Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

ha a földön van, akkor baja nem lehet.

meg mi van azzal, akinek fix szabályozós?

A fix szabályzó az hogyan műkszik? Az nem csak két nyomást kapcsol? terhelt - felemelt -> nagyobb - kisebb?

Azt tudom, hogy nekem nem fix. Azaz treheléstől függően folyamatosan változik.

Láttam, hogy a fékerőszabályzónak van állítási lehetősége azaz a karnak ami meghúzza. Ezt hogyan lehet ellenőrizni, hogy jól van beállítva? Vagy nem kell ahhoz soha hozzányúlni?

Link to comment
Megosztás:

A fix szabályzó az hogyan műkszik? Az nem csak két nyomást kapcsol? terhelt - felemelt -> nagyobb - kisebb?

Azt tudom, hogy nekem nem fix. Azaz treheléstől függően folyamatosan változik.

Láttam, hogy a fékerőszabályzónak van állítási lehetősége azaz a karnak ami meghúzza. Ezt hogyan lehet ellenőrizni, hogy jól van beállítva? Vagy nem kell ahhoz soha hozzányúlni?

a fix szabályzóról nem rég beszéltünk, hogy az mindig egy adott gyárilag belőtt értékkel szabályozza, vagyis nem is szabályozza, hanem csak csökkenti

szerintem azt úgy kell hagyni, gyárilag jó, ha nincs gondod vele, akkor miért nyúlnál hozzá?

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(biviel @ 2009-06-22 - 22:43)

Szia!

Erre en is gondoltam, de a tarcsat megnezve a fekpofa es a tarcsa kozott 0.5 millimeter van neha, amikor forgatok rajta egyet akkor pedig beszorul a tarcsa...

Menet kozben fekezes nelkul is reszketett neha az autod? Vagy csak fekezeskor, milyen sebessegnel kb.? Koramanyom raz rendesen...

De nalam menet kozben fekezes nelkul is van kis razas 70-80km/h kozott.

Koszi!

Udv

ha hullámost a tárcsa olyan 80 körül rázni is fog

azért múlt el mikor cserélted a cuccokat

ha rossz a szilent, azt kikurhatja a többi cuccot is ahogy előbb írtam.

Szia!

Igen, tarcsa-pofacserekor jo volt egy ideig a fekezes, minden, kb 2 honapig, utana fokozatosan romlani kezdett a helyzet...es szetrazza az egeszet nagyobb sebessegen fekezve. A tarcsat dobhatom, vagy mit lehet vele csinalni ha a szilentek ki lettek cserelve? A "felszabalyozas" alatt mit szoktak csinalni a tarcsaval? leszednek belole valamennyit igy egyenesitve ki a tarcsa vetemedest?

Szilentcserekor mit szoktak cserelni? Vizsgalopadon csak az elso lengokar hatso szilentjet talaltak rossznak, csak a balt. Tehat a lengokar szilentjeit kell csak cserelni, vagy masfele bigyók is vannak a kornyeken? Javasolnal mast is megvizsgalni ott? 4 szilentrol van szo a lengokaron? A lengokar szilentek melyik iranyban fogjak a kerekeket? Jobbra balra mozgast rogzitik? Nem a doles iranyban fognak, igaz?

Koszonom segitsegedet!

Udv.

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(biviel @ 2009-06-22 - 22:43)

Szia!

Erre en is gondoltam, de a tarcsat megnezve a fekpofa es a tarcsa kozott 0.5 millimeter van neha, amikor forgatok rajta egyet akkor pedig beszorul a tarcsa...

Menet kozben fekezes nelkul is reszketett neha az autod? Vagy csak fekezeskor, milyen sebessegnel kb.? Koramanyom raz rendesen...

De nalam menet kozben fekezes nelkul is van kis razas 70-80km/h kozott.

Koszi!

Udv

Szia!

Igen, tarcsa-pofacserekor jo volt egy ideig a fekezes, minden, kb 2 honapig, utana fokozatosan romlani kezdett a helyzet...es szetrazza az egeszet nagyobb sebessegen fekezve. A tarcsat dobhatom, vagy mit lehet vele csinalni ha a szilentek ki lettek cserelve? A "felszabalyozas" alatt mit szoktak csinalni a tarcsaval? leszednek belole valamennyit igy egyenesitve ki a tarcsa vetemedest?

Szilentcserekor mit szoktak cserelni? Vizsgalopadon csak az elso lengokar hatso szilentjet talaltak rossznak, csak a balt. Tehat a lengokar szilentjeit kell csak cserelni, vagy masfele bigyók is vannak a kornyeken? Javasolnal mast is megvizsgalni ott? 4 szilentrol van szo a lengokaron? A lengokar szilentek melyik iranyban fogjak a kerekeket? Jobbra balra mozgast rogzitik? Nem a doles iranyban fognak, igaz?

Koszonom segitsegedet!

Udv.

lengőkaronként két szilent van

ebből a hátsó függőleges megy kis többnyire.

az első vízszineseknek nem nagyon, vagyis jóval ritkábban szokott baja lenni.

a gumi szilent azért van benne, hogy a lengőkar tudjon mozogni.

minden irányban engedi bizonyos mértékben az elmozdulást.

ha el van szakadva akkor remeg rezeg tőle a lengőkar, és ez okozhatja a tárcsa rossz kopását.

szilent csere többnyire párban ajánlott, nekem pl egy év különbséggel ment ki mind a kettő.

szilent cserekor ha szerelés közben nem megy tönkre semmi más, akkor egy gumi alaktrészt cserélnek.

a hátsó szilent az egy fémkarikában lévő másik fémkarika, ami között gumi van.

Link to comment
Megosztás:

lengőkaronként két szilent van

ebből a hátsó függőleges megy kis többnyire.

az első vízszineseknek nem nagyon, vagyis jóval ritkábban szokott baja lenni.

a gumi szilent azért van benne, hogy a lengőkar tudjon mozogni.

minden irányban engedi bizonyos mértékben az elmozdulást.

ha el van szakadva akkor remeg rezeg tőle a lengőkar, és ez okozhatja a tárcsa rossz kopását.

szilent csere többnyire párban ajánlott, nekem pl egy év különbséggel ment ki mind a kettő.

szilent cserekor ha szerelés közben nem megy tönkre semmi más, akkor egy gumi alaktrészt cserélnek.

a hátsó szilent az egy fémkarikában lévő másik fémkarika, ami között gumi van.

Milyen markaju szilenteket tegyek bele? "Febi" az elfogadhato/jo/rossz? Milyet "szoktak"?

Udv.

Link to comment
Megosztás:

....Tudnal vagy mas javasolni valakit aki tenyleg meg is nezi a feket? 3. kerületben (óbudán) lakok a Flórián tér környékén. Fékes kellene inkább mint futóműves, igaz? Padon volt, ott "csak" 1 sziletnhibát állapítottak meg....

http://wcs.oisz.hu/50068/opel-szerviz/opel-szakszerviz.html

Keresd Pénzes Attilát.

De most mondom, hogy ez 1 normál szervíz, nem sufniműhely.

Ha alkatrész kell akkor Csergő is közel van hozzád pl. http://www.csergoe.hu/

Link to comment
Megosztás:

Javító tényleg felejtős. Most hogy kicseréltem a hátsó fékmunkahengereket a régieket megnéztem, hogy méggis miért szállt el.

Nem volt kopott a henger és tömítések is jónak tűntek, viszont! A porvédő alá bemehetett némi nedvesség és/vagy leheletnyi fékolaj kikerülhetett a tömítésen. Lényeg, hogy a henger fala jó rozsdás volt. Szóval szerintem ahogy koptak a betétek egyre kijebb és kijebb dolgoztak a dugattyúk míg oda nem ért a rozsdás részhez a tömítés és ekkor rögtön elfosta magát

De ez a főfékhengernél nem fordulhat elő. Ott nem tud rozsdásodni a belseje, mert nincs porvédő gumi ahol bejutna a víz. Az belül biztos tiszta, esetleg a gumikarmantyú kophat meg, ami simán cserélhető.

Link to comment
Megosztás:

http://wcs.oisz.hu/50068/opel-szerviz/opel-szakszerviz.html

Keresd Pénzes Attilát.

