gyoni Elküldve Január20, 2019 Megoszt Elküldve Január20, 2019 Sziasztok Most cseréltem hátsó munkahengereket pofákat ,első betétet ,főfékhengert ,légtelenítés megvolt de nem elég határozott a fék ,puha ,kicsit nyúlós,fogni fog avval nincs !! Mondják az f astra ilyen !! És tényleg !!!??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január20, 2019 Megoszt Elküldve Január20, 2019 1 óra, gyoni írta: Sziasztok Most cseréltem hátsó munkahengereket pofákat ,első betétet ,főfékhengert ,légtelenítés megvolt de nem elég határozott a fék ,puha ,kicsit nyúlós,fogni fog avval nincs !! Mondják az f astra ilyen !! És tényleg !!!??? Próbáld meg még egyszer a légtelenítést, ha a tárcsa-dob maradt ( de ha ki kellett cserélni akkor is) valamennyit javulni fog a fékhatás amikor összekopik, "vasalni" nem érdemes mert fennáll a veszély hogy megéghet a betét-pofa felülete. Amúgy tényleg elég nyúlós az érzése más autóhoz képest. A főfék cserekor ott is jut be levegő, elég sokat kell pumpálni mire ezt kidolgozza. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyoni Elküldve Január21, 2019 Megoszt Elküldve Január21, 2019 Sziasztok Láttam valahol hogy f astrára nagyobb főfékhengert rakott fel valaki kisebb átalakitással,tudja esetleg valaki melyik tipusérol lehet átrakni . 14nz re kéne!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január21, 2019 Megoszt Elküldve Január21, 2019 5 órája, gyoni írta: Sziasztok Láttam valahol hogy f astrára nagyobb főfékhengert rakott fel valaki kisebb átalakitással,tudja esetleg valaki melyik tipusérol lehet átrakni . 14nz re kéne!! Talán wookie. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január21, 2019 Megoszt Elküldve Január21, 2019 (edited) 10 órája, gyoni írta: Sziasztok Láttam valahol hogy f astrára nagyobb főfékhengert rakott fel valaki kisebb átalakitással,tudja esetleg valaki melyik tipusérol lehet átrakni . 14nz re kéne!! A tieden 20-as főfékhenger van, abs-esről, vagy nagy motorosról (2.0tól fölfelé) tudsz beszerezni 22-eset, (calibra, astra, vectra, kadett, ascona, daewoo-k) ebből a 4csonkos ritka, de van gyári fékcsőosztó abs nélküli g astra/c corsában, azzal orvosolható, csak kell hozzá fékcsövet gyártatni. Létezik még 23-as calibrából, de marha ritka, ill 25-ös, b vectra, b omega vonalon. Ez utóbbiak nem teljesen plug&play, a többi az igen, viszont minden főfékhengerhez kell a saját rásegítője. Módosítva Január21, 2019 : wookie 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Január23, 2019 Megoszt Elküldve Január23, 2019 Hát nem tudom, én felújítottam a főfékhengert, meg lecseréltem egy munkahengert, utána le légtelenítettem a rendszer úgy, hogy kb. 2 decit át nyomattam minden ponton rajta, aztán mikor már tiszta volt akkor még 2-3 decit amit már ugye töltöttem vissza közben. Azóta olyan mint mint a satu, érezhetően előbb fogy el a tárcsa miatt a fékerő mint a nyomás probléma miatt, mert blokkolni gond nélkül tud. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január23, 2019 Megoszt Elküldve Január23, 2019 6 órája, Stevy írta: Hát nem tudom, én felújítottam a főfékhengert, meg lecseréltem egy munkahengert, utána le légtelenítettem a rendszer úgy, hogy kb. 2 decit át nyomattam minden ponton rajta, aztán mikor már tiszta volt akkor még 2-3 decit amit már ugye töltöttem vissza közben. Azóta olyan mint mint a satu, érezhetően előbb fogy el a tárcsa miatt a fékerő mint a nyomás probléma miatt, mert blokkolni gond nélkül tud. Úgy szoktam hogy színt váltok és akkor egyértelémüen látszik mikor cserélődött le az összes folyadék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
endi29 Elküldve Március2, 2019 Megoszt Elküldve Március2, 2019 Sziasztok! Nem tudom hogy ide tartozik-e a problémám. A fékrásegítőtől megy egy cső a leömlőbe amin van két vákum cső csonk csatlakozás.Ebből az egyik letört. Keresgéltem a neten hogy mi is a neve annak résznek ami letört.Egy ilyet találtam hogy fékszervó visszacsapó szelep. Csak a cromaxot dobta ki találatnak, de sajnos ott már nem kapható. Kérdés hogy ha így használom az autót hogy az a vákum cső nincs a helyén az okozhat-e valami problémát? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=36920190302_094615.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
joecockroach Elküldve Március10, 2019 Megoszt Elküldve Március10, 2019 On 2019. 03. 02. at 19:52, endi29 írta: Sziasztok! Nem tudom hogy ide tartozik-e a problémám. A fékrásegítőtől megy egy cső a leömlőbe amin van két vákum cső csonk csatlakozás.Ebből az egyik letört. Keresgéltem a neten hogy mi is a neve annak résznek ami letört.Egy ilyet találtam hogy fékszervó visszacsapó szelep. Csak a cromaxot dobta ki találatnak, de sajnos ott már nem kapható. Kérdés hogy ha így használom az autót hogy az a vákum cső nincs a helyén az okozhat-e valami problémát? http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=36920190302_094615.jpg Szia! Sajnos segíteni nem tudok, de ha ez megnyugtat, ezt a csonkot én is eltörtem :D Fültisztító pálcika műannyag csövéből vágtam egy kb 1,5 cm darabot, azt beletoltam a csőcsonkdarabba úgy hogy kiállt pár mm-re. A pálcikadarabot beletoltam visszacsapó szelepbe, és kétkomponensű ragasztóval megragasztottam. Esetleg így meg lehet javítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lajos12 Elküldve Május19, 2019 Megoszt Elküldve Május19, 2019 Üdv mindenkinek 9. éve van nálam a jó kis Opelom, ez idő alatt a hátsó fék nem volt javítva, szétszedve igen de nem kellett javítani. Most műszakin mondták, hogy elég gyenge.. Szerintetek érdemes lenne cserélni a dobot illetve pofákat? Vagy ez addig megy ameddig el nem kopik? Végülis átment műszakin. Az első féket most hétvégén ki kell cseréljem, legalábbis a betéteket biztos. a tárcsán alig van 2 mm perem. (ha jól gondolom azzal gyorsan összekopik) a tárcsának ez az első szettje volt, vastagsága megvan. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május19, 2019 Megoszt Elküldve Május19, 2019 1 óra, Lajos12 írta: Üdv mindenkinek 9. éve van nálam a jó kis Opelom, ez idő alatt a hátsó fék nem volt javítva, szétszedve igen de nem kellett javítani. Most műszakin mondták, hogy elég gyenge.. Szerintetek érdemes lenne cserélni a dobot illetve pofákat? Vagy ez addig megy ameddig el nem kopik? Végülis átment műszakin. Az első féket most hétvégén ki kell cseréljem, legalábbis a betéteket biztos. a tárcsán alig van 2 mm perem. (ha jól gondolom azzal gyorsan összekopik) a tárcsának ez az első szettje volt, vastagsága megvan. Elöl a betéténél 3 mili az alsó határ hátul nem írnak méretet, de szerintem ott sem szabadna kb. 2 mili alá menni a ragasztott kopórétegnek. Igazából nem tudom mire gondoltak hogy elég gyenge, mérnek fékerőt is, az ugye vagy megvan vagy nincs, ha megvan megkapja a műszakit, ha nincs akkor meg ugye nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve Május20, 2019 Megoszt Elküldve Május20, 2019 Lehet a kézifékre gondoltak, az meg ugye úgyis az után állításról is függ. Az pl. nekem is elég gyengus pedig nincsenek fél évesek a betétek. (Előtte egyik betét fele fémen volt már ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május20, 2019 Megoszt Elküldve Május20, 2019 4 perce, Stevy írta: Lehet a kézifékre gondoltak, az meg ugye úgyis az után állításról is függ. Az pl. nekem is elég gyengus pedig nincsenek fél évesek a betétek. (Előtte egyik betét fele fémen volt már ) Nem tudom, kéziféknél ha jól rémlik nem tudják nézni a fékerőt, csak húzzák a kart, és nézik a két oldalt hogy egyforma-e , itt max "úgy gondolom gyenge" vélemény lehet. Az üzemi féknél tudják nézni azt hogy mekkora fékpedál benyomással tudják elérni a max fékerőt, mert egy "kockán" egy érzékelőn keresztül nyomják a pedált. Link to comment Megosztás: More sharing options...
