Reeckatee Elküldve Április13, 2009 Elküldve Április13, 2009 Sztem az a fékfolyadék csere legyen az első, amit már te is írtál. Nem nagy összeg, és 2 évente úgyis meg kellene csinálni. Aztán, ha így is marad a hiba, ráérsz akkor tovább nyűglődni. Ha nincs folyadékfogyás, akkor nagy valószínűséggel a folyadék minősége okozza a bibit. Minden erre utal...s tudom, hogy ez az egy nem volt cserélve.
brezsó Elküldve Április13, 2009 Elküldve Április13, 2009 Sztem az a fékfolyadék csere legyen az első, amit már te is írtál. Nem nagy összeg, és 2 évente úgyis meg kellene csinálni. Aztán, ha így is marad a hiba, ráérsz akkor tovább nyűglődni. Ha nincs folyadékfogyás, akkor nagy valószínűséggel a folyadék minősége okozza a bibit. Minden erre utal...s tudom, hogy ez az egy nem volt cserélve. ;) ...vagy a főfékhenger nem működik előirás szerint...abban is vannak gumigyűrű tömitések, jól gondolom? Az is elengedheti az olajat amint "szétmozogja" magát, vagy hülyeséget irok? Tényleg csak találgatok ám. Kiváncsi vagyok hogy végül mi fog kiderülni, mi okozza ezt!? ;)
J0hnny Elküldve Április13, 2009 Elküldve Április13, 2009 Mivel érdemes ezt a csúszkát megkenni? Én rézpasztával szoktam. Ezaz....álló helyzetben is uszik el a pedál de csak ha már fékeztem sokat az autóval. Pl ha megyek hosszabb útat fékezés nelkül akkor az elkövetkezô 1-2 alkalommal megint harap aztán ha kezdem taposni akkor bepuhul. Mint már mondottam azaz írtam, az olajszint nem változott semmit amióta nálam van az autó. A munkahengerek nem könnyeztek amikor utoljára megnéztem... ;) A munkahenger gumiperemeit is megfeszítetted? Le van az a rendszer rendessen légtelenítve?
Reeckatee Elküldve Április13, 2009 Elküldve Április13, 2009 A munkahenger gumiperemeit is megfeszítetted? Le van az a rendszer rendessen légtelenítve? A fékekkel soha nem volt matatva. Sem légtelenítve sem olaj csak a 2 hátsó dob volt cserélve és rá volt picit állítva a hátsó fékekre mert 4-5 kattanás után fogott a kézifék. Holnap minden fog történni vele aztán közlöm a verdiktet. Köszönöm a segítségeket.
zotya975 Elküldve Április13, 2009 Elküldve Április13, 2009 Vákum olyan van, h leszívja a fejem (eleinte azt gondoltam azzal van baj és írtam is de ismételten leteszteltem és jó, még a szivattyúról is levettem a csövet és szippantotta be az újjam). A szivattyú belsejében nem volt olaj. A fékpofák nincsenek megüvegesedve a hátsó dobok meg újak. Reggel mindig jó a fékem, de amint kezdek vele többet fékezni száll el. A pedál puha és ha benyomom mászik befele. Most jött a haver a Renault 19-esével hasonló gondal, neki hirtelen jött elő, bár hidegen is hogy a pedál csak több taposásra keményedik fel, ha rajta tartja a lábát akkor befelé "úszik" de olajat sehol nem ereszti, nem is fogy. A szerelő látatlanban főfékhengerre gynakodott, mert azt mondta csak ott tud úgy átereszteni a munkahenger, hogy nem jut szabadba az olaj. Jövő héten szedi szét. Én első körben légtelenítenék. Aztán olajat cserélnék, mert azt olvastam, hogy a régi olaj forráspontja csökken, melegen hamarabb felforr, gőzbuborék képződik ami összenyomható. Vagy vmi ilyesmi.
