Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)
16 perce, csoky0809 írta:

Üdv márkatársak!
Van egy opel astra f 1.8 16v autóm elöl hátul tárcsafékes! 
Problémám az hogy multkor összevasaltam a fékeket mert csúszkák nem úgy mozogtak ahogy annak kell ezért meg lett tisztítva , kapott rézpasztet is mostmár sokkal jobb a fékem mint azelőtt. És összevasalásnál arra lettem figyelmes hogy az első fékek messziről is nyomták magukból a meleget míg a hátsókat simán meg tudtam fogni kézzel, pedig parszor rásatuztam, abs dolgozott! 
Tesómégnak az 1.6 8v autón sokkal jobban fog a fék pedig azon elöl hátul kisebbek a fékek, hatul dobos nekik de viszont nincs a hátsó hídnál nekik fékerőszabályzó hanem fékerőszabályzó patron van berakva.
Nekem viszont van.
Na egy szó mint száz azt akarom kérdezni hogy a nagyobb fékhatás elérése érdekében a hátsó hídon lévő fékerőelosztót ki lehet e herélni hogy folyamatosan átengedjen, vagy ki kell iktatni és fékerő szabályzó patronnal kell helyettesíteni hogy hátul is fogjon a fék rendesen ?
Értelmes, hozzáértők válaszát várom. 
Köszönöm előre is 1f642.png:)

Még véletlenül se kösd ki. Nélküle túlfékezett lesz a hátsó tengely, ami nagyon veszélyes, főleg vizes úton. Ha valóban jobban korlátozza a nyomás felépülését, mint kéne - de ezt mondjuk fékhatás méréssel lehetne megtudni - akkor cserélni kéne.

Módosítva : HaPetya
  • Like 1
Elküldve
6 perce, csoky0809 írta:

Üdv márkatársak!
Van egy opel astra f 1.8 16v autóm elöl hátul tárcsafékes! 
Problémám az hogy multkor összevasaltam a fékeket mert csúszkák nem úgy mozogtak ahogy annak kell ezért meg lett tisztítva , kapott rézpasztet is mostmár sokkal jobb a fékem mint azelőtt. És összevasalásnál arra lettem figyelmes hogy az első fékek messziről is nyomták magukból a meleget míg a hátsókat simán meg tudtam fogni kézzel, pedig parszor rásatuztam, abs dolgozott! 
Tesómégnak az 1.6 8v autón sokkal jobban fog a fék pedig azon elöl hátul kisebbek a fékek, hatul dobos nekik de viszont nincs a hátsó hídnál nekik fékerőszabályzó hanem fékerőszabályzó patron van berakva.
Nekem viszont van.
Na egy szó mint száz azt akarom kérdezni hogy a nagyobb fékhatás elérése érdekében a hátsó hídon lévő fékerőelosztót ki lehet e herélni hogy folyamatosan átengedjen, vagy ki kell iktatni és fékerő szabályzó patronnal kell helyettesíteni hogy hátul is fogjon a fék rendesen ?
Értelmes, hozzáértők válaszát várom. 
Köszönöm előre is 1f642.png:)

Hát alapból azért találták ki a fékerő szabályzót, mert fékezéskor a súlypont előre tolódik a hátsó keréken nincs akkora leszorító erő így könnyebben blokkol, ami főleg kanyarban az autó megpördülését okozhatja. Az alap ugye a fix patron, aztán van még a terhelésfüggő ami a híd-bódé elmozdulásának a függvényében csökkenti a hátsó fék munkhengerekre jutó fékfolyadék nyomását. Teljesen kiiktatni nem nagyon kellene, mert tényleg meg lehet így pördülni, de az a konzol amibe a rugó be van akasztva és a hídra fel van fogatva tologatható, hosszanti lyuk van a csavar alatt. Ha jól sejtem a működését, akkor a képen ha felfelé csúsztatod a konzolt akkor fog nagyobb fékerő jutni a kerékre. De persze ezt többszöri állítgatással ki kell kísérletezni. De én saját véleményként azt mondanám nem kéne bántani a gyárban biztos jól belőtték. Műszaki vizsgán amúgy fékerőt is mérnek ( nem csak fékeltérést) tesznek egy kockát a pedálra azon keresztül nyomják, így szóltak volna ha gyenge a hátsó fék az elsőhöz képest.

2516538-20170415-5821Vn.jpg

  • Like 1
Elküldve
2 órája, joecockroach írta:

Hello!

Van valami trükkje annak, hogy hogy lehet leszedni a vállas fékdobot?

A fékalaplapon van egy-egy gumi dugó oldalt, ott csavarhúzóval benyúlsz és össze tudod húzni a pofákat.

  • Like 2
Elküldve
10 órája, joecockroach írta:

Hello!

Van valami trükkje annak, hogy hogy lehet leszedni a vállas fékdobot?

 

8 órája, Bundee írta:

A fékalaplapon van egy-egy gumi dugó oldalt, ott csavarhúzóval benyúlsz és össze tudod húzni a pofákat.

Tudom ez eső után köpönyeg ha pont nem jön le a dob, de én minden tavasszal-ősszel nyári-téli kerék cserekor leszedem a doboz, kiöntöm a fékport, és ha képződött váll akkor azt lecsiszolom. 

Elküldve
On 2017. 04. 15. at 18:17, csoky0809 írta:

Üdv márkatársak!
Van egy opel astra f 1.8 16v autóm elöl hátul tárcsafékes! 
Problémám az hogy multkor összevasaltam a fékeket mert csúszkák nem úgy mozogtak ahogy annak kell ezért meg lett tisztítva , kapott rézpasztet is mostmár sokkal jobb a fékem mint azelőtt. És összevasalásnál arra lettem figyelmes hogy az első fékek messziről is nyomták magukból a meleget míg a hátsókat simán meg tudtam fogni kézzel, pedig parszor rásatuztam, abs dolgozott! 
Tesómégnak az 1.6 8v autón sokkal jobban fog a fék pedig azon elöl hátul kisebbek a fékek, hatul dobos nekik de viszont nincs a hátsó hídnál nekik fékerőszabályzó hanem fékerőszabályzó patron van berakva.
Nekem viszont van.
Na egy szó mint száz azt akarom kérdezni hogy a nagyobb fékhatás elérése érdekében a hátsó hídon lévő fékerőelosztót ki lehet e herélni hogy folyamatosan átengedjen, vagy ki kell iktatni és fékerő szabályzó patronnal kell helyettesíteni hogy hátul is fogjon a fék rendesen ?
Értelmes, hozzáértők válaszát várom. 
Köszönöm előre is 1f642.png:)

Hozzáértő válasz: NE

NYÚLJ

HOZZÁ!

  • Like 3
Elküldve
On 2017. 04. 16. at 7:33, zotya975 írta:

 

Tudom ez eső után köpönyeg ha pont nem jön le a dob, de én minden tavasszal-ősszel nyári-téli kerék cserekor leszedem a doboz, kiöntöm a fékport, és ha képződött váll akkor azt lecsiszolom. 

Ma megcsináltam, leküzdöttem a dobot, lecsiszoltam a vállát! :cool:

  • Like 2
Elküldve
On 2017. 04. 15. at 18:33, zotya975 írta:

Hát alapból azért találták ki a fékerő szabályzót, mert fékezéskor a súlypont előre tolódik a hátsó keréken nincs akkora leszorító erő így könnyebben blokkol, ami főleg kanyarban az autó megpördülését okozhatja. Az alap ugye a fix patron, aztán van még a terhelésfüggő ami a híd-bódé elmozdulásának a függvényében csökkenti a hátsó fék munkhengerekre jutó fékfolyadék nyomását. Teljesen kiiktatni nem nagyon kellene, mert tényleg meg lehet így pördülni, de az a konzol amibe a rugó be van akasztva és a hídra fel van fogatva tologatható, hosszanti lyuk van a csavar alatt. Ha jól sejtem a működését, akkor a képen ha felfelé csúsztatod a konzolt akkor fog nagyobb fékerő jutni a kerékre. De persze ezt többszöri állítgatással ki kell kísérletezni. De én saját véleményként azt mondanám nem kéne bántani a gyárban biztos jól belőtték. Műszaki vizsgán amúgy fékerőt is mérnek ( nem csak fékeltérést) tesznek egy kockát a pedálra azon keresztül nyomják, így szóltak volna ha gyenge a hátsó fék az elsőhöz képest.

2516538-20170415-5821Vn.jpg

Köszönöm a segítséget megoldódott a probléma, be volt állva az összes dugattyú, hosszú ideig állt az autó. Fel lett újítva a nyereg és így már jó lett. :)

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 04. 15. at 18:32, HaPetya írta:

Még véletlenül se kösd ki. Nélküle túlfékezett lesz a hátsó tengely, ami nagyon veszélyes, főleg vizes úton. Ha valóban jobban korlátozza a nyomás felépülését, mint kéne - de ezt mondjuk fékhatás méréssel lehetne megtudni - akkor cserélni kéne.

Köszönöm a segítséget megoldódott a probléma, be volt állva az összes dugattyú, hosszú ideig állt az autó. Fel lett újítva a nyereg és így már jó lett. :)

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni .Ma jöttem hazafelé a kocsival  F astra  x17dtl és az egyik kereszteződésben hiába nyomtam a féket ellenálás nélkül be lehetett nyomni a pedált.

Soha sem csinált még ilyet az lenne a kérdésem hogy hol keressem a hibát.Teljesen elment a fék nemcsak csökkent a fékerő .Fékolaj a tartályban a szinten van fékcsöveknél szivárgás nincs.

Köszönöm 

Elküldve
1 óra, Macilaci38 írta:

Sziasztok

A segítségeteket szeretném kérni .Ma jöttem hazafelé a kocsival  F astra  x17dtl és az egyik kereszteződésben hiába nyomtam a féket ellenálás nélkül be lehetett nyomni a pedált.

Soha sem csinált még ilyet az lenne a kérdésem hogy hol keressem a hibát.Teljesen elment a fék nemcsak csökkent a fékerő .Fékolaj a tartályban a szinten van fékcsöveknél szivárgás nincs.

Köszönöm 

Ha nem folyt el a fékfolyadék akkor esélyes hogy a főfékhenger karmantyúi engednek át, de nem szokott egyszerre mind a két fékköré. Ha bontható ( nem mindegyik az) akkor lehet hozzá venni külön karmantyúkat, vagy cseréled az egészet. Ha pumpálod akkor sem keményedik fel a pedál? 

Elküldve

Sziasztok!

Van valami lényeges különbség a betétek márkái között?

Gondolok itt mondjuk Brembo, Ferrodo, Textar...Nincs olyan eget verő különbség köztük árban.

Elküldve
6 perce, Power írta:

Sziasztok!

Van valami lényeges különbség a betétek márkái között?

Gondolok itt mondjuk Brembo, Ferrodo, Textar...Nincs olyan eget verő különbség köztük árban.

Szerintem mindegyik jó, az olyan mint az olaj....mindenki másra esküszik.

Elküldve
22 órája, zotya975 írta:

Ha nem folyt el a fékfolyadék akkor esélyes hogy a főfékhenger karmantyúi engednek át, de nem szokott egyszerre mind a két fékköré. Ha bontható ( nem mindegyik az) akkor lehet hozzá venni külön karmantyúkat, vagy cseréled az egészet. Ha pumpálod akkor sem keményedik fel a pedál? 

Szia 

De igen felkeményedett .Tudnál abban segíteni hogy melyikhez lehet venni karmantyúkat? Az enyémen Delco tipusú van     x17 dtl motorkód

Elküldve

Bementem az Unixba a fékcsőért, volt olyan sejtésem hogy a belevaló nem olcsó, de 84 ezer forintért hoztak volna nekem. :goofy: Az univerzális 350centis meg nincs 10 ezer, holnapra jön meg.

Elküldve (edited)
4 órája, zotya975 írta:

Bementem az Unixba a fékcsőért, volt olyan sejtésem hogy a belevaló nem olcsó, de 84 ezer forintért hoztak volna nekem. :goofy: Az univerzális 350centis meg nincs 10 ezer, holnapra jön meg.

Nem is értem miért nem a belevalót rendelted meg :-)

 

Meg tudták mondani mekkora a gyári?

Módosítva : aholy
Elküldve
5 perce, aholy írta:

Nem is értem miért nem a belevalót rendelted meg :-)

 

Meg tudták mondani mekkora a gyári?

Odáig nem jutottunk el, előbb láttam meg az árát.:hehe: Amennyire tudtam végigmértem, 345cm, de annyi kanyar van simán elteszem azt a 5 centi pluszt.  Azon gondolkodom mit tudnák tenni hogy könnyebben lehessen légteleníteni. Esetleg ha feltölteném lentről fékfolyadékkal bekötés előtt.:confused: De mondjuk ha a felső alsó hollandernél marad benne levegő akkor tökmindegy úgyis végig kell pumpálni. Már csak azt kell megtudnom a fékerő elosztótól merre-melyiken megy tovább az amelyiket cserélem. Gyanítom azon amelyik mellette van. 

Elküldve

Az utóbbi időben mikor enyhe bal kanyar van nyiszog a bal első fékem jobb kanyarban semmi... Ez csak lehúzott ablaknál hallatszik. Arra jutottam, hogy a bal első tárcsa belső felén a szélétől nézve van egy majdnem 1 centis vakrozsda sáv ami már a betétbe is belemart. Szerintetek ez okozhatja a fent említett jelenséget? A másik kérdés pedig, hogy van-e tapasztalható különbség a sima és a max sport brembo tárcsa közt?

Elküldve
5 órája, Gergőőő írta:

Az utóbbi időben mikor enyhe bal kanyar van nyiszog a bal első fékem jobb kanyarban semmi... Ez csak lehúzott ablaknál hallatszik. Arra jutottam, hogy a bal első tárcsa belső felén a szélétől nézve van egy majdnem 1 centis vakrozsda sáv ami már a betétbe is belemart. Szerintetek ez okozhatja a fent említett jelenséget? A másik kérdés pedig, hogy van-e tapasztalható különbség a sima és a max sport brembo tárcsa közt?

Elméletileg össze kellene kopnia a tárcsának-betétnek egy idő után, 1 centis az hogyan, nekem csak pár milis van, vagy nagyféked van? 

2552474-20170524-b4TCiL.jpg

Elküldve

Dehogy, tömör 236os tárcsa, lehet túl sokat állt mosás után és megindult... Viszont lepke koronggal lecsiszoltam a rozsdát és elmúlt a hang. Csak ki tudja meddig. :blush:

Elküldve
5 perce, Gergőőő írta:

Dehogy, tömör 236os tárcsa, lehet túl sokat állt mosás után és megindult... Viszont lepke koronggal lecsiszoltam a rozsdát és elmúlt a hang. Csak ki tudja meddig. :blush:

Én is leszedtem róla legutóbb sima vászonnal ( nem volt vastag) nem volt vele bajom, csak nem tetszett hogy ott van. 

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! F astrámon észrevettem, hogy fékezéskor hátulról a dobfékektől kosztató, surlódó hangot hallok. Eddig nen foglalkoztam vele alig hallottam, de egyre hangosabb. Minél jobban nyomom a féket úgy fokozódik. El van kopva? Vagy mi lehet?

Elküldve
17 perce, Kispotter írta:

Sziasztok! F astrámon észrevettem, hogy fékezéskor hátulról a dobfékektől kosztató, surlódó hangot hallok. Eddig nen foglalkoztam vele alig hallottam, de egyre hangosabb. Minél jobban nyomom a féket úgy fokozódik. El van kopva? Vagy mi lehet?

Le kell venni a dobot rá kell nézni ,előtte amikor megemelted megpörgeted a kereket, ha akkor is hallani-érezni akkor lehet tojás a dob. 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.