egyhapsi Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 Szintén zenész? ;) Nekem volt már kontakt hiba is, meg olyan esetem is, hogy a kerékkel forgó jeladóhoz bekerült valami szutyok (falevél, apró gally, vagy hasonló). Ugyanezt produkálta. Az utóbbinál sikerült "megjavítanom" egy kis hosszabb tolatással, vészfékezésekkel tarkítva. B) Ezt nem értem.. A hosszabb tolatás hogy befolyásolta a jeladó működését? Nekem is csinálta ősszel, megfigyeltem akkor gyulladt ki az ABS jeladóm, amikor elkezdtem tolatni. De csakis akkor. Aztán egyszer csak abbahagyta.
szokola Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 Ezt nem értem.. A hosszabb tolatás hogy befolyásolta a jeladó működését? Nekem is csinálta ősszel, megfigyeltem akkor gyulladt ki az ABS jeladóm, amikor elkezdtem tolatni. De csakis akkor. Aztán egyszer csak abbahagyta. A hátsó csapágyakat most cseréltettem Gondolom ott nem lehet gond. Nekem nincs semmi szutyok a jeladónál. Viszont az érdekes, hogy az egyik oldalon a jeladó beleér a bordákba és kicsit el is koptatta a bordákat középen. Ez utánállítós dolog? Hogy lehet a jeladót ugyan kimérni? De azon okoskodtam, ha a jeladó rossz, akkor a gyújtás utén egyből égve is maradna a lámpa, de nem ez van. Kontakthiba lehet, de hol? Az előző gazdája egy hólánccal szétverte a csatlakozót és javították. Csaknem látszik a gólyaláb mellett javítás. Lehet veszek bontóban csatit és lecserélem elől őket. A
szokola Elküldve Január20, 2009 Elküldve Január20, 2009 Szintén zenész? ;) Nekem volt már kontakt hiba is, meg olyan esetem is, hogy a kerékkel forgó jeladóhoz bekerült valami szutyok (falevél, apró gally, vagy hasonló). Ugyanezt produkálta. Az utóbbinál sikerült "megjavítanom" egy kis hosszabb tolatással, vészfékezésekkel tarkítva. B) ?Neked hol volt kontakthibás? És hogy jöttél rá? A
zotya975 Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 Ezt nem értem.. A hosszabb tolatás hogy befolyásolta a jeladó működését? Nekem is csinálta ősszel, megfigyeltem akkor gyulladt ki az ABS jeladóm, amikor elkezdtem tolatni. De csakis akkor. Aztán egyszer csak abbahagyta. Szerintem arra gondolt, hogy ha kosz került bele, ellenkező irányba forgatással sikerülhet kipiszkálni. A vészfékezés meg csak azért kellett, mert vége volt az utcának. B)
opel16v Elküldve Január21, 2009 Elküldve Január21, 2009 A hátsó csapágyakat most cseréltettem Gondolom ott nem lehet gond. Nekem nincs semmi szutyok a jeladónál. Viszont az érdekes, hogy az egyik oldalon a jeladó beleér a bordákba és kicsit el is koptatta a bordákat középen. Ez utánállítós dolog? Hogy lehet a jeladót ugyan kimérni? De azon okoskodtam, ha a jeladó rossz, akkor a gyújtás utén egyből égve is maradna a lámpa, de nem ez van. Kontakthiba lehet, de hol? Az előző gazdája egy hólánccal szétverte a csatlakozót és javították. Csaknem látszik a gólyaláb mellett javítás. Lehet veszek bontóban csatit és lecserélem elől őket. Általában a szonda nyakánál szokott megtörni a vezeték burkolata, ahol jön ki belőle. Aztán beszivárog a sós lé, és szétcincálja a belsejét... de lehet a javított csatlakozónál is gebasz, hasonló okból.
epk947 Elküldve Január22, 2009 Elküldve Január22, 2009 ?Neked hol volt kontakthibás? És hogy jöttél rá? A Egyszer a bal első jeladó csatlakozója volt kontakt hibás, mert a szerelőm egy futómű javítás után "megcsokicsatlakozózta" a vezetéket. Másodszor pedig a bal hátsó, utólag beszerelt műanyag kerékjárati dob vágta el a vezetéket berugózáskor. Harmadik eset volt a faleveles getymó, amit rükiben járattam ki. Aztán történt egy rendes tisztítás is.
epk947 Elküldve Január22, 2009 Elküldve Január22, 2009 Általában a szonda nyakánál szokott megtörni a vezeték burkolata, ahol jön ki belőle. Aztán beszivárog a sós lé, és szétcincálja a belsejét... de lehet a javított csatlakozónál is gebasz, hasonló okból. Így igaz, ezért is rögzítettem a vezetéket amennyire csak lehetett.
szokola Elküldve Január22, 2009 Elküldve Január22, 2009 Így igaz, ezért is rögzítettem a vezetéket amennyire csak lehetett. rátettük gépre és a jobb első jeladót jelezte hibásnak. Valaki szedte már szét? Veszek bontóban egy jeladót, csak nem tudom mit fogok szívni a szét és összeszerelésnél. mert a 16 év csak belerohasztotta a cuccot, mire kell figyelni a visszarakásnál? a.
