szokola Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Köszi a válaszodat, meg fogom keresni őket! Dundy Nekem a vasalást ajánlották, hogy kiigazítja az eltéréseket a két fék közt. És tényleg jobb is lett, bár nem kímélő megoldás. 40-50-el haladva egyszerűen be kell húzni a kéziféket és hagyni lassulni az autót. Ennyi. Ki ki maga dönti el, hogy jót tesz ez vagy sem. a. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Nekem a vasalást ajánlották, hogy kiigazítja az eltéréseket a két fék közt. És tényleg jobb is lett, bár nem kímélő megoldás. 40-50-el haladva egyszerűen be kell húzni a kéziféket és hagyni lassulni az autót. Ennyi. Ki ki maga dönti el, hogy jót tesz ez vagy sem. a. Én úgy szoktam megvasalni, hogy elindulok, és 1-esben gurulva simán ballal kezelem a féket, jobbal pedig a gázt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Nekem a vasalást ajánlották, hogy kiigazítja az eltéréseket a két fék közt. És tényleg jobb is lett, bár nem kímélő megoldás. 40-50-el haladva egyszerűen be kell húzni a kéziféket és hagyni lassulni az autót. Ennyi. Ki ki maga dönti el, hogy jót tesz ez vagy sem. a. Én ugy tudom, hogy a kézifék az dobfék, ezért csak akkor lehet vasalni a kézifékkel a lábféket ha az is dob nem tárcsa. Szerintem. Meg a javitási kézikönyv szerint. Előbb olvastam. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 kifejtenéd bővebben? mert ez így nem hangzik túl jól :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Én ugy tudom, hogy a kézifék az dobfék, ezért csak akkor lehet vasalni a kézifékkel a lábféket ha az is dob nem tárcsa. Szerintem. Meg a javitási kézikönyv szerint. Előbb olvastam. :lol: Nem ír hülyeséget a srác, de én is 3szor futottam neki mire felfogtam. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 kissebek mint a fékFOLYADÉKé az biztos mivel kisebb a viszkozitása. A viszkozitás ilyen egyértelmű kapcsolatban van a molekulamérettel? alap. nem tudom miröl beszélünk még mindig? én többet ehhez nem szolok már semmit. Tegnapelőtti téma, de nem nagyon hagy nyugodni. Farkas kollega szerint ugyan alap, de én biztos hiányoztam az iskolából amikor ezt oktatták. Valaki homályosítson már fel miért meg hogy, aki otthon van ebben? Ezt találtam, de molekulaméretről nem esik szó benne: http://hu.wikipedia.org/wiki/Viszkozit%C3%A1s Furcsállom, hogy hőmérsékletről sem esett szó, pedig az is jelentős befolyásoló tényező. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Epk-nak, bár nem definiálta nekem az olajat úgy tűnik igaza volt. :lol: Ha lehet hinni a wikinek, akkor: "Olajnak nevezünk szobahőmérsékleten viszkózus, vízzel nem elegyedő folyadékokat." (Feltételezem, hogy a higroszkopikusság miatt elegyedik és nem keveredik vagy oldódik, ha nem igaz cáfoljon meg valaki.) Tehát a továbbiakban fékfolyadék. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Tegnapelőtti téma, de nem nagyon hagy nyugodni. Farkas kollega szerint ugyan alap, de én biztos hiányoztam az iskolából amikor ezt oktatták. Valaki homályosítson már fel miért meg hogy, aki otthon van ebben? Ezt találtam, de molekulaméretről nem esik szó benne: http://hu.wikipedia.org/wiki/Viszkozit%C3%A1s Furcsállom, hogy hőmérsékletről sem esett szó, pedig az is jelentős befolyásoló tényező. A vizkozitás a folyadék belső súrlódása. és szerintem nincs köze a molekula mérethez, hanem inkább a molekulák közötti kötésekhez vmi. kohézió, de lehet hogy rosszul emlékszem. Igy lehetséges hogy egy kisebb viszkozitású folyadék aminek nagyobb a molekula mérete kidifundál egy likon amin a kisebb molekula méretű, de nagyobb viszkozitású folyadék viszont nem. Na erre varjatok gombot! :lol: amugy textilvegyésznek tanultam , de tőbbet ne várjatok, mert már kidobáltam a könyveimet. A fékkel kapcsolatban, én ugy gondolom, hogy a kézifék és az üzemi fék(lábfék) külön rendszeren üzemel, a kézifék egy dobféket mőködtet, a lábfék meg a tárcsát. Erre utal az is hogy leirták a kézifék nem öntisztuló, ezért néha tegyünk meg rövid utat enyhén behúzótt kézifékkel. Namármost ha egy rendszer lenne, akkor mi szükség lenne erre? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 A vizkozitás a folyadék belső súrlódása. és szerintem nincs köze a molekula mérethez, hanem inkább a molekulák közötti kötésekhez vmi. kohézió, de lehet hogy rosszul emlékszem. Igy lehetséges hogy egy kisebb viszkozitású folyadék aminek nagyobb a molekula mérete kidifundál egy likon amin a kisebb molekula méretű, de nagyobb viszkozitású folyadék viszont nem. Na erre varjatok gombot! :lol: amugy textilvegyésznek tanultam , de tőbbet ne várjatok, mert már kidobáltam a könyveimet. A fékkel kapcsolatban, én ugy gondolom, hogy a kézifék és az üzemi fék(lábfék) külön rendszeren üzemel, a kézifék egy dobféket mőködtet, a lábfék meg a tárcsát. Erre utal az is hogy leirták a kézifék nem öntisztuló, ezért néha tegyünk meg rövid utat enyhén behúzótt kézifékkel. Namármost ha egy rendszer lenne, akkor mi szükség lenne erre? :lol: Tisztázzuk a dolgokat, valóban két rendszerről van szó. De amikor a pedált nyomod, a hidraulikus rendszer másik végén 2 féle fékberendezés van általában. Nálad is elől tárcsa, hátul dobfék. Mind a kettő hidraulikus működtetésű. A kézi-(rögzítő)fék pedig ugyanazokat a pofákat feszíti ugyanannak a dobnak a belső felére, amit a hátsó fékmunkahenger is. Tehát elmondhatjuk, hogy a hátsó fék kettős működtetésű, két funkciós fék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szobikari Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 A vizkozitás a folyadék belső súrlódása. és szerintem nincs köze a molekula mérethez, hanem inkább a molekulák közötti kötésekhez vmi. kohézió, de lehet hogy rosszul emlékszem. Igy lehetséges hogy egy kisebb viszkozitású folyadék aminek nagyobb a molekula mérete kidifundál egy likon amin a kisebb molekula méretű, de nagyobb viszkozitású folyadék viszont nem. Na erre varjatok gombot! :lol: amugy textilvegyésznek tanultam , de tőbbet ne várjatok, mert már kidobáltam a könyveimet. A fékkel kapcsolatban, én ugy gondolom, hogy a kézifék és az üzemi fék(lábfék) külön rendszeren üzemel, a kézifék egy dobféket mőködtet, a lábfék meg a tárcsát. Erre utal az is hogy leirták a kézifék nem öntisztuló, ezért néha tegyünk meg rövid utat enyhén behúzótt kézifékkel. Namármost ha egy rendszer lenne, akkor mi szükség lenne erre? :D Ahhoz képest, hogy csak merő idiótaságból írtam ezt a kisebb a molekulája dolgot :lol: :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Tisztázzuk a dolgokat, valóban két rendszerről van szó. De amikor a pedált nyomod, a hidraulikus rendszer másik végén 2 féle fékberendezés van általában. Nálad is elől tárcsa, hátul dobfék. Mind a kettő hidraulikus működtetésű. A kézi-(rögzítő)fék pedig ugyanazokat a pofákat feszíti ugyanannak a dobnak a belső felére, amit a hátsó fékmunkahenger is. Tehát elmondhatjuk, hogy a hátsó fék kettős működtetésű, két funkciós fék. Na tessék ez KO. volt. Én még nem szedtem szétt a hátsóféket csak a javitási kézikönyből puskáztam és ott azt irták, hogy HA a hátsó üzemi fék tárcsa akkor külön fékez mint a kézifék mert az mindíg dob. Gondolom ebben az esetben kell a kéziféket néha tisztitani. Ha a hátso üzemi fék dob akkor biztos hogy azonos pofákat fékez mint az kézifék. Azt viszont nem tudom, hogy minden Opelnél igy van-e? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Na tessék ez KO. volt. Én még nem szedtem szétt a hátsóféket csak a javitási kézikönyből puskáztam és ott azt irták, hogy HA a hátsó üzemi fék tárcsa akkor külön fékez mint a kézifék mert az mindíg dob. Gondolom ebben az esetben kell a kéziféket néha tisztitani. Ha a hátso üzemi fék dob akkor biztos hogy azonos pofákat fékez mint az kézifék. Azt viszont nem tudom, hogy minden Opelnél igy van-e? :lol: Létezik hátsó tárcsafékes verzió (pl. GSi). annál tényleg úgy van ahogy írtad. De nem az az általános megoldás. Persze át lehet építeni. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Létezik hátsó tárcsafékes verzió (pl. GSi). annál tényleg úgy van ahogy írtad. De nem az az általános megoldás. Persze át lehet építeni. :lol: Mikor kezdjük? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Mikor kezdjük? :lol: Minek? Úgyse mész vele annyira, hogy szükséged legyen rá. :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
szokola Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 Én ugy tudom, hogy a kézifék az dobfék, ezért csak akkor lehet vasalni a kézifékkel a lábféket ha az is dob nem tárcsa. Szerintem. Meg a javitási kézikönyv szerint. Előbb olvastam. :lol: bocsi én a kézifékre gondoltam a vasaláskor, nekem ott jelentkeztek eltérések méréskor. a. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus27, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2008 bocsi én a kézifékre gondoltam a vasaláskor, nekem ott jelentkeztek eltérések méréskor. a. Azon viszont egy bowdencsere segít a legegyszerűbben. Persze meg is lehet pucolni, de jobb a csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 Minek? Úgyse mész vele annyira, hogy szükséged legyen rá. :D :D Aljaassssss :lol: :lol: :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 Aljaassssss :lol: :lol: :D :D Mosmééééé? Caravan, 1,4, 60 Hp. Sztem nem kell az neki. :lol: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 inkább abs kéne bele :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 inkább abs kéne bele :lol: Inkább új tárcsa, meg fékbetét. :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 inkább abs kéne bele :lol: Az a lábamban van! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus28, 2008 Megoszt Elküldve Augusztus28, 2008 Inkább új tárcsa, meg fékbetét. :lol: :lol: Oké értem, te tudod meg először, ha lesz rá piz. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
farkas Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Tegnapelőtti téma, de nem nagyon hagy nyugodni. Farkas kollega szerint ugyan alap, de én biztos hiányoztam az iskolából amikor ezt oktatták. Valaki homályosítson már fel miért meg hogy, aki otthon van ebben? Ezt találtam, de molekulaméretről nem esik szó benne: http://hu.wikipedia.org/wiki/Viszkozit%C3%A1s Furcsállom, hogy hőmérsékletről sem esett szó, pedig az is jelentős befolyásoló tényező. ezt már jobban nem is tudtad volna ki vesézni. Igaz? este nem is tudtál aludni mi? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 este nem is tudtál aludni mi? :lol: Akkor nem nagyon, de nehogy azt hidd hogy emiatt. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
farkas Elküldve Szeptember1, 2008 Megoszt Elküldve Szeptember1, 2008 Akkor nem nagyon, de nehogy azt hidd hogy emiatt. :lol: jol van megnyugodtam. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts