Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

tehát ha könnyen visszamennek a munkahengerek akkor kezdjem a féktárcsa cserénél

van olyan ami "olcsó és jó" ?

egyáltalán milyen lehetőségek vannak?

köszi!

Elküldve

ha kicsit visszaolvasol én irtam pár árat, mifelénk igy megy

igaz nem pont tárcsákat ha jol emlékszem, inkább betéteket

de brembot naon ajánlják a fiuk, és gabi majd ad neked pár márkát, ő is emlitett egyet, abszolut +an

Elküldve

Tervezem a fékek cseréjét, most gyári van rajta, natúr tárcsákkal, gondoltam ha már újat veszek, akkor jó lenne hűtöttet, 236-ost.

Átnéztem a régebbi hozzászólásokat, de nem találtam egyértelmű választ, arra fel lehet rakni a 13-as felnit?

Bontóban veszem a nyerget, mire kell figyelni?

Elküldve
  takarp írta:
...arra fel lehet rakni a 13-as felnit?

A 236-osra persze. Az a gyári mérete is, és gyárilag is jó sokáig 13"-as kerekekkel szerelték az F Astrát. 256-os tárcsához kell minimum 14"-es kerék.

Elküldve

Tegnap vezettem egyik barátom X14XE Astra sedan-ját!

4-en ültünk benne,de iszonyat meglepődtem,mennyire rosszul fogtak a fékei az első fékezésnél! :lol:

Gyári betétek és tárcsák vannak fent,nemrégen cserélték neki az opel szervízben.

Nem gondoltam volna,hogy ennyi a különbség a gyári és a brembo között! :lol:

Elküldve

Nekem nem tudom biztosan milyen volt rajta korábban (elvileg gyári mivel szervízkönyves volt), de a brembo+ferodo premier párossal érezhetően jobb lett a fékhatás, s már több mint 20e-t mentem vele azóta de nem csikorognak szerencsére (ez volt az egyetlen érv akkoriban ellene). Amúgy a fék adagolhatósága között is tud lenni elég komoly különbség Astra és Astra között is.

  J0hnny írta:
Tegnap vezettem egyik barátom X14XE Astra sedan-ját!

4-en ültünk benne,de iszonyat meglepődtem,mennyire rosszul fogtak a fékei az első fékezésnél! :P

Gyári betétek és tárcsák vannak fent,nemrégen cserélték neki az opel szervízben.

Nem gondoltam volna,hogy ennyi a különbség a gyári és a brembo között! :(

  • 3 weeks later...
Elküldve
  takarp írta:
hali! az van hogy nem egyformán fognak ez első fékek. a jobb oldali sokkal hamarabb blokkol.

mi a teendő?

Nekem is volt mostanában ilyen gondom :(

Le fogom szedni a nyergeket, mert valószínű fel kell újítani a dugattyús részt.

(mondjuk nekem B Vectráé van fent)

Elküldve

takarp, meg kell nézni, hogy a féknyergekben lévő munkahengerek nincsenek e berohadva azon az oldalon, ahol késve fog

és ha igen akkor neekd is fel kell ujitani, amit gabi mondott

Elküldve
  Tápiószecső írta:
Tapasztalati vagy padon mért?

Én mindenesetre egy légtelenítéssel kezdenék.

Ez nem rossz ötlet, abban az esetben, ha nemrég volt hozzányúlva a fékhez, és attól kezdve csinálja ezt.

De magától nem levegősödik fel a fék.

Elküldve

öreg autokon előfordul, persze ott már eléképzelhető a tőmítéseknél szivárgás stb, de hiba esetén is előfordulhat szerintem

Elküldve
  Novyy írta:
öreg autokon előfordul, persze ott már eléképzelhető a tőmítéseknél szivárgás stb, de hiba esetén is előfordulhat szerintem

Olyan mértékű szivárgást már észre kell venni, aminél fellevegősödhet a fék. :(

Alapból mindig kicsit nagyobb a nyomás a fékfolyadékban, mint a külső levegőé.

Elküldve
  Tápiószecső írta:
Egy nem tökéltetesen elvégzett légtelenítés után (nem közvetlen) is dolgozhat még ki levegőt. És ki tudja mikor lesz az észrevéve.

De ha marad benne levegő, akkor nincs olyan, hogy egy ideig jó, aztán meg rosszabb. Akkor mindig ugyanolyan szar. :(

Elküldve
  motomici írta:
Nekem is a Brembo+Ferrodo kombináció izzik. A gyárit nekem még a márkakereskedésben sem ajánlották! :(

A gyári féktárcsa + fékbetét szerintem különösen ár/érték arányban rossz. A Csergőnél azt mondták nekem, hogy nem a minőséggel van baj, mert nem rosszabb a minőségük az átlagosnál, hanem hogy olyan magas ársávban kínálják, amelybe a legjobb minőségű féktárcsák és fékbetétek tartoznak.

Elküldve
  opelastras írta:
A gyári féktárcsa + fékbetét szerintem különösen ár/érték arányban rossz. A Csergőnél azt mondták nekem, hogy nem a minőséggel van baj, mert nem rosszabb a minőségük az átlagosnál, ...

Nem is a minőség... más kategória a kettő. A gyári betét pl grafitalapú, ami gazdaságos, meg szép meg jó, csak

nem bírja a fokozott terhelést (tehát egy autópályás satufék után esélyes az üvegesedés). A ferodo betétek meg

vasporos alapból készülnek, ezek jóval nagyobb súrlódási együtthatóval rendelkeznek (érezhető fékhatás

növekedés), valamint jobban bírják a terhelést, és ha még el is melegszik esetleg egy őrült ralis hatására ( :P ),

akkor is visszahűlés után mintha mi sem történt volna :(

Elküldve
  opel16v írta:
De ha marad benne levegő, akkor nincs olyan, hogy egy ideig jó, aztán meg rosszabb. Akkor mindig ugyanolyan szar. :(

Háát nem tudom. Nekem volt olyan, hogy néhány hetes különbséggel légteleítettünk és közben érezhetően romlott. (és nem szivárgott)

Elküldve
  Tápiószecső írta:
Háát nem tudom. Nekem volt olyan, hogy néhány hetes különbséggel légteleítettünk és közben érezhetően romlott. (és nem szivárgott)

Vagy csak te érezted először relatív jobbnak :(

Gondold át... ha levegő marad a csőben vagy a munkahengerben, az onnan nem megy sehova,

és ugyanúgy összenyomható ma is, meg holnap is :P

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.