opel16v Elküldve Október17, 2007 Elküldve Október17, 2007 vagy szorul a fék és nem enged vissza teljesen.
individor Elküldve Október18, 2007 Elküldve Október18, 2007 tehát ha könnyen visszamennek a munkahengerek akkor kezdjem a féktárcsa cserénél van olyan ami "olcsó és jó" ? egyáltalán milyen lehetőségek vannak? köszi!
Novy Elküldve Október18, 2007 Elküldve Október18, 2007 ha kicsit visszaolvasol én irtam pár árat, mifelénk igy megy igaz nem pont tárcsákat ha jol emlékszem, inkább betéteket de brembot naon ajánlják a fiuk, és gabi majd ad neked pár márkát, ő is emlitett egyet, abszolut +an
takarp Elküldve Október21, 2007 Elküldve Október21, 2007 Tervezem a fékek cseréjét, most gyári van rajta, natúr tárcsákkal, gondoltam ha már újat veszek, akkor jó lenne hűtöttet, 236-ost. Átnéztem a régebbi hozzászólásokat, de nem találtam egyértelmű választ, arra fel lehet rakni a 13-as felnit? Bontóban veszem a nyerget, mire kell figyelni?
tgabika76 Elküldve Október21, 2007 Elküldve Október21, 2007 takarp írta: ...arra fel lehet rakni a 13-as felnit? A 236-osra persze. Az a gyári mérete is, és gyárilag is jó sokáig 13"-as kerekekkel szerelték az F Astrát. 256-os tárcsához kell minimum 14"-es kerék.
J0hnny Elküldve Október21, 2007 Elküldve Október21, 2007 Tegnap vezettem egyik barátom X14XE Astra sedan-ját! 4-en ültünk benne,de iszonyat meglepődtem,mennyire rosszul fogtak a fékei az első fékezésnél! :lol: Gyári betétek és tárcsák vannak fent,nemrégen cserélték neki az opel szervízben. Nem gondoltam volna,hogy ennyi a különbség a gyári és a brembo között! :lol:
Novy Elküldve Október22, 2007 Elküldve Október22, 2007 gondolom ezért van az hogy brembo az már egy magasabb kategória
opel16v Elküldve Október24, 2007 Elküldve Október24, 2007 a különbséget mindig jobban észre lehet venni visszafelé :lol:
Novy Elküldve Október24, 2007 Elküldve Október24, 2007 na igen nekünk 6 éves a vas, ma beültem a szervizbe egy sokat hajtot 8 évesbe hát rosszul is esett:(
knight Elküldve Október28, 2007 Elküldve Október28, 2007 Nekem nem tudom biztosan milyen volt rajta korábban (elvileg gyári mivel szervízkönyves volt), de a brembo+ferodo premier párossal érezhetően jobb lett a fékhatás, s már több mint 20e-t mentem vele azóta de nem csikorognak szerencsére (ez volt az egyetlen érv akkoriban ellene). Amúgy a fék adagolhatósága között is tud lenni elég komoly különbség Astra és Astra között is. J0hnny írta: Tegnap vezettem egyik barátom X14XE Astra sedan-ját! 4-en ültünk benne,de iszonyat meglepődtem,mennyire rosszul fogtak a fékei az első fékezésnél! :P Gyári betétek és tárcsák vannak fent,nemrégen cserélték neki az opel szervízben. Nem gondoltam volna,hogy ennyi a különbség a gyári és a brembo között! :(
gergolabs Elküldve Október28, 2007 Elküldve Október28, 2007 Nekem is a Brembo+Ferrodo kombináció izzik. A gyárit nekem még a márkakereskedésben sem ajánlották! :(
takarp Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 hali! az van hogy nem egyformán fognak ez első fékek. a jobb oldali sokkal hamarabb blokkol. mi a teendő?
opel16v Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 takarp írta: hali! az van hogy nem egyformán fognak ez első fékek. a jobb oldali sokkal hamarabb blokkol. mi a teendő? Nekem is volt mostanában ilyen gondom :( Le fogom szedni a nyergeket, mert valószínű fel kell újítani a dugattyús részt. (mondjuk nekem B Vectráé van fent)
Novy Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 takarp, meg kell nézni, hogy a féknyergekben lévő munkahengerek nincsenek e berohadva azon az oldalon, ahol késve fog és ha igen akkor neekd is fel kell ujitani, amit gabi mondott
Tápiószecső Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 takarp írta: hali! az van hogy nem egyformán fognak ez első fékek. a jobb oldali sokkal hamarabb blokkol. mi a teendő? Tapasztalati vagy padon mért? Én mindenesetre egy légtelenítéssel kezdenék.
opel16v Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 Tápiószecső írta: Tapasztalati vagy padon mért? Én mindenesetre egy légtelenítéssel kezdenék. Ez nem rossz ötlet, abban az esetben, ha nemrég volt hozzányúlva a fékhez, és attól kezdve csinálja ezt. De magától nem levegősödik fel a fék.
Novy Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 öreg autokon előfordul, persze ott már eléképzelhető a tőmítéseknél szivárgás stb, de hiba esetén is előfordulhat szerintem
opel16v Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 Novyy írta: öreg autokon előfordul, persze ott már eléképzelhető a tőmítéseknél szivárgás stb, de hiba esetén is előfordulhat szerintem Olyan mértékű szivárgást már észre kell venni, aminél fellevegősödhet a fék. :( Alapból mindig kicsit nagyobb a nyomás a fékfolyadékban, mint a külső levegőé.
Tápiószecső Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 opel16v írta: De magától nem levegősödik fel a fék. Egy nem tökéltetesen elvégzett légtelenítés után (nem közvetlen) is dolgozhat még ki levegőt. És ki tudja mikor lesz az észrevéve.
Novy Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 hát mi is 3X légtelenítettünk, pedig azt hittük már jó.... és mégis jött levegő kifelé egy keveske
opel16v Elküldve November18, 2007 Elküldve November18, 2007 Tápiószecső írta: Egy nem tökéltetesen elvégzett légtelenítés után (nem közvetlen) is dolgozhat még ki levegőt. És ki tudja mikor lesz az észrevéve. De ha marad benne levegő, akkor nincs olyan, hogy egy ideig jó, aztán meg rosszabb. Akkor mindig ugyanolyan szar. :(
opelastras Elküldve November19, 2007 Elküldve November19, 2007 motomici írta: Nekem is a Brembo+Ferrodo kombináció izzik. A gyárit nekem még a márkakereskedésben sem ajánlották! :( A gyári féktárcsa + fékbetét szerintem különösen ár/érték arányban rossz. A Csergőnél azt mondták nekem, hogy nem a minőséggel van baj, mert nem rosszabb a minőségük az átlagosnál, hanem hogy olyan magas ársávban kínálják, amelybe a legjobb minőségű féktárcsák és fékbetétek tartoznak.
opel16v Elküldve November19, 2007 Elküldve November19, 2007 opelastras írta: A gyári féktárcsa + fékbetét szerintem különösen ár/érték arányban rossz. A Csergőnél azt mondták nekem, hogy nem a minőséggel van baj, mert nem rosszabb a minőségük az átlagosnál, ... Nem is a minőség... más kategória a kettő. A gyári betét pl grafitalapú, ami gazdaságos, meg szép meg jó, csak nem bírja a fokozott terhelést (tehát egy autópályás satufék után esélyes az üvegesedés). A ferodo betétek meg vasporos alapból készülnek, ezek jóval nagyobb súrlódási együtthatóval rendelkeznek (érezhető fékhatás növekedés), valamint jobban bírják a terhelést, és ha még el is melegszik esetleg egy őrült ralis hatására ( :P ), akkor is visszahűlés után mintha mi sem történt volna :(
Tápiószecső Elküldve November19, 2007 Elküldve November19, 2007 opel16v írta: De ha marad benne levegő, akkor nincs olyan, hogy egy ideig jó, aztán meg rosszabb. Akkor mindig ugyanolyan szar. :( Háát nem tudom. Nekem volt olyan, hogy néhány hetes különbséggel légteleítettünk és közben érezhetően romlott. (és nem szivárgott)
opel16v Elküldve November19, 2007 Elküldve November19, 2007 Tápiószecső írta: Háát nem tudom. Nekem volt olyan, hogy néhány hetes különbséggel légteleítettünk és közben érezhetően romlott. (és nem szivárgott) Vagy csak te érezted először relatív jobbnak :( Gondold át... ha levegő marad a csőben vagy a munkahengerben, az onnan nem megy sehova, és ugyanúgy összenyomható ma is, meg holnap is :P
Recommended Posts