De most mondom, hogy ez 1 normál szervíz, nem sufniműhely.

Ha alkatrész kell akkor Csergő is közel van hozzád pl. http://www.csergoe.hu/

Szia!

Koszonom, azt hiszem tudom merre vannak a cim alapjan...

Nem sufni muhelyben voltam en amugy, kifizettem kb 120 000Ft ot az elso, hatso fekek cserejere, egy 12 eves auton...mert ok azt modntak hogy a fek a rossz az raz. Erre most 5 honappal az o cserejuk utan ugyanugy raz! Rendes szervizben voltam, szamla, stb. Persze lehet, hogy a szilentek rosszak, na de kerem, nem lehetett ovlna elotte jobban megvizsgalni? mondtam hogy volt cserelve a tarcsa, betetek par honaposak voltak akkor is amikor elvittem hozzajuk. Azert vittem "rendes" helyre, hogy ne legyen gond es szart sem ert.

Ezert vagyok nagyon merges, most azt mondjak nem tudjak miert raz fekezeskor.

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Koszonom, azt hiszem tudom merre vannak a cim alapjan...

Nem sufni muhelyben voltam en amugy, kifizettem kb 120 000Ft ot az elso, hatso fekek cserejere, egy 12 eves auton...mert ok azt modntak hogy a fek a rossz az raz. Erre most 5 honappal az o cserejuk utan ugyanugy raz! Rendes szervizben voltam, szamla, stb. Persze lehet, hogy a szilentek rosszak, na de kerem, nem lehetett ovlna elotte jobban megvizsgalni? mondtam hogy volt cserelve a tarcsa, betetek par honaposak voltak akkor is amikor elvittem hozzajuk. Azert vittem "rendes" helyre, hogy ne legyen gond es szart sem ert.

Ezert vagyok nagyon merges, most azt mondjak nem tudjak miert raz fekezeskor.

Udv.

Bécsi úton kifelé, Shell kút jobbra és egyből mellette.

Mondd el minnél részletesebben mi volt a történés.

Nem feltételeztem, hogy ezen sporoltál volna, csak gondoltam megemlítem amit leírtam <_<

Link to comment
Megosztás:

Bécsi úton kifelé, Shell kút jobbra és egyből mellette.

Mondd el minnél részletesebben mi volt a történés.

Nem feltételeztem, hogy ezen sporoltál volna, csak gondoltam megemlítem amit leírtam <_<

Szia!

Legjobb ha bemasolom ismet, amit par napja irtam, elnezest a tobbiektol akik mar olvastak:

Nagy gondom van, a fek vagy a futomo kategorian gondolkoztam de vegulis ide irom.

1. astra f kombi (x16xel)

2. az autot kb 2 eve vettem, jol mukodott a fek, nem eszleltem gondot.

3. egyszer eszrevettuk, hogy a jobb elso csapagy elromlott ill. fekezeskor nem egyenletesen fog, alanezve szepen latszott, hogy a feltengely (hosszu) gorbecske! (volt kicsit utve az auto jobb elolrol elozo tulaj altal)

4. csapagy csere es feltengely, csukloval kicserelve.

5. a fek meg mindig macerasan fogott, remegett fekezeskor, kis kormanyreszketes, ill. nem egyenletesen fekezett.

6. fektarcsa cserelve lett, pofakkal, stb. a fekezes megjavult! kb. 3-4 honap mulva ismet csak elojott a gond! ugyanugy a fek egyre roszabb lett, fekezeskor reszketo kormany nagyobb sebessegnel...

7. ezuttal "komlyabb", nem sufnis, szervizbe vittem. megvizsgaltak az autot, feket mertek. Azt mondtak fektarcsak szarok biztos. Kerdezem en biztosan, 5 honapja voltak cserelve, elmondtam h. feltengely is cserelve lett, stb. "elotortentetet"...A FEK rossz, az reszket.

8. ekkor megjegyzem, hogy menet kozben is erezni kezdtem 1-2 honapja az auton hogy rezeg, vagyis en kezdtem erezni, hogy 70-80KM/h sebesegnel kicsit fekezes nelkul is razkodik az auto, foleg 70-80 kozott erezni, de azt mindig, aranylag gyengen!

