Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Leszakadt. Képek linkelve:

astra1

astra2

astra3

Tudtam előre menni, csak hátra nem. Sokszor álló kerekekkel kellett hátratolatnom parkolóbol :huh:

Az a baj, hogy tökre nem értek a kocsimhoz, ha valami bajom van akkor sírva szaladok át ahverhoz hogy nézze meg, de a srác nagyon lusta... ezért kéne valaki aki megbízható, és a kis garázsocskájába szétszedi nekem a dolgokat én meg csorgó nyállal figyelem, és elmeséli hogy milyennek kéne lennie stb, én meg díjazom:)

Vetetnem kéne most egy fékpofát, utángyártottat érdemes vagy eredetit? Félek h megint így járok (h leszakad)

Vajon mitől lehetett ilyen barázdás a féktárcsa?

Üdv!

Én itt komplett cserélném a fékdobot is. <_<

Elküldve
Én itt komplett cserélném a fékdobot is. <_<

Egyetértek, mert ahogy a fékdob kopását elnézem, azt már nem lehet a megengedett határértéken belülire szabályozni. Nagyon el van vékonyodva a fékdob fala már.

Elküldve
Leszakadt. Képek linkelve:

astra1

astra2

astra3

Ahogy ezeket a képeket elnézem kompletten dob-fékpofák csere. Ilyet még életemben nem láttam. Hosszú távra tervezve érdemes minőségi cuccokat rakni bele, nem játék a fék.

Elküldve

Nálam az a szitu, hogy ha nagy sebességnél benyomom a féket, de nem nagyon, nem padlóra, csak lassítok, akkor eléggé elkezd rázni a kormány. Álítólag féktárcsa probléma, egyenetlenül van kopva. Arra gondoltam, hogy veszek Brembo Max tárcsákat előre. Vagy akkor hátra is ilyen kellene, azt nem elég csak felszabályozni, ha kell egyáltalán szabályozni. Fékpofát milyet érdemes?

Elküldve

A Brembo Max tárcsa erős fékezéskor érdekes morgó hangot ad, engem zavart és lecseréltem.

Gondolom a mintázata miatt. De fogott rendesen.... <_<

Elküldve
Nálam az a szitu, hogy ha nagy sebességnél benyomom a féket, de nem nagyon, nem padlóra, csak lassítok, akkor eléggé elkezd rázni a kormány. Álítólag féktárcsa probléma, egyenetlenül van kopva. Arra gondoltam, hogy veszek Brembo Max tárcsákat előre. Vagy akkor hátra is ilyen kellene, azt nem elég csak felszabályozni, ha kell egyáltalán szabályozni. Fékpofát milyet érdemes?

Egyértelműen tárcsa és betét csere, azért rángat fékezéskor. A Brembok elég jó minőségűek és tartósak bár kemény fékezéskor adhatnak ki érdekes hangokat de pár hónap múlva elmarad a sípolás.

Elküldve

Esetleg van ami szerintetek jobb, vagy jobban megéri mint a Brembo Max?

Ha eleinte van csak hangja az nem baj. A lényeg, hogy jól fogjon! Elvégre fék!

Elküldve

Ez nem sípolt , morgott rendesen, még 5000 km után is.....

Most a Steinhoff tárcsákkal semmi hang és ezek is fognak rendesen.... <_<

Elküldve

Én legutóbb ilyen nevetlen Delphi (vagy mi) nevű tárcsákat tettem bele + GM betétek, "kihajítom amint rendbe jövök anyagilag" címszó alatt de ahhoz képest, hogy január elején kerültek bele nemigazán kopnak, nincs (és először sem volt) hangjuk és jól is fognak pedig tartottam tőle, hogy minden lesz csak fék nem.

Elküldve
Esetleg van ami szerintetek jobb, vagy jobban megéri mint a Brembo Max?

Ha eleinte van csak hangja az nem baj. A lényeg, hogy jól fogjon! Elvégre fék!

A szerelőm nem szereti a Brembot, én is azt akartam, de lebeszélt róla. Azt mondja, sok autóba olyat rakott, de aztán jópár vissza is jött 1-2hét múlva, hogy ráz a pedál fékezéskor. Valamiért hullámosodtak. Lehet hamisítják ezt is? Nekem most Ferodo a tárcsa is meg a betét is, és jónak tűnik. Dícsérik még a Zimmermann-t is, bár lehet, hogy abból csak dob van... <_<

Elküldve
de aztán jópár vissza is jött 1-2hét múlva, hogy ráz a pedál fékezéskor. Valamiért hullámosodtak.

Ha valaki állat módjára "megsüti" az új tárcsákat,tök mindegy milyen márka,rázni fog.

Elküldve
A szerelőm nem szereti a Brembot, én is azt akartam, de lebeszélt róla. Azt mondja, sok autóba olyat rakott, de aztán jópár vissza is jött 1-2hét múlva, hogy ráz a pedál fékezéskor. Valamiért hullámosodtak. Lehet hamisítják ezt is? Nekem most Ferodo a tárcsa is meg a betét is, és jónak tűnik. Dícsérik még a Zimmermann-t is, bár lehet, hogy abból csak dob van... <_<

Persze hogy hamisítják, volt is már ilyen a kezemben. De akár a szerelő is mondhatta azért, mert neki másban volt érdekeltsége :D

Jó a brembo tárcsa, meg a zimmermann is (tárcsák is vannak mindenhez ebből is). Én évek óta ezeket használom, nem volt gond

velük sosem (mindig ferodo betéttel).

Tipikus userhiba #2: nagyobb fékezés után (pl pirosra váltott a lámpa, előtte 80-al sietett) a megállást követően is áll a féken...

ez pedig jó módja annak, hogy a jól felhevült féktárcsát deformálja, főleg a manapság elég erősre vett fékszervó segítségével. :huh:

Elküldve

Az eredeti Brembo tárcsák oldalába bele van gravírozva a brembo felirat. Erről egész jól

meg lehet különböztetni az ócska hamisítványtól <_< Doboza is kicsit más, de azt már nehezebb

észrevenni.

Elküldve
Passz. Érdekes, hogy egyszerre jött elő mindkét oldalon. Betétek, tárcsák milyen idősek/állapotban vannak?

Én elsősorban szemrevételeznék.

Kiderült a probléma. Elöl teljesen elkopott a fékbetét, tavasszal még 50%-os volt. Ettől lehetett büdös?

A munkahenger a szerelőm szerint jó. Nem szorul, stb. De akkor mitől kopott el így? Ilyenkor egy nagy pucolást kell adni a munkahengereknek? Vagy munkahengert cseréltessem inkább?

Üdv!

Elküldve
Kiderült a probléma. Elöl teljesen elkopott a fékbetét, tavasszal még 50%-os volt. Ettől lehetett büdös?

A munkahenger a szerelőm szerint jó. Nem szorul, stb. De akkor mitől kopott el így? Ilyenkor egy nagy pucolást kell adni a munkahengereknek? Vagy munkahengert cseréltessem inkább?

A féknyergen van 2 tengelyszerűség amin csúszkálnia kéne az egész kacatnak -na ott nem tud tehát nemigazán tud szétnyitni az egész cucc és szépen kopik a tárcsa és főleg a betétek. Na most ha szétszeded akkor arról a 2 tengelyszerűségről le tudod vakarni a rárakódott retket és ismét szebben tud mozogni rajta minden. Esetleg ha hozzá tudsz jutni egy kis Xintex tipusú hőálló zsírhoz még be is tudod vele kenni, nem ég rá, nem folyik le róla, nem eszi meg a többi dolgot -ugyanis ha jól emlékszem valami gumiszerű betét van abban a valamiben ami összehúzza a fékbetéteket. Viszont vigyázz rá, hogy se a tárcsára, se a betétekre ne kerüljön mert nem lesz egyszerű feladat levakarni róla -nem beszélve arról, hogy nem tudod leégetni sem.

Bocs a szakszerűtlen megfogalmazásokért de nem vagyok autószerelő.

Elküldve
A féknyergen van 2 tengelyszerűség amin csúszkálnia kéne az egész kacatnak -na ott nem tud tehát nemigazán tud szétnyitni az egész cucc és szépen kopik a tárcsa és főleg a betétek. Na most ha szétszeded akkor arról a 2 tengelyszerűségről le tudod vakarni a rárakódott retket és ismét szebben tud mozogni rajta minden. Esetleg ha hozzá tudsz jutni egy kis Xintex tipusú hőálló zsírhoz még be is tudod vele kenni, nem ég rá, nem folyik le róla, nem eszi meg a többi dolgot -ugyanis ha jól emlékszem valami gumiszerű betét van abban a valamiben ami összehúzza a fékbetéteket. Viszont vigyázz rá, hogy se a tárcsára, se a betétekre ne kerüljön mert nem lesz egyszerű feladat levakarni róla -nem beszélve arról, hogy nem tudod leégetni sem.

Bocs a szakszerűtlen megfogalmazásokért de nem vagyok autószerelő.

esetleg ezért találták ki a féktisztítót? <_<

Elküldve
esetleg ezért találták ki a féktisztítót? :huh:

Egyébként az tényleg nagyon sok mindenre jó.

A WD40 és a kábelkötegelő mellett az univerzális szerszámok közé sorolható <_<

Elküldve

Köszönöm a válaszokat <_< (amúgy igen, ugyanaz a szerelő mondta hogy 50%-os (volt tavasszal), tesóm is ezt állapította meg, én pedig olyan fél centisnek véltem a fékbetéteket. Marhagyorsan elkopott. Érdekes, mert erősen égett műanyag szaga volt. Meg mertem volna rá esküdni, hogy a szag műanyag égése következtében volt érezhető. De ezekszerint nem. Tesóm, és a szerelő is csak azt mondogatta hogy biztos valami belekerült a fémbe, valami idegen anyag... bla bla :S

Elküldve

akkor ott valaki valamit benézett <_<

fél év alatt nem igazán szokott elkopni, bár ha esetleg úgy közlekedsz, hogy fék-gáz szinte állandóan, akkor lehetséges akár ez is :huh:

Elküldve
A WD40 és a kábelkötegelő mellett az univerzális szerszámok közé sorolható <_<

és ehhez tenné hozzá Futó mester a többéves versenyautó-szerelői tapasztalattal a széles Powertape ragasztót is, mint nélkülözhetetlen sufnituningos kellék :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.