opel16v Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 nem mindegy milyen a tárcsa/betét/olaj. amúgy meg nem érdemes viszonyítani pl a renault fékéhez, mert ott eszetlenül erős a rásegítő, engem pl az már idegesít. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hala Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 A fékemmen nincs semmi baj, talán tényleg a rásegítés gyenge. Jól gondolom, hogy ez nem orvosolható sehol? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 A fékemmen nincs semmi baj, talán tényleg a rásegítés gyenge. Jól gondolom, hogy ez nem orvosolható sehol? De, át kell nézni a vákuumcsövet, ami a fékrásegítőre megy, meg a vákuumdob esetleg lehet lyukas. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 A fékemmen nincs semmi baj, talán tényleg a rásegítés gyenge. Jól gondolom, hogy ez nem orvosolható sehol? Használok elvétve pár autót (Toyota, Citroen, Suzuki, Zafira, Golf 4)... Azt kell mondjam gyári fékekkel Astra F-et taposni kell sajna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelastras Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 nem mindegy milyen a tárcsa/betét/olaj. A tárcsát és a betét már megbeszéltük a fórumon. Fékolajnál mit használtok általában, a Bosch termékét? Én gyári, GM fékolajat vettem, azóta én is tapasztaltam a leírt jelenséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 Gyári GM fékolajjal még nem volt szerencsém találkozni. Én régebben Bosch-t használtam DOT4ben, most Ferodo 5.1-et. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 ...most Ferodo 5.1-et. Szintén zenész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 hát azért a renaultba tényleg feleslegesen erős a rásegítés, rá se lehet tenni a lábad és bukik előre az egész:S másképpen viszont az astra F gyári legalapabb fékét se kell annyira taposni, nekem az van kis tárcsa léghűtés semmi, hátul alap dobfék, és még meg nem égettem a pofákat annyi volt hogy rátettem a lábam picit nyomtam és bukot is, azért golf 5 ökkel ne hasonlitsuk már ezt a közel 20 éves tervezést. nekem semmi panaszom se volt vele mi meg nem égett, szoval át kel nézni és akinek taposni kell kerese a hibákat, mert biztos van valami:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DP@i Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 hát azért a renaultba tényleg feleslegesen erős a rásegítés, rá se lehet tenni a lábad és bukik előre az egész:S másképpen viszont az astra F gyári legalapabb fékét se kell annyira taposni, nekem az van kis tárcsa léghűtés semmi, hátul alap dobfék, és még meg nem égettem a pofákat annyi volt hogy rátettem a lábam picit nyomtam és bukot is, azért golf 5 ökkel ne hasonlitsuk már ezt a közel 20 éves tervezést. nekem semmi panaszom se volt vele mi meg nem égett, szoval át kel nézni és akinek taposni kell kerese a hibákat, mert biztos van valami:) Hasonló évjárat Golf III 1.4 is kisebb pedálerővel fékez. Az viszont most elgondolkodtatott, hogy 70ekm-rel ezelőtt cseréltettem elöl fékpofákat, és azóta sem koptak el, pedig még utánfutóztam is sokat... tárcsa is méreten belülre lett szabályoztatva akkor, és a fékhatással nincs is bajom. A pedálerőt meg kell szokni és kész. Annyi biztos, hogy pár komoly fékezés 150+ ról, és már nyúlik is a fék a hűtőborda nélküli kis tárcsával :unsure: Fékolaj persze 2 évente cserélve. Megéri ilyen pici átmérőből oválisan mart tárcsát venni? Vagy az csak marketing, hogy az jobb? Tény: 13"-os felnik alá értelmes fékeket rakni komoly kihívás - jobb lenne 15" kerék, csak átgondoltam a 'kis' átalakítás költségét számok nélkül: előre nagyobb féktárcsák, új munkahengerek, fékpofák. Hátra új dobok (vagy tárcsák?), munkahengerek, fékpofák. 4db nyári felni és gumi, 4db téli felni és gumi, új hólánc... és próbáljam eladni a használt 13"-os téli és nyári kerekeimet, jó állapotú gumikkal, hólánccal. Esetleg rettegjek a jó budapesti utaktól, hogy épségben maradjanak a nyári (amúgy gyönyörűűűűű!) 195/50 R15 gumijaim, ahol még néha a régi 175/70 R13 gumik is szálszakadnak, de a 13"-os felnik legalább megússzák a kalandokat. Huh, de sokat írtam. Ej a mindenit, az utak minősége tényleg felháborít :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 Veszel 236-os hűtött tárcsákat (brembo), meg hozzá bontóból nyergeket óccsón, aztán meg ferodo betéteket. Ezzel a konfiggal biztos hatásosabb lesz a fék :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 Veszel 236-os hűtött tárcsákat (brembo), meg hozzá bontóból nyergeket óccsón, aztán meg ferodo betéteket. Ezzel a konfiggal biztos hatásosabb lesz a fék :wacko: Nem ültem még 256-os fékes fastrában,de a 236hütött brembo eddig nem hagyott cserben! :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 ezen a 236 os belső hűtés dolgon most elgondolkoztam . lehet jó lenne . modjuk felnit én sem akarok cserélni mert a téli 13" . és új gumikkal . de jó hogy olvasok :unsure: most legalább gondolkodom is kicsit :wacko: Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Szeptember3, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember3, 2007 ezen a 236 os belső hűtés dolgon most elgondolkoztam . lehet jó lenne . modjuk felnit én sem akarok cserélni mert a téli 13" . és új gumikkal . de jó hogy olvasok :unsure: most legalább gondolkodom is kicsit :wacko: Én csak annyit tudok,hogy amióta kicseréltem,sosem azon fostam,hogy nem tudok megállni.Taposom és úgy megáll mint a cövek!Mondjuk lehet,hogy a 205-ös guminak is van hozzá köze! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 Én csak annyit tudok,hogy amióta kicseréltem,sosem azon fostam,hogy nem tudok megállni.Taposom és úgy megáll mint a cövek!Mondjuk lehet,hogy a 205-ös guminak is van hozzá köze! :unsure: Mennyivel szélesebb a féknyereg a hűtött tárcsánál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 236-os ATE powerdisc tárcsához és ferodo betéthez kell nyerget cserélnem vagy jó lesz a régi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 236-os ATE powerdisc tárcsához és ferodo betéthez kell nyerget cserélnem vagy jó lesz a régi? Ha hűtött akkor kell, ha nem nem. (feltéve hogy opelhoz van a tárcsa) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 Mennyivel szélesebb a féknyereg a hűtött tárcsánál? Miért fontos hogy milyen széles a nyereg? A tárcsa jó 1 centivel (nemrég azt hiszem tgabika írta be a pontos méreteket valahova), így gondolom a nyereg is minimum ennyivel. De nem tartanám meglepőnek, ha a dugattyúméretek is különbözőek lennének. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 Ha hűtött akkor kell, ha nem nem. (feltéve hogy opelhoz van a tárcsa) milyen méretű nyereg kell? gondolom, ahogy Gabi is mondta, jó a bontott csak a méret az érdekes, illetve hogy melyik típusé jó rá (gyári van rajta) a fékcső meg gondolom mindegyikre egyforma Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 fékcső és felfogatás ugyanaz. sima csere, érdemes a fékolajat is cserélni egyben. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
yooccoo Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 fékcső és felfogatás ugyanaz. sima csere, érdemes a fékolajat is cserélni egyben. :unsure: köszi szépen Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 Miért fontos hogy milyen széles a nyereg? A tárcsa jó 1 centivel (nemrég azt hiszem tgabika írta be a pontos méreteket valahova), így gondolom a nyereg is minimum ennyivel. De nem tartanám meglepőnek, ha a dugattyúméretek is különbözőek lennének. Vazzze nem találom azokat a méreteket, úgy emlékszem, hogy valami táblázatszerű volt. Hol lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 hát igen hűtés nélküli tárcsák tényleg hamar megégnek:S eccer ereszkedtem lefelé egy 5km es lejtős uton erőből gyorsítva, aztán erőből fékezve kanyarok előtt, és a végén 160rol épphogy meg tudtam állni:S azota erősebben kell taposni, de még igy is fog!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 hát igen hűtés nélküli tárcsák tényleg hamar megégnek:S eccer ereszkedtem lefelé egy 5km es lejtős uton erőből gyorsítva, aztán erőből fékezve kanyarok előtt, és a végén 160rol épphogy meg tudtam állni:S azota erősebben kell taposni, de még igy is fog!! Aztán egyszer majd nem sikerül. Ne adja a jóistenke. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 Vazzze nem találom azokat a méreteket, úgy emlékszem, hogy valami táblázatszerű volt. Hol lehet? Gumik/felnik-ben volt, de bemásolom ide hogy a helyén legyen. Féktárcsa vastagságok: 236mm-es tárcsa: Új korában 12.7mm 10.7mm-ig lehet felszabályozni 9.7mm-nél kuka 236mm-es hűtött tárcsa: Új korában 20mm 18mm-ig lehet felszabályozni 17mm-nél kuka 256mm-es hűtött tárcsa: Új korában 24mm 22mm-ig lehet felszabályozni 21mm-nél kuka Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Szeptember4, 2007 Megoszt Elküldve Szeptember4, 2007 Gumik/felnik-ben volt, de bemásolom ide hogy a helyén legyen. Féktárcsa vastagságok: 236mm-es tárcsa: Új korában 12.7mm 10.7mm-ig lehet felszabályozni 9.7mm-nél kuka 236mm-es hűtött tárcsa: Új korában 20mm 18mm-ig lehet felszabályozni 17mm-nél kuka 256mm-es hűtött tárcsa: Új korában 24mm 22mm-ig lehet felszabályozni 21mm-nél kuka Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts