Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Rendesen megterhelten nyilván valóan nagyobb tömeget kell megfékeznie a cuccnak mint ha csak magad ülsz benne egyéb teher nélkül, egyértelmű hogy megnő a féktáv szóval csodát ne várj.

Link to comment
Megosztás:

Kinek mennyire hatékony a féke? Nekem valahogy puhának tünik. Jól oda kell lépni ha 5 személlyel meg akarok állni. Bárcsak olyan lenne nekem is mint a Clio-nak :D

Nekem elég szarok, kopottak a tárcsák, a multkor mentem egy Golfal, az öv fogott meg a kereszteződésben, mert a megszokott erővel fékeztem. A fékcsere is be van tervezve. ;)

Link to comment
Megosztás:

Kinek mennyire hatékony a féke? Nekem valahogy puhának tünik. Jól oda kell lépni ha 5 személlyel meg akarok állni. Bárcsak olyan lenne nekem is mint a Clio-nak :D

De ugye nem arra gondolsz hogy a fékpedál közepesen erős megnyomására már bólogat az autó? Eddig három Clio-t vezettem, mindháromnál meg kellett szokjam, hogy öt centi az egész táv a fékpedálnál, ahol adagolni lehet a fékhatást. Aztán csodálkoznak hogy autópályán vészfékezésnél az árokba esnek.

Link to comment
Megosztás:

De ugye nem arra gondolsz hogy a fékpedál közepesen erős megnyomására már bólogat az autó? Eddig három Clio-t vezettem, mindháromnál meg kellett szokjam, hogy öt centi az egész táv a fékpedálnál, ahol adagolni lehet a fékhatást. Aztán csodálkoznak hogy autópályán vészfékezésnél az árokba esnek.

De hagyjuk meg lehetne picit haragosabb is a fék. Ha ballábbal nyomom a féket akkor cucc, de jobbal valahogy puhának érzem...

Link to comment
Megosztás:

Kinek mennyire hatékony a féke? Nekem valahogy puhának tünik. Jól oda kell lépni ha 5 személlyel meg akarok állni. Bárcsak olyan lenne nekem is mint a Clio-nak :D

Nekem is elég gyengusnak tűnik a Clió/Tháliához képest, de a többi Renaultnál is hasonlóan harapnak ha jól tudom, viszont tudtommal hamar el is kopnak a tárcsák.(ezt csak hallottam vagy olvastam valahol, nem biztos hogy igaz) Mindenesetre elég veszélyesnek tűnt amikor a Clioban "óvatosan" akartam lassitani és majdnem blokkolt a kerék-kis túlzással persze-viszont ez megszokás kérdése csak, szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Bennem már régóta megfogalmazódtak azok a dolgok, amikkel valahogy nem vagyok megelégedve. Az egyik ilyen dolog a fék (a másik a világítás, de itt ez off). Hát valahogy többet vártam tőlük. Előző keleti autóm féke abszolút nem vallottak szégyent ehhez képest. Bizonyára valami jó tárcsa/betét kombóval lehetne fokozni a hatást, csakhát ezt más előbb említett konkurens autómárkák esetében is igaz lenne. Ismerős az érzés, amikor más (nem magasabb kategóriájú) autóba átülve rendesen oda kell figyelni a fékezésre.

Link to comment
Megosztás:

:D Minkettővel lehet? Én eddig mindíg csak a jobbal nyomtam. Lehet hogy a jobb lábad erősebb nem? :D

Lehet de én sem szokam. A kiváncsiság vezérelt s ballal odaléptem neki. (Még gázt is nyomtam ballal, persze csak nagyon rövid ideig). Ezzel sokkal nagyobbat tudok nyomni, s mivel a bal lábam jóval parasztabb, egybôl lepadlóztam ;) :P :D

Link to comment
Megosztás:

Bennem már régóta megfogalmazódtak azok a dolgok, amikkel valahogy nem vagyok megelégedve. Az egyik ilyen dolog a fék (a másik a világítás, de itt ez off). Hát valahogy többet vártam tőlük. Előző keleti autóm féke abszolút nem vallottak szégyent ehhez képest. Bizonyára valami jó tárcsa/betét kombóval lehetne fokozni a hatást, csakhát ezt más előbb említett konkurens autómárkák esetében is igaz lenne. Ismerős az érzés, amikor más (nem magasabb kategóriájú) autóba átülve rendesen oda kell figyelni a fékezésre.

A francia autókban túl van spilázva a fékerőrásegítés. Nem a fék jobb, csak az érzet. Viszont ezzel az is jár, hogy 30-40e km-ként kell

cserélni a fékbetéteket elöl, és a tárcsák is hamar cserések. Személyszerint jobban szeretem a közvetlenebb féket, aminél az én akaratom

érvényesül inkább, nem a szervovákumé :D

Amúgy meg a szar fékek azért lehetnek astrákban, mert mivel olcsó kategória, sok van belőle, sok szemét minőségű cuccot gyártanak

hozzá. Egy jó tárcsa/betét párossal, és időben cserélt fékolajjal meglepő dolgokat lehet ám kihozni belőle ;)

Link to comment
Megosztás:

A francia autókban túl van spilázva a fékerőrásegítés. Nem a fék jobb, csak az érzet. Viszont ezzel az is jár, hogy 30-40e km-ként kell

cserélni a fékbetéteket elöl, és a tárcsák is hamar cserések. Személyszerint jobban szeretem a közvetlenebb féket, aminél az én akaratom

érvényesül inkább, nem a szervovákumé ;)

Amúgy meg a szar fékek azért lehetnek astrákban, mert mivel olcsó kategória, sok van belőle, sok szemét minőségű cuccot gyártanak

hozzá. Egy jó tárcsa/betét párossal, és időben cserélt fékolajjal meglepő dolgokat lehet ám kihozni belőle :P

Jelentem én is sokféle (japán, német, francia) cégautót vezetek, és ezekhez mérten nagyon 'taposós fékes'-nek érzem a kocsim.

Viszont minap olajfoltot hagyott a bal hátsó kerék, így szerelőhöz el. Gondoltam egy pár munkahenger csere, bár csodálkoztam, hogy csak 80ekm-t bírtak.

A 'kis' javítás vége az lett, hogy felkerültek új Ate fékdobok, új Ferodo fékbetétek, új munkahengerek, új fékolaj (kétévente cseréltetem úgyis), és új fékkötél. Az új pofák még nem koptak be, de már jobbnak érzem a fékhatást, mint valaha volt ezen a kocsin! Előre várom, mikor lecseréltetem az első kerekeken is ezeket a cuccokat... csak most kis pauza az anyagiak miatt :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.