Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Kérdeztem a rézpasztát az Opel bótban, de azt mondták, hogy inkább ne kenjek oda semmit.

Sztem se kell odakenni semmit, még a végén rákerül a pofára, aztán majd nézel. Meg a fékport is csak megköti. Én mikor legutóbb darabokra szedtem a hátsóféket, akkor az egészet jól letúrtam dródkefével. Marha sok rozsda lejött, utána viszont elég simán járt a pofa. Neked is inkább ezt javaslom. Csak kicsit koszos munka... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sztem se kell odakenni semmit, még a végén rákerül a pofára, aztán majd nézel. Meg a fékport is csak megköti. Én mikor legutóbb darabokra szedtem a hátsóféket, akkor az egészet jól letúrtam dródkefével. Marha sok rozsda lejött, utána viszont elég simán járt a pofa. Neked is inkább ezt javaslom. Csak kicsit koszos munka... :lol:

hülyeséget ne beszéljetek már.

nem kerül az rá a fékező felületekre.

és korrózióvédü felületet képez a fémen, ott ahova kented.

emellett szépen siklik rajta stb stb.

nem hülyeségből lett kitalálva az a paszta.

Link to comment
Megosztás:

hülyeséget ne beszéljetek már.

nem kerül az rá a fékező felületekre.

és korrózióvédü felületet képez a fémen, ott ahova kented.

emellett szépen siklik rajta stb stb.

nem hülyeségből lett kitalálva az a paszta.

Teljesen felesleges odakenni bármit is. Próbáltad már összenyomni álló helyzetben kiengedett fékpedál mellett a munkahenger dugattyúit? Akkor el tudod képzélni, vákum mellett lenyomott fékpedálnál mekkora erő van ott, ami a pofákat mozgtaja. Az a réz paszta 0-t befolyásol a mozgásban. Esetleg a korrozió miatt lehet értelme, de előbb fog 2 garnitúra rugód elrohadni, mint a féktartód, vagy a pofád éle. Ezt hidd el nekem, rugóm már tört el nemrég, de a tartó még nem rohadt el soha.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy tócsáztál mérés előtt. Általában az út jobb oldalán vannak a tócsák. Ha jól eláztattad a fékeket akkor attol is lehet (bár talán ennyi difi nem)

A féktárcsa cserém óta még én sem mérettem. Azóta már vagy 300km-t beletettem, szóval már biztos bekoptak :lol:

Nem, tök száraz volt az út amikor mentem, nekem is van az új fékekben min,500 kilóméter, ha be akartak kopni akkor már megtehették volna.

Sztem se kell odakenni semmit, még a végén rákerül a pofára, aztán majd nézel. Meg a fékport is csak megköti. Én mikor legutóbb darabokra szedtem a hátsóféket, akkor az egészet jól letúrtam dródkefével. Marha sok rozsda lejött, utána viszont elég simán járt a pofa. Neked is inkább ezt javaslom. Csak kicsit koszos munka... :D

Én is letakarítottam a csúszó felületeket, igazából oda gondoltam kenést, ahol a fékpofa hátul felfekszik, mert az a rugó ami középen tartja elég erősen odahúzza a lemezhez, és kenés híján nem nagyon akar mozgolódni. Ahoyg próbálgattam a lábféket, meg a kéziféket mindíg máshova mozdult a pofa, ha arrébugrasztottam, akkor meg megint méshogyan állt be. Én ezért gyanakszom a kenés hiányára hátul. Elöl meg fingom sincs mi a gond. Ott még lehet helyrehozza a vasalás, mert ott "csak" 30% volt az eltérés.

Link to comment
Megosztás:

Teljesen felesleges odakenni bármit is. Próbáltad már összenyomni álló helyzetben kiengedett fékpedál mellett a munkahenger dugattyúit? Akkor el tudod képzélni, vákum mellett lenyomott fékpedálnál mekkora erő van ott, ami a pofákat mozgtaja. Az a réz paszta 0-t befolyásol a mozgásban. Esetleg a korrozió miatt lehet értelme, de előbb fog 2 garnitúra rugód elrohadni, mint a féktartód, vagy a pofád éle. Ezt hidd el nekem, rugóm már tört el nemrég, de a tartó még nem rohadt el soha.

