zotya975 Elküldve November8, 2020 Elküldve November8, 2020 18 perce, Stevy írta: Ma majd szétszedem, mert ugye cseréltem tárcsát, és betétet is, de szét nem húztam a féktestet és az úszórészt, csak amennyire kijött kicsit megpucolgattam. Viszont tegnap néztem, hogy befog. (olyan volt mintha kő lenne a gumiba aztán tárcsához is hozzá értem, hogy megnézzem milyen a felülete, de már jól felmelegedett) Úgyhogy finom papírral lekapom a retket róla, és átkenem rézpasztával, aztán kiderül. Teljesen szabadon kell mozognia, ha esetleg van rajta valami sérülés, maradt az F-ből vezetőcsap, sőt szerintem féknyereg is.
Stevy Elküldve November8, 2020 Elküldve November8, 2020 6 órája, zotya975 írta: Teljesen szabadon kell mozognia, ha esetleg van rajta valami sérülés, maradt az F-ből vezetőcsap, sőt szerintem féknyereg is. Ilyen állapotban voltak. A pofa mozgáspontjait drótkefe koronggal lepucaltam, a csúszószárakat pedig 320-as papírral felcsiszoltam. Kicsit mentem is vele, most jó lett. (Azért még eléggé lemelegszik 1-2 nagyobb fékezéstől, de a fékerő már kezd megjönni.)
zotya975 Elküldve November8, 2020 Elküldve November8, 2020 21 perce, Stevy írta: Ilyen állapotban voltak. A pofa mozgáspontjait drótkefe koronggal lepucaltam, a csúszószárakat pedig 320-as papírral felcsiszoltam. Kicsit mentem is vele, most jó lett. (Azért még eléggé lemelegszik 1-2 nagyobb fékezéstől, de a fékerő már kezd megjönni.) Ez egész jól néz ki. Nekem a Zafirán annyira keresztbe fordult az egyik betét,( egyik vele nullára kopott a másik meg alig) hogy belemart a csúszkába, és csinált egy vájatot. Ki tudtam reszelni belőle annyira hogy az új betét rendesen tudjon mozogni.
Stevy Elküldve November8, 2020 Elküldve November8, 2020 Az jó buli lehetett, gondolom örültél is neki. ( Azért itt is kellett a 60-as papír, meg reszelő, hogy viszonylag sima felületet kapjak. )
zotya975 Elküldve November9, 2020 Elküldve November9, 2020 9 órája, Stevy írta: Az jó buli lehetett, gondolom örültél is neki. ( Azért itt is kellett a 60-as papír, meg reszelő, hogy viszonylag sima felületet kapjak. ) Főleg mivel elvileg friss műszakival vettem a kocsit, és szerintem a fékbetétekre is rá szoktak nézni. Észre kellett volna venniük, már ha nem úgy tolták át pénzért a kocsit műszakin.
csjanos46 Elküldve Március21, 2021 Elküldve Március21, 2021 Sziasztok. Erősebb fékezéskor remeg a kormány és a pedálon is érezni a rázkodást.Kérdésem üt-e a tárcsa vagy 2 vezetőcsap van megkopva amiatt van ez a jelenség.Kőszi a segítséget.
Stevy Elküldve Március21, 2021 Elküldve Március21, 2021 5 órája, csjanos46 írta: Sziasztok. Erősebb fékezéskor remeg a kormány és a pedálon is érezni a rázkodást.Kérdésem üt-e a tárcsa vagy 2 vezetőcsap van megkopva amiatt van ez a jelenség.Kőszi a segítséget. Inkább tárcsa. Nem mostanában volt cserélve ? Mert akkor lehet csak a kerékagyat kellene jól le drótkefézni.
bandinnc Elküldve Március28, 2021 Elküldve Március28, 2021 Sziasztok Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen féktárcsát, illetve betétet érdemes venni? legpuritánabb 1.4-es motor, szóval nem erőmű, de azért szeretném ha fogna a fék és nem kellene sűrűn cserélni :D Bardiautóból szoktam vásárolni, de teljesen vakon vagyok ezzel, hogy milyen márkából vegyek milyet Mostani gondolom csere érett, nem akarok hazudni, de mikor megvettük 2011-ben azóta szerintem nem volt hozzányúlva az első fékekhez, de az meg gyanúsan sokat bírt volna nem ? Igaz azóta csak 90k km ment bele Amikor leszedem a kereket, a féktárcsa rozsdás kicsit, inkább ami jobban zavar, hogy sávosan vannak bemarások a tárcsa felszínén, az nem túl jó dolog nem ? Illetve lassú fékezéskor olyan ,mintha sávosan fogna, pedig egyenletesen nyomom a féket, ezt akkor már tuti érdemes így cserélni nem ?
kingblue Elküldve Március28, 2021 Elküldve Március28, 2021 1 órával ezelőtt, bandinnc írta: Sziasztok Tanácsot szeretnék kérni, hogy milyen féktárcsát, illetve betétet érdemes venni? legpuritánabb 1.4-es motor, szóval nem erőmű, de azért szeretném ha fogna a fék és nem kellene sűrűn cserélni :D Bardiautóból szoktam vásárolni, de teljesen vakon vagyok ezzel, hogy milyen márkából vegyek milyet Mostani gondolom csere érett, nem akarok hazudni, de mikor megvettük 2011-ben azóta szerintem nem volt hozzányúlva az első fékekhez, de az meg gyanúsan sokat bírt volna nem ? Igaz azóta csak 90k km ment bele Amikor leszedem a kereket, a féktárcsa rozsdás kicsit, inkább ami jobban zavar, hogy sávosan vannak bemarások a tárcsa felszínén, az nem túl jó dolog nem ? Illetve lassú fékezéskor olyan ,mintha sávosan fogna, pedig egyenletesen nyomom a féket, ezt akkor már tuti érdemes így cserélni nem ? Szia. Ennyi futásteljesítmény után már tárcsát is illik cserélni.Biztosan van már válla is.Nem beszélve arról hogy a sávos bemarások miatt hiába raknál be új betétet nem teljes felületen érintkeznének a tárcsával.Nem volna jó a fékhatás. Valamint javallott erősen a fékfolyadékot is cserélni igen alacsony lehet már a forráspontja.
Stevy Elküldve Március30, 2021 Elküldve Március30, 2021 On 2021. 03. 28. at 18:07, kingblue írta: Szia. Ennyi futásteljesítmény után már tárcsát is illik cserélni.Biztosan van már válla is.Nem beszélve arról hogy a sávos bemarások miatt hiába raknál be új betétet nem teljes felületen érintkeznének a tárcsával.Nem volna jó a fékhatás. Valamint javallott erősen a fékfolyadékot is cserélni igen alacsony lehet már a forráspontja. Leszedi az új pofa Én egyik évben karácsonykor álltam neki pofát cserélni, aztán egyik betétről leugrott már a ferodol, és kicsit még kellett vele úgy mennem, mielőtt jött az új betét. Viccet félretéve, én is csak azért raktam rá az új pofát, mert nem volt más lehetőségem. (Mondjuk elment 2 vagy 3 évet, és betét miatt még akár mehetett is volna.)
zotya975 Elküldve Március30, 2021 Elküldve Március30, 2021 24 perce, Stevy írta: Leszedi az új pofa Én egyik évben karácsonykor álltam neki pofát cserélni, aztán egyik betétről leugrott már a ferodol, és kicsit még kellett vele úgy mennem, mielőtt jött az új betét. Viccet félretéve, én is csak azért raktam rá az új pofát, mert nem volt más lehetőségem. (Mondjuk elment 2 vagy 3 évet, és betét miatt még akár mehetett is volna.) A Zafirán először én is csak betétet cseréltem tárcsát nem. A tárcsának elcsiszoltam kint a vállát, hogy ne csak ott feküdjön fel az új betét. Azért az első pár 100 kilométeren nem volt olyan mint a régi betéttel, de a "szakirodalom" szerint a nem túl mély körkörös nútok még beleférnek, bár nincs meghatározva hogy mi az a nem túl mély. Nyilván jó ha egyszerre van cserélve, de egy jó tárcsa kiszolgál 2-3 betétet is. Aztán ugye megiscsak lett cserélve tárcsa is, itt megint be kellett kopnia a régi tárcsához kopott új betétnek. Ugye fékkel nem játszunk, de igazából érzésre volt olyan " érdes" lehetett érezni hogy nem fekszik fel rendesen, a fékhatás mérésen viszont még így is átment, megvolt a kellő fékerő nem volt eltérés és ingadozás sem, mondjuk 3-400 kilométert mentem a csere után a mérésig. De még a tárcsa dobozára is rá volt írva hogy a teljes fékhatásra ilyenkor várni kell, és hacsak nem feltétlenül szükséges nem szabad túl erősen fékezni.
