Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Sztem a tárcsa anyagminőségén több múlik. A gyengébb tárcsákat könnyű hullámosra fékezni. Ezért érdemes pl. Brembo, ATE tárcsát venni. Nem is biztos, hogy drágább.

Bremboval viszont vigyázni kell, mert hamisítják. Az eredetinek bele van ütve az élébe a Brembo felirat, ha jól tudom.

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom nem, itt is csak a fékdobot lehet felszabályozni hátul, de azt is csak egy bizonyos méretig. A Karcsi megmondja hány mm-nek kell min. lennie. :D

Tömör féktárcsánál a gyári vastagság 12,7 mm, ezt 9,7 mm-ig lehet használni, hűtött tárcsa passz. Felszabályozni szerintem értelmetlen, mert többe kerülne az esztergályos, mint maga a tárcsa és felszabályzással az élettartama is rohamosan csökken.

Fékdob belső átmérője 200 mm, ez 201,5 mm-ig kophat, utána szilárdságilag gyengül és a fékpofát is érdekesen koptatja.

Link to comment
Megosztás:

Kérdezem a specialistákat, hogy állítható-e a fékszervó erőssége, és ha igen, hogyan?

Azt tapasztaltam ugyanis, hogy a lányom 1,4SE motoros caravánján sokkal nagyobb pedálerő szükséges mint az enyémen. A fék egyébként tisztítás és fékbetét csere után van, és a betét is be van már járatva.

A fék különben hibátlan.

Link to comment
Megosztás:

Kérdezem a specialistákat, hogy állítható-e a fékszervó erőssége, és ha igen, hogyan?

Azt tapasztaltam ugyanis, hogy a lányom 1,4SE motoros caravánján sokkal nagyobb pedálerő szükséges mint az enyémen. A fék egyébként tisztítás és fékbetét csere után van, és a betét is be van már járatva.

A fék különben hibátlan.

Nem hiszem. Ha rendben van és nem engedi el a vákuumot sehol akkor ez ilyen. Főfékhengert lehetne cserélni, azzal változna az út-erő viszony.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Nincs is már ilyen termék :blush:

Brembo tárcsa... astrára típustól függően az alap tárcsája 6-9eft körül alakul/db. Ez az ajánlott.

Meg pl a Zimmermann is jó minőség, hasonló árban.

brembot vettem pont akcióba és vmi 5ezer volt :lol:

párba

és nem hamisítvány, vagy a bárdi vagy az unix szállította ki

Link to comment
Megosztás:

Leméred!Egy madzag darabot hozzáfogsz,aztán lemére milyen hosszú.

Pedig irták már valahol, de hiába irtam be a keresőbe a fékcső szót... Rémlik valami, de nem vagyok biztos benne hogy 55cm vagy 65cm? :lol:

de szerintem úgy vegyél hogy mármeg van hajtva, azzal kevesebb a szívás...

sokkal

Ja, persze, de gondolom jóval drágább is. Másrészt meg a boltokban eddig csak univerzálisat láttam amit hajtogatni kell....de lehet hogy lesz olyan is valamelyik Opelszervizben és, ha nem húzós az ára, azt veszem meg. :blush:

Link to comment
Megosztás:

kajak nincs olyan, hogy opel astra hátsó fékcső?

valaki mintha irt volna ilyet, hogy van...de ha nincs akkor elnézést...

hát baja nem lesz ha óvatoan hajtogatja... de ezek az univerzális csövek olyan szarok, hogy meg selehet húzni azt nincs is a csavarnak feje többet...

Link to comment
Megosztás:

kajak nincs olyan, hogy opel astra hátsó fékcső?

valaki mintha irt volna ilyet, hogy van...de ha nincs akkor elnézést...

hát baja nem lesz ha óvatoan hajtogatja... de ezek az univerzális csövek olyan szarok, hogy meg selehet húzni azt nincs is a csavarnak feje többet...

Ezen az oldalon van, katt a fék-kuplunk-hidraulikára, majd a fém fékcsőre.

Link to comment
Megosztás:

kajak nincs olyan, hogy opel astra hátsó fékcső?

valaki mintha irt volna ilyet, hogy van...de ha nincs akkor elnézést...

hát baja nem lesz ha óvatoan hajtogatja... de ezek az univerzális csövek olyan szarok, hogy meg selehet húzni azt nincs is a csavarnak feje többet...

Arra, mint azt megtudtam miután elcsesztem a csavar fejét :blush: , van speciális (gyűrűs)kulcs amelyiken épp átfér a cső és majdnem körbefogja a csavart. Ha azzal is elrágódik akkor szivás! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pedig irták már valahol...

Én írtam itt nemrég. Anno körbetelefonáltam az összes boltot gyári fékcső miatt, de mindenütt a lemérős-hajtogatós verziót ajánlották. Aztán "spárgás" módszerrel kb.65 cm-et mértem, vettem is ilyen hosszban 2 darabot, aztán odaadtam a szerelőnek. Meg is voltam elégedve, amíg egyszer alá nem néztem a kocsinak. Úgy néz ki mint az ökörpisilés. Túl hosszúnak bizonyultak a csövek, a szerelő pedig ahelyett hogy szólt volna, cseréljem vissza, bebűvölte. Lassan közeleg a műszaki, mivel addig lesz első fékfelújítás is, valószínűleg rövidebbre és pofásabbra cserélem. Szerintem az 55-60 cm sac/kb jó lehet, de jó lenne ha valaki lemérné pontosan a gyári cső hosszát.

Link to comment
Megosztás:

kajak nincs olyan, hogy opel astra hátsó fékcső?

valaki mintha irt volna ilyet, hogy van...de ha nincs akkor elnézést...

hát baja nem lesz ha óvatoan hajtogatja... de ezek az univerzális csövek olyan szarok, hogy meg selehet húzni azt nincs is a csavarnak feje többet...

Nincs ilyen cső!Ez réz cső,könnyen hajlik,csak nagy sugárban kell hajlítani.

A hollandert a végén pedig nem szabad izomból húzni,mert kúposan zár.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.