtak ilyet vallalni... Holott ahogy hozzaszolok is irtak, uj tarcsa felszereleskor kellene ellenorizni az agy kilengeset! Felhaborito es elszomorito. Sok penzt koltottem elso hatso fekekre, es tovabbra is "megeszi" az auto a fektarcsakat, miutan elvezhetetlenne valik a vezetes.

Az egyetlen dolog amire gyanakszik a szerviz ahova hordtam eddig hogy a valtonal berezeg valami (belso csuklok????) menet kozben. Na de attol romlik igy el a fektarcsa? forgatom es gorbe szepen a tarcsa , es romlik... 0.5-1mm-es mar a kilengese, amitol fekezve szepen rezeg a kormany, fekpedal is mar.

Masik opcio, hogy a lengokar bal oldali hatso szilent rossz, azt mondtak hogy "gyengecske", de nem ez okozza szerintuk. A fektarcsam szepen gorbul az biztos. Elejeben, amikor uj a tarcsa tok jo minden, majd utana szepen elgorbul... :) Viszont a bal oldali egyik szilentnel allapitottak meg hogy nem eleg jo, de jobb oldali kerektarcsanal van a nagyobb baj, nem a bal oldalinal! :lol:

Van valaki akinek gorbe/rossz volt a kerekagya, jobbrol volt utve az auto korabban, a feltengely is gorbe volt, ki lett cserelve, de tovabbra is eszi a tarcsakat.

Kezdek kikeszulni.

Segitseg!

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap próbáltam leszerelni a tárcsát. astra f kombi, 256mm-es átmérőjű hűtött tárcsás. A gond az hogy nem sikerült. Próbáltam azt a módszert ami itt szerepelt a fórumon egy leirasban, igaz ksiebb tarcsameretre.

A két féktárcsabetét szétszedésével lejöttek szépen a féktárcsák, de a nyereg rajta maradt a csonkon szépen...es a tarcsa nem jott le igy.

Azt a feknyerget a 10mm-es imbusz kulccsal nagyon nem sikerult leszednem <_< Sima, mezei 15-16 centi hosszu imbusz kulccsal probalkoztam, lazitani is probaltam wd40-el a csavarokat, rovidebb csovet is huztam ra a kulcsra, de azzal sem ment. Probaltam kalapalni a csovet de ugy sem akart mozdulni.

Van ennek valami trukkje, vagy mas fajta kulccsal probalkozzzak? Esetleg hosszabb cosvet dugjak a kulcsra es az elso utkozo alatt probaljak raallni?

Csak le szeretnem venni, hogy lassam az agyat milyen...

Rezeg az auto meg mindig, volt regebben utve, talan azert van. Fektarcsat, JURID-ot megette 4 honap alatt elotte is uj tarcsa volt, az is elgorbult 3-4 honap alatt. :)

Hiaba hivogattam a szervizeket, hogy vegeznek-e merooras ellenorzest agyon, tarcsan. Opel szakszervizt is hivtam amit ezen a forumon javasoltak, de nem tudtak ilyet vallalni... Holott ahogy hozzaszolok is irtak, uj tarcsa felszereleskor kellene ellenorizni az agy kilengeset! Felhaborito es elszomorito. Sok penzt koltottem elso hatso fekekre, es tovabbra is "megeszi" az auto a fektarcsakat, miutan elvezhetetlenne valik a vezetes.

Az egyetlen dolog amire gyanakszik a szerviz ahova hordtam eddig hogy a valtonal berezeg valami (belso csuklok????) menet kozben. Na de attol romlik igy el a fektarcsa? forgatom es gorbe szepen a tarcsa , es romlik... 0.5-1mm-es mar a kilengese, amitol fekezve szepen rezeg a kormany, fekpedal is mar.

Masik opcio, hogy a lengokar bal oldali hatso szilent rossz, azt mondtak hogy "gyengecske", de nem ez okozza szerintuk. A fektarcsam szepen gorbul az biztos. Elejeben, amikor uj a tarcsa tok jo minden, majd utana szepen elgorbul... :) Viszont a bal oldali egyik szilentnel allapitottak meg hogy nem eleg jo, de jobb oldali kerektarcsanal van a nagyobb baj, nem a bal oldalinal! :lol:

Van valaki akinek gorbe/rossz volt a kerekagya, jobbrol volt utve az auto korabban, a feltengely is gorbe volt, ki lett cserelve, de tovabbra is eszi a tarcsakat.

Kezdek kikeszulni.

Segitseg!

Udv.

én csináltam a leírást, és egy méteres csövet dugtam rá, azzal jött ki a 10es imbusz, mivel gyárilag menetrögzítővel be van kenve, gondolom szervízbe neked utána is bekenték.

fordítsd ki azt az oldalt, amit csinálsz, és akkor a kerékívben tudod a csövet mozgatni, nem a lökös alatt.

Link to comment
Megosztás:

én csináltam a leírást, és egy méteres csövet dugtam rá, azzal jött ki a 10es imbusz, mivel gyárilag menetrögzítővel be van kenve, gondolom szervízbe neked utána is bekenték.

fordítsd ki azt az oldalt, amit csinálsz, és akkor a kerékívben tudod a csövet mozgatni, nem a lökös alatt.

Nekem is kiforgatott kerékkel és rádugott kb 50cm hosszú csővel sikerült fellazítanom. Igaz ez gyári volt még szóval biztos előírt nyomatékkal és nem izomból volt meghúzva mint ahogy a szervízban csinálják.

Sok csavart viszont sikerült már úgy meglazítanom, hogy egy ember húzta a kulcsot és közben valaki ráütött kalapáccsal a csavarra. Igaz itt hagyományos (hajlított) inbusz kulccsal ez nehezen kivitelezhető, de ha tudsz szerezni olyan inbuszkulcsot amit a crova hajtószárára(nem racsnis verzióval!) lehet tenni mint a dugókulcsokat akkor talán működhet.

Link to comment
Megosztás:

Rezeg az auto meg mindig, volt regebben utve, talan azert van. Fektarcsat, JURID-ot megette 4 honap alatt elotte is uj tarcsa volt, az is elgorbult 3-4 honap alatt. <_<

Tessék nem sajnálni a pénzt és TRW,TEXTAR vagy Brembo Ferrodo féktárcsát/betétet venni és nem valami noname gagyit!

Fékkel kormánnyal nem játszunk,nem spórolunk rajta.

A féktuskó csavarjait pedig ne kíméld,szépen bele vannak már szerintem égve,másrészt gyárilag megkenik csavarrögzítő pasztával és amiatt jön ki nehezen.

Forgasd ki úgy,hogy 2m-es félcolos csőszárat rátudj dugni az inbuszra és ess neki,ne sajnáld.A lényeg,hogy ne teszkós inbusszal csináld.Ne ijedj meg,ropppani fog,amikor meglazul,nem fog beleszakadni.

Aztán ha kicserélted a GyIK leírás szerint,akkor az első 500Km alatt csak óvatosan fékezz és finoman vasalgasd,mert ha megégeted,akkor ütni fog a tárcsa és mehet megint a kukába.

És amit nem győzök hangsúlyozni,de mindeki elfelejti:

Hosszabb fékút után ne nyomd a féket álló helyzetben,ekkor tud elvetemedni a tárcsa.Erről le kellene szoknia mindekinek.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.