Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Igen, valóban, én sem vettem észre a fogyást - mindig csak egy picivel lehetett kevesebb a tartályban és az nem tűnt fel soha, csak "könnyezett"- de épp ezért irtam, hogy szerintem a vákuumrendszer környékén kell keresgélni. <_<

Sőt, még kiegésziteném annyival , hogy akár a főfékhenger(tömitései) is rossz lehet.

Szemre a főfékhengernél sem ereszt sehol

Link to comment
Megosztás:

Csak annyit szeretnék megjegyezni, hogy nekem például szintén nem volt igazán észrevehető az hogy a henger engedte az olajat pusztán a dob levételéből. Félre kellett húzni azt a kis gumiharangot/porfogót és alatta volt a trutyi, olyan besűrűsödött olajsár féle, gondolom az olaj és a por keveréke. Mindazonáltal nálad talán mégis inkább valahol falsot kap a vákuumrendszer. <_<

És a vákuumrendszert hogy tudom ellenőrizni, hogy hol lehet a bibi?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen műszaki rendellenesség okozhatja a nagy sebességről viszonylag intenzív lassításkor (nem blokkolásig) jelentkező bugó hangot és ilyenkor olyna érzésem van, hogy a kerekek ki akarnak szakadni, mert rettenetesen rázza a kocsi elejét.

Ez már egy viszonlag régi problémám, de ami most jelentkezett, hogy időnként (és ez a legfurcsább) az első kerekek ráznak. Kétszer voltak kicentírozva, a jobb kerekemet megrángatva kopogás hallatszik, de a szerelőm szerint az a kormánymű és nem okozhatna a rázást. Ezenkívül mióta a téli gumikat nyárira cseréltem (és ez egyidejű a rázással) balra húz a kormány (tudom... biztos szocialista <_< )

SEgítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Milyen műszaki rendellenesség okozhatja a nagy sebességről viszonylag intenzív lassításkor (nem blokkolásig) jelentkező bugó hangot és ilyenkor olyna érzésem van, hogy a kerekek ki akarnak szakadni, mert rettenetesen rázza a kocsi elejét.

Ez már egy viszonlag régi problémám, de ami most jelentkezett, hogy időnként (és ez a legfurcsább) az első kerekek ráznak. Kétszer voltak kicentírozva, a jobb kerekemet megrángatva kopogás hallatszik, de a szerelőm szerint az a kormánymű és nem okozhatna a rázást. Ezenkívül mióta a téli gumikat nyárira cseréltem (és ez egyidejű a rázással) balra húz a kormány (tudom... biztos szocialista <_< )

SEgítségeteket előre is köszönöm!

A nyári kerekek ugyanoda és ugyanazzal a forgásiránnyal kerültek fel, mint ahol tavaly voltak?

Link to comment
Megosztás:

És a vákuumrendszert hogy tudom ellenőrizni, hogy hol lehet a bibi?

A fékrásegitő dobtól kezdve az összes csövet és azok csatlakozását át kéne nézni hogy nem kap-e valahol falsot a rendszer és azt a plusz, oda nem való levegőt nem birja aztán kidolgozni magából...a középkonzol takarásában is futnak ilyen csövek! De biztosabbat majd a tapasztaltabb cartársak tudnak mondani. <_<

Link to comment
Megosztás:

na lehet itt abaj

volt centírozáson, mielőtt feltetted?

Igen, mivel nem felnin voltak a gumik így cserélni kellett. És a cserénél is voltak centírozva a kerekek és miután a rázást észrevettem így mégegyszer egy másik műhely is elvégezte a centírozást. Azt mondták előtte is jó helyen voltak a súlyok. De vajon miért ráz nagyon fékezésnél? Mert az nem a gumicsere óta jelentkezett, hanem már fennálló probléma, csak most került előtérbe, miután egy úton többször kellett nagyobbakat lassítanom.

Link to comment
Megosztás:

Igen, mivel nem felnin voltak a gumik így cserélni kellett. És a cserénél is voltak centírozva a kerekek és miután a rázást észrevettem így mégegyszer egy másik műhely is elvégezte a centírozást. Azt mondták előtte is jó helyen voltak a súlyok. De vajon miért ráz nagyon fékezésnél?

és ez csak most jött elő kerékcserénél??

mert ha nem akkor féktárcsa...

de fel kellene tenni más felnit, és akkor okosabbak lehetünk <_<

Link to comment
Megosztás:

Nem, ami hátul volt, az előre került és fordítva, de azonos oldalon a maradtak a gumik és nincs forgásirány meghatározva.

Akkor első körben cseréld vissza őket - simán átrakod felnistől, természetesen - és figyelj! Lehet a gumi is hibás. Kollégám csak akkor vette észre amikor cserélte a gumikat, hogy a futófelületen volt egy alig észrevehető kidudorodás. Ahogy guritotta a gumit az elpattogott. Valami gyártási hiba lehetett, anyag gyengeség. <_<

Link to comment
Megosztás:

Igen, mivel nem felnin voltak a gumik így cserélni kellett. És a cserénél is voltak centírozva a kerekek és miután a rázást észrevettem így mégegyszer egy másik műhely is elvégezte a centírozást. Azt mondták előtte is jó helyen voltak a súlyok. De vajon miért ráz nagyon fékezésnél? Mert az nem a gumicsere óta jelentkezett, hanem már fennálló probléma, csak most került előtérbe, miután egy úton többször kellett nagyobbakat lassítanom.

Csak fékezésnél ráz? Hát az nem a gumi vagy a kerék lesz akkor. Fékeket ellenőrizd! Lehet nem egyformán harapnak a pofák a tárcsára, esetleg sérült/levált a ferrodol! <_<

Link to comment
Megosztás:

Hullámos a tárcsa.

vagy nagyon kopottak a tárcsák+betétek. :lol:

Ja, viszont irta hogy a gumiváltás óta ilyen neki...lehet hogy nincsenek jól behúzva a kerékcsavarok/megszakitotta őket és kilazultak. <_<

szerk: Oooops, elértettem, a rázás már megvolt valamilyen búgás kiséretében...első fék csere és futóműbeállitás javasolt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hiszem be kell vállalnom egy tárcsa+betét cserét. Hiába 1 éves a tárcsa, hiába ilyen-olyan szilent csere, még mindig ráz, és szaggat a fék. Mi a biztos választás 236-os hűtöttben? Brembo+Ferrodo? Hol érdemes venni szerintetek? Előre is köszi a tippeket.

Link to comment
Megosztás:

Az omegán már 50000km-t futott a zimmermann+ferodo páros, csak jókat tudok róla mondani.

Még kb 30e km van a betétekben elöl, hátul már kiszolgálja az omegát élete végéig <_< A tárcsát sem kell elöl cserélni

a betéttel, ha minden jól megy addig :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hiszem be kell vállalnom egy tárcsa+betét cserét. Hiába 1 éves a tárcsa, hiába ilyen-olyan szilent csere, még mindig ráz, és szaggat a fék. Mi a biztos választás 236-os hűtöttben? Brembo+Ferrodo? Hol érdemes venni szerintetek? Előre is köszi a tippeket.

Én is végigjártam ezt a kálváriát. Nekem most Brembo+Ferrodo kombináció van. Eddig ezeknek van a legjobb fékerejük és nem csikorog, nem ráz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.