Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A nagy főfék már a kis fékhez is javasolt, a 256-os hoz meg elhagyhatatlan. Nekem volt fent még a 280-as is kis főfékkel, szükségből, de elég fos. 

Elküldve
14 hours ago, FPepe írta:

Egy kérdés a szakértőkhöz: az Astra (1.4) alap főfékhengere 20.6mm-es, ha jól tudom. Ha előre 256-os féket tenne vki, úgy, hogy hátul marad a dob, és nem ABS-es a jármű, kell-e nagyobbra cserélni a főfékhengert? És ha igen, mekkora javasolt? 22.2-es már elég lehet?, pl. ez: katt

Csatlakozok Wookie véleményéhez.

Ha nagy fék akarsz előre, addig ne rakd fel, míg kis főfékhenger van a kocsin. Nem tud elég olajat nyomni a rendes működéshez.

Én először nagy ffékhengert tettem fel és hát a kis fékkel apró pöccintésre is túrta az orra a földet.

Miután feltettem a nagy fékeket, már nem pöccintésre, hanem kicsit lentebb kezd fogni, de határozottan és iszonyatosan... :)

Elküldve
1 hour ago, pszilaj írta:

Csatlakozok Wookie véleményéhez.

Ha nagy fék akarsz előre, addig ne rakd fel, míg kis főfékhenger van a kocsin. Nem tud elég olajat nyomni a rendes működéshez.

Én először nagy ffékhengert tettem fel és hát a kis fékkel apró pöccintésre is túrta az orra a földet.

Miután feltettem a nagy fékeket, már nem pöccintésre, hanem kicsit lentebb kezd fogni, de határozottan és iszonyatosan... :)

23-as, vagy 25-ös főfék szerinted kell a 280-as tárcsákhoz, nyergekhez, vagy 22-es elég lehet??

Elküldve

Nekem 25ös van fent. kell az oda. :) Még ezzel is furi, bár még nem tudom hogy a konkrét darabnak van valami kehe, vagy ez az egész alapból ilyen. 

Pont most szeretlem át az astrára az egész pakkot. Még szerencse hogy a kadett tárcsás kézi kötél pont passzol az astrára is. :) 2.15 óra. 

Elküldve
4 hours ago, pszilaj írta:

Csatlakozok Wookie véleményéhez.

Ha nagy fék akarsz előre, addig ne rakd fel, míg kis főfékhenger van a kocsin. Nem tud elég olajat nyomni a rendes működéshez.

Én először nagy ffékhengert tettem fel és hát a kis fékkel apró pöccintésre is túrta az orra a földet.

Miután feltettem a nagy fékeket, már nem pöccintésre, hanem kicsit lentebb kezd fogni, de határozottan és iszonyatosan... :)

Nekem elég sokáig volt fent nagyfék+kis ffh kombó és teljesen használható volt. Azóta kicseréltem 22-es ffh-re, de ugyanúgy taposni kell ha lassulni akarsz. Talán egy mégnagyobb ffh mégnagyobb szervóval lenne az igazi.

Elküldve

Igazából a sok év opelezés után már azt kell mondjam, hogy nem mindegy, mi van a fékben. Mert egy jó cuccokból összerakott kisebb fék (Róóóbi, kadett, elöl 256 opel tárcsa, roadhouse betét, hátul isten tudja milyen, nagy dob, daewoo  abs nélküli 22-es ffh, illetve bátyám vectra, elöl 256 brembo tárcsa textar betét, hátul nem tudom milyen cuccokból 260-as tárcsa, opel abs-es 22-es ffh) rohadtul tud fogni, rálépsz és kifejeled a szélvédőt, míg egy nagyobb (én, vectra/astra elöl 280-as fék, hátul 260-as tárcsa, minden roadhouse, 25-ös ismeretlen előéletű ffh)  meg lehet hót fos, hiába nagyobb. 

Az előbbi említettekben betonkemény a pedál, és szinte azonnal van fékhatás, míg nálam azért van egy kis "holttér" a pedálútban, és utána is nyomni kell, viszont a nyomással arányosan nő a fékerő, és 180-ról is ugyanúgy lassul mint 100-ról. (lassulna, ha nem lennének kicsik a gumik)

Nekem ugye a nagyon nagy fék volt fent 20-as főfékkel, és persze, megállt, meg fogott, meg átment a vizsgán is, de olyan volt mint ha egy felfújt belsőbe taposnál bele. Csak nyomtad a pedált a méter hosszú úton, de nem éreztél semmit abból hogy mit csinál. 

Elküldve
23 hours ago, Bundee írta:

Nekem elég sokáig volt fent nagyfék+kis ffh kombó és teljesen használható volt. Azóta kicseréltem 22-es ffh-re, de ugyanúgy taposni kell ha lassulni akarsz. Talán egy mégnagyobb ffh mégnagyobb szervóval lenne az igazi.

Ezé van nekem dupla devanderes főfék.

Elküldve
On 2015. 12. 11. at 18:16, wookie írta:

Igazából a sok év opelezés után már azt kell mondjam, hogy nem mindegy, mi van a fékben. Mert egy jó cuccokból összerakott kisebb fék (Róóóbi, kadett, elöl 256 opel tárcsa, roadhouse betét, hátul isten tudja milyen, nagy dob, daewoo  abs nélküli 22-es ffh, illetve bátyám vectra, elöl 256 brembo tárcsa textar betét, hátul nem tudom milyen cuccokból 260-as tárcsa, opel abs-es 22-es ffh) rohadtul tud fogni, rálépsz és kifejeled a szélvédőt, míg egy nagyobb (én, vectra/astra elöl 280-as fék, hátul 260-as tárcsa, minden roadhouse, 25-ös ismeretlen előéletű ffh)  meg lehet hót fos, hiába nagyobb. 

Az előbbi említettekben betonkemény a pedál, és szinte azonnal van fékhatás, míg nálam azért van egy kis "holttér" a pedálútban, és utána is nyomni kell, viszont a nyomással arányosan nő a fékerő, és 180-ról is ugyanúgy lassul mint 100-ról. (lassulna, ha nem lennének kicsik a gumik)

Nekem ugye a nagyon nagy fék volt fent 20-as főfékkel, és persze, megállt, meg fogott, meg átment a vizsgán is, de olyan volt mint ha egy felfújt belsőbe taposnál bele. Csak nyomtad a pedált a méter hosszú úton, de nem éreztél semmit abból hogy mit csinál. 

Akkor haver törött 2.2-es B Vekijéből tarháljam el a főfékhengert szervóstul? :D És csak kicsavaroz/becsavaroz a régi helyére? A fékelosztó kockába bele lehet tekerni a régifajta patronokat?

Elküldve

A fékelosztóba nem, de van olyan fajta, ami passzol bele. 

 

Kis erőszakkal, de kicsavaroz, becsavaroz. :D Nekem mondjuk a szimpla dobos van.

 

Elküldve
11 hours ago, wookie írta:

A fékelosztóba nem, de van olyan fajta, ami passzol bele. 

 

Kis erőszakkal, de kicsavaroz, becsavaroz. :D Nekem mondjuk a szimpla dobos van.

 

Mit takar a kis erőszak? :D

Erről nemtudom hogy pontosan milyen, csak annyit hogy Ate.

Elküldve

Hát ugye gyárilag 4 csavr fogja a devandert, na a b vectráét csak kettő, de nem pont azon az osztókörön van mint a mienk. De egyik csavart beakasztva, anyát rákapatva, kicsit feszítve a tartókonzolon be lehet tenni a másik csavart is. :) Ilyen max 5mm-ről van szó, és áll mint katiban a gyerek. 

Elküldve

Hmm nekem tökéletes a fék az x16xel caravanon. Elől a 256, hátul a GSi 260as tárcsa, de 23 mmes főfék Cali V6/Turbo alól.

A 22esem kiszakadt, volt 23as a polcon. Fentebb fog a pedál, határozottabb és jól megáll a verda.

Elküldve

Hmm nekem tökéletes a fék az x16xel caravanon. Elől a 256, hátul a GSi 260as tárcsa, de 23 mmes főfék Cali V6/Turbo alól.

A 22esem kiszakadt, volt 23as a polcon. Fentebb fog a pedál