Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Bal elől még mindég visít a pénteken cserélt fékbetétem. Van már benne ~200km vegyes, többször vasaltam, autópályán hajnalban fékezgettem nagyokat de nem hallgatott el.

Szerintetek várjak és majd csak elkussol vagy vigyem vissza a szerelőhöz, hogy csinálja meg, cserélje ki ahogy tudja?

Szerintem vegyél bele új betéteket, persze mindkét oldalra, vmi normálisat. Én nem vinném szerelőhöz, van róla egy faxa leírás a Gyik-ben, max. fél óra az egész, el se lehet rontani.

Elküldve
Bal elől még mindég visít a pénteken cserélt fékbetétem.

Hasonló cipőben járok. Márciusban lett cserélve a tárcsa és a betét. Eddig kussolt, pár napja kezdte hallatni hangját. Már kisebb lassításnál is a kerékfordulat ütemének megfelelő nyekergés hallatszik. Megnéztem a tárcsák mindék oldalát, hogy ránézésre nincs-e valami elváltozás a felületen, hátha bepattant valami kő, de semmi. Nem hiszem el, ha bármit cseréltetek a kocsin (vezérműszíj, hosszbordás szíj, tárcsa, dob, pofa, betét) annak mindig surrogás, nyikorgás lesz a vége. Tudom, normálisat kell venni. Megpróbáltam. Tácsából Brembót vettem (gyári volt még fent a kocsin), betétből Ferodot rendeltem, de valami ABS-t küldtek helyette (betétből is gyári volt). Remélem amilyen gyorsan jött a nyekergés, olyan gyorsan el is múlik.

Elküldve
Hasonló cipőben járok. Márciusban lett cserélve a tárcsa és a betét. Eddig kussolt, pár napja kezdte hallatni hangját. Már kisebb lassításnál is a kerékfordulat ütemének megfelelő nyekergés hallatszik. Megnéztem a tárcsák mindék oldalát, hogy ránézésre nincs-e valami elváltozás a felületen, hátha bepattant valami kő, de semmi. Nem hiszem el, ha bármit cseréltetek a kocsin (vezérműszíj, hosszbordás szíj, tárcsa, dob, pofa, betét) annak mindig surrogás, nyikorgás lesz a vége. Tudom, normálisat kell venni. Megpróbáltam. Tácsából Brembót vettem (gyári volt még fent a kocsin), betétből Ferodot rendeltem, de valami ABS-t küldtek helyette (betétből is gyári volt). Remélem amilyen gyorsan jött a nyekergés, olyan gyorsan el is múlik.

nekem egy ideje megvan és nem múlik

Elküldve
nekem egy ideje megvan és nem múlik

Elvileg elmúlik. Nekem is mikor felkerültek szóltak mint az állat, néha fékezés nélkül is, aztán abbahagyta és most, hogy már közelít a 2mm-es vastagsághoz a pofa megint szólogat.

Elküldve
Elvileg elmúlik. Nekem is mikor felkerültek szóltak mint az állat, néha fékezés nélkül is, aztán abbahagyta és most, hogy már közelít a 2mm-es vastagsághoz a pofa megint szólogat.

nekem felrakáskor semmi hangja nem volt... kb egy éve volt ugye a csere... és most szól

Elküldve

Régen a Ladáimat én javítottam, ehhez is megvettem a javítási könyvet, csak időközben a szerszámaim annyira szét lettek hordva, hogy a gyertyát sem tudom kicserélni. Szóval szerelőre szorulok.

Most megint mentem 70km-t de nem múlik. Sőt, bizonyos pedálerőnél mintha a másik oldal is elkezdett volna szólni.

Holnap felhívom, hogy csináljon valamit, mert nem fogom ezt x ezer km-ig hallgatni.

Kösz mindenkinek ;)

Elküldve
Régen a Ladáimat én javítottam, ehhez is megvettem a javítási könyvet, csak időközben a szerszámaim annyira szét lettek hordva, hogy a gyertyát sem tudom kicserélni. Szóval szerelőre szorulok.

Most megint mentem 70km-t de nem múlik. Sőt, bizonyos pedálerőnél mintha a másik oldal is elkezdett volna szólni.

Holnap felhívom, hogy csináljon valamit, mert nem fogom ezt x ezer km-ig hallgatni.

Kösz mindenkinek ;)

hát akkor csak fos az a betét

egyébként a wareszunk sose ment szervízbe, se szerelőhöz kétszerelős javítás után, és az opelhoz akkor is szerszámokat kell venni.

kezdtük a gyertyakulccsal ;)

Elküldve
nekem felrakáskor semmi hangja nem volt... kb egy éve volt ugye a csere... és most szól

Mennyivel másabb lehet a vezetési stílusunk vagy/meg az igénybevétel.

Nekem még gyári tárcsa és most az először a fékbetét csere 105 ezernél. Nem volt vason, még ~2mm "hús" volt rajta. Van akinek 50 ezret sem bír.

Novyy: Szerintem is betét lesz.

Volt minden, pár torx kellett volna aztán kész (régen még árultam is torx készletet).

Elküldve
Mennyivel másabb lehet a vezetési stílusunk vagy/meg az igénybevétel.

Nekem még gyári tárcsa és most az először a fékbetét csere 105 ezernél. Nem volt vason, még ~2mm "hús" volt rajta. Van akinek 50 ezret sem bír.

gyári cuccot cseréltem én is akkor...

szerintem még most is ment volna vele.

még volt rajta azért valamennyi

2mmtől több.

dehát ezt nem lehet összehasonlítani, van hogy szinte fékeznem se kell, mert motorfékkel megtudok állni, de van hogy mindig erősen kell fékezni.

Elküldve
dehát ezt nem lehet összehasonlítani, van hogy szinte fékeznem se kell, mert motorfékkel megtudok állni, de van hogy mindig erősen kell fékezni.

Jaja, erre gondoltam, amikor kell akkor nincs mese. Szép csíkot húztam amikor elcsaptam egy részeg bringást (túlélte ;), hamarabb sétált mint ahogy a kocsim kijavították)

Elküldve
Régen a Ladáimat én javítottam, ehhez is megvettem a javítási könyvet, csak időközben a szerszámaim annyira szét lettek hordva, hogy a gyertyát sem tudom kicserélni. Szóval szerelőre szorulok.

Most megint mentem 70km-t de nem múlik. Sőt, bizonyos pedálerőnél mintha a másik oldal is elkezdett volna szólni.

Holnap felhívom, hogy csináljon valamit, mert nem fogom ezt x ezer km-ig hallgatni.

Kösz mindenkinek ;)

Igazából a betétcseréhez egy imbuszkulcs, egy kombináltfogó, meg a kerékanyakulcs kell. ;)

Jaja, erre gondoltam, amikor kell akkor nincs mese. Szép csíkot húztam amikor elcsaptam egy részeg bringást (túlélte :P, hamarabb sétált mint ahogy a kocsim kijavították)

És melyik kerék blokkolt, az első, vagy a hátsó? Már ha akkor figyeltél ilyenre. ;)

Elküldve
Igazából a betétcseréhez egy imbuszkulcs, egy kombináltfogó, meg a kerékanyakulcs kell. ;)

És melyik kerék blokkolt, az első, vagy a hátsó? Már ha akkor figyeltél ilyenre. ;)

vagy mind a 4 olyankor már

Elküldve
vagy mind a 4 olyankor már

Én olyant még nem láttam. Általában az elsőt látom blokkolni vészfékezéskor, ha a hátsó akkor pördül is, főleg ha kanyarban volt.

Elküldve
Én olyant még nem láttam. Általában az elsőt látom blokkolni vészfékezéskor, ha a hátsó akkor pördül is, főleg ha kanyarban volt.

ha mind a 4 satuzik, márpedig jeges úton így tesz pl, akkor semmi pörgé, csak csúszik előre ;)

vészfékezéskor meg ha annyira csúszik az eleje is akkora hátulja is.

Elküldve
Én olyant még nem láttam. Általában az elsőt látom blokkolni vészfékezéskor, ha a hátsó akkor pördül is, főleg ha kanyarban volt.

Egyenesen csúsztam ....Volt mögöttem egy 350-400 kilós fék nélküli utánfutó, ami csúnyán meg tudja tolja az elejét. Futó nélkül simán megálltam volna. Volt minden, mentő, helyszínelés, fékpróba.

Elküldve
ha mind a 4 satuzik, márpedig jeges úton így tesz pl, akkor semmi pörgé, csak csúszik előre :P

vészfékezéskor meg ha annyira csúszik az eleje is akkora hátulja is.

Én mégcsak vizes-nedves úton blokkoltam, akkor az elsők csúsztak. Biztos volt jégen is, de akkor nem hallottam sehonnan a sivítást. ;) Illetve most az új fékekkel kézifékeztem egyet, akkor meg a hátsók. ;)

Egyenesen csúsztam ....Volt mögöttem egy 350-400 kilós fék nélküli utánfutó, ami csúnyán meg tudja tolja az elejét. Futó nélkül simán megálltam volna. Volt minden, mentő, helyszínelés, fékpróba.

Hát ilyen "élményre" senki sem vágyik. ;)

Elküldve

alapesetben az elsők csúsznak meg

poros kavicsos úton, illetve vízs jeges úton már a hátsók is

jeges uton volt már hogy a hátulja hamarabb megcsúszott mint az eleje

de ha belefékezel jeges havas úton rendesen akkor csúszni kell mind a 4nek

Elküldve
alapesetben az elsők csúsznak meg

poros kavicsos úton, illetve vízs jeges úton már a hátsók is

jeges uton volt már hogy a hátulja hamarabb megcsúszott mint az eleje

de ha belefékezel jeges havas úton rendesen akkor csúszni kell mind a 4nek

Oks, ha legközelebb jégen járok akkor közben kiszállok és megnézem. ;)

Elküldve
alapesetben az elsők csúsznak meg

poros kavicsos úton, illetve vízs jeges úton már a hátsók is

jeges uton volt már hogy a hátulja hamarabb megcsúszott mint az eleje

de ha belefékezel jeges havas úton rendesen akkor csúszni kell mind a 4nek

Nekem a bizonyos oszlop támadásos esetemnél (tükörjég) mind a négy satuzva volt, mert semmi hatása nem volt a fékezésnek és a segge is kicsit mozgott jobbra, mert kanyarodás közben csúszott meg.

Elküldve
Oks, ha legközelebb jégen járok akkor közben kiszállok és megnézem. ;)

elég kinyitni az ajtót

ha belelépsz a fékbe és tekergeted a kormányt nem fog arra menni, és kinyitod az ajtót akkor látod a hátsókereket

;)

Elküldve
Nekem a bizonyos oszlop támadásos esetemnél (tükörjég) mind a négy satuzva volt, mert semmi hatása nem volt a fékezésnek és a segge is kicsit mozgott jobbra, mert kanyarodás közben csúszott meg.

így van

Elküldve
...és most, hogy már közelít a 2mm-es vastagsághoz a pofa...

Szerintem nem szabad addig lemenni. Ilyen vékony réteg esetén sokkal nagyobb a betét, főleg a kötőanyag hőterhelése és könnyen leválhat a fém lemezről. Ugyebár az új betéten 16 mm anyag van, szerintem kb. 3-4 mm-nél már illik cserélni. Meg ugye ha nem egyenletesen kopik a 4 betét, lehet az egyik már majdnem vason van, a másikon pedig még van vagy 5 mm.

Ja most látom pofát írtál, én meg betétről beszélek. Amikor cseréltem hátul a pofákat első ránézésre nem voltak cserések, mivel a pofa végénél (amit elsőre lát az ember) még volt vagy 5-6 mm. De középen... Ott majdnem vason volt. Hát igen nem véletlenül nem kophat a dob átmérője 201,5 mm fölé.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.