J0hnny Elküldve Augusztus27, 2007 Elküldve Augusztus27, 2007 Hi! Lehet valahogy állitani vhogy, hogy hol fogjon a fékpedál?A tárcsák, betétek, fékolaj, két hátsó fékmunkahenger ki lett cserélve, de most se fog feljebb. Pedig 1 B Corsában ültem a múltkor, ami sokkal feljebb fogott. Igazából csak idegesit, hogy kb olyan, mint a Wartburgomban.Lent fog és nyomni kell mint állat.Na jó nézzük a jó oldalát!A Trabiban még jobban kell nyomni. :unsure: A rásegítőd lesz kuka valszeg,de azért nézd át a rámenő vákumcsöveket!
FPepe Elküldve Augusztus27, 2007 Elküldve Augusztus27, 2007 A rásegítőd lesz kuka valszeg,de azért nézd át a rámenő vákumcsöveket! Jaja, lehet a rásegítő rossz. Egyszerűen leellenőrizhető: álló motornál lépj a fékre, nyomd be amennyire tudod, tartsd nyomva, és indítsd be az autót. Ha a motor beindulása után pedál beljebb megy, akkor műxik a rásegítő, ha nem, akkor nem. Ha műxik, akkor lehet még levegős a rendszer, vagy a főfékhenger rossz. Sztem.
afonya Elküldve Augusztus27, 2007 Elküldve Augusztus27, 2007 Hi! Lehet valahogy állitani vhogy, hogy hol fogjon a fékpedál?A tárcsák, betétek, fékolaj, két hátsó fékmunkahenger ki lett cserélve, de most se fog feljebb. Pedig 1 B Corsában ültem a múltkor, ami sokkal feljebb fogott. Igazából csak idegesit, hogy kb olyan, mint a Wartburgomban.Lent fog és nyomni kell mint állat.Na jó nézzük a jó oldalát!A Trabiban még jobban kell nyomni. :unsure: Nagyon valószinű, hogy a főfékhenger kuka. Elerszti a nyomást. Nekem áló motornál beton kemény, kb. 1- 1,5 cm mélységbe tudom nyomni. Nenet közben + 5- 6 cm, és érzem az orromon a szélvédőt. :wacko:
istván Elküldve Augusztus28, 2007 Elküldve Augusztus28, 2007 Nekem azért fogott mélyen, mert a hátsó utánállító szerkezet nem müködött. Igy félévente mélyebb lett. Ezt onnan is láttam, hogy a kézifék kezdett 7-8 kattogásos lenni. Ilyenkor fékdobok le, manuális utánállítás addig, hogy kézifék 4-5 kattra fogjon. Nem valami szép megoldás, de nem volt kedvem szétszedni... tulajdonképpen szerintem a szerelő kurta el, mikor felrakta annak idején az uj fékpofákat. Szóval nézd meg, hol fog a kézifék: ha 4-5 kattig tudod csak behuzni, akkor nem hátul van a problem, ha pedig hosszan lehet tépni, akkor szerintem a doboknál keresd.....
Novy Elküldve Augusztus28, 2007 Elküldve Augusztus28, 2007 jaja én is ezt tartom még egy megoldásnak, de nekem is van ezzel bibim. kéziféken kettő katra jobboldalt fogja a kereket, baloldalt meg vigan gurul:S legalábbis mikor a hidat cseréltem ez volt vele, mert leszedtem a dobot a bololdalárol, és mivel van egy kis vála visszább kelett allátani az automatán, hogy visszamenjen a dob. na most azóta nem néztem, de szerintetek visszaálltt vajon? a kocsi nem huzz keresztbe erőteljes fékezéskor se, de mikor összeraktam, behuztam jopárszor a kéziféket, még ott, de nem változott, a kar kb 4-5 kattra megáll, nem megy tovább, bár a kocsit nem tartja meg rendesen, lehet utána kellene állitani. ha lesz idő, meg pénz, akkor szabályozva lesz a dob is meg a tárcsa is, akkor majd ugy rakom össze, hogy a lehető legjoban kiállitom a hátsó betéteket, akkor már valszin jolesz:) hello
gergolabs Elküldve Augusztus28, 2007 Elküldve Augusztus28, 2007 Na az a helyzet, hogy mióta volt ez a sok csere, amit korábban leírtam, minimálisan javult csak a helyzet.A rásegítő műkszik, mert indításnál beljebb megy a pedál.A kézifék 2 kattanásnál fog.Az utánállítót ellenőrizték az orrom előtt.Eszembe jutott az is, hogy a kombikban van vmi szerkezet, ami terhelésnek megfelelően állítja a fékhatást.Ez is lehet baj. A főfékhengert hogy lehet ellenőrizni? :unsure:
opel16v Elküldve Augusztus28, 2007 Elküldve Augusztus28, 2007 És milyen tárcsák/betétek vannak benne? MErt az sem mindegy...
powerup Elküldve Augusztus29, 2007 Elküldve Augusztus29, 2007 Megtörtént a fékfelújítás.Brembo tárcsa 15000,Mintex betét 6000.(Ferodo nem volt sehol) Betétragasztót is kellett használni,mert nem ment vissza eléggé,és hozzáért a tárcsához.
J0hnny Elküldve Augusztus29, 2007 Elküldve Augusztus29, 2007 Betétragasztót is kellett használni,mert nem ment vissza eléggé,és hozzáért a tárcsához. :unsure:
gergolabs Elküldve Augusztus30, 2007 Elküldve Augusztus30, 2007 És milyen tárcsák/betétek vannak benne? MErt az sem mindegy... Vmi rel. ismeretlen márka(nem emlékszem), bár mondtam a szerelőnek, hogy Brembo/Ferodo legyen.Mondjuk előtte is ilyen volt.
opel16v Elküldve Augusztus30, 2007 Elküldve Augusztus30, 2007 Vmi rel. ismeretlen márka Na hát így nem érdemes nekiindulni a fék projektnek...
opelastras Elküldve Augusztus30, 2007 Elküldve Augusztus30, 2007 Akkor teszt jelleggel a téma újra megnyitva. Fékproblémákról, méretekről lehet társalogni. Kinek mekkora (a fék), jó vagy nem jó. :unsure: Két és fél hét után nem akarok elhamarkodottan nyilatkozni, de úgy érzem, hogy érdemes volt újra megnyitni ezt a topikot.
Kontárgyerek Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Sziasztok!!! 4 krdés fékügyben. Ha megcsinálom az első féket tutira: Ez van: 236 tömör tárcsa gyári fékbetét Ez lesz: 256 léghűtéses barázdás (brembo max) Ferrodo fékbetét Akkor az nem gond ha a hátsók maradnak úgy ahogy vannak? Ugye lecserélem a féknyerget is.... maradhat a főfékhenger ugyan az? vagy azt is le kell cserélni? Egyáltalán van különbség a kettő főfékhenger között? Ha igen, mi (jobban nyomja a folyadékot? :unsure: )
gergolabs Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Na hát így nem érdemes nekiindulni a fék projektnek... Persze igy nem lehet elemezni a fékhatást. De!Még mindig nem mondta meg senki, hogy ha a főfékhenger a ludas, akkor miből tudom.Nekem most az lenne a fontos, hogy azt kizárjam.
J0hnny Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Persze igy nem lehet elemezni a fékhatást. De!Még mindig nem mondta meg senki, hogy ha a főfékhenger a ludas, akkor miből tudom.Nekem most az lenne a fontos, hogy azt kizárjam. Ha alapjáraton ketyeg a moci és rálépsz a fékpedálra,változik a fordulatszám hallhatóan?
gergolabs Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Ha alapjáraton ketyeg a moci és rálépsz a fékpedálra,változik a fordulatszám hallhatóan? Pumpálva esik kb 40-60at(920-940 a sima alapjárat).Simán rálépve még nem próbáltam.
hening Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Persze igy nem lehet elemezni a fékhatást. De!Még mindig nem mondta meg senki, hogy ha a főfékhenger a ludas, akkor miből tudom.Nekem most az lenne a fontos, hogy azt kizárjam. Nincsenek fékolaj álltal megmart nyomok a szervóhengeren a főhenger alatt?
Kontárgyerek Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Ha megcsinálom az első féket tutira: Ez van: 236 tömör tárcsa gyári fékbetét Ez lesz: 256 léghűtéses barázdás (brembo max) Ferrodo fékbetét Akkor az nem gond ha a hátsók úgy maradnak (dobfék)? Nem lessz gond a fékerőkülömbségből? Ugye lecserélem a féknyerget is.... maradhat a főfékhenger ugyan az? vagy azt is le kell cserélni? Egyáltalán van különbség a kettő főfékhenger között? Ha igen, mi (jobban nyomja a folyadékot? :unsure: )
opel16v Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 van egy kisebb és egy nagyobb főfékhenger, melyek kapacitásra különböznek (mennyi olajat tud kinyomni), de elvileg neked jó lesz a kisebb is. hátsó dobfék tudtommal ugyanolyan az 1.6 ecoteken is, úgyhogy szerintem nem gond.
Kontárgyerek Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Ok, esetleg megnézem milyen állapotban van... Ha kell betétcsere, meg kitisztítom.
afonya Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Persze igy nem lehet elemezni a fékhatást. De!Még mindig nem mondta meg senki, hogy ha a főfékhenger a ludas, akkor miből tudom.Nekem most az lenne a fontos, hogy azt kizárjam. Tipikus jelenség, ha finoman, lassan nyomod, elég mélyen fog és folyamatosan süllyed le a pedál. Hirtelen taposásnál, már az elején keményen fog, de szép lassan be csúszik a pedál. Körölbelül ennyi.
pjoc Elküldve Augusztus31, 2007 Elküldve Augusztus31, 2007 Ez lesz: 256 léghűtéses barázdás (brembo max) Azt ne felejtsd el, hogy a 256 os tárcsára a 13" as felni nem megy fel!
Kontárgyerek Elküldve Szeptember1, 2007 Elküldve Szeptember1, 2007 Azt ne felejtsd el, hogy a 256 os tárcsára a 13" as felni nem megy fel! Nem gond már most is 15-ös van: Itt megnézheted (Ez a mostani állapot): http://www.kepfeltoltes.hu/view/070901/Ez_az_eny_m___www.kepfeltoltes.hu_.jpg
hala Elküldve Szeptember3, 2007 Elküldve Szeptember3, 2007 Sziasztok Vezettem már más típusú kocsikat is és azt tapasztaltam, hogy a fék aránylag finom nyomásra is elég komolyan reagál. Az én öreg Astrámon viszont eléggé bele kell állni a pedálba. Nektek is elég komolyan kell taposni a pedált vagy csak én jártam így? Lehet, hogy a szervó cseréjével ez kedvezően változna? Megjegyzem, különben a fékem hibátlan. Laci
Stefan Elküldve Szeptember3, 2007 Elküldve Szeptember3, 2007 ... Igaz nekem Corsa-A van, de hasonló "korszak" C14NZ motorral, és nekem is így fogott, aztán nemrég volt fékcsőcsere és azóta sokkal jobb. Persze biztos nem a cső miatt, hanem gondolom a hozzá tartozó légtelenítéssel és beállítással, de lehet, hogy a szervó csere előtt érdemes átnézni a gépet, ha nagyon rossznak érzed a féket.
Recommended Posts