Battery Elküldve Július4, 2021 Elküldve Július4, 2021 Sziasztok! 2001-es Opel astra F dobfékkel lenne egy kis problémám, minden fékezésnél nyikorog, illetve nem úgy fog ahogy kéne, tiszta sor szét kéne szedni és megnézni, viszont a dob nem jön le, nem középen van összerohadva, hanem olyan mintha a fékpofák akadnának bele a dobba, kocogtatást, forgatás közbeni feszítést próbáltam már de nem segített, sejtésem szerint vagy a munkahenger lehet megszorulva, vagy a dobnak van válla belülről, és abban akadnak meg a fékpofák. A kérdésem az lenne miképpen lehetne leszedni?
kingblue Elküldve Július4, 2021 Elküldve Július4, 2021 (edited) 2 órája, Battery írta: Sziasztok! 2001-es Opel astra F dobfékkel lenne egy kis problémám, minden fékezésnél nyikorog, illetve nem úgy fog ahogy kéne, tiszta sor szét kéne szedni és megnézni, viszont a dob nem jön le, nem középen van összerohadva, hanem olyan mintha a fékpofák akadnának bele a dobba, kocogtatást, forgatás közbeni feszítést próbáltam már de nem segített, sejtésem szerint vagy a munkahenger lehet megszorulva, vagy a dobnak van válla belülről, és abban akadnak meg a fékpofák. A kérdésem az lenne miképpen lehetne leszedni? Szia. Hát ez elég problémás ilyenkor már.Csak ütögetéssel csavarhúzóval feszegetéssel esetleg hátulról ha tudsz wd-40-et befujni .Ugyis cserés lesz valószinű a fékbetét de lehet a munkahenger is. Vagy esetleg hátul két oldalon a fékbetétet biztosító rugós kis csapra rátudsz fogni és 45 fokkal ha eltudnád fordítani akkor leesne belül ill.elbillenne a betét igy lejönne könnyebben.Valószinű tele van már porral a dob meg válla is van belülről. Módosítva Július4, 2021 : kingblue
zotya975 Elküldve Július4, 2021 Elküldve Július4, 2021 5 órája, Battery írta: Sziasztok! 2001-es Opel astra F dobfékkel lenne egy kis problémám, minden fékezésnél nyikorog, illetve nem úgy fog ahogy kéne, tiszta sor szét kéne szedni és megnézni, viszont a dob nem jön le, nem középen van összerohadva, hanem olyan mintha a fékpofák akadnának bele a dobba, kocogtatást, forgatás közbeni feszítést próbáltam már de nem segített, sejtésem szerint vagy a munkahenger lehet megszorulva, vagy a dobnak van válla belülről, és abban akadnak meg a fékpofák. A kérdésem az lenne miképpen lehetne leszedni? Van a belső oldalon egy dugó azt kivéve be lehet nyúlni csavarhúzóval a fékdob belsejébe, és ott kell matatni, de a leírás sem egyértelmű meg nekem még soha nem jött be. Kalapáccsal szoktam körbekocogatni a doboz közben lehúzni körbe -körbe és eddig mindíg lejött. Utána a dob vállát el szoktam csiszolni. Mivel minden kerékváltáskor ( tél előtt és tél végén) levettem a dobot, az első alkalom után soha nem volt válla, így többet már nem volt vele gond. A kézifékkötél mindenképpen legyen laza, mert az is a fékpofákat tolja kifelé a dob felé. Aztán, ha a kerékcsavarok helyén bevilágítasz, és addig forgatod az agyat amig szembe nem kerül a lyuk az után állítóval megpróbálhatod csavarhúzóval visszatekerni. Előtte a kis lemezkét ami az állítást végzi el kell húzni a kis fogas-keréktől különben nem tudod visszatekerni. A képen ugye a szóbanforgó lemezke ( amin a számok vannak) pont nem fekszik be a helyére a fogak közé, mert nekem soha nem működött rendesen. Ha az utánállító kerék rá van rohadva a tengelyre akkor ugye ez nehezen fog menni. 1
Battery Elküldve Július5, 2021 Elküldve Július5, 2021 6 órája, zotya975 írta: Van a belső oldalon egy dugó azt kivéve be lehet nyúlni csavarhúzóval a fékdob belsejébe, és ott kell matatni, de a leírás sem egyértelmű meg nekem még soha nem jött be. Kalapáccsal szoktam körbekocogatni a doboz közben lehúzni körbe -körbe és eddig mindíg lejött. Utána a dob vállát el szoktam csiszolni. Mivel minden kerékváltáskor ( tél előtt és tél végén) levettem a dobot, az első alkalom után soha nem volt válla, így többet már nem volt vele gond. A kézifékkötél mindenképpen legyen laza, mert az is a fékpofákat tolja kifelé a dob felé. Aztán, ha a kerékcsavarok helyén bevilágítasz, és addig forgatod az agyat amig szembe nem kerül a lyuk az után állítóval megpróbálhatod csavarhúzóval visszatekerni. Előtte a kis lemezkét ami az állítást végzi el kell húzni a kis fogas-keréktől különben nem tudod visszatekerni. A képen ugye a szóbanforgó lemezke ( amin a számok vannak) pont nem fekszik be a helyére a fogak közé, mert nekem soha nem működött rendesen. Ha az utánállító kerék rá van rohadva a tengelyre akkor ugye ez nehezen fog menni. Köszönöm a segítséget! Végre lejött, az utánállító tekergetés volt a megoldás, első nekifutásra nem akart megindulni, először arra kellett megkocogtatni amerre a lemez is piszkálgatja, akkor szépen megindult abba az irányba, utána visszafele is bár elég nehezen, körülbelül 2-órán keresztül kellett kopogtatni mire felengedett annyira hogy lebírtam venni a dobot. Akkor szembesültem vele hogy nem is csoda hogy nem akart csak úgy lejönni, a dobnak körbe 2mm-es válla van, ha a rozsdát is beleszámítom 2,5mm, a pofák egész jók,még lenne rajtuk vastagság, szerintem aki előttem szerelte csak a pofákat cserélte,és feldobta a kopott dobot, bár mondjuk van a pofák közt kb 1mm-eltérés kopásban . A munkahenger, meg úgy összességében a szerkezet jónak tűnik. Miket ildomos ilyenkor cserélni a dobon és a pofákon kívül? Illetve mely márkák amik jók?
zotya975 Elküldve Július5, 2021 Elküldve Július5, 2021 1 óra, Battery írta: Köszönöm a segítséget! Végre lejött, az utánállító tekergetés volt a megoldás, első nekifutásra nem akart megindulni, először arra kellett megkocogtatni amerre a lemez is piszkálgatja, akkor szépen megindult abba az irányba, utána visszafele is bár elég nehezen, körülbelül 2-órán keresztül kellett kopogtatni mire felengedett annyira hogy lebírtam venni a dobot. Akkor szembesültem vele hogy nem is csoda hogy nem akart csak úgy lejönni, a dobnak körbe 2mm-es válla van, ha a rozsdát is beleszámítom 2,5mm, a pofák egész jók,még lenne rajtuk vastagság, szerintem aki előttem szerelte csak a pofákat cserélte,és feldobta a kopott dobot, bár mondjuk van a pofák közt kb 1mm-eltérés kopásban . A munkahenger, meg úgy összességében a szerkezet jónak tűnik. Miket ildomos ilyenkor cserélni a dobon és a pofákon kívül? Illetve mely márkák amik jók? Hát igazából mindent, pofákat, dobot, a rögzítő szettet( ezt mindenképpen) sőt még munkahengert is szoktam ilyenkor mert csak 3-4 ezer forint. Arra figyelni ni kell hogy fékcsőkulcs legyen, és ha elnyalja a hollandit akkor ugye fékcsőcsere a hátsó hídtól a munkahengerig. Ezt majd eldöntöd hogy cseréled-e vagy sem . ( a munkahengert) Visszanyomáskor nézni kell a főfékhengernél a tartályt nehogy túlcsorduljon a fékfolyadék mert akkor lemarja a vákumdobról a festéket. Dob és vele együtt a pofa szélesség sem mindegy, két méretben van, ennek is passzolnia kell. Én be szoktam állítani az utánállítót, kézzel hogy egyformán fogjon a két oldal, de van aki csak felteszi és majd végzi a dolgát. Elvileg ugye önbeálló, de nem mindíg működik. Hát a márkát passzolom, ez ugye ízlés dolga. Egyszerre csak egyik oldalt érdemes szétszedni és akkor összerakásnál a másik mintaként szolgál. Az utánállítók nem felcserélhetők a két oldalon. 1
Stevy Elküldve Július6, 2021 Elküldve Július6, 2021 Rugó szettet azért is érdemes, mert összerohad a kis vágott alátét, aztán mikor szednéd le a dobot szépen szétrántod azt is, és ha ez hétvégén történik akkor lehet összerakni csavarral, aztán újra szétszedni, hogy kicseréld. Kopott dobot meg én úgy tudtam könnyebben leszedni, hogy tekergettem előre-hátra, aztán úgy szép lassan lejött. Nekem tavaly fékmérésnél az jött ki, hogy hullámzott az egyik oldal, úgyhogy még kérdéses, hogy az azóta cserélt dob volt a gatya, vagy a fékerőszabályzót kéne majd cserélni amihez ugye kevesebb kedve ( $$ )van az embernek...
Battery Elküldve Július19, 2021 Elküldve Július19, 2021 Na a dobfék projekt eddig sikeresnek tűnik,körülbelül 2-hét alatt jött meg hozzá az alkatrész,az autoalkatreszonline24-ről rendeltem, nem számítottam rá hogy kis híján 2 hét lesz, teljesen abban a hitben voltam hogy van hazai raktáruk.. Levenni végül a másik oldalt is az utánállító visszatekerésével tudtam, ugyan úgy szét volt kopva a dob,szétszedtem feltettem az újat és nemrég mentem vele egy pár kört nem erőltettem túl, egyenlőre még visít bár érezni hogy dolgozik, a kézifék az klasszisokkal jobb lett, össze se lehet hasonlítani az eddigi tartó képességével. Mondjuk nem is csoda a baloldali dobban a fékpofán lévő kar ami a bovdenbe akad úgy be volt/van állva hogy kézzel meg se moccan. 2
Róóóbi Elküldve Július21, 2021 Elküldve Július21, 2021 On 2021. 07. 19. at 14:49, Battery írta: Na a dobfék projekt eddig sikeresnek tűnik,körülbelül 2-hét alatt jött meg hozzá az alkatrész,az autoalkatreszonline24-ről rendeltem, nem számítottam rá hogy kis híján 2 hét lesz, teljesen abban a hitben voltam hogy van hazai raktáruk.. Levenni végül a másik oldalt is az utánállító visszatekerésével tudtam, ugyan úgy szét volt kopva a dob,szétszedtem feltettem az újat és nemrég mentem vele egy pár kört nem erőltettem túl, egyenlőre még visít bár érezni hogy dolgozik, a kézifék az klasszisokkal jobb lett, össze se lehet hasonlítani az eddigi tartó képességével. Mondjuk nem is csoda a baloldali dobban a fékpofán lévő kar ami a bovdenbe akad úgy be volt/van állva hogy kézzel meg se moccan. Ez és a hasonló nevű oldalak tudtommal Autodoc partnerek/viszonteladók. Nekem csak a két héttel van problémám, a szolgáltatással nem igazán. Ha bekopik elhallgat, csak addig visít. Ha utána is, akkor a hiba a fékpofa anyagában keresendő.. Nagy satukat ilyenkor nem érdemes nyomni, majd csak ha bekoptak. 1
tuskes Elküldve Október9, 2021 Elküldve Október9, 2021 Sziasztok! Hasonló projektben vagyok, egy cimbi Astrájával. Sz@r fékhatás, + nulla rögzítőfék. Mivel kopottas volt a rendszer, ezért elsőként az első fékekre fókuszáltam. Kapott Brembo tárcsákat, TRW betéteket. Takarítás, fehérzsír spray, összerakás. Kicseréltem a kézifék kötelet is, eléggé meg volt már nyúlva. Hátul egyelőre annyit csináltam, hogy az utánállítókat tekertem. Jelenlegi eredmény.: fékhatás továbbra is gyászos, kézifék blokkolja a kerekeket menet közben, és nem húz félre, tehát pazar lett. A balos munkahengert cserélni kell majd, mert minimálisan szivárog. Ha ez megvan, lecserélem a fékolajat is, mert elégé fekete üledékes a tartály alja. Sejtésem szerint, a munkahenger és a fékolaj csere megoldja majd a fékhatás problémát. Most még nem vetetnék vele dobokat, pofákat, és komplett rugó szettet. Most költött az autóra egy valag pénzt.
zotya975 Elküldve Október10, 2021 Elküldve Október10, 2021 On 2021. 10. 09. at 13:39, tuskes írta: Sziasztok! Hasonló projektben vagyok, egy cimbi Astrájával. Sz@r fékhatás, + nulla rögzítőfék. Mivel kopottas volt a rendszer, ezért elsőként az első fékekre fókuszáltam. Kapott Brembo tárcsákat, TRW betéteket. Takarítás, fehérzsír spray, összerakás. Kicseréltem a kézifék kötelet is, eléggé meg volt már nyúlva. Hátul egyelőre annyit csináltam, hogy az utánállítókat tekertem. Jelenlegi eredmény.: fékhatás továbbra is gyászos, kézifék blokkolja a kerekeket menet közben, és nem húz félre, tehát pazar lett. A balos munkahengert cserélni kell majd, mert minimálisan szivárog. Ha ez megvan, lecserélem a fékolajat is, mert elégé fekete üledékes a tartály alja. Sejtésem szerint, a munkahenger és a fékolaj csere megoldja majd a fékhatás problémát. Most még nem vetetnék vele dobokat, pofákat, és komplett rugó szettet. Most költött az autóra egy valag pénzt. Szia! A legtöbb fékerőt az első fékek adják, ha cserélted, annak azért össze is kell kopnia, szerintem kicsit várj vele, menjetek pár 100 kilométert. Vasalni csak óvatosan, mert ha megég-üvegesedik, akkor cserélhetsz minimum betétet.
tuskes Elküldve Október10, 2021 Elküldve Október10, 2021 35 perce, zotya975 írta: Szia! A legtöbb fékerőt az első fékek adják, ha cserélted, annak azért össze is kell kopnia, szerintem kicsit várj vele, menjetek pár 100 kilométert. Vasalni csak óvatosan, mert ha megég-üvegesedik, akkor cserélhetsz minimum betétet. Szia Zotya! Igen, ez igaz, kell idő az összekopáshoz. Azt meg is hagyom majd neki. A fékolajat így is-úgy is cserélem neki, mert lehet még az eredeti van benne, szóval illőnek látom. Munkahengert is kell sajna a szivárgás miatt. Amúgy a fék eléggé lent fog már amennyit fog, úgyhogy azt a szivárgásnak tudom be. Rendesen fel lesz pumpálva a rendszer, jónak kell lennie. Igazad van, most mást nem is tennék.
Recommended Posts