9. Szervizben fektarcsakat elol csereltek, hatul azt mondtak meg jok a fekek...

10. Ez utan recsegni kezdett kanyarban a jobb elso kulso csuklo, csereltek azt is.

11. fekezeskori remeges kis idore megoldodott, de ismetelten kezdtem erezni gondokat. pl. kezifekkel valo fekezeskor mintha tojason jart volna az auto, plane amiota kitisztitottak 1-1.5 honap mulva visszavittem az tmodntak hatul is rossz a dobtol kezdve minden.

12. belementem kicsereltek hatul mindent, ha amikor elhoztam az autot, hat az szinte szet akart esni, kb 3x jobban razott menet kozben mint korabban! FEKEZES NELKUL! PArszaz metert mentem vele s vissza, mondtam hogy mi van itt, ez mar menet kozben is reszket. MOndtam hogy volt kis remeges 70-80 kozott korabban is , en ereztem, dehat nem ennyire. Azt modntak megvizsgaljak majd jojjek vissza kesobb. De tanacstalannak tuntek a menet kozbeni reszketest illetoleg.

13. kerdeztem oket hogy mi lehet a gond, nem kellene "padon" megvizsgalni a futomuvet esetleg, stb? Azt mondtak nincs otletuk mi lehet es hogy miert reszket most jobban menet kozben fekezes nelkul, vegul megis talaltak valamit: a belso csuloknal gond van, letiszitottak lezsiroztak es utana jobb lett ismet, azaz a "regi" szokasos szintre sulyedt a menet kozbeni reszketes.

Fekezeskori razas nincs megoldva!!! ill. menet kozben meg mindig erzem azt a kis remegest, foleg 70-80km/h kozott!

Sot fekezeskor, kicsit nagyobb sebesseggel haladva 100km/h korul ha kicsit megtaposom a feket az egesz kormany reszketni kezd eleg erosen!

De mar nemcsak nagy sebessegen erzem, hanem lassan haladva is a fek egyenletlenul fog, docogosen. Elvittem futomuvizsgalatra, ott elso lengokar hatso szilent hibat talaltak. A kerdes adott, mi a fene van, mit csinaljak? Letezik hogy a rossz szilentek tonkreteszik a fektarcsat?

2 uj fektarcsa fel even belul, azaz 5 havonta kb. cserelni kell oket az normalis? Mert elgorbulnek? nem vagyok gyorsasagi versenyzo pirostol pirosig. egyszeruen elvezni szeretnem a vezetest , es ebbe a fekezes is beletartozik.

Nem a kerekekkel van baj! Csereltunk mas kerekeket, tarcsakat, centrirozva lettek kb 3x fel ev alatt!

Hetvegen leszedtem a kerekeket hogy megnezzem mi a helyzet a tarcsakkal, forgattam oket es bizony neha szorultak, maskor a fekpofa es a tarcsa kozott kb. 0.5 milimeteres res tatongott. normalis ez? Ezert raz fekezeskor?

A rossz/hibas szilentek tonkretehetik a fektarcsakat? Bal oldalon ugyszinten ez a helyzet, de ott valamivel kisebb a rés a tarcsa es a pofak kozott.

Kicsit merges vagyok a szervizre, nagyon hatarozottan allitottak hogy mi a baj es nagyon nem az lett, sok sok penzt rakoltottem... ennyi. kerlek segitsetek otlettel ha tudtok.

Esetleg a belso csuklok vagy valto serulese is okozhatja a tarcsak "gorbeseget"? Ismet csapagycsere, vagy mi? Dobjam ki az egeszet?

Kosznom elore is!

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Bécsi úton kifelé, Shell kút jobbra és egyből mellette.

Mondd el minnél részletesebben mi volt a történés.

Nem feltételeztem, hogy ezen sporoltál volna, csak gondoltam megemlítem amit leírtam <_<

Fuuu, tiszta huyle vagyok, bocsanat. :)

nem neked kellett volna elmondanom ismet, hanem a szervizben...

Ezt felreertettem.

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezert vagyok nagyon merges, most azt mondjak nem tudjak miert raz fekezeskor.

Udv.

Írtad, hogy törve volt az autó. Nem lehet, hogy a az első tengely elgörbült? Így az újonan feltett tárcsa is üt egy picikét amit a féknyereg lekövet egy idejig de idővel csak hullámosra koptatja a tárcsát? Ezt úgy lehetne kideríteni, hogy órával ki kellene mérni, hogy üt e az a felület ahova a féktárcsa felfekszik vagy az új tárcsa felrakásakor üt-e a tárcsa. Itt akár egy kis ütés is lehet amit szemmel nem csak mérőórával lehet észrevenni.

Nekem is a tárcsához mellékelt leírásban ott volt, hogy felszerelés után mérőórával ellenőrizni kell az ütését. Persze nem csináltam meg mert otthon nincs mérőórám, de szerintem a legtöbb szervízben sem csinálják.

Link to comment
Megosztás:

Írtad, hogy törve volt az autó. Nem lehet, hogy a az első tengely elgörbült? Így az újonan feltett tárcsa is üt egy picikét amit a féknyereg lekövet egy idejig de idővel csak hullámosra koptatja a tárcsát? Ezt úgy lehetne kideríteni, hogy órával ki kellene mérni, hogy üt e az a felület ahova a féktárcsa felfekszik vagy az új tárcsa felrakásakor üt-e a tárcsa. Itt akár egy kis ütés is lehet amit szemmel nem csak mérőórával lehet észrevenni.

Nekem is a tárcsához mellékelt leírásban ott volt, hogy felszerelés után mérőórával ellenőrizni kell az ütését. Persze nem csináltam meg mert otthon nincs mérőórám, de szerintem a legtöbb szervízben sem csinálják.

Szia!

Igen, volt torve az auto, a tengely gorbe is volt (jobb oldali, hosszu tengely), az tonkretette a jobb csapagyat...igy kezdodott. visoznt a tengely , szelso csuklo cserelve lett. Igaz a tengely bontott volt, lehet az is rossz, nem tunt gorbenek es a szervizben allitlag vizsgaltak, kizartak hogy azzal lenne baj.

Hogy erted, hogy megmerni oraval, hogy ut-e a felulet ahova a fektarcsa felfekszik? A kerekagyra gondolsz, arra fekszik nem? Egy tengelyre "fekszik" a kozepe, s a csavarok az agyhoz huzzak, igaz?

Felemelik az autot es forgatjak, hajtjak motorral a kerekagyat s kozben egy oraval merni kellene hogy kileng-e a kerekagy?

Koszi!

Udv.

p.s. szerintem sem csinalnak tul surunk ilyet a szervizekben...

Link to comment
Megosztás:

Igen, volt torve az auto, a tengely gorbe is volt (jobb oldali, hosszu tengely), az tonkretette a jobb csapagyat...igy kezdodott. visoznt a tengely , szelso csuklo cserelve lett. Igaz a tengely bontott volt, lehet az is rossz, nem tunt gorbenek es a szervizben allitlag vizsgaltak, kizartak hogy azzal lenne baj.

Hogy erted, hogy megmerni oraval, hogy ut-e a felulet ahova a fektarcsa felfekszik? A kerekagyra gondolsz, arra fekszik nem? Egy tengelyre "fekszik" a kozepe, s a csavarok az agyhoz huzzak, igaz?

Felemelik az autot es forgatjak, hajtjak motorral a kerekagyat s kozben egy oraval merni kellene hogy kileng-e a kerekagy?

Nem is annyira a hajtó tengelyre mint inkább az agyra gondoltam. Hiába lettek csapágyak cserélve ha maga az agy vagy a csapágyház deformálódott. mérni szerintem (ha nincs új vagy jó tárcsa) akkor azt a felületet kellene tengelyirányból ahova a tárcsa ( Tárcsa rajz ) rajzon C-vel jelzett felülete csatlakozik. De nem motorral kell hajtani mert akkor hamar kuka lesz a mérőóra hanem finoman kézzel.

Mérőóra

Link to comment
Megosztás:

Még egy kis idézet a féktárcsa leírásából:

10. Ellenőrizze a féktárcsa kilengését a mérőkészlettel; az ábra szerint, a külső átmérőtől 5 mm-re kell

elhelyezni az összehasonlító eszközt. Rögzítse a féktárcsát néhány kerékcsavarral úgy, hogy a felszerelt

kerék helyzetét szimulálja. A maximális kilengés a féktárcsa egy teljes körére vonatkozóan az alábbi

kell legyen: 0,10 mm személygépkocsinál történő alkalmazásnál - 0,12 mm haszongépjárműveknél.

Ha szükséges, szerelje le és szerelje fel egy eltérő állásba a tárcsát a kerékagyra, majd ismételje meg

a kilengés mérését.

FIGYELMEZTETÉS! Gondosan végezze az ellenőrzést. A helytelen kilengési érték rendellenes kopáshoz

és fékezési rezgéshez vezet.

11. Ha a kilengési érték nem megfelelő;, ellenőrizze a tárcsának a kerékagyon lévő támfelülete kilengési

értékét; ha szükséges, cserélje ki a kerékagyat, majd szerelje vissza a féktárcsát.

FIGYELMEZTETÉS! Ne feledje, hogy a kerékagyon mért kilengési érték körülbelül a tárcsára előírt érték fele.

Link to comment
Megosztás:

Még egy kis idézet a féktárcsa leírásából:

10. Ellenőrizze a féktárcsa kilengését a mérőkészlettel; az ábra szerint, a külső átmérőtől 5 mm-re kell

elhelyezni az összehasonlító eszközt. Rögzítse a féktárcsát néhány kerékcsavarral úgy, hogy a felszerelt

kerék helyzetét szimulálja. A maximális kilengés a féktárcsa egy teljes körére vonatkozóan az alábbi

kell legyen: 0,10 mm személygépkocsinál történő alkalmazásnál - 0,12 mm haszongépjárműveknél.

Ha szükséges, szerelje le és szerelje fel egy eltérő állásba a tárcsát a kerékagyra, majd ismételje meg

a kilengés mérését.

FIGYELMEZTETÉS! Gondosan végezze az ellenőrzést. A helytelen kilengési érték rendellenes kopáshoz

és fékezési rezgéshez vezet.

11. Ha a kilengési érték nem megfelelő;, ellenőrizze a tárcsának a kerékagyon lévő támfelülete kilengési

értékét; ha szükséges, cserélje ki a kerékagyat, majd szerelje vissza a féktárcsát.

FIGYELMEZTETÉS! Ne feledje, hogy a kerékagyon mért kilengési érték körülbelül a tárcsára előírt érték fele.

Koszi a segitseget! Az agyra en gyanakodtam, de a szervizben azt is kizartak...igaz nem is mondtak hogy mertek volna ilyesmit.

De ha ez a hiba, akkor az hogy lehet hogy a szakembereknek ez nem jut eszukbe?

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Koszi a segitseget! Az agyra en gyanakodtam, de a szervizben azt is kizartak...igaz nem is mondtak hogy mertek volna ilyesmit.

De ha ez a hiba, akkor az hogy lehet hogy a szakembereknek ez nem jut eszukbe?

Udv.

Orvos és orvos között is nagy lehet a különbség, hátmég szerelő és szakember között!!! Te egy szerelőnél jártál és nem szakembernél....

Link to comment
Megosztás:

Orvos és orvos között is nagy lehet a különbség, hátmég szerelő és szakember között!!! Te egy szerelőnél jártál és nem szakembernél....

Ez igaz. Melgatom, ket dolog lehet jelenleg: lengokat szilentek szarok es azok okoznak bajt, eros kormanyrazast nagyobb sebessegnel (lassunal egyeneltlen fekero, uj fekekkel!) ill. a kerekagy korul is jol szet kell nezni. Ha jol olvasom a kerekagynal a kilenges a tarcsa kilengesenek fele lehet max. Tarcsanal max 0.12 mm ,tehat akkor agynal max 0.06 mm? <_< Es ha ekkor a kilenges akkor gaz van, vagy ha picivel nagyobb? :)

Lehet hulyenek neznek majd a szerelok amikor csovalni kezdem a fejem 0.06-os vagy a koruli kilengesnel...?

Udv.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.