Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

őőő fel se tudom fogni, mekkora lehet a különbség, az én 236os szimpla tárcsához képest, amit most beszéltek...

indokolt ez egyáltalán???

Határozottan igen...Iszonyatos fékerő lett a 256os fék után....Lényegesen hamarabb meg tudok állni :sowwy: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Cali turbo tárcsa átfúrva + központosító gyűrű esztergályoztatva hozzá.

Tárcsa márkáját nem tudom, betét Ferodo.

kiváncsi vagyok majd a tapasztalatokra mert lehet, hogy egy ilyen konfig az én fékproblémámat is megoldaná

bár kicsit félek ettől a féktárcsa furkálástól de ha azt mondjátok kibírja akkor hajrá

Link to comment
Megosztás:

kiváncsi vagyok majd a tapasztalatokra mert lehet, hogy egy ilyen konfig az én fékproblémámat is megoldaná

bár kicsit félek ettől a féktárcsa furkálástól de ha azt mondjátok kibírja akkor hajrá

Gabinak fényévek őte így van mgcsinálva az Astrája :lol:

Bár nem fut sok kmet és héha nem tud így sem megállni :sowwy: :lol:

Link to comment
Megosztás:

kiváncsi vagyok majd a tapasztalatokra mert lehet, hogy egy ilyen konfig az én fékproblémámat is megoldaná

bár kicsit félek ettől a féktárcsa furkálástól de ha azt mondjátok kibírja akkor hajrá

Ennél szerintem jobb példa Sonique...Eleinte neki is így volt megcsinálva,és azt mondta semmi baja nem volt vele.....És azt mondom hogy tényleg megéri.....Nagyon jó :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Jól látom, hogy fel lett szabályozva a tárcsa, mielőtt felraktad?

Rásegítőt és főfékhengert is cseréltél? :sowwy:

Minek? 256-on már a nagyobb főfékhenger van. :P

Gabinak fényévek őte így van mgcsinálva az Astrája :lol:

Bár nem fut sok kmet és héha nem tud így sem megállni :lol: :lol:

Én mondjuk ki is használom :lol:

Saját tapasztalatból mondom, hogy érdemes odafigyelni a féknyereg állapotára... :lol:

Ilyen bontott nyereg berakása előtt érdemes teljesen felújítani, különben lesz a

tipikus úgyjárás esete, mint amikor kiegyenesítettük a kanyart tökölön :P

Link to comment
Megosztás:

féknyereg felujitás? tudsz erre embert ajánlani?

tárcsából akkor valszeg ugyis ujat veszek ha elkezdődik

van értelme hátul is átalakítani?

Patyi is megcsinálja, vagy Dedeóék... nem egy nagy kunszt.

Kell hozzá a felújító készlet, ami különböző gumialkatrészekből áll (2garn csúszkagumiszett, 1 dugattyú tömítőgyűrű, 1 porvédő sapka),

és párezer ft. Aztán szét kell szedni a nyerget, dugattyút ki belőle. Nekem konkrétan annyira szar állapotban volt az egyik nyereg, hogy

inkább hoztam a bontóból újabbakat (ráadásul egyel nagyobb is lett így), és azokat újítottuk inkább fel.

Hátul csak arra érdemes figyelni, hogy jó állapotú legyen a tárcsa és a betét :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Rakhatok én is nagyobb tárcsát,attól még a főfékmunkahenger és a rásegítő nem lesz nagyobb! :sowwy:

És mif@sznak kéne nagyobb? :lol:

A 256-hoz gyárilag szerelt asszem 22-es főfékmunkahenger bőven elég ezekhez a rendszerekhez :lol:

A rásegítő is... nem akarok én rönót, ahol abszolút nem lehet adagolni a féket, mert olyan "ideges" a rásegítés :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali! Olyan kérdésem lenne hogy Vectra2000-re szeretnék nagy féket. Vettem 2 db Vectra/Calibra V6/Turbo nyerget. Ehhez ugye a 284*24-es trácsa passzol ami 5*110

M09.5807.10B.jpg

Namost a Merivának van olyan tárcsája ami 4*100-as és 280*25-ös

M09.9159.10B.jpg

Van valakinek ilyennel összerakva?? Egyáltalán össze lehet ezzel rakni??

Link to comment
Megosztás:

Jól látom, hogy fel lett szabályozva a tárcsa, mielőtt felraktad?

Jól! :lol: Furás+szabályozás volt 6000 a 2 tárcsára :sowwy:

Minek? 256-on már a nagyobb főfékhenger van. :P

Én mondjuk ki is használom :lol:

Saját tapasztalatból mondom, hogy érdemes odafigyelni a féknyereg állapotára... :lol:

Ilyen bontott nyereg berakása előtt érdemes teljesen felújítani, különben lesz a

tipikus úgyjárás esete, mint amikor kiegyenesítettük a kanyart tökölön :lol:

Egyikben én is cseréltem a dugattyútömítőt + porvédőt. 1300 volt amúgy az ára a gumibiszbaszoknak.

Link to comment
Megosztás:

Jól látom, hogy fel lett szabályozva a tárcsa, mielőtt felraktad?

Minek? 256-on már a nagyobb főfékhenger van. :P

Én mondjuk ki is használom :lol:

Saját tapasztalatból mondom, hogy érdemes odafigyelni a féknyereg állapotára... :lol:

Ilyen bontott nyereg berakása előtt érdemes teljesen felújítani, különben lesz a

tipikus úgyjárás esete, mint amikor kiegyenesítettük a kanyart tökölön :lol:

Jól! :sowwy: Furás+szabályozás volt 6000 a 2 tárcsára :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jól! :sowwy: Furás+szabályozás volt 6000 a 2 tárcsára :lol:

És azt tudtad, hogy nem szabad bizonyos méret alá menni, különben törékeny lesz a tárcsa?

Pl a 256-os tárcsa esetében 24 az eredeti vastagsága, és 21 lehet a legkisebb.

Ennél a tárcsánál nem tudom mennyi a pontos érték, de a kényszerhűtéses tárcsák elég hamar

el szokták érni azt a határt, amikor a leszabályzással levett vastagság már túlmegy a határon

(gondolom már használtan vetted ugye...).

Csak azért szólok, mert baromi veszélyes dolog tud lenni ez, inkább mérd meg...

(akik szokták felszabályozni, pofátlanul és szó nélkül megcsinálnak mindent amit mondasz

nekik, nem nagyon értenek hozzá, mennyit szabadna levenni!)

Ja, és fúrás után ki lett centírozva a tárcsa?

És a központosítás ki lett hegesztve 56,5-re?

Ha tud valaki 4x100-as tárcsából 284-eset az szóljon!

LENK német tuningcég gyárt ilyet, csak baromi drága.

Más pedig nincs. Illetve valamelyik másik tuningcégnél hasonló áron :lol:

Link to comment
Megosztás:

És azt tudtad, hogy nem szabad bizonyos méret alá menni, különben törékeny lesz a tárcsa?

Pl a 256-os tárcsa esetében 24 az eredeti vastagsága, és 21 lehet a legkisebb.

Ennél a tárcsánál nem tudom mennyi a pontos érték, de a kényszerhűtéses tárcsák elég hamar

el szokták érni azt a határt, amikor a leszabályzással levett vastagság már túlmegy a határon

(gondolom már használtan vetted ugye...).

Csak azért szólok, mert baromi veszélyes dolog tud lenni ez, inkább mérd meg...

(akik szokták felszabályozni, pofátlanul és szó nélkül megcsinálnak mindent amit mondasz

nekik, nem nagyon értenek hozzá, mennyit szabadna levenni!)

Ja, és fúrás után ki lett centírozva a tárcsa?

És a központosítás ki lett hegesztve 56,5-re?

Más pedig nincs. Illetve valamelyik másik tuningcégnél hasonló áron :lol:

Mint már írtam, én esztergályoztattam bele egy központosító gyűrűt. Szépen belefekszik mind a tárcsába mind a kerékagyra. Így no centír no hegesztés. Csak úgy "van":sowwy:

Amúgy tudtam persze h nem lehet egy bizonyos vastagság alá menni. (különben nem is kéne soha tárcsát cserélni:)) ) De nem mértem még meg az enyém. Jó h emlékeztettél rá! Holnap le is mérem.

Link to comment
Megosztás:

Saját tapasztalatból mondom, hogy érdemes odafigyelni a féknyereg állapotára... :lol:

Ilyen bontott nyereg berakása előtt érdemes teljesen felújítani, különben lesz a

tipikus úgyjárás esete, mint amikor kiegyenesítettük a kanyart tökölön :lol:

Azt honnan látom egy bontóban, hogy milyen állapotban van a nyereg, tehát érdemes e egyáltalán foglalkozni vele? Mert gondolom a becsületes bontós nem sokat fog ezügyben segíteni :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Mint már írtam, én esztergályoztattam bele egy központosító gyűrűt. Szépen belefekszik mind a tárcsába mind a kerékagyra. Így no centír no hegesztés. Csak úgy "van":sowwy:

Amúgy tudtam persze h nem lehet egy bizonyos vastagság alá menni. (különben nem is kéne soha tárcsát cserélni:)) ) De nem mértem még meg az enyém. Jó h emlékeztettél rá! Holnap le is mérem.

Centír mindenképpen kellett volna a fúrás után... megváltozik a tömegközéppont. A központosító gyűrű is jó hegesztés helyett, az igaz.

Mérd meg a vastagságot mielőbb, mert veszélyes dolog alá menni kényszerhűtött tárcsa esetén. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Centír mindenképpen kellett volna a fúrás után... megváltozik a tömegközéppont. A központosító gyűrű is jó hegesztés helyett, az igaz.

Mérd meg a vastagságot mielőbb, mert veszélyes dolog alá menni kényszerhűtött tárcsa esetén. :sowwy:

Én azt hallottam h centír nem kell emiatt.

Link to comment
Megosztás:

Én azt hallottam h centír nem kell emiatt.

Rosszul hallottad :sowwy:

Mivel az egyik már meglévő lyukba bele kell fúrni, így ott kevesebb anyag kerül ki, mint

a másik három esetében. Így elcsúszik a tömegközéppont. Ha ráz egy picit nagy sebességnél

a kormányod, az ezért lehet pl :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.