Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
innentől akkor előlre mondjuk brembo tárcsa (hűtött, 256), és ferodo utcai (asszem premier) betét. lehet hallani fogod, ha fékezel, de fogni is fog. :)

Ez a hallani fogod nem olyan erős jelenség ám.

Nálam csak nagyon ritkán hallatszik (15000-et mentem velük eddig)

Elküldve
lehet hallani fogom ha fékezek?? ezt hogy értsem? gondolom nem blokkolni fog rögtön:)

Sztem nyikorgásra gondolt a cartárs.. néha hajlamos kicsit nyikorogni a betét-tárcsa..de abszolut nem vészes..legalábbis nálam..

Elküldve

Múltkor a fék fórum zároltsága miatt egy másik fórumban volt szó a fékekről. Találtam egy linket, amely talán Benneteket is érdekelhet: http://www.juergen-tiegs.de/OPEL/fcaravan/fcaravan.HTM

A fék táblázat adatai arra utalnak, hogy 1996-tól már az 1.4-esbe is hűtött tárcsa került, illetve hogy az ABS szériafelszereltség volt. Jók ezek az adatok egyáltalán? Ez szerintetek feloldja a múltkori ellentmondást? Lehetséges, hogy ennek ellenére az 1998 után gyártott 1.4-es Classicok mégis olyan "fapadosak" voltak, hogy azokba ABS se került, sőt visszatért a tömör féktárcsa is?

Elküldve

Az ABS dolgot megcáfolhatom, mert az enyém 1 utolsó szériás(még nem Classic) Astra F Caravan 1.4-es és nincs benne, pedig felszereltségileg a legjobb volt.Ugyanezzel a felszereltséggel ment N.O-tól nyugatabbra is, pl. Hollandia.

Érdekes módon a táblázatban nem szerepel az X14XE, X16XE.

Illetve a C20LET sztem nem létezett Astrában gyárilag.V. igen?

Elküldve
Illetve a C20LET sztem nem létezett Astrában gyárilag.V. igen?

De igen. Kizárólag Dél-Afrikában forgalmazták Kadett 200ts néven, úgy tudom.

Itten van az angol nyelvű tesztje is:

kadett200ts_1.jpg

kadett200ts_2.jpg

kadett200ts_3.jpg

kadett200ts_4.jpg

Elküldve

clasikokbol kisporoltak mindnet de igy legalább legaprob dolgoktol lehet inditania tuningolást, és érezhető ai amit csinálsz vele::unsure:

ameza turbosastra elég furA, hogy csak oda ment:S

Elküldve
clasikokbol kisporoltak mindnet de igy legalább legaprob dolgoktol lehet inditania tuningolást, és érezhető ai amit csinálsz vele::unsure:

ameza turbosastra elég furA, hogy csak oda ment:S

Novyy, Neked is X14NZ Classicod van? Ha igen, mit tuningoltal rajta eddig?

Elküldve
Ez nem gyenge! Biztos Európában nem volt rá igény. :unsure:

Hivatalosan melegedés problámák voltak vele, de ezt szerintem könnyen orvosolhatták volna, ha akarják.

Pláne hogy Európában kicsit alacsonyabb az átlaghőmérséklet, mint Dél-Afrikában.

Egyébként Szentgotthárdon készültek a gépek. :wacko:

Elküldve
Múltkor a fék fórum zároltsága miatt egy másik fórumban volt szó a fékekről. Találtam egy linket, amely talán Benneteket is érdekelhet: http://www.juergen-tiegs.de/OPEL/fcaravan/fcaravan.HTM

A fék táblázat adatai arra utalnak, hogy 1996-tól már az 1.4-esbe is hűtött tárcsa került, illetve hogy az ABS szériafelszereltség volt. Jók ezek az adatok egyáltalán? Ez szerintetek feloldja a múltkori ellentmondást? Lehetséges, hogy ennek ellenére az 1998 után gyártott 1.4-es Classicok mégis olyan "fapadosak" voltak, hogy azokba ABS se került, sőt visszatért a tömör féktárcsa is?

Nekem 97 évvégi X14XE-m volt és abban sem volt ABS, pedig viszonylag jó felszereltségű volt (klíma, légszák, villanyablak, minden színrefújva, stb).

