Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Sziasztok

Most cseréltem hátsó munkahengereket pofákat ,első betétet ,főfékhengert ,légtelenítés megvolt de nem elég határozott a fék ,puha ,kicsit nyúlós,fogni fog avval nincs !!

Mondják az f astra ilyen !! És tényleg !!!??? 

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, gyoni írta:

Sziasztok

Most cseréltem hátsó munkahengereket pofákat ,első betétet ,főfékhengert ,légtelenítés megvolt de nem elég határozott a fék ,puha ,kicsit nyúlós,fogni fog avval nincs !!

Mondják az f astra ilyen !! És tényleg !!!??? 

 

Próbáld meg még egyszer a légtelenítést, ha a tárcsa-dob maradt ( de ha ki kellett cserélni akkor is) valamennyit javulni fog a fékhatás amikor összekopik, "vasalni" nem érdemes mert fennáll a veszély hogy megéghet a betét-pofa felülete. Amúgy tényleg elég nyúlós az érzése más autóhoz képest. A főfék cserekor ott is jut be levegő, elég sokat kell pumpálni mire ezt kidolgozza. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, gyoni írta:

Sziasztok 

Láttam valahol hogy f astrára nagyobb főfékhengert rakott fel valaki kisebb átalakitással,tudja esetleg valaki melyik tipusérol lehet átrakni . 14nz re kéne!!

A tieden 20-as főfékhenger van, abs-esről, vagy nagy motorosról (2.0tól fölfelé) tudsz beszerezni 22-eset, (calibra, astra, vectra, kadett, ascona, daewoo-k) ebből a 4csonkos ritka, de van gyári fékcsőosztó abs nélküli g astra/c corsában, azzal orvosolható, csak kell hozzá fékcsövet gyártatni. Létezik még 23-as calibrából, de marha ritka, ill 25-ös, b vectra, b omega vonalon. Ez utóbbiak nem teljesen plug&play, a többi az igen, viszont minden főfékhengerhez kell a saját rásegítője.
100_1053.jpg

 

IMG_6453.jpg

Módosítva : wookie
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, én felújítottam a főfékhengert, meg lecseréltem egy munkahengert, utána le légtelenítettem  a rendszer úgy, hogy kb. 2 decit át nyomattam minden ponton rajta, aztán mikor már tiszta volt akkor még 2-3 decit amit már ugye töltöttem vissza közben. Azóta olyan mint mint a satu, érezhetően előbb fogy el a tárcsa miatt a fékerő mint a nyomás probléma miatt, mert blokkolni gond nélkül tud.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Stevy írta:

Hát nem tudom, én felújítottam a főfékhengert, meg lecseréltem egy munkahengert, utána le légtelenítettem  a rendszer úgy, hogy kb. 2 decit át nyomattam minden ponton rajta, aztán mikor már tiszta volt akkor még 2-3 decit amit már ugye töltöttem vissza közben. Azóta olyan mint mint a satu, érezhetően előbb fogy el a tárcsa miatt a fékerő mint a nyomás probléma miatt, mert blokkolni gond nélkül tud.

Úgy szoktam hogy színt váltok és akkor egyértelémüen látszik mikor cserélődött le az összes folyadék.  

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! Nem tudom hogy ide tartozik-e a problémám. A fékrásegítőtől megy egy cső a leömlőbe amin van két vákum cső  csonk csatlakozás.Ebből az egyik letört. Keresgéltem a neten hogy mi is a neve annak résznek ami letört.Egy ilyet találtam hogy fékszervó visszacsapó szelep. Csak a cromaxot dobta ki találatnak, de sajnos ott már nem kapható. Kérdés hogy ha így használom az autót hogy az a vákum cső nincs a helyén az okozhat-e valami problémát? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=36920190302_094615.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2019. 03. 02. at 19:52, endi29 írta:

Sziasztok! Nem tudom hogy ide tartozik-e a problémám. A fékrásegítőtől megy egy cső a leömlőbe amin van két vákum cső  csonk csatlakozás.Ebből az egyik letört. Keresgéltem a neten hogy mi is a neve annak résznek ami letört.Egy ilyet találtam hogy fékszervó visszacsapó szelep. Csak a cromaxot dobta ki találatnak, de sajnos ott már nem kapható. Kérdés hogy ha így használom az autót hogy az a vákum cső nincs a helyén az okozhat-e valami problémát? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=36920190302_094615.jpg

