opel16v Elküldve Május15, 2008 Megoszt Elküldve Május15, 2008 Nekem 70-90 között csinálja. Határozott fékezés esetén rázza az elejét, és még a kormányt is cibálja. Akkor az tuti cserés féktárcsa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi Elküldve Május21, 2008 Megoszt Elküldve Május21, 2008 Sziasztok! engem is érdekelne mennyi lehet a féktárcsa max. megengedett ütése, mert most akarom megmérni. nemrég volt cserélve féktárcsa + betétek, először csak fékezéskor nyikorgott, most meg menetközben és melegszik erősen a bal első kerék. állítólag érdemes a fékbetétek széleit leköszörülni, igy nem csikorog és egyenletesebben koptatja a tárcsát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Május21, 2008 Megoszt Elküldve Május21, 2008 cserénél megnéztétek, hogy a dugattyú rendben van-e? Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május21, 2008 Megoszt Elküldve Május21, 2008 állítólag érdemes a fékbetétek széleit leköszörülni, igy nem csikorog és egyenletesebben koptatja a tárcsát. Ezt csak akkor szoktuk csinálni,ha válla van a tárcsának,de ha már ekkora a váll,akkor inkább csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május22, 2008 Megoszt Elküldve Május22, 2008 Ott a pont, meg kéne nézni az úszónyerges részét a féknyeregnek, mert lehet hogy be van rohadva... nem játék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi Elküldve Május22, 2008 Megoszt Elküldve Május22, 2008 Ott a pont, meg kéne nézni az úszónyerges részét a féknyeregnek, mert lehet hogy be van rohadva... nem játék. mi ez az úszónyereg?, most néztem a belső fékpofa ahol van a dugatyú mozog de a külső fékpofa sztem nem nagyon, gondolom le kéne szedni féknyerget és kitisztítani a mozgó alkatrészeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május22, 2008 Megoszt Elküldve Május22, 2008 Ott a pont, meg kéne nézni az úszónyerges részét a féknyeregnek, mert lehet hogy be van rohadva... nem játék. jaja.Egy kis zsír csodákra képes.Mondjuk kérdés, hogy a gumiszilentek mennyire vannak begyógyulva.Lehet, azt is cserézni kellene.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május22, 2008 Megoszt Elküldve Május22, 2008 Én tavaly saját bőrömön tanultam meg, hogy sajnos a fékek be tudnak rohadni... B) Úgyhogy ajánlom, csináltass egy féknyereg felújítást... minden cucc hozzá kevesebb mint 10 rongy a kettőhöz. Átcsiszolják a vezetőszárakat és a dugattyút is közben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Május22, 2008 Megoszt Elküldve Május22, 2008 mi ez az úszónyereg? There are two types of calipers: floating or fixed. A fixed caliper does not move relative to the disc. It uses one or more pairs of opposing pistons to clamp from each side of the disc, and is more complex and expensive than a floating caliper. A floating caliper (also called a "sliding caliper") moves with respect to the disc, along a line parallel to the axis of rotation of the disc; a piston on one side of the disc pushes the inner brake pad until it makes contact with the braking surface, then pulls the caliper body with the outer brake pad so pressure is applied to both sides of the disc. Floating caliper (single piston) designs are subject to failure due to sticking which can occur due to dirt or corrosion if the vehicle is not operated regularly. This can cause the pad attached to the caliper to rub on the disc when the brake is released. This can reduce fuel effiency and cause excessive wear on the affected pad. Additional heat generated by the constantly rubbing pad can lead to warping of the disc also. Természetesen a floating caliper az úszónyereg angol megfelelője. http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Május27, 2008 Megoszt Elküldve Május27, 2008 Sziasztok! A szívás a 256-os nyergekkel tovább folytatódik: már a harmadik felújító készletnél tartok (ok, ebből az első egy félrecsomagolt 236-osé volt), de mind a porvédő, mind a belső tömítőgumi nagyobb a réginél. A különbség olyan 2mm lehet az átmérőjükben. Mindegyik felújítókészlet 52mm-es dugattyús Ate nyereghez való, azaz jónak kellene lenniük. :D Ennyi lenne a gyári tűrés? Kicsit soknak tűnik. Más találtam néhány hasznos linket, angolul tudók előnyben: http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=3186789 http://www.seinsa.es/en/portal/seccion.asp?S=7 Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május31, 2008 Megoszt Elküldve Május31, 2008 Akkor az tuti cserés féktárcsa. Gabi! Metabond gyárt fékolajat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Május31, 2008 