Elküldve

És az ABS-sel mi volt pontosan a 90-es években? Csak a nagyobb motorokba került szériaként (pl. C20NE), vagy egy felszereltség csomag része volt? Vagy elképzelhető, hogy csak az 1996 után Németországban forgalomba hozott Astra Caravanokban volt, ahogy a táblázatban szerepelt? Bosszant, hogy ennyi ellentmondás van az adatokban.

Elküldve

ez az absdolog nagy hülyeség ha motorfüggő, 100rol nem kell tudni blokkolás nélkül megállni? azt az 1.4 es is viszi akármikor, ugyhogy szerintem felszereltség függőnek kellene lennie, a léghűtés, már inkább mocifüggő, de egy 1,4essel is ellehet égetni a féket szoval

Elküldve

hát newkem mindegy, mert ezen sose lesz kicserélve, de elég nagy hülyeség egyrészt, másrészt ha meg rendelhető volt, akkor mindenki olyat vett amit akart :unsure:

Elküldve

Sziasztok!!

Segítséget kérnék hozzáértő forumosoktól. Lehet, hogy valakinek már unalmas a téma, de én csak most jutottam el idáig.

f_k1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az asztrán a legkisebb tárcsa van most: 236 (nem léghűtéses). szereztem egy GSi féknyerget amit szeretnék beépíteni a vasba.

Egy-két kérdés még felmerült bennem mielött nekiesnék.

Kérdés 1 A féknyerget ahol fel kell rögzíteni, az a két luktávolság megegyezik a két féknyergen, vagy az egész futóművet ki kell cserélni?

Mutatok képet, hogy mire gondolok:

f_k2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kérdés 2 A fékcső is más méret kell, vagy ugyanaz jó mint most? Lecserélem azt is, csak azért ,hogy mijet vegyek.

Egyébként a kocsim: amit a képen ládtok 92-es karaván.

A segítséget előre is köszönöm!!!!!!!

Elküldve

A felfogatási pontok távolsága ua.,de ha leszeded érdemes csavar rögzítővel(kék folyadék) összerakni,gyárilag is úgy van.

A fékcső is ua az a méret,érdemes cserélni,persze a réz tömítésekkel együtt.

Légtelenítésre figyelni és nem lesz gond.

Tárcsák mérete persze nem 236 lesz! :unsure:

Elküldve

Köszi a gyors választ !!!!! :unsure:

Féktárcsában Brembo, fékbetétben ferrodora gondoltam.

Remélem nem fog nyikorogni mert megőrülök ha igen....

Kérdezhetek még?

A féknyereg munkahengerének kicserélem a gumigyűrűjét... ha visszarakom be kell kenni valamivel (mondjuk hőálló zsír) vagy elég kenést ad a fékfolyadék?

Elküldve
Köszi a gyors választ !!!!! :unsure:

Féktárcsában Brembo, fékbetétben ferrodora gondoltam.

Remélem nem fog nyikorogni mert megőrülök ha igen....

Kérdezhetek még?

A féknyereg munkahengerének kicserélem a gumigyűrűjét... ha visszarakom be kell kenni valamivel (mondjuk hőálló zsír) vagy elég kenést ad a fékfolyadék?

Nem kell azt kenni semmivel,csak simán cserézni,de ha nincs semmi bajuk és nem repedezett,kár hozzányúlni.

Nyikorogni nem fog,ha a leszorító rugók jól állnak és amíg be nem kopik nem égeted meg a pofákat.

Elküldve
Ok értem... fék kilőve.

Írok még kérdést csak más témában.

Köszönöm a segítséget!!!

És persze, ha GSi féknyerget teszel bele, ahhoz ugye 256-os tárcsa való, ahhoz pedig min. 14"-os kerék kell :unsure:

Elküldve

Hi!

Lehet valahogy állitani vhogy, hogy hol fogjon a fékpedál?A tárcsák, betétek, fékolaj, két hátsó fékmunkahenger ki lett cserélve, de most se fog feljebb.

Pedig 1 B Corsában ültem a múltkor, ami sokkal feljebb fogott.

Igazából csak idegesit, hogy kb olyan, mint a Wartburgomban.Lent fog és nyomni kell mint állat.Na jó nézzük a jó oldalát!A Trabiban még jobban kell nyomni. :unsure:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.