Hjoe Elküldve Január26, 2009 Elküldve Január26, 2009 Heló Meg tudja mondani nekem valaki hogy az Astra F-nél mennyi a minimális fékbetét vastagság elöl és hátul?
egyhapsi Elküldve Január26, 2009 Elküldve Január26, 2009 Le szeretném szedni a hátsó fékdobokat karbantartási célból. Fékpor stb. meg jó az idő is.:-) Az egyik oldalon a biztosító csavar begyógyult.. A másikon a fékdob meg se moccan.. Mennyire adhatok neki kalapáccsal ? Mire kell figyelni ? Ötletetek ?
Tápiószecső Elküldve Január26, 2009 Elküldve Január26, 2009 Le szeretném szedni a hátsó fékdobokat karbantartási célból. Fékpor stb. meg jó az idő is.:-) Az egyik oldalon a biztosító csavar begyógyult.. A másikon a fékdob meg se moccan.. Mennyire adhatok neki kalapáccsal ? Mire kell figyelni ? Ötletetek ? Én gumikalapácsot javaslok. Ésszel, de egyébként mehet. Begyógyultra melegítés, WD40, ütögetés felváltva. :D
RobesPierre Elküldve Január27, 2009 Elküldve Január27, 2009 Tegnap rendeltem pár alkatrészt az egyik webáruházból. Elég kedvező áron kínáltak Ferodo fékbetéteket, no mondom akkor rendelek olyat is, tavasszal úgyis meg kell ejtenem első fékeim kopó alkatrészeinek cseréjét. Ma megjött a csomag és Ferodo helyett valami abs (allbrakesysems) márkájú volt benne. Azért elég érdekes. Gondoltam, ha Ferodo-t rendelek, akkor azt is kapok. Érdekes lenne, ha valaki pl. rendel egy Sony tv-t és küldenek helyette valami nonémet. No mindegy, ha ezt tudom, inkább (kicsit drágábban) boltban veszem meg. Nem volt egy eget rengető összeg, de remélem azért nem fogtam mellé.
hening Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Tegnap rendeltem pár alkatrészt az egyik webáruházból. Elég kedvező áron kínáltak Ferodo fékbetéteket, no mondom akkor rendelek olyat is, tavasszal úgyis meg kell ejtenem első fékeim kopó alkatrészeinek cseréjét. Ma megjött a csomag és Ferodo helyett valami abs (allbrakesysems) márkájú volt benne. Azért elég érdekes. Gondoltam, ha Ferodo-t rendelek, akkor azt is kapok. Érdekes lenne, ha valaki pl. rendel egy Sony tv-t és küldenek helyette valami nonémet. No mindegy, ha ezt tudom, inkább (kicsit drágábban) boltban veszem meg. Nem volt egy eget rengető összeg, de remélem azért nem fogtam mellé. Én a helyedben azért utána járnék, és reklamálnék.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Ma megjött a csomag és Ferodo helyett valami abs (allbrakesysems) márkájú volt benne. Azért elég érdekes. Gondoltam, ha Ferodo-t rendelek, akkor azt is kapok. Az tuti, hogy én sem hagynám reklamáció nélkül. Érdemes reklamáció közben a fogyasztóvédelmet is megemlíteni :D Sokszor csodákat művel :lol: Persze ha van valahol a vásárlás feltételei apróbetüs részben egy olyan, hogy küldhetnek más márkát is ami ugyanúgy jó az autódba.... akkor nincs mit tenni, de egy telefont megér.
