Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Úgy lesz. Ma beementem az Opel bótba fékcsőért, azt mondták nincs, nézzek be a cocialista autóboltban, mondjam meg a méretet, hollandi átmérőjét, valamelyik jó hozzá, 2-3 ezerért, vagy van gyári acél 8-10 ezerért. Átmentem az UNIX-ba és vettem rézből 750-ért. ;) Holnap beszerelem.

Corsára komplett hátsó fékcsőkészltet(6db) csináltattam 3E-ért!

Link to comment
Megosztás:

Corsára komplett hátsó fékcsőkészltet(6db) csináltattam 3E-ért!

Elhiszem, de nekem nem volt időm csináltatni, minden nap este 6-7-ig melózok, most is munka közben mentem be az UNIX-ba. Nem is volt szándékomba fékcsövet cserélni, de mivel nem tudtam roncsolás nélkül kitekerni a munkahengerből muszáj volt. Az egész fékcsere elől-hátul olyan 40 ezer volt, így már nem számított 2X750forint fékcsőért. Miért kell a corsába 6 fékcső hátulra?

Link to comment
Megosztás:

Miért kell a corsába 6 fékcső hátulra?

Mert fékerőszabályzót cseréltem és muszáj volt minden csövet cserélni,még azt is,amit előtte 2 hónappal cseréltem a munkahenger csere miatt.

Nem berohad,hanem a rézcső végén lévő kúpos kiképzés ha nagyon meghuzzák annyira elkenődik,hogy megszorul.

Szal ha valaki piszkálja a féket ilyen mélyen,jó ha előtte utánanéz,hol lehet fékcsövet beszerezni,nehogy úgy járjon,mint én,hogy szombat este 6-kor rohangáltam,mert nem passzoltak a hollanderméretek.

Link to comment
Megosztás:

Mert fékerőszabályzót cseréltem és muszáj volt minden csövet cserélni,még azt is,amit előtte 2 hónappal cseréltem a munkahenger csere miatt.

Nem berohad,hanem a rézcső végén lévő kúpos kiképzés ha nagyon meghuzzák annyira elkenődik,hogy megszorul.

Szal ha valaki piszkálja a féket ilyen mélyen,jó ha előtte utánanéz,hol lehet fékcsövet beszerezni,nehogy úgy járjon,mint én,hogy szombat este 6-kor rohangáltam,mert nem passzoltak a hollanderméretek.

Bezony. Közben végeztem a fékszereléssel, némi kanyarral. Nem tudom miért, de amikor összeraktam, lecseréltem a fékfolyadékot (fél liter elég volt, minek vetettek velem 1 litert? ;) ) és légtelenítettem a kézifékem nulla volt. Feljött a plafonig, és nem fogott. Az új pofával, meg dobbal nem jobbnak kéne lennie? Na mindegy alámásztam, elkezdtem letekerni a hővédő lemezről a csavarokat és el is törtem a 4-ből 3-at. Úgyhogy kibeleztem a kocsit, ülések kardánbox, padlókárpit kijött, kifúrtam a padlólemezt, és átmenő csavarral raktam vissza a hővédőt. Közben a kéziféken tekertem vagy 2 centit. Összeraktam az egészet és próbakör. Nem veszek észre semmi különöset, ugyanolyan a fékem mint előtte, csak most keresztbe lehet állítani a kézifékkel. ;) Ha megyek olyan párszáz kilómétert, hogy összekopjon elvigyem fékhatásmérésre? vagy csak vizes úton nézzem meg hogy padlózáskor húz-e valamerre?

Link to comment
Megosztás:

Bezony. Közben végeztem a fékszereléssel, némi kanyarral. Nem tudom miért, de amikor összeraktam, lecseréltem a fékfolyadékot (fél liter elég volt, minek vetettek velem 1 litert? ;) ) és légtelenítettem a kézifékem nulla volt. Feljött a plafonig, és nem fogott. Az új pofával, meg dobbal nem jobbnak kéne lennie? Na mindegy alámásztam, elkezdtem letekerni a hővédő lemezről a csavarokat és el is törtem a 4-ből 3-at. Úgyhogy kibeleztem a kocsit, ülések kardánbox, padlókárpit kijött, kifúrtam a padlólemezt, és átmenő csavarral raktam vissza a hővédőt. Közben a kéziféken tekertem vagy 2 centit. Összeraktam az egészet és próbakör. Nem veszek észre semmi különöset, ugyanolyan a fékem mint előtte, csak most keresztbe lehet állítani a kézifékkel. ;) Ha megyek olyan párszáz kilómétert, hogy összekopjon elvigyem fékhatásmérésre? vagy csak vizes úton nézzem meg hogy padlózáskor húz-e valamerre?

Azt hogy nagyon feljött a kéziféked, az automata állitóval kellett volna kézzel beállitanod. Így most a kézifék kulcs a dobban nem alaphelyzetben van.

amugy csak a kézifék működteti az automata állitót, az üzemifék / munkahenger / nem.

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy nagyon feljött a kéziféked, az automata állitóval kellett volna kézzel beállitanod. Így most a kézifék kulcs a dobban nem alaphelyzetben van.

amugy csak a kézifék működteti az automata állitót, az üzemifék / munkahenger / nem.

szerintem meg igazából egyik se ;)

én a szervízbe is mindig úgy csináltam meg, hogy dob pofa csere, és kézzel addig tekergettem, amíg egy picit nem súrolta, és kézzel forgatva egyformán nem mozgott mind a két dob.

ekkor igen jó fék volt minden autón...

bezzeg az enyém nem let jó ;)

gyanítom, hogy a 9éves gyári fékpofa, illetve a kézifékkötelemen is van már egy dudor, rozsda miatt ;) és egyik oldalon későb is fog a kézifék.

fékhatásmérésen az üzemi fék 3%os eltérést mutatott.

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy nagyon feljött a kéziféked, az automata állitóval kellett volna kézzel beállitanod. Így most a kézifék kulcs a dobban nem alaphelyzetben van.

amugy csak a kézifék működteti az automata állitót, az üzemifék / munkahenger / nem.

De nem gond ugye? Úgy értem nem kell mégegyszer szétszednem? A munkahenger nem állítja az automatát? Hát nem tudom, amikor én a munkahenger mozgását "imitálva" széthúztam fent kézzel a pofákat akkor elkezdte utántekerni a csavart. Vissza is lellett tekernem, hogy a dob felmenjen. Végülis csak teljesen kitekerve tudtam feltenni, úgyhogy nem sokat tudtam volna játszani a tekerővel. De így megpörgetve a kereket szépen szabadon forog, egy-egy ponton súrlódik egészen picit.

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy nagyon feljött a kéziféked, az automata állitóval kellett volna kézzel beállitanod. Így most a kézifék kulcs a dobban nem alaphelyzetben van.

amugy csak a kézifék működteti az automata állitót, az üzemifék / munkahenger / nem.

Na figyelj csak. ;) ;)

De nem gond ugye? Úgy értem nem kell mégegyszer szétszednem? A munkahenger nem állítja az automatát? Hát nem tudom, amikor én a munkahenger mozgását "imitálva" széthúztam fent kézzel a pofákat akkor elkezdte utántekerni a csavart. Vissza is lellett tekernem, hogy a dob felmenjen. Végülis csak teljesen kitekerve tudtam feltenni, úgyhogy nem sokat tudtam volna játszani a tekerővel. De így megpörgetve a kereket szépen szabadon forog, egy-egy ponton súrlódik egészen picit.

Pontosan. ;)

ui. Azért egy kicsit elszórakozhattál volna vele addig, amíg csak épphogy dolgozni a kellett volna. Vagyis kézzel kitekered, rápróbálod a dobot....stb. És akkor nem kellett volna a lemezt eltörni.

Link to comment
Megosztás:

én még most is azt mondom, hogy mikor én néztem, akkor baromi sokat kellett mozdítani, hogy egyet is tekerjen a ricnin....

és ha kitekeri vki kézzel, akkor legalább tuti ki van tekerve.

egyébkét a hőlemezt inkább meghajtottam volna, és oda is lehet férni, illetve ha már 4 csavar letört, akkor kibasztamvolna a hőlemezt, nem fúrtam volna ki az aját :S

Link to comment
Megosztás:

Na figyelj csak. ;) ;)

Pontosan. :P

ui. Azért egy kicsit elszórakozhattál volna vele addig, amíg csak épphogy dolgozni a kellett volna. Vagyis kézzel kitekered, rápróbálod a dobot....stb. És akkor nem kellett volna a lemezt eltörni.

én még most is azt mondom, hogy mikor én néztem, akkor baromi sokat kellett mozdítani, hogy egyet is tekerjen a ricnin....

és ha kitekeri vki kézzel, akkor legalább tuti ki van tekerve.

egyébkét a hőlemezt inkább meghajtottam volna, és oda is lehet férni, illetve ha már 4 csavar letört, akkor kibasztamvolna a hőlemezt, nem fúrtam volna ki az aját :S

És abban mi az érdekes, ha vasárnap délután szakadó esőban nem kell kipakolni az utasteret, és nem kell villanyos fúrógéppel a kocsi alatt feküdni? ;) Annyi hasznom van az egészből, hogy kiporoltam a padlókárpitot és most olyan mint az új. -_-

Link to comment
Megosztás:

És abban mi az érdekes, ha vasárnap délután szakadó esőban nem kell kipakolni az utasteret, és nem kell villanyos fúrógéppel a kocsi alatt feküdni? ;) Annyi hasznom van az egészből, hogy kiporoltam a padlókárpitot és most olyan mint az új. ;)

ez eddig oké is, csak nehogy kiess az alján eccer, bár ott a hő kiszárrítja a vizet, de adtál egy támadási felületet, akárhogy kented le ezzel azzal, a rozsdának.

Link to comment
Megosztás:

ez eddig oké is, csak nehogy kiess az alján eccer, bár ott a hő kiszárrítja a vizet, de adtál egy támadási felületet, akárhogy kented le ezzel azzal, a rozsdának.

Semmivel nem kentem le, mert nem volt otthon semmi, vasárnap meg hova menjek? Úgyhogy egyszer még biztos szét lesz szedve, hogy lekezeljem.

Link to comment
Megosztás:

Csak hogy ne unatkozz:)

Én sem szaroztam volna vele, az biztos.;)

ha racingolok akkor is annyira melegszik csak fel, hogy tök jó kézmeleg.

most anélkül a lemeznélkül melegedne még vagy 10-20 fokot.

de lehet annyit se

Oké, de én nem tudtam mekkora a szerepe. Kértem telefonos segítséget Hening cartárs személyében, de utánna még jobban elbizonytalanodtam. ;) -_- Utánna elvettem a fele választ, de még mindíg maradta a "kell" meg a "nem kell" ezután megkérdeztem a közönséget, de az csak csóválta a farkát, meg liheget a fülembe a kocsi alatt. ;) :P

Link to comment
Megosztás:

Csak egy kérdésem lenne: Jók ezek a rézcsövek?

Anno ladán mikor kicseréltem az összes gyári acél csövet ilyen hajtogasd magad rézcsőre akkor kicsit puhább, rugalmasabb lett a fék. Levegő nem volt benne mert többször is légtelenítettem emiatt. Mire mondták a lada fórumon, hogy más is tapasztalta és az oka az acélnál sokkal rugalmasabb rézcsövek miatt lehetet. Lehet nem számottevő de ott, hogy egyszerre cseréltem az összeset bizony érezhető volt.

Link to comment
Megosztás:

Oké, de én nem tudtam mekkora a szerepe. Kértem telefonos segítséget Hening cartárs személyében, de utánna még jobban elbizonytalanodtam. ;) :P Utánna elvettem a fele választ, de még mindíg maradta a "kell" meg a "nem kell" ezután megkérdeztem a közönséget, de az csak csóválta a farkát, meg liheget a fülembe a kocsi alatt. ;) ;)

pedig Tápi is írta, hogy neki sincs régóta, és semmi baja

anno trabin volt? ladán volt wareszon volt?

Link to comment
Megosztás:

Csak egy kérdésem lenne: Jók ezek a rézcsövek?

Anno ladán mikor kicseréltem az összes gyári acél csövet ilyen hajtogasd magad rézcsőre akkor kicsit puhább, rugalmasabb lett a fék. Levegő nem volt benne mert többször is légtelenítettem emiatt. Mire mondták a lada fórumon, hogy más is tapasztalta és az oka az acélnál sokkal rugalmasabb rézcsövek miatt lehetet. Lehet nem számottevő de ott, hogy egyszerre cseréltem az összeset bizony érezhető volt.

de ha nem ezek a rézcsövek, akkor mik? mert gyárit nem lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

Sztem meg simán levegős maradt. Én is használtam anno ladán réz csövet, és nem volt különbség ilyen téren.

Te is egyszerre cserélted az öszes acélt rézre vagy csak apránként? Nem hiszem, hogy levegős maradt volna...

De nem azt mondtam, hogy nem működött vagy nem volt jó a fék. Minden ok volt a fékekkel, fékpad szerint is rendben volt, csak egy lehelletnyit mintha "rugalmasabb let volna" a korábbi acélcsövekhez képest. De az is lehet más okozta ezt az érzetet.

Ha arra kerül a sor vszínű én is a rézcsövet fogom választani, pláne ha a gyári acél méregdrága vagy nem is lehet kapni.

Link to comment
Megosztás:

Te is egyszerre cserélted az öszes acélt rézre vagy csak apránként? Nem hiszem, hogy levegős maradt volna...

De nem azt mondtam, hogy nem működött vagy nem volt jó a fék. Minden ok volt a fékekkel, fékpad szerint is rendben volt, csak egy lehelletnyit mintha "rugalmasabb let volna" a korábbi acélcsövekhez képest. De az is lehet más okozta ezt az érzetet.

Ha arra kerül a sor vszínű én is a rézcsövet fogom választani, pláne ha a gyári acél méregdrága vagy nem is lehet kapni.

Nem az egészet cseréltem. De sztem ez inkább pszichés dolog. Beleképzelitek, hogy "puhább". Simán lehet cserélni rézre, seemi baja nem lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.