soma96 Elküldve Augusztus11, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2019 Sziasztok! Nemrég elkezdett a kézifék visszajelző véletlenszerűen villogni. Próbáltam valami rendszert keresni benne, de a legtöbb amire jutottam, hogy általában nagyobb gázadásra villan fel (???). Olvastam, hogy ez a visszajelzés lehet: fékolaj alacsony szintje (ez talán a legvalószínűbb); fékbetétek állapota; kézifék probléma (ez biztosan nem). Van még valami amit jelezhet? Amúgy érzésre tökéletesen fékez az auto. Van hogy egy napig fel sem villan, van hogy pár percig össze-vissza. Választ előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus11, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2019 20 perce, soma96 írta: Sziasztok! Nemrég elkezdett a kézifék visszajelző véletlenszerűen villogni. Próbáltam valami rendszert keresni benne, de a legtöbb amire jutottam, hogy általában nagyobb gázadásra villan fel (???). Olvastam, hogy ez a visszajelzés lehet: fékolaj alacsony szintje (ez talán a legvalószínűbb); fékbetétek állapota; kézifék probléma (ez biztosan nem). Van még valami amit jelezhet? Amúgy érzésre tökéletesen fékez az auto. Van hogy egy napig fel sem villan, van hogy pár percig össze-vissza. Választ előre is köszi! Üdv..a fékfolyadék szintjének elég könnyű után járni, először ezt kellene megnézni. Ha jól tudom F astrában nincs elektromos fékkopás jelző, tehát a betétek állapota nem okozhatja, a kéziféknél is maximum magának a kapcsolónak a hibája, ami a kéziféknél van a szoknya alatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
soma96 Elküldve Augusztus11, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2019 23 perce, zotya975 írta: Üdv..a fékfolyadék szintjének elég könnyű után járni, először ezt kellene megnézni. Ha jól tudom F astrában nincs elektromos fékkopás jelző, tehát a betétek állapota nem okozhatja, a kéziféknél is maximum magának a kapcsolónak a hibája, ami a kéziféknél van a szoknya alatt. Köszönöm a gyors választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus11, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2019 39 perce, soma96 írta: Köszönöm a gyors választ! Nincs mit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hazi1966 Elküldve Augusztus18, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2019 Sziasztok.Azt szeretném megkérdezni.Tegnap cseréltünk hátsó betéteket meg dobokat újakra.Minden rendbe is volt az új betétek a helyükön voltak az új dobok is.Így könnyen eltudtuk forgatni.De amikor feltettük a kereket a helyére,meghúztuk a kerékanyákat már megsem tudtuk mozdítani megszorult az egész.Szerintetek mitől lehet.Opel Astra F 1.6. 1993.kÖSZI Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus18, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2019 55 perce, hazi1966 írta: Sziasztok.Azt szeretném megkérdezni.Tegnap cseréltünk hátsó betéteket meg dobokat újakra.Minden rendbe is volt az új betétek a helyükön voltak az új dobok is.Így könnyen eltudtuk forgatni.De amikor feltettük a kereket a helyére,meghúztuk a kerékanyákat már megsem tudtuk mozdítani megszorult az egész.Szerintetek mitől lehet.Opel Astra F 1.6. 1993.kÖSZI Szélességét kellene megnézni, mert van több fajta is, hogy biztos hogy ugyanakkora lett-e felrakva mint az előző. A dobot ugye egy csavar fogja a helyén hogy le ne essen amig nincs fent a kerék, aztán már a kerékcsavarok is fogják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hazi1966 Elküldve Augusztus18, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2019 Szia.Csak az az érdekes,hogy az új fékpofára rámegy a régidob és így jó ugyanez viszont fordítva is igaz tehát a régi fékpofára felmegy az új dob.Így meg jó az egész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hazi1966 Elküldve Augusztus18, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2019 Nem tudja valaki,hogy pontosan milyen méretű dob és fékpofa kell az Opel Astra F 1.6 1993 c16nz--re. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus18, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2019 1 óra, hazi1966 írta: Szia.Csak az az érdekes,hogy az új fékpofára rámegy a régidob és így jó ugyanez viszont fordítva is igaz tehát a régi fékpofára felmegy az új dob.Így meg jó az egész. Hát létezik túlméretes fékpofa tehát ha a dobot mondjuk szabályozták akkor annak nagyobb lesz az átmérője, és a sima fékpofa csak középen érne hozzá, ehhez kell ilyenkor a túlméretes ami már rendesen felfekszik. Ez csak tipp, de ha sikerült túlméretes pofát venni és normál dobot, akkor lehet az a jelenség hogy a régi kopott ( és nagyobb belső átmérőjű)dobbal jó a túlméretes új pofa, a régi kopott betét is jó az új dobbal, de az új normál méretű dob nem jó az új túlméretes pofákkal, hiszen azok nagyobb ( felszabályzott) átmérőjű dobhoz valók. De ez innen a gép mellől ülve nyilván csak találgatás. Ha látsz az új pofán számsort, azt a google keresőbe beírva elvileg kidobja egy webáruház felületén hogy pontosan milyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve November7, 2020 Megoszt Elküldve November7, 2020 Elsőféknél az úszórész csapjait rézpasztázni érdemes csak ? (már mint, hogy zsírt oda se) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November8, 2020 Megoszt Elküldve November8, 2020 12 órája, Stevy írta: Elsőféknél az úszórész csapjait rézpasztázni érdemes csak ? (már mint, hogy zsírt oda se) Igazából nem írja a könyv hogy kenni kell, csak azt hogy ha kitekered akkor utána menetrögzítőzni kell visszarakáskor. Mondjuk én mindíg megkentem és soha nem volt belőle gond. Mindenképpen hőálló kenőanyag legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stevy Elküldve November8, 2020 Megoszt Elküldve November8, 2020 15 perce, zotya975 írta: Igazából nem írja a könyv hogy kenni kell, csak azt hogy ha kitekered akkor utána menetrögzítőzni kell visszarakáskor. Mondjuk én mindíg megkentem és soha nem volt belőle gond. Mindenképpen hőálló kenőanyag legyen. Ma majd szétszedem, mert ugye cseréltem tárcsát, és betétet is, de szét nem húztam a féktestet és az úszórészt, csak amennyire kijött kicsit megpucolgattam. Viszont tegnap néztem, hogy befog. (olyan volt mintha kő lenne a gumiba aztán tárcsához is hozzá értem, hogy megnézzem milyen a felülete, de már jól felmelegedett) Úgyhogy finom papírral lekapom a retket róla, és átkenem rézpasztával, aztán kiderül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts