Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

sziasztok !

Új tag vagyok, üdvözlök minden OPEL fan-t !!!!

Tanácsot, segítséget, javaslatot kérnék tőletek féktuning kapcsán.

2002-es Opel Astra F Classicom van, szeretnék féktuningot hozzá. Fém fékcsőre, illetve harapósabb fékekre gondoltam.

Illetve a hátsó dobféket tárcsafékre cseréltetném.

Tanácsot kérnék tőletek, hogy kb. ez mennyibe fájna, hol tudnám elkezdeni az ügyintézést, illetve aki már átesett hasonló javításon, annak véleményét, javaslatát is szívesen olvasnám!

KOLOPAPA

Link to comment
Megosztás:

sziasztok !

Új tag vagyok, üdvözlök minden OPEL fan-t !!!!

Tanácsot, segítséget, javaslatot kérnék tőletek féktuning kapcsán.

2002-es Opel Astra F Classicom van, szeretnék féktuningot hozzá. Fém fékcsőre, illetve harapósabb fékekre gondoltam.

Illetve a hátsó dobféket tárcsafékre cseréltetném.

Tanácsot kérnék tőletek, hogy kb. ez mennyibe fájna, hol tudnám elkezdeni az ügyintézést, illetve aki már átesett hasonló javításon, annak véleményét, javaslatát is szívesen olvasnám!

KOLOPAPA

Üdv.

A gyíkban van egy rövidebb szösszenet ebben a témában. Kiindulásnak yó lesz szerintem ;)

Link to comment
Megosztás:

Mivel érdemes próbálkozni, ha az első féket nem tudom lelégteleníteni, annyira rá van gyógyulva a légtelenítőcsavar? Nagyon nem akarom feszegetni. Csavarlazító? Esetleg melegítés?

Nem biztos hogy sikerrel jársz ilyennel... sajnos már nekünk is törött bele nyeregbe légtelenítőcsavar, nagyon bele tud

gyógyulni a kúpja... szóval mi már cseréltünk ilyen miatt féknyerget. Próbáld lazítóval, meg jó szerszámmal, hátha...

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos hogy sikerrel jársz ilyennel... sajnos már nekünk is törött bele nyeregbe légtelenítőcsavar, nagyon bele tud

gyógyulni a kúpja... szóval mi már cseréltünk ilyen miatt féknyerget. Próbáld lazítóval, meg jó szerszámmal, hátha...

Hú, ez elég rosszul hangzik... ;) Akkor majd próbálkozom aránylag óvatosan, lazítóval. Azért kicsit meg lehet kocogtatni a kulcsot, vagy annyira könnyen törik?

Link to comment
Megosztás:

Mivel érdemes próbálkozni, ha az első féket nem tudom lelégteleníteni, annyira rá van gyógyulva a légtelenítőcsavar? Nagyon nem akarom feszegetni. Csavarlazító? Esetleg melegítés?

Ne melegítsd.Pici dekás kalapáccsal ütögesd meg,de ne ész nélkül.

Aztán mehet rá a csillag kulcs,ha nem jön nagyobb cibálásra sem,akkor picit még üss rá,aztán befelé próbáld először,aztán kifelé.

Nekem a corsán és az astrán is bevált elöl-hátul ez a módszer.

Link to comment
Megosztás:

Ne melegítsd.Pici dekás kalapáccsal ütögesd meg,de ne ész nélkül.

Aztán mehet rá a csillag kulcs,ha nem jön nagyobb cibálásra sem,akkor picit még üss rá,aztán befelé próbáld először,aztán kifelé.

Nekem a corsán és az astrán is bevált elöl-hátul ez a módszer.

Ok, köszi a tippet, majd így próbálom. Remélem, nem szakad bele...

Link to comment
Megosztás:

Én az Opel bótban kaptam valami zöld flakonosat, fél literes kiszerelésben.

Nagyon kaka a fékem. Az autó mindjárt 2 éve van nálam de fingom nincs volt-e valaha olaj cserélve benne. A fékolajam nem fogy, viszont csak reggel "hidegen" van jó fékem. 30 percnyi autókázás elteltével a fékpedál úszik befele ha beletaposok a szívébe...5 személlyel csak az ima segít....

Link to comment
Megosztás:

Nagyon kaka a fékem. Az autó mindjárt 2 éve van nálam de fingom nincs volt-e valaha olaj cserélve benne. A fékolajam nem fogy, viszont csak reggel "hidegen" van jó fékem. 30 percnyi autókázás elteltével a fékpedál úszik befele ha beletaposok a szívébe...5 személlyel csak az ima segít....

Nem hinném,hogy ez csak a fékolaj miatt van...

Link to comment
Megosztás:

Nagyon kaka a fékem. Az autó mindjárt 2 éve van nálam de fingom nincs volt-e valaha olaj cserélve benne. A fékolajam nem fogy, viszont csak reggel "hidegen" van jó fékem. 30 percnyi autókázás elteltével a fékpedál úszik befele ha beletaposok a szívébe...5 személlyel csak az ima segít....

Nekem is hasonló volt a tünet de egy felszabályzás és egy betétcsere (Ferodo TQ-ra) megoldotta a problémát, nekem speciel túl kemény keverékű volt a régi betétem és szinte semmit se fogott már pedig nem volt lekopva, csiszolópapírral megcsiszoltam és akkor is csúszott mintha fémből lenne....

Link to comment
Megosztás:

De azért egy próbát megér...gyanakszom a központi munkahengerre is de kiváncsi vagyok az olajcsere mennyit változtat.

Rásegítést is meg kellene nézni,van-e vákum a rendszerben,másrészt érdemes lenne a hátsó fékeket is átnézni.

Első szett milyen állapotban van?

Link to comment
Megosztás:

Rásegítést is meg kellene nézni,van-e vákum a rendszerben,másrészt érdemes lenne a hátsó fékeket is átnézni.

Első szett milyen állapotban van?

Vákum olyan van, h leszívja a fejem (eleinte azt gondoltam azzal van baj és írtam is de ismételten leteszteltem és jó, még a szivattyúról is levettem a csövet és szippantotta be az újjam). A szivattyú belsejében nem volt olaj. A fékpofák nincsenek megüvegesedve a hátsó dobok meg újak. Reggel mindig jó a fékem, de amint kezdek vele többet fékezni száll el. A pedál puha és ha benyomom mászik befele.

Link to comment
Megosztás:

Vákum olyan van, h leszívja a fejem (eleinte azt gondoltam azzal van baj és írtam is de ismételten leteszteltem és jó, még a szivattyúról is levettem a csövet és szippantotta be az újjam). A szivattyú belsejében nem volt olaj. A fékpofák nincsenek megüvegesedve a hátsó dobok meg újak. Reggel mindig jó a fékem, de amint kezdek vele többet fékezni száll el. A pedál puha és ha benyomom mászik befele.

Én megpróbálnám hogy mit csinál ha nem terhelem a féket hanem csak álló autónál nyomkodom-persze járó motornál.Ha ilyenkor is elpuhul a pedál akkor valahol vagy levegősödik vagy ereszti az olajat - de lehet hogy totál hülyeséget irok, csak laikusként gondolom igy. ;) Milyenek a hátsó fékmunkahengerek? Nekem az egyik már könnyezett a gumiharang alatt és nem is tolta ki rendesen a tengely illetve nem ment vissza sem rendesen. Igaz, ez a pedálon még nem volt érezhető, de csak arra akarok ezzel utalni hogy a fékfolyadékon nem is tűnt fel a fogyás olyan lassan eresztette az olajat. ;)

Link to comment
Megosztás:

ha a kormány szitál lehet még a féknyereg is...főleg ha csúszkája nem a legjobb...és néha megszorul...

Szerintem azt is érdemes meglesni... ;)

Na csak most volt időm megnézni. Valóban, a bal első nyereg alig mozgott. Amennyire tudtam szétszedés nélkül adtam a csúszkának egy kis sprayt, és láss csodát. Majdnem tökéletes. Szerzek egy 7es imbuszt, aztán kiveszem, és megtisztítom, megkenem rendesen. Érdekes, hogy azért a betétek nagyjából egyfomán koptak, a külsön, belsőn nem látok szemre különbséget.

Mivel érdemes ezt a csúszkát megkenni?

Link to comment
Megosztás:

Én megpróbálnám hogy mit csinál ha nem terhelem a féket hanem csak álló autónál nyomkodom-persze járó motornál.Ha ilyenkor is elpuhul a pedál akkor valahol vagy levegősödik vagy ereszti az olajat - de lehet hogy totál hülyeséget irok, csak laikusként gondolom igy. ;) Milyenek a hátsó fékmunkahengerek? Nekem az egyik már könnyezett a gumiharang alatt és nem is tolta ki rendesen a tengely illetve nem ment vissza sem rendesen. Igaz, ez a pedálon még nem volt érezhető, de csak arra akarok ezzel utalni hogy a fékfolyadékon nem is tűnt fel a fogyás olyan lassan eresztette az olajat. ;)

Ezaz....álló helyzetben is uszik el a pedál de csak ha már fékeztem sokat az autóval. Pl ha megyek hosszabb útat fékezés nelkül akkor az elkövetkezô 1-2 alkalommal megint harap aztán ha kezdem taposni akkor bepuhul. Mint már mondottam azaz írtam, az olajszint nem változott semmit amióta nálam van az autó. A munkahengerek nem könnyeztek amikor utoljára megnéztem... ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezaz....álló helyzetben is uszik el a pedál de csak ha már fékeztem sokat az autóval. Pl ha megyek hosszabb útat fékezés nelkül akkor az elkövetkezô 1-2 alkalommal megint harap aztán ha kezdem taposni akkor bepuhul. Mint már mondottam azaz írtam, az olajszint nem változott semmit amióta nálam van az autó. A munkahengerek nem könnyeztek amikor utoljára megnéztem... ;)

Sztem az a fékfolyadék csere legyen az első, amit már te is írtál. Nem nagy összeg, és 2 évente úgyis meg kellene csinálni. Aztán, ha így is marad a hiba, ráérsz akkor tovább nyűglődni. Ha nincs folyadékfogyás, akkor nagy valószínűséggel a folyadék minősége okozza a bibit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.