Megoszt Elküldve Május31, 2008 Gabi! Metabond gyárt fékolajat? Olajat sem :D De egyébként nem láttam még meta fékolajat, tehát valszeg legálban nincs is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Május31, 2008 Megoszt Elküldve Május31, 2008 Olajat sem :D De egyébként nem láttam még meta fékolajat, tehát valszeg legálban nincs is :P No mindegy,akkor megy bele az 5.1-es fékolaj,csak fosok,hogy a légtelenítők bevannak rohadva! :D Remélem nem szakítom bele őket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mauser Elküldve Június1, 2008 Megoszt Elküldve Június1, 2008 A szívás a 256-os nyergekkel tovább folytatódik: már a harmadik felújító készletnél tartok (ok, ebből az első egy félrecsomagolt 236-osé volt), de mind a porvédő, mind a belső tömítőgumi nagyobb a réginél. A különbség olyan 2mm lehet az átmérőjükben. Mindegyik felújítókészlet 52mm-es dugattyús Ate nyereghez való, azaz jónak kellene lenniük. :D Ennyi lenne a gyári tűrés? Kicsit soknak tűnik. Végre elkészültem a nyergek összeszerelésével. A taktika a következő volt a hengerben lévő tömítés berakása és a henger fékolajjal való kikenése után: beleraktam a kicsit nagy porvédőt a henger végén lévő vájatába és eligazgattam, hogy egyenletesen illeszkedjem. Ezután én szétfeszítettem a porvédő másik felét, majd egy önkéntes jótét lélek belehelyezte a dugattyú végét az így keletkezett nagyméretű lyukba. Végül már csak bele kellett nyomni a dugattyút a helyére. A fenti módszerrel két és három kísérlettel végre sikerült visszaraknom a dugattyút. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június1, 2008 Megoszt Elküldve Június1, 2008 Olajat sem :D De egyébként nem láttam még meta fékolajat, tehát valszeg legálban nincs is :D Mintex fékolaj ok? 5.1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június2, 2008 Megoszt Elküldve Június2, 2008 Mintex fékolaj ok? 5.1 Biztos... nagy mágia nem lehet egy fékolajban. :D Én személyszerint 5.1-ből eddig csak valvót használtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Június2, 2008 Megoszt Elküldve Június2, 2008 Biztos... nagy mágia nem lehet egy fékolajban. :D Én személyszerint 5.1-ből eddig csak valvót használtam. Hali. 5.1 is jó az astrákba? Miben különbözik, a DOT4-töl? Miben észrevehetö(ha egyáltalán észrevehetö)a különbség, a kettö között? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június2, 2008 Megoszt Elküldve Június2, 2008 5.1 is jó az astrákba? Miben különbözik, a DOT4-töl? Átlag user nem vesz észre különbséget. Nagyobb a forráspontja. Inkább racsingos felhasználásra, de természetesen mehet a DOT4 helyett bárhova. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Június2, 2008 Megoszt Elküldve Június2, 2008 5.1 is jó az astrákba? Miben különbözik, a DOT4-töl? Miben észrevehetö(ha egyáltalán észrevehetö)a különbség, a kettö között? http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1 Összetételben, ezáltal pedig a forráspontban. Normál használatban nem észrevehető a különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
1.6 16v Elküldve Június2, 2008 Megoszt Elküldve Június2, 2008 Hali. Köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Milyen tárcsát ill. betéteket érdemes venni? Ha már cserélem, akkor legyen jó... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Június7, 2008 Megoszt Elküldve Június7, 2008 Brembo tárcsa/Ferodo betét Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Június12, 2008 Megoszt Elküldve Június12, 2008 Ma igen furcsa dolgot tapasztaltam. Mikor szerettem volna elindulni, kiengedtem a kéziféket, és indultam volna, azonban teljesen olyan érzésem volt mintha be lenne a húzva a kézifék, persze nem volt. Mikor kicsit nagyobb gázt adtam, nagy durranás hátulról, és elindult az autó. Nem tudom mi lehetett, arra gondolok, hogy mivel 4 napot állt az autó, esetleg a kézifék kicsit beállhatott? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Június12, 2008 Megoszt Elküldve Június12, 2008 Ma igen furcsa dolgot tapasztaltam. Mikor szerettem volna elindulni, kiengedtem a kéziféket, és indultam volna, azonban teljesen olyan érzésem volt mintha be lenne a húzva a kézifék, persze nem volt. Mikor kicsit nagyobb gázt adtam, nagy durranás hátulról, és elindult az autó. Nem tudom mi lehetett, arra gondolok, hogy mivel 4 napot állt az autó, esetleg a kézifék kicsit beállhatott? Így van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Június12, 2008 Megoszt Elküldve Június12, 2008 Így van. Ok...akkor megnyugodtam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts