Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Zotya, mennyibe került a hátsó fékhez az a rugó+egyebek szett amikről a minap képet is mutattál? (nem találom már hogy hol van a kép, de gondolom tudod mire gondolok <_< )

Most valamiért nem jön be az oldal, de 3500-volt az Unixnál, saját márka. Végülis nem volt semmi baja a réginek, csak Hening cartárs megijesztett, hogy neki egyszer eltörött a rugó a kadetten, és menet közben befogott a fék. Gondoltam akkor ennnyit megér 3500-forint. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Most valamiért nem jön be az oldal, de 3500-volt az Unixnál, saját márka. Végülis nem volt semmi baja a réginek, csak Hening cartárs megijesztett, hogy neki egyszer eltörött a rugó a kadetten, és menet közben befogott a fék. Gondoltam akkor ennnyit megér 3500-forint. :lol:

Köszi! Ja, nekem sem vészes -talán :lol: - de ha már a dob, a pofák, és a munkahenger is új (igaz, a munkahenger csak nem rég lett lecserélve mig a másik kettő még tavaly) arra gondoltam hogy azokat is újra cserélném ha nem nagy összeg. Amint látom nem az, felkerül a listára. <_<

Link to comment
Megosztás:

Én is végigjártam ezt a kálváriát. Nekem most Brembo+Ferrodo kombináció van. Eddig ezeknek van a legjobb fékerejük és nem csikorog, nem ráz.

Én is végigjártam. Most bekerül a brembo tárcsa meg a ferrodo betét, és láss csodát, minden fék bajom megoldódott. Simán, egyenletesen fog, erős fékezésnél nem ráz, már az első pár fékezésnél volt jó fékhatás, és nem csikorog. Fura, hogy 1 éves tárcsák voltak bent, még válluk se volt, és mégis ütöttek. Remélem, ezekkel nem járok így. Elég igényes ez a brembo, meg 2 süllyesztett jel is van a tárcsán, hogy lásd, ha elkopott - mérécskilésé nélkül is... Komolyan mondom, szeretek fékezni azóta. <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valamelyik G-s astrának rámegy az első féknyerge az F-esre? Hűtött tárcsák vannak tervbe véve. S hátha valaki erre így egyből rávágja hogy igen/nem és hogy mért.

Valaki esetleg már próbálta ezt a megmozdulást így összehozni? olvasgattam hogy lehet, merthogy van gyáriban is, engem a G-s féknyerge érdekelne... hátha.

Előre is köszi!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Egy kis záró megjegyzés a lenti témában: Azóta már kicseréltem a dobot, s meg is szűnt a probléma. Tehát két különböző márkából is kifogtam deformált/tojás alakú példány(oka)t, ami azért elég gáz szerintem. :D A rugók, betétek, utánállító mind-mind alaptalanul voltak vádolva :D Mondjuk nem bánom, hogy ki lettek cserélve, mert így most biztos sokáig jó lesz, de azért az időt / tesztelést amibe került ezt kideríteni sajnálom...

A lényeg, hogy egy új dobnak kutyakötelessége minden ponton egyformán és a legkisebb akadály nélkül forognia körbe miután be lett állítva a kézifék, egy kicsit sem szabad, hogy akadjon sehol. Ha igen akkor jó eséllyel melegedni és szorulni fog, mivel a termelődő hő miatt ez egy gyönyörű öngerjesztő folyamat tud lenni...

Dob deformáltság kapcsán: én ezzel most rendesen megszívtam. Az első szett utángyártott (márka nincs, de Csergő kódot tudok mondani) az iszonyatos hulladék volt: csikorgott, pulzált - ekkor Ferodo betétszett volt benn. Utána garis csere: Zimmerman dob és másféle betét: nos ez nem csikorog, csak egész picit pulzál, s hogy miért: mert a kettő közül az egyik dob itt is deformált :lol: Megcseréltem és a melegedés átment a túloldalra, s igazából lehet is látni... Szal kicsit most elegem lett az utángyártott dobokból. :lol:

A tárcsafék ehhez képest álom: Brembo-Ferodo páros lassan két éve: nem csikorog, jól fog, alig kopik, nem pulzál és baromi olcsó volt ehhez a dobos szopáshoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Egy kis záró megjegyzés a lenti témában: Azóta már kicseréltem a dobot, s meg is szűnt a probléma. Tehát két különböző márkából is kifogtam deformált/tojás alakú példány(oka)t, ami azért elég gáz szerintem. :lol: A rugók, betétek, utánállító mind-mind alaptalanul voltak vádolva :D Mondjuk nem bánom, hogy ki lettek cserélve, mert így most biztos sokáig jó lesz, de azért az időt / tesztelést amibe került ezt kideríteni sajnálom...

A lényeg, hogy egy új dobnak kutyakötelessége minden ponton egyformán és a legkisebb akadály nélkül forognia körbe miután be lett állítva a kézifék, egy kicsit sem szabad, hogy akadjon sehol. Ha igen akkor jó eséllyel melegedni és szorulni fog, mivel a termelődő hő miatt ez egy gyönyörű öngerjesztő folyamat tud lenni...

Hát nem tudom, nekem sem forogtak körbe a dobok akadály nélkül amikor felraktam őket, én is cseréltem minent. Visszaraktam két kerékcsavart alátéttel, hogy biztosan felfeküdjenek a dobok az agyra. Mostanában nem néztem őket, hogy van-e javulás, bekoptak-e de nem vettem észre hogy melegedtek, vagy szorultak volna. Tervbe van véve egy fékhatásmérés, csak hogy megnyugodjak, hogy minen oké.

Link to comment
Megosztás:

A Zimmermannal volt fékhatásmérés miután bekoptak, minden rendben volt, egyformán fogott és mégis melegedett egy kicsit, tehát érezhetően melegebb volt az egyik oldal mint a másik. A teszt nagyon egyszerű: 10-15 kilométer autópályakivezető, illetve M0 után (amikor nem kell sokat fékezned) megfogod a dobokat kívülről. (Előtte óvatosan a felnit, mert ha már az meleg akkor a dobhoz nem igen kell nyúlni...:lol: ) De nekem ez április környékén estefelé simán kézmeleg volt a jó oldalon, illetve igencsak meleg a rossz oldalon. De van egy veszélytelenebb teszt is: simán felemeled és megforgatod miután már bekoptak. Nem szabad, hogy akadjon sehol, max egy nagyon pici súrlódás, de inkább az sem, simán többször körbe kell forogjon ha jól megtekered kézzel.

Hát nem tudom, nekem sem forogtak körbe a dobok akadály nélkül amikor felraktam őket, én is cseréltem minent. Visszaraktam két kerékcsavart alátéttel, hogy biztosan felfeküdjenek a dobok az agyra. Mostanában nem néztem őket, hogy van-e javulás, bekoptak-e de nem vettem észre hogy melegedtek, vagy szorultak volna. Tervbe van véve egy fékhatásmérés, csak hogy megnyugodjak, hogy minen oké.
Link to comment
Megosztás:

A Zimmermannal volt fékhatásmérés miután bekoptak, minden rendben volt, egyformán fogott és mégis melegedett egy kicsit, tehát érezhetően melegebb volt az egyik oldal mint a másik. A teszt nagyon egyszerű: 10-15 kilométer autópályakivezető, illetve M0 után (amikor nem kell sokat fékezned) megfogod a dobokat kívülről. (Előtte óvatosan a felnit, mert ha már az meleg akkor a dobhoz nem igen kell nyúlni...:lol: ) De nekem ez április környékén estefelé simán kézmeleg volt a jó oldalon, illetve igencsak meleg a rossz oldalon. De van egy veszélytelenebb teszt is: simán felemeled és megforgatod miután már bekoptak. Nem szabad, hogy akadjon sehol, max egy nagyon pici súrlódás, de inkább az sem, simán többször körbe kell forogjon ha jól megtekered kézzel.

A felemelés -megforgatás egyszerűbbnek tűnik, mert ugye, ha megállok a kocsival akkor mindenképpen fékezni kell, és ez meghamisíthatja a tapizós módszert. Meg aztán ki tud különbséget tenni pölö 35, meg 45 fok között.

Link to comment
Megosztás:

A felemelés -megforgatás egyszerűbbnek tűnik, mert ugye, ha megállok a kocsival akkor mindenképpen fékezni kell, és ez meghamisíthatja a tapizós módszert. Meg aztán ki tud különbséget tenni pölö 35, meg 45 fok között.

itt nem 5 fokokról van szó.

ha üt a dob, akkor azt érezni si lehet fékezéskor.

és igencsak nagy különbség van köztük kézzel nézve is.

Link to comment
Megosztás:

Így van, lehetett érezni erősebb fékezéskor, hogy pulzál. Amúgy egyszer megmértem itthon: 35 vs. 75 fok volt a két oldal.

itt nem 5 fokokról van szó.

ha üt a dob, akkor azt érezni si lehet fékezéskor.

és igencsak nagy különbség van köztük kézzel nézve is.

Link to comment
Megosztás:

Így van, lehetett érezni erősebb fékezéskor, hogy pulzál. Amúgy egyszer megmértem itthon: 35 vs. 75 fok volt a két oldal.

Vesztek 1500-ért egy elemes lázmérőt, és simán meg lehet mérni otthon is, ahogy mondod. Annyit tennék csak hozzá, hogy nekem vacakolt ez új dob meg betét, mert szerelő szarul rakta össze, és szorult... Na ha szorul, akkor úgy melegszik, hogy nem tudod megállás után megfogni se... Egy sima megállástól a hátsó dob nem melegszik el normálisan annyira, hogy ne tudnál hozzáérni. No meg nekem szaga is volt. Aztán kicsréltem minden rugót, kitisztítottam mindent, kéziféket beállítottam, visszatettem mindent, és picit még mindig surlódik egy ponton, ha kézzel forgatom kerék nélkül, de az annyira minimális, hogy nem melegszik, és nem érezni menet közben. Pedig brembo dob, textar pofa. elég jó, mert sokat mentem a szorult helyzetben (autópályán jött elő), és a betét nem égett meg! Amúgy ha egészségtelenül szorul, azt nem csak a melegedéssel lehet érezni, hanem az autó is tud rázni, illetve ha megállsz, és lassal elindulsz, majd hagyod gurulni, akkor lehet érezni, hogy másképp áll meg a kocsi, nem úgy, mintha simán csak gurulna, hanem egy kis súrlódás ellenében lassul. Egyébként nekem a fékhatásmérésen (vizsgán) nem violt semmi gond a vacakul beállított cuccal se... Hátsó fékre nem sok jut, hacsak nem rakod meg...

Link to comment
Megosztás:

Pár napja alkalmam volt vezetni egy astrát, amiben ugyanaz a fékrendszer volt, mint az enyémben. Érezhetően jobb volt a fékhatása, pedig az enyében nemrég volt féknagygenerál, utána fékpad, amin első osztályúan teljesített. Van egy olyan érzésem mintha az enyémben nem lenne akkora szervó hatás, szóval jól fog a fék, csak erősebben kell nyomni a pedált. Rákukkantottam a vákumcsőre, de elsőre semmi különöset nem látam rajt. Lehet le kéne egy próba erejéig dugózni a keringető rendszerhez menő vékony csövet, lehet ott szívhat falsot, ha egyáltalán ez a probléma.

Más: tudtok ajánlani valamilyen fekete festéket a hátsó dobra, ami bírja is a gyűrődést?

Mégegy dolog: Féknyekergés. Nekem is pár hónap után elkezdett nyekeregni a hátsó fék. A napokban leszedtem mindkét dobot, a betétek felületét átcsiszoltam, utána fújtam rá és a dobokra féktisztító spray-t. Azóta csend van...

Link to comment
Megosztás:

Pár napja alkalmam volt vezetni egy astrát, amiben ugyanaz a fékrendszer volt, mint az enyémben. Érezhetően jobb volt a fékhatása, pedig az enyében nemrég volt féknagygenerál, utána fékpad, amin első osztályúan teljesített. Van egy olyan érzésem mintha az enyémben nem lenne akkora szervó hatás, szóval jól fog a fék, csak erősebben kell nyomni a pedált. Rákukkantottam a vákumcsőre, de elsőre semmi különöset nem látam rajt. Lehet le kéne egy próba erejéig dugózni a keringető rendszerhez menő vékony csövet, lehet ott szívhat farsot, ha egyáltalán ez a probléma.

Más: tudtok ajánlani valamilyen fekete festéket a hátsó dobra, ami bírja is a gyűrődést?

Mégegy dolog: Féknyekergés. Nekem is pár hónap után elkezdett nyekeregni a hátsó fék. A napokban leszedtem mindkét dobot, a betétek felületét átcsiszoltam, utána fújtam rá és a dobokra féktisztító spray-t. Azóta csend van...

sima hőálló fekete és annyi, attól drágábbat nem éri meg venni, mert ugyan úgy ledobja egy két év után.

Link to comment
Megosztás:

Ki kellene cserélnem a fékbetéteket elöl, s a kérdésem az volna, hogy milyen márkájút vegyek? Néztem a Delparts oldalán az ún. Delphi, Jurid, Opel-típusút, melyiket érdemes venni? És féktárcsákból? Köszi: Zozo

Betétből sokat dícsérik itt a ferrodot, nem drága, és tényleg jó. De állítólag jó a textar, meg az ate is. Ha tárcsát is cserélsz, akkor nagyon érdemes megnézni, mit veszel, mert én is jártam úgy a közelmúltban, hogy egy 1 éves tárcsa hullámosodott fel, és rázott, meg hullámzott. Ezen nem érdemes spórolni, és ha jót veszel, akkor évekig nem kell rá költened. Nekem nagyon bevált az itt ajánlott brembo tárcsa. Ezzel a 2 márkával szerintem nem fizetsz rá nagyon sokat, és jó is lesz a féked. Amióta kicseréltem, elfelejthettem minden fék bajomat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Betétből sokat dícsérik itt a ferrodot, nem drága, és tényleg jó. De állítólag jó a textar, meg az ate is. Ha tárcsát is cserélsz, akkor nagyon érdemes megnézni, mit veszel, mert én is jártam úgy a közelmúltban, hogy egy 1 éves tárcsa hullámosodott fel, és rázott, meg hullámzott. Ezen nem érdemes spórolni, és ha jót veszel, akkor évekig nem kell rá költened. Nekem nagyon bevált az itt ajánlott brembo tárcsa. Ezzel a 2 márkával szerintem nem fizetsz rá nagyon sokat, és jó is lesz a féked. Amióta kicseréltem, elfelejthettem minden fék bajomat. :D

Az tuti! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Betétből sokat dícsérik itt a ferrodot, nem drága, és tényleg jó. De állítólag jó a textar, meg az ate is. Ha tárcsát is cserélsz, akkor nagyon érdemes megnézni, mit veszel, mert én is jártam úgy a közelmúltban, hogy egy 1 éves tárcsa hullámosodott fel, és rázott, meg hullámzott. Ezen nem érdemes spórolni, és ha jót veszel, akkor évekig nem kell rá költened. Nekem nagyon bevált az itt ajánlott brembo tárcsa. Ezzel a 2 márkával szerintem nem fizetsz rá nagyon sokat, és jó is lesz a féked. Amióta kicseréltem, elfelejthettem minden fék bajomat. :lol:

Nemrég vettem 6500Ft-ért GM fékbetéteket, 236-os hűtöttre. Csak féktisztítót kell még vennem és nekiállok kicserélni. Bár még 2mm felett van, de 3mm alatt már a jelenlegi. :D

Link to comment
Megosztás:

Betétből sokat dícsérik itt a ferrodot, nem drága, és tényleg jó. De állítólag jó a textar, meg az ate is. Ha tárcsát is cserélsz, akkor nagyon érdemes megnézni, mit veszel, mert én is jártam úgy a közelmúltban, hogy egy 1 éves tárcsa hullámosodott fel, és rázott, meg hullámzott. Ezen nem érdemes spórolni, és ha jót veszel, akkor évekig nem kell rá költened. Nekem nagyon bevált az itt ajánlott brembo tárcsa. Ezzel a 2 márkával szerintem nem fizetsz rá nagyon sokat, és jó is lesz a féked. Amióta kicseréltem, elfelejthettem minden fék bajomat. :lol:

Csak a Brembo tárcsával vigyázni kell, mert hamisítják.

Link to comment
Megosztás:

Csak a Brembo tárcsával vigyázni kell, mert hamisítják.

honnan lehet azt tudni, hogy igazi vagy hamisított? Az enyém is cserére szorul 6. hónaposan, mert dadog főleg keményebb fékezéskor. Vasárnap hazafelé a pályán majd kiszedte a kezemből a kormányt mikor keményebben kellett fékezni. Az előzőben nekem is bejött a brembo-textar párosítás, ebbe nem tudom mit tettek. Mit kell megnézni, miről ismerni meg a hamisítottat?

Link to comment
Megosztás:

Betétből sokat dícsérik itt a ferrodot, nem drága, és tényleg jó. De állítólag jó a textar, meg az ate is. Ha tárcsát is cserélsz, akkor nagyon érdemes megnézni, mit veszel, mert én is jártam úgy a közelmúltban, hogy egy 1 éves tárcsa hullámosodott fel, és rázott, meg hullámzott. Ezen nem érdemes spórolni, és ha jót veszel, akkor évekig nem kell rá költened. Nekem nagyon bevált az itt ajánlott brembo tárcsa. Ezzel a 2 márkával szerintem nem fizetsz rá nagyon sokat, és jó is lesz a féked. Amióta kicseréltem, elfelejthettem minden fék bajomat. :lol:

Köszi szépen! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.