Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Sziasztok!

engem is érdekelne mennyi lehet a féktárcsa max. megengedett ütése, mert most akarom megmérni.

nemrég volt cserélve féktárcsa + betétek, először csak fékezéskor nyikorgott, most meg menetközben és melegszik erősen a bal első kerék.

állítólag érdemes a fékbetétek széleit leköszörülni, igy nem csikorog és egyenletesebben koptatja a tárcsát.

Link to comment
Megosztás:

Ott a pont, meg kéne nézni az úszónyerges részét a féknyeregnek, mert lehet hogy be van rohadva... nem játék.

mi ez az úszónyereg?, most néztem a belső fékpofa ahol van a dugatyú mozog de a külső fékpofa sztem nem nagyon, gondolom le kéne szedni féknyerget és kitisztítani a mozgó alkatrészeket.

Link to comment
Megosztás:

Én tavaly saját bőrömön tanultam meg, hogy sajnos a fékek be tudnak rohadni... B)

Úgyhogy ajánlom, csináltass egy féknyereg felújítást... minden cucc hozzá kevesebb mint 10 rongy a kettőhöz.

Átcsiszolják a vezetőszárakat és a dugattyút is közben.

Link to comment
Megosztás:

mi ez az úszónyereg?

There are two types of calipers: floating or fixed. A fixed caliper does not move relative to the disc. It uses one or more pairs of opposing pistons to clamp from each side of the disc, and is more complex and expensive than a floating caliper. A floating caliper (also called a "sliding caliper") moves with respect to the disc, along a line parallel to the axis of rotation of the disc; a piston on one side of the disc pushes the inner brake pad until it makes contact with the braking surface, then pulls the caliper body with the outer brake pad so pressure is applied to both sides of the disc.

Floating caliper (single piston) designs are subject to failure due to sticking which can occur due to dirt or corrosion if the vehicle is not operated regularly. This can cause the pad attached to the caliper to rub on the disc when the brake is released. This can reduce fuel effiency and cause excessive wear on the affected pad. Additional heat generated by the constantly rubbing pad can lead to warping of the disc also.

Természetesen a floating caliper az úszónyereg angol megfelelője.

http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szívás a 256-os nyergekkel tovább folytatódik: már a harmadik felújító készletnél tartok (ok, ebből az első egy félrecsomagolt 236-osé volt), de mind a porvédő, mind a belső tömítőgumi nagyobb a réginél. A különbség olyan 2mm lehet az átmérőjükben. Mindegyik felújítókészlet 52mm-es dugattyús Ate nyereghez való, azaz jónak kellene lenniük. :D Ennyi lenne a gyári tűrés? Kicsit soknak tűnik.

Más találtam néhány hasznos linket, angolul tudók előnyben:

http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=3186789

http://www.seinsa.es/en/portal/seccion.asp?S=7

Link to comment
Megosztás:

A szívás a 256-os nyergekkel tovább folytatódik: már a harmadik felújító készletnél tartok (ok, ebből az első egy félrecsomagolt 236-osé volt), de mind a porvédő, mind a belső tömítőgumi nagyobb a réginél. A különbség olyan 2mm lehet az átmérőjükben. Mindegyik felújítókészlet 52mm-es dugattyús Ate nyereghez való, azaz jónak kellene lenniük. :D Ennyi lenne a gyári tűrés? Kicsit soknak tűnik.

Végre elkészültem a nyergek összeszerelésével. A taktika a következő volt a hengerben lévő tömítés berakása és a henger fékolajjal való kikenése után: beleraktam a kicsit nagy porvédőt a henger végén lévő vájatába és eligazgattam, hogy egyenletesen illeszkedjem. Ezután én szétfeszítettem a porvédő másik felét, majd egy önkéntes jótét lélek belehelyezte a dugattyú végét az így keletkezett nagyméretű lyukba. Végül már csak bele kellett nyomni a dugattyút a helyére.

A fenti módszerrel két és három kísérlettel végre sikerült visszaraknom a dugattyút. :D

Link to comment
Megosztás:

Biztos... nagy mágia nem lehet egy fékolajban. :D Én személyszerint 5.1-ből eddig csak

valvót használtam.

Hali.

5.1 is jó az astrákba?

Miben különbözik, a DOT4-töl?

Miben észrevehetö(ha egyáltalán észrevehetö)a különbség, a kettö között?

Link to comment
Megosztás:

Ma igen furcsa dolgot tapasztaltam. Mikor szerettem volna elindulni, kiengedtem a kéziféket, és indultam volna, azonban teljesen olyan érzésem volt mintha be lenne a húzva a kézifék, persze nem volt. Mikor kicsit nagyobb gázt adtam, nagy durranás hátulról, és elindult az autó.

Nem tudom mi lehetett, arra gondolok, hogy mivel 4 napot állt az autó, esetleg a kézifék kicsit beállhatott?

Link to comment
Megosztás:

Ma igen furcsa dolgot tapasztaltam. Mikor szerettem volna elindulni, kiengedtem a kéziféket, és indultam volna, azonban teljesen olyan érzésem volt mintha be lenne a húzva a kézifék, persze nem volt. Mikor kicsit nagyobb gázt adtam, nagy durranás hátulról, és elindult az autó.

Nem tudom mi lehetett, arra gondolok, hogy mivel 4 napot állt az autó, esetleg a kézifék kicsit beállhatott?

Így van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.