Johnny82 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Tegnap rendeltem pár alkatrészt az egyik webáruházból. Elég kedvező áron kínáltak Ferodo fékbetéteket, no mondom akkor rendelek olyat is, tavasszal úgyis meg kell ejtenem első fékeim kopó alkatrészeinek cseréjét. Ma megjött a csomag és Ferodo helyett valami abs (allbrakesysems) márkájú volt benne. Azért elég érdekes. Gondoltam, ha Ferodo-t rendelek, akkor azt is kapok. Érdekes lenne, ha valaki pl. rendel egy Sony tv-t és küldenek helyette valami nonémet. No mindegy, ha ezt tudom, inkább (kicsit drágábban) boltban veszem meg. Nem volt egy eget rengető összeg, de remélem azért nem fogtam mellé. Szerintem reklamáld meg szépszóval, ha nem megy akkor csapj az asztalra, vagy hazudj valami okosat :lol: Nekem bejött :D
Béca Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Mostanában azt figyeltem meg, hogy fékezésnél eléggé "beremeg" a kormány, valamint a minap volt egy vészfékezésem és eléggé félre is húzott a kocsi. Ez fék probléma vagy a lengéscsillapítók ették meg a kenyerük javát? Én a futóműre/lengéscsillapítókra gyanakodtam először, de a félrehúzásból arra következtetek, hogy a fékek sem egyformán fognak. A lengéscsillapító csere egyébként is be volt tervezve a tavaszra, ill. a futómű más elemeit is át akarom nézetni. Mik azok az elemek amikre jól oda kell figyelni, és mik lehetnek a hibák 15 éves korban?
hening Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Mostanában azt figyeltem meg, hogy fékezésnél eléggé "beremeg" a kormány, valamint a minap volt egy vészfékezésem és eléggé félre is húzott a kocsi. Ez fék probléma vagy a lengéscsillapítók ették meg a kenyerük javát? Én a futóműre/lengéscsillapítókra gyanakodtam először, de a félrehúzásból arra következtetek, hogy a fékek sem egyformán fognak. A lengéscsillapító csere egyébként is be volt tervezve a tavaszra, ill. a futómű más elemeit is át akarom nézetni. Mik azok az elemek amikre jól oda kell figyelni, és mik lehetnek a hibák 15 éves korban? Nagyon hullámos a féktárcsa, cserélni kéne.
Guest Sanci Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 El van kopva a féktárcsád elől avagy dobhatod ki és új tárcsák, fékbetétek mehetnek bele. Akkor majd nem fog remegni -én is eljátszottam ezt, azóta full stabil. :D
Béca Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Nagyon hullámos a féktárcsa, cserélni kéne. Azt nem lehet "felszabályozni", mint a régi Trabimon fékdobot? Egyébként szemre nem tűnik még csak kopttnak sem a tárcsa
zotya975 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Azt nem lehet "felszabályozni", mint a régi Trabimon fékdobot? Egyébként szemre nem tűnik még csak kopttnak sem a tárcsa Úgy tudom nem, itt is csak a fékdobot lehet felszabályozni hátul, de azt is csak egy bizonyos méretig. A Karcsi megmondja hány mm-nek kell min. lennie. :D
Guest Sanci Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Az egy dolog de a tárcsa az nem dob. Ha több fékezés után pl egy lámpánál rajta tartod a lábad (mert gurul előre vagy hátra) a fékbetétnél nem hűl úgy mint a többi részénél és az anyagdeformációt okoz. Azt még ha fel is szabályozzák sose lesz egészséges mert szitálni fog szinte észrevétlenül is és ott ahol deformálódott el fog vékonyodni a tárcsa. Tolómérővel mérd meg a tárcsa vastagságát a fékbetét által koptatott részen, 17 mm-nek kell lennie az alapméretnek, az alá nem lehet szabályozni.
zotya975 Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Az egy dolog de a tárcsa az nem dob. Ha több fékezés után pl egy lámpánál rajta tartod a lábad (mert gurul előre vagy hátra) a fékbetétnél nem hűl úgy mint a többi részénél és az anyagdeformációt okoz. Azt még ha fel is szabályozzák sose lesz egészséges mert szitálni fog szinte észrevétlenül is és ott ahol deformálódott el fog vékonyodni a tárcsa. Tolómérővel mérd meg a tárcsa vastagságát a fékbetét által koptatott részen, 17 mm-nek kell lennie az alapméretnek, az alá nem lehet szabályozni. Ezt már én is hallottam, csak úgy tudtam, hogy überbrutál fékezés után kell vigyázzni a féken állással amikor tényleg nagyon felhevül a tárcsa, az olyan városi gyakori normál fékezés még nem gond.
Guest Sanci Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Dehogynem, idővel kibukik rajta használattól függően mivel ott is melegszik és álltó helyében a hűtése is lecsökken a tárcsának mivel nem szívja át magán a levegőt. Ez lehet pár hét de év is, kérdés, hogy mennyire nem aggasztja a gazdiját a dolog.
gergolabs Elküldve Január28, 2009 Elküldve Január28, 2009 Sztem a tárcsa anyagminőségén több múlik. A gyengébb tárcsákat könnyű hullámosra fékezni. Ezért érdemes pl. Brembo, ATE tárcsát venni. Nem is biztos, hogy drágább.
Recommended Posts