Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

hát azért a renaultba tényleg feleslegesen erős a rásegítés, rá se lehet tenni a lábad és bukik előre az egész:S

másképpen viszont az astra F gyári legalapabb fékét se kell annyira taposni, nekem az van kis tárcsa léghűtés semmi, hátul alap dobfék, és még meg nem égettem a pofákat annyi volt hogy rátettem a lábam picit nyomtam és bukot is, azért golf 5 ökkel ne hasonlitsuk már ezt a közel 20 éves tervezést.

nekem semmi panaszom se volt vele mi meg nem égett, szoval át kel nézni és akinek taposni kell kerese a hibákat, mert biztos van valami:)

Link to comment
Megosztás:

hát azért a renaultba tényleg feleslegesen erős a rásegítés, rá se lehet tenni a lábad és bukik előre az egész:S

másképpen viszont az astra F gyári legalapabb fékét se kell annyira taposni, nekem az van kis tárcsa léghűtés semmi, hátul alap dobfék, és még meg nem égettem a pofákat annyi volt hogy rátettem a lábam picit nyomtam és bukot is, azért golf 5 ökkel ne hasonlitsuk már ezt a közel 20 éves tervezést.

nekem semmi panaszom se volt vele mi meg nem égett, szoval át kel nézni és akinek taposni kell kerese a hibákat, mert biztos van valami:)

Hasonló évjárat Golf III 1.4 is kisebb pedálerővel fékez.

Az viszont most elgondolkodtatott, hogy 70ekm-rel ezelőtt cseréltettem elöl fékpofákat, és azóta sem koptak el, pedig még utánfutóztam is sokat... tárcsa is méreten belülre lett szabályoztatva akkor, és a fékhatással nincs is bajom. A pedálerőt meg kell szokni és kész. Annyi biztos, hogy pár komoly fékezés 150+ ról, és már nyúlik is a fék a hűtőborda nélküli kis tárcsával :unsure: Fékolaj persze 2 évente cserélve.

Megéri ilyen pici átmérőből oválisan mart tárcsát venni? Vagy az csak marketing, hogy az jobb?

Tény: 13"-os felnik alá értelmes fékeket rakni komoly kihívás - jobb lenne 15" kerék, csak átgondoltam a 'kis' átalakítás költségét számok nélkül: előre nagyobb féktárcsák, új munkahengerek, fékpofák. Hátra új dobok (vagy tárcsák?), munkahengerek, fékpofák. 4db nyári felni és gumi, 4db téli felni és gumi, új hólánc... és próbáljam eladni a használt 13"-os téli és nyári kerekeimet, jó állapotú gumikkal, hólánccal. Esetleg rettegjek a jó budapesti utaktól, hogy épségben maradjanak a nyári (amúgy gyönyörűűűűű!) 195/50 R15 gumijaim, ahol még néha a régi 175/70 R13 gumik is szálszakadnak, de a 13"-os felnik legalább megússzák a kalandokat.

Huh, de sokat írtam. Ej a mindenit, az utak minősége tényleg felháborít :wacko:

Link to comment
Megosztás:

ezen a 236 os belső hűtés dolgon most elgondolkoztam . lehet jó lenne .

modjuk felnit én sem akarok cserélni mert a téli 13" . és új gumikkal .

de jó hogy olvasok :unsure: most legalább gondolkodom is kicsit :wacko:

Én csak annyit tudok,hogy amióta kicseréltem,sosem azon fostam,hogy nem tudok megállni.Taposom és úgy megáll mint a cövek!Mondjuk lehet,hogy a 205-ös guminak is van hozzá köze! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Miért fontos hogy milyen széles a nyereg? A tárcsa jó 1 centivel (nemrég azt hiszem tgabika írta be a pontos méreteket valahova), így gondolom a nyereg is minimum ennyivel. De nem tartanám meglepőnek, ha a dugattyúméretek is különbözőek lennének.

Vazzze nem találom azokat a méreteket, úgy emlékszem, hogy valami táblázatszerű volt. Hol lehet?

Link to comment
Megosztás:

hát igen hűtés nélküli tárcsák tényleg hamar megégnek:S

eccer ereszkedtem lefelé egy 5km es lejtős uton erőből gyorsítva, aztán erőből fékezve kanyarok előtt, és a végén 160rol épphogy meg tudtam állni:S

azota erősebben kell taposni, de még igy is fog!!

Link to comment
Megosztás:

hát igen hűtés nélküli tárcsák tényleg hamar megégnek:S

eccer ereszkedtem lefelé egy 5km es lejtős uton erőből gyorsítva, aztán erőből fékezve kanyarok előtt, és a végén 160rol épphogy meg tudtam állni:S

azota erősebben kell taposni, de még igy is fog!!

Aztán egyszer majd nem sikerül. Ne adja a jóistenke. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Vazzze nem találom azokat a méreteket, úgy emlékszem, hogy valami táblázatszerű volt. Hol lehet?

Gumik/felnik-ben volt, de bemásolom ide hogy a helyén legyen.

Féktárcsa vastagságok:

236mm-es tárcsa:

Új korában 12.7mm

10.7mm-ig lehet felszabályozni

9.7mm-nél kuka

236mm-es hűtött tárcsa:

Új korában 20mm

18mm-ig lehet felszabályozni

17mm-nél kuka

256mm-es hűtött tárcsa:

Új korában 24mm

22mm-ig lehet felszabályozni

21mm-nél kuka

Link to comment
Megosztás:

Gumik/felnik-ben volt, de bemásolom ide hogy a helyén legyen.

Féktárcsa vastagságok:

236mm-es tárcsa:

Új korában 12.7mm

10.7mm-ig lehet felszabályozni

9.7mm-nél kuka

236mm-es hűtött tárcsa:

Új korában 20mm

18mm-ig lehet felszabályozni

17mm-nél kuka

256mm-es hűtött tárcsa:

Új korában 24mm

22mm-ig lehet felszabályozni

21mm-nél kuka

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.