 

Szia! Sajnos segíteni nem tudok, de ha ez megnyugtat, ezt a csonkot én is eltörtem :D

Fültisztító pálcika műannyag csövéből vágtam egy kb 1,5 cm darabot, azt beletoltam a csőcsonkdarabba úgy hogy kiállt pár mm-re. A pálcikadarabot beletoltam visszacsapó szelepbe, és kétkomponensű ragasztóval megragasztottam. Esetleg így meg lehet javítani.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Üdv mindenkinek :)

9. éve van nálam a jó kis Opelom, ez idő alatt a hátsó fék nem volt javítva, szétszedve igen de nem kellett javítani.  Most műszakin mondták, hogy elég gyenge.. 

Szerintetek érdemes lenne cserélni a dobot illetve pofákat? Vagy ez addig megy ameddig el nem kopik? Végülis átment műszakin.

Az első féket most hétvégén ki kell cseréljem, legalábbis a betéteket biztos. a tárcsán alig van 2 mm perem. (ha jól gondolom azzal gyorsan összekopik) a tárcsának ez az első szettje volt, vastagsága megvan. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Lajos12 írta:

Üdv mindenkinek :)

9. éve van nálam a jó kis Opelom, ez idő alatt a hátsó fék nem volt javítva, szétszedve igen de nem kellett javítani.  Most műszakin mondták, hogy elég gyenge.. 

Szerintetek érdemes lenne cserélni a dobot illetve pofákat? Vagy ez addig megy ameddig el nem kopik? Végülis átment műszakin.

Az első féket most hétvégén ki kell cseréljem, legalábbis a betéteket biztos. a tárcsán alig van 2 mm perem. (ha jól gondolom azzal gyorsan összekopik) a tárcsának ez az első szettje volt, vastagsága megvan. 

Elöl a betéténél 3 mili az alsó határ hátul nem írnak méretet, de szerintem ott sem szabadna kb. 2 mili alá menni a ragasztott kopórétegnek. Igazából nem tudom mire gondoltak hogy elég gyenge, mérnek fékerőt is, az ugye vagy megvan vagy nincs, ha megvan megkapja a műszakit, ha nincs akkor meg ugye nem.  

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Stevy írta:

Lehet a kézifékre gondoltak, az meg ugye úgyis az után állításról is függ. Az pl. nekem is elég gyengus pedig nincsenek fél évesek a betétek.

(Előtte egyik betét fele fémen volt már :-))

Nem tudom, kéziféknél ha jól rémlik nem tudják nézni a fékerőt, csak húzzák a kart, és nézik a két oldalt hogy egyforma-e , itt max "úgy gondolom gyenge" vélemény lehet. Az üzemi féknél tudják nézni azt hogy mekkora fékpedál benyomással tudják elérni a max fékerőt, mert egy "kockán" egy érzékelőn keresztül nyomják a pedált. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Nemrég elkezdett a kézifék visszajelző véletlenszerűen villogni. Próbáltam valami rendszert keresni benne, de a legtöbb amire jutottam, hogy általában nagyobb gázadásra villan fel (???). Olvastam, hogy ez a visszajelzés lehet: fékolaj alacsony szintje (ez talán a legvalószínűbb); fékbetétek állapota; kézifék probléma (ez biztosan nem). Van még valami amit jelezhet? Amúgy érzésre tökéletesen fékez az auto. Van hogy egy napig fel sem villan, van hogy pár percig össze-vissza.

Választ előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

20 perce, soma96 írta:

Sziasztok!

Nemrég elkezdett a kézifék visszajelző véletlenszerűen villogni. Próbáltam valami rendszert keresni benne, de a legtöbb amire jutottam, hogy általában nagyobb gázadásra villan fel (???). Olvastam, hogy ez a visszajelzés lehet: fékolaj alacsony szintje (ez talán a legvalószínűbb); fékbetétek állapota; kézifék probléma (ez biztosan nem). Van még valami amit jelezhet? Amúgy érzésre tökéletesen fékez az auto. Van hogy egy napig fel sem villan, van hogy pár percig össze-vissza.

Választ előre is köszi!

Üdv..a fékfolyadék szintjének elég könnyű után járni, először ezt kellene megnézni. Ha jól tudom F astrában nincs elektromos fékkopás jelző, tehát a betétek állapota nem okozhatja, a kéziféknél is maximum magának a kapcsolónak a hibája, ami a kéziféknél van a szoknya alatt. 

Link to comment
Megosztás:

23 perce, zotya975 írta:

Üdv..a fékfolyadék szintjének elég könnyű után járni, először ezt kellene megnézni. Ha jól tudom F astrában nincs elektromos fékkopás jelző, tehát a betétek állapota nem okozhatja, a kéziféknél is maximum magának a kapcsolónak a hibája, ami a kéziféknél van a szoknya alatt. 

Köszönöm a gyors választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Azt szeretném megkérdezni.Tegnap cseréltünk hátsó betéteket meg dobokat újakra.Minden rendbe is volt az új betétek a helyükön voltak az új dobok is.Így könnyen eltudtuk forgatni.De amikor feltettük a kereket a helyére,meghúztuk a kerékanyákat  már  megsem tudtuk mozdítani megszorult az egész.Szerintetek mitől lehet.Opel Astra F 1.6. 1993.kÖSZI

 

Link to comment
Megosztás:

55 perce, hazi1966 írta:

Sziasztok.Azt szeretném megkérdezni.Tegnap cseréltünk hátsó betéteket meg dobokat újakra.Minden rendbe is volt az új betétek a helyükön voltak az új dobok is.Így könnyen eltudtuk forgatni.De amikor feltettük a kereket a helyére,meghúztuk a kerékanyákat  már  megsem tudtuk mozdítani megszorult az egész.Szerintetek mitől lehet.Opel Astra F 1.6. 1993.kÖSZI

 

Szélességét kellene megnézni, mert van több fajta is, hogy biztos hogy ugyanakkora lett-e felrakva mint az előző. A dobot ugye egy csavar fogja a helyén hogy le ne essen amig nincs fent a kerék, aztán már a kerékcsavarok is fogják. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, hazi1966 írta:

Szia.Csak az az érdekes,hogy az új fékpofára rámegy a régidob és így jó ugyanez viszont fordítva is igaz tehát a régi fékpofára felmegy az új dob.Így meg jó az egész.

Hát létezik túlméretes fékpofa tehát ha a dobot mondjuk szabályozták akkor annak nagyobb lesz az átmérője, és a sima fékpofa csak középen érne hozzá, ehhez kell ilyenkor a túlméretes ami már rendesen felfekszik. Ez csak tipp, de ha sikerült túlméretes pofát venni és normál dobot, akkor lehet az a jelenség hogy a régi kopott ( és nagyobb belső átmérőjű)dobbal jó a túlméretes új pofa, a régi kopott betét is jó az új dobbal, de az új normál méretű dob nem jó az új túlméretes pofákkal, hiszen azok nagyobb ( felszabályzott) átmérőjű dobhoz valók. De ez innen a gép mellől ülve nyilván csak találgatás. Ha látsz az új pofán számsort, azt a google keresőbe beírva elvileg kidobja egy webáruház felületén hogy pontosan milyen. 

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...
12 órája, Stevy írta:

Elsőféknél az úszórész csapjait rézpasztázni érdemes csak ? (már mint, hogy zsírt oda se)

Igazából nem írja a könyv hogy kenni kell, csak azt hogy ha kitekered akkor utána menetrögzítőzni kell visszarakáskor. Mondjuk én mindíg megkentem és soha nem volt belőle gond. Mindenképpen hőálló kenőanyag legyen. 

 

Link to comment
Megosztás:

15 perce, zotya975 írta:

Igazából nem írja a könyv hogy kenni kell, csak azt hogy ha kitekered akkor utána menetrögzítőzni kell visszarakáskor. Mondjuk én mindíg megkentem és soha nem volt belőle gond. Mindenképpen hőálló kenőanyag legyen. 

 

Ma majd szétszedem, mert ugye cseréltem tárcsát, és betétet is, de szét nem húztam a féktestet és az úszórészt, csak amennyire kijött kicsit megpucolgattam. Viszont tegnap néztem, hogy befog. (olyan volt mintha kő lenne a gumiba aztán tárcsához is hozzá értem, hogy megnézzem milyen a felülete, de már jól felmelegedett) Úgyhogy finom papírral lekapom a retket róla, és átkenem rézpasztával, aztán kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.