Reeckatee Elküldve Április13, 2009 Elküldve Április13, 2009 Most jött a haver a Renault 19-esével hasonló gondal, neki hirtelen jött elő, bár hidegen is hogy a pedál csak több taposásra keményedik fel, ha rajta tartja a lábát akkor befelé "úszik" de olajat sehol nem ereszti, nem is fogy. A szerelő látatlanban főfékhengerre gynakodott, mert azt mondta csak ott tud úgy átereszteni a munkahenger, hogy nem jut szabadba az olaj. Jövő héten szedi szét. Én első körben légtelenítenék. Aztán olajat cserélnék, mert azt olvastam, hogy a régi olaj forráspontja csökken, melegen hamarabb felforr, gőzbuborék képződik ami összenyomható. Vagy vmi ilyesmi. Holnap eldôl! ;)
Novy Elküldve Április13, 2009 Elküldve Április13, 2009 Most jött a haver a Renault 19-esével hasonló gondal, neki hirtelen jött elő, bár hidegen is hogy a pedál csak több taposásra keményedik fel, ha rajta tartja a lábát akkor befelé "úszik" de olajat sehol nem ereszti, nem is fogy. A szerelő látatlanban főfékhengerre gynakodott, mert azt mondta csak ott tud úgy átereszteni a munkahenger, hogy nem jut szabadba az olaj. Jövő héten szedi szét. Én első körben légtelenítenék. Aztán olajat cserélnék, mert azt olvastam, hogy a régi olaj forráspontja csökken, melegen hamarabb felforr, gőzbuborék képződik ami összenyomható. Vagy vmi ilyesmi. pontosan
Reeckatee Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Valvoline fékfolyadékról kérnék véleményeket....köszi
brezsó Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Valvoline fékfolyadékról kérnék véleményeket....köszi Szerintem a fékfolyadék esetében nem olyan mérvadó a gyártó. Normálisnak tűnő, autósboltban vett DOT4-eset tegyél bele oszt jóóóvan! ;)
Reeckatee Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Szerintem a fékfolyadék esetében nem olyan mérvadó a gyártó. Normálisnak tűnő, autósboltban vett DOT4-eset tegyél bele oszt jóóóvan! ;) 1 Liter elég lessz teljes cseréhez?
brezsó Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 1 Liter elég lessz teljes cseréhez? Én nemrégiben cseréltem hátul fékmunkahengereket és én leszivtam a tartályból az összeset viszont a csövekben benne hagytam - gondoltam, légtelenitéskor úgyis kinyomja. Nos igy, légtelenitéssel együtt, öntöttem bele fél litert. ;)
Reeckatee Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Én nemrégiben cseréltem hátul fékmunkahengereket és én leszivtam a tartályból az összeset viszont a csövekben benne hagytam - gondoltam, légtelenitéskor úgyis kinyomja. Nos igy, légtelenitéssel együtt, öntöttem bele fél litert. ;) Akkor 1 lityit mindenképp veszek.
RobesPierre Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Én nemrégiben cseréltem hátul fékmunkahengereket és én leszivtam a tartályból az összeset viszont a csövekben benne hagytam - gondoltam, légtelenitéskor úgyis kinyomja. Nos igy, légtelenitéssel együtt, öntöttem bele fél litert. ;) Hát ez az. Szerelőm is cserélte a hátsó munkahengereket, aztán légtelenítéskor addig pumpálták, amíg friss folyadék nem jelent meg a légtelenítő csavaroknál. Vettem 2 db fél literes fékfolyadékot, abból csak az egyiket használta fel. A fórumra hivatkozva reklamáltam nála, hogy biztos lecserélték-e a teljes folyadékmennyiséget. Mondta, nyugodt lehetek, teljesen le van cserélve. Igaz, ezért szeretek személyesn is jelen lenni szereléskor.
brezsó Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Hát ez az. Szerelőm is cserélte a hátsó munkahengereket, aztán légtelenítéskor addig pumpálták, amíg friss folyadék nem jelent meg a légtelenítő csavaroknál. Vettem 2 db fél literes fékfolyadékot, abból csak az egyiket használta fel. A fórumra hivatkozva reklamáltam nála, hogy biztos lecserélték-e a teljes folyadékmennyiséget. Mondta, nyugodt lehetek, teljesen le van cserélve. Igaz, ezért szeretek személyesn is jelen lenni szereléskor. Nálam is az volt a cél, hogy az öreget a légtelenitéssel egyúttal le is cseréljük, de nem hinném hogy olyan sok lenne a csövekben - főleg mert a munkahengereket leszedve még ki is folyt valamennyi - úgyhogy bőven elég lehet az a fél lityi. Sőt, még egy picit túl is lett töltve a tartály, még "biztonsági"(csak azért hogy kinyomassuk és biztos ami biztos alapon) légtelenitéstre is telt belőle. ;)
Reeckatee Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Vacakolnék még.....ezeknek a fékfolyadékoknak van-e szavatossági idejük?
brezsó Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Vacakolnék még.....ezeknek a fékfolyadékoknak van-e szavatossági idejük? Nem is tudom. Javaslom olvasd el a dobozán levő összes irományt! Ha van szavatossága, akkor az is rajta kell hogy legyen. ;)
Reeckatee Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Nem is tudom. Javaslom olvasd el a dobozán levő összes irományt! Ha van szavatossága, akkor az is rajta kell hogy legyen. ;) Lejárati dátumot nem találtam az apróbetüs résznél sem. Egyetlen egy dátum volt a dobozon, 2008.03.18 volt feltüntetve. Sztem a gyártási dátum...passz. Nem is érdekel ;)
brezsó Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Lejárati dátumot nem találtam az apróbetüs résznél sem. Egyetlen egy dátum volt a dobozon, 2008.03.18 volt feltüntetve. Sztem a gyártási dátum...passz. Nem is érdekel ;) Nyilván a gyártási dátum..és valahol meg irhtaják hogy szavatossági/felhasználási idő a gyártástól számitott X évig...ha nincs rajta akkor meg mindig jó marad ha fel nem bontod! ;)
broncse Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Nyilván a gyártási dátum..és valahol meg irhtaják hogy szavatossági/felhasználási idő a gyártástól számitott X évig...ha nincs rajta akkor meg mindig jó marad ha fel nem bontod! ;) Szerintem ha le van zárva rendesen gyártáskor (miért ne lenne), akkor nem tud nedvességet felvenni, és nem lesz baja. Azt se hiszem, hogy az autósboltban évekig állna. Eléggé fogyóeszköz.
broncse Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Nálam is az volt a cél, hogy az öreget a légtelenitéssel egyúttal le is cseréljük, de nem hinném hogy olyan sok lenne a csövekben - főleg mert a munkahengereket leszedve még ki is folyt valamennyi - úgyhogy bőven elég lehet az a fél lityi. Sőt, még egy picit túl is lett töltve a tartály, még "biztonsági"(csak azért hogy kinyomassuk és biztos ami biztos alapon) légtelenitéstre is telt belőle. ;) Nincs olyan sok a csövekben. Nekem pl. a múltkor bénaságom folytán a hátsó pofalevételkor kijött a dugattyú, szépen kifolyt a csöből ami benne volt. Kb. egy tenyérnyi tócsa lett alatta, de a tartályból a szint lement a fele alá. Aztán visszatöltve egy fél literesnek a fele se ment bele.
brezsó Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Nincs olyan sok a csövekben. Nekem pl. a múltkor bénaságom folytán a hátsó pofalevételkor kijött a dugattyú, szépen kifolyt a csöből ami benne volt. Kb. egy tenyérnyi tócsa lett alatta, de a tartályból a szint lement a fele alá. Aztán visszatöltve egy fél literesnek a fele se ment bele. Hiszen én is ezt mondom! Szerintem sem lehet túl sok a csövekben, elvégre elég kicsi a belső átmérője/térfogata. ;) Fél liter elég.
zotya975 Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Most már akármi lesz, a hétvégén én is lecserélem a hátsó féket, munkahengert olajat. Remélem a rugószett még nincs kinyúlva, itt a boltban 4 ezerért adték volna csak az egyik oldalra, nem hoztam el, ha mindenképpen kell inkább rendelek a netről addig meg áll a kocsi. Az első tárcsa meg a betét meg lasan bekopik. Eddig nem éreztem változást a fékhatásban, remélem a hátsó lecserélése+olajcsere hoz változást. Mondjuk nem volt szar a fék, csak azt vártam, hogy kicsit határozottabb lesz.
daykiller Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Most már akármi lesz, a hétvégén én is lecserélem a hátsó féket, munkahengert olajat. Remélem a rugószett még nincs kinyúlva, itt a boltban 4 ezerért adték volna csak az egyik oldalra, nem hoztam el, ha mindenképpen kell inkább rendelek a netről addig meg áll a kocsi. Az első tárcsa meg a betét meg lasan bekopik. Eddig nem éreztem változást a fékhatásban, remélem a hátsó lecserélése+olajcsere hoz változást. Mondjuk nem volt szar a fék, csak azt vártam, hogy kicsit határozottabb lesz. Ma néztem a hátsó hidat a kocsin, amíg meg volt emelve a defekt javításon. A hátsó fékerőszabályzó rugója ronggyá van rohadva. ;) Ja meg a jobb oldali dobfék ha pörgettem, akkor egy ponton megszorult. Pont az volt javítva egy éve. ;)
zotya975 Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Ma néztem a hátsó hidat a kocsin, amíg meg volt emelve a defekt javításon. A hátsó fékerőszabályzó rugója ronggyá van rohadva. ;) Ja meg a jobb oldali dobfék ha pörgettem, akkor egy ponton megszorult. Pont az volt javítva egy éve. ;) Nekem szerintem jó a fékerőszabályzóm, mert amikor egyszer-kétszer blokkolt vizes úton akkor mindíg az első, én nem akart a hátulja kitörni.
Reeckatee Elküldve Április14, 2009 Elküldve Április14, 2009 Megvolt az olaj csere. Teljesen leengedtük és a rendszerbôl is kihajtottuk a régit. Nagyon durva, hogy mennyit tud változtatni a fékhatáson a friss olajocska. Össz-vissz fél liter ment bele. Köszii mindenki segítségét!
Recommended Posts