Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
:huh: :lol:

De ez is hűtött ugyéé??

Az áár az úgytűnik naon okéé!! De ez csak a tárcsa. Háát alig van különbség nekem a gyári 6000Ft/2db + a betét szintén 6000Ft/2 kerékre !!

Persze hűtött.

Elküldve

ha sima nem hűtött tárcsárol átálsz hűtöttre én ugy tudom, hogy nyerget is cserélni kell, és ha 36 osrol 56osra akkor szintén, igy olvastam még anno itt.

Elküldve
Bakker! Ekkorát tévedtem. Eddig abban a hiszemben voltam, hogy 256-os van. Végig ezt mondtam a szerelőnek, hogy azt rakjon rá.

Hát most lementem a garázsba és megnéztem. 236-os.Viszont a jó hír, hogy ez a Brembo, ami nekem is van a Bárdinál 5000Ft.

256os tárcsa csak 1.8tól felfelé van F astrán..... hátul a Caravanokon meg dobfék van,ezalól kivétel a c20xe és az x20xev.(Ha jól tudom :huh: )

Elküldve
256os tárcsa csak 1.8tól felfelé van F astrán..... hátul a Caravanokon meg dobfék van,ezalól kivétel a c20xe és az x20xev.(Ha jól tudom :huh: )

Mondjuk egy 1.6 16vnek is 236 tárcsája van ?

Elküldve
Tárcsát és dobot nem szabályoztatunk ám :huh:

Aztán miért? Ha a max méreteken belül maradunk, akkor nem lehet baj velük. Nekem eddig még sosem volt problémám a felszabályozott alkatrészekkel. Tökéletesen működnek és sokkal olcsóbb, mint az új alkatrész.

Elküldve
Aztán miért? Ha a max méreteken belül maradunk, akkor nem lehet baj velük. Nekem eddig még sosem volt problémám a felszabályozott alkatrészekkel. Tökéletesen működnek és sokkal olcsóbb, mint az új alkatrész.

nyugi te is meghalsz eccer mint én a tárcsa miatt :huh:

Elküldve
Aztán miért? Ha a max méreteken belül maradunk, akkor nem lehet baj velük. Nekem eddig még sosem volt problémám a felszabályozott alkatrészekkel. Tökéletesen működnek és sokkal olcsóbb, mint az új alkatrész.

Magának a szbályozásnak mi értelme ?

Elküldve

hát pl a kormány rázását is mondták már a barázdált féktárcsára, meg ha barázdált a felület, szerintem nincs akkora fékerő, gyárilag nemhiába síma, az érdesítést leszámítva.

Elküldve
Na akkor LE függő inkább a dolog.

ezt egyszer már asszem kitárgyaltuk, vgy lehet hogy csak motorhoz kapcsoltuk?? de az meg ugyan az :huh:

gondolom feltételezték, hogy ha valaki nagyobb erősebb mocival veszi az ki is használja...mintha pl én is a kis 1,4esemel nem használnám néha elég intenzíven, a féket.

Elküldve
Akkó, most azt mondja meg valaki, hogy az 1.8 8v mekkora tárcsa van :huh:

Korábban egyszer már leírtam az alábbi gyári adatokat a szerelési kézikönyvből, de akkor többen jelezték, hogy a saját autójukon más méret van. Nem kizárt, hogy az autó évjárata is számít, mert 1996-tól például a Caravanok hátsó dobfékének átmérője megnőtt.

Az X16SZ (AT), C16SE, X16XEL és C18NZ típusokhoz 256 mm-es hűtött féktárcsa kellett, ezek 20 mm vastagságúak voltak, és 17 mm-nél kerültek a kukába. Az X18XEL, X18XE, C20NE, C20XE és X20XEV típusokhoz szintén a 256-os hűtött tárcsa kellett, ezek eredeti vastagsága 24 mm volt, és legkésőbb 21 mm-nél váltak csereéretté. A C14NZ, X14NZ, X16SZ (MT) és C16NZ típusokhoz kellett a 236 mm-es "sima" tárcsa (12,7 mm új korában, 9,7 mm csereéretten).

Elküldve
Korábban egyszer már leírtam az alábbi gyári adatokat a szerelési kézikönyvből, de akkor többen jelezték, hogy a saját autójukon más méret van. Nem kizárt, hogy az autó évjárata is számít, mert 1996-tól például a Caravanok hátsó dobfékének átmérője megnőtt.

Az X16SZ (AT), C16SE, X16XEL és C18NZ típusokhoz 256 mm-es hűtött féktárcsa kellett, ezek 20 mm vastagságúak voltak, és 17 mm-nél kerültek a kukába. Az X18XEL, X18XE, C20NE, C20XE és X20XEV típusokhoz szintén a 256-os hűtött tárcsa kellett, ezek eredeti vastagsága 24 mm volt, és legkésőbb 21 mm-nél váltak csereéretté. A C14NZ, X14NZ, X16SZ (MT) és C16NZ típusokhoz kellett a 236 mm-es "sima" tárcsa (12,7 mm új korában, 9,7 mm csereéretten).

És ami hiányzik: 17D, 17DR: 236-os hűtött, alapból 20mm-es, 17-nél csereérett.

Elküldve

Az 1.6 16v-nél is 24mm-es tárcsa van, ugyanaz mint a GSi-é.

Szabályozni csak szimpla tárcsát lehet, hűtöttet nem. Ez a szabály :huh:

256-ra csak 14col megy rá.

Elküldve
Versenyen? :huh:

így van. :lol:

ilyenkor tudatosul az emberben, hogy nem olyan biztos pont az autóban a féktárcsa, hogy bármilyen

hülyeséget kibírjon :D érdemes betartani a gyári ajánlásokat a méretekre, amik eleve kizárják a

használt tárcsák felszabályzását.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Izsé x14xe caravanra nagy macera ABS-t tenni? láttam bontóban hozzá való "ABS-tömböt" nem ökör áron. Kérdezném, hogy mi kell még hozzá, kb mennyibe kerülhet?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.