Akkor neked még nem rohadt be úgy a csuszka,hogy kalapáccsal kellet kiverni belőle...

Link to comment
Megosztás:

Na ne mán....

Pénteken már olyan furcsa volt a fékpedálom, mintha kúszott volna kicsit, meg rápumpálva feljebb fogott. Aztán ma állok ki a garázsból és ott egy jókora tócsa a bal hátsó kerekem helyén. Az hétvégi program azonnal lefújva és le is kaptam mindjárt a dobot. Hát a munkahenger szépen elengedte az olajat. Mindkét gumi kupak alatt volt olaj tehát a henger mindkét oldali tömítése megadta magát. Hogy mitől azt nem tudom. Pár hete volt tárcsacsere, de a hátuljához nem nyúltam. Most dobhatom ki a még gyári de jó állapotú fékpofákat is.

Nem azt írta itt valaki, hogy amennyit a fékpofa annyit a munkahenger is kibír? Hát nálam nem jött be :lol:

Lehet az új tárcsa próbálgatásakor kapott durva teszteket nem bírta?

Apropó nekem ugye a 19-es munkahenger való? Mert néhány katalogus felhoz valami 17,xxmm-est is. Fékpofa pedig a 200/24(25)

Link to comment
Megosztás:

....

Apropó nekem ugye a 19-es munkahenger való? Mert néhány katalogus felhoz valami 17,xxmm-est is. Fékpofa pedig a 200/24(25)

Ha már kivetted illetve levetted a dobot, akkor lemérheted a biztonság kedvéért a munkahenger tengelyének az átmérőjét valamint a dob formáját/kialakitását illetve a méreteit is memorizálhatod. A dob alapján megtalálod a hozzá illő pofákat is az alkatrészkereskedők honlapjain(Unix, Bárdi...)

-

szerk.: Egyik haver hasonló esetben úgy ment el az alkatrészekért, hogy ledugózta a fékcsövet. Igy a többi még fogott neki annyira, hogy itt a közelben mert vele menni..persze óvatosan!

Link to comment
Megosztás:

Szétszedtem a fékeket, amit lehetett bekentem rézpasztával, aztán összeraktam őket. Amennyire tudtam belőttem az utánállítót hátul. Elmetem próbakörre, most a másik oldalról hallom a blokkolást. Holnap megvasalom őket, aztán hétfőn elmegyek egy másik helyre leméretni, mert nagyon gyanús hogy az egyik oldalon szar mind a 3 fék, mégse húz/pördültem meg vele még soha.

Link to comment
Megosztás:

Na ne mán....

Pénteken már olyan furcsa volt a fékpedálom, mintha kúszott volna kicsit, meg rápumpálva feljebb fogott. Aztán ma állok ki a garázsból és ott egy jókora tócsa a bal hátsó kerekem helyén. Az hétvégi program azonnal lefújva és le is kaptam mindjárt a dobot. Hát a munkahenger szépen elengedte az olajat. Mindkét gumi kupak alatt volt olaj tehát a henger mindkét oldali tömítése megadta magát. Hogy mitől azt nem tudom. Pár hete volt tárcsacsere, de a hátuljához nem nyúltam. Most dobhatom ki a még gyári de jó állapotú fékpofákat is.

Nem azt írta itt valaki, hogy amennyit a fékpofa annyit a munkahenger is kibír? Hát nálam nem jött be :lol:

Lehet az új tárcsa próbálgatásakor kapott durva teszteket nem bírta?

Apropó nekem ugye a 19-es munkahenger való? Mert néhány katalogus felhoz valami 17,xxmm-est is. Fékpofa pedig a 200/24(25)

miért kell kidobni??

ha megcsiszolod nem megy le róla a fékoljos rész??

Link to comment
Megosztás:

próbáld meg

És szemmel hogyan látom, hogy a pórusokban ott marad az olaj? Hülyét kapnék ha megpróbálom letisztítom aztán összerakom és a fékpadon meg ott lesz a 30% eltérés és szedhetném szét még egyszer.

Na mindegy.... megküldöm féktisztítóval azt meglátom milyen lesz. Azzal max egy fél flakon féktisztítót vesztek.

Link to comment
Megosztás:

És szemmel hogyan látom, hogy a pórusokban ott marad az olaj? Hülyét kapnék ha megpróbálom letisztítom aztán összerakom és a fékpadon meg ott lesz a 30% eltérés és szedhetném szét még egyszer.

Na mindegy.... megküldöm féktisztítóval azt meglátom milyen lesz. Azzal max egy fél flakon féktisztítót vesztek.

ha rendesen rendbejön porzik csiszoláskor

Link to comment
Megosztás:

És a fékolaj nem eszi meg, nem porlad szét ha már kapott az olajból? :lol:

én csináltam a wareszunkon, meg egy trabin is, ahol ugyan így elfosta magát, és nem volt bajuk.

érdekes, hogy a wareszunkon i spont elsőfékjavítás után csinálta ezt.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom ilyenkor teljes keresztmetszetében beissza a fékolajat és nem lehet belőle már kiszedni.

Sztem függ az a betéttől is. NEkem is ráfolyt a legutóbbi hátsó szereléskor (béna voltam), de nem itta be. Meg kell próbálni letisztítani, és ahogy már valaki írta, meg kell kicsit csiszolni, és akkor látszik, hogy kenődik, vagy porzik. Én nem cseréltem, és nincs vele semmi gond. Mondjuk a csere a biztos. De ha csere, akkor mindkét oldalon.

Link to comment
Megosztás:

Sztem függ az a betéttől is. NEkem is ráfolyt a legutóbbi hátsó szereléskor (béna voltam), de nem itta be. Meg kell próbálni letisztítani, és ahogy már valaki írta, meg kell kicsit csiszolni, és akkor látszik, hogy kenődik, vagy porzik. Én nem cseréltem, és nincs vele semmi gond. Mondjuk a csere a biztos. De ha csere, akkor mindkét oldalon.

:lol:

am ma próbálgattam a kézifékemet mit működik

és azt hittem,hogy csak a baloldali fog....

aztán letekertem az ablakot :D

meg néztem a tükröt, ha berántottam szépen befüstölt mind a két oldalon

de nagyon útfüggő, fékpadi mérés kell ha pontosat akarsz tudni

Link to comment
Megosztás:

:lol:

am ma próbálgattam a kézifékemet mit működik

és azt hittem,hogy csak a baloldali fog....

aztán letekertem az ablakot :D

meg néztem a tükröt, ha berántottam szépen befüstölt mind a két oldalon

de nagyon útfüggő, fékpadi mérés kell ha pontosat akarsz tudni

A fékpadot nem befolyásolta, hogy kuka volt a lengéscsillapítóm?

Link to comment
Megosztás:

Féktisztítóztam és csiszolgattam a fékpofáimat, de szerintem menthetetlen ez úgy beitta a fékolajat.

Így ferodo fékpofák mennek bele. Fékhengerből viszont ate vagy delphi. Ez utóbbi gyanusan olcsó az előbbihez képest. Van valakinek tapasztalata delphi fékhengerrel? Ate szimpatikusabbnak tűnik de jelenleg csk 1db raktáron :lol: így várnom kell ha párban akarom. Esetleg az a.b.s milyen márka?

Katalogusban mindegyik ate munkahengerehez (van alu és szürkeöntvény) azt írják hogy fékrendszer: lucas

Az A.B.S fékhengerhez pedig hogy fékrendszer: Ate

most akkor mi van? ez mindegyik jó nekem csak 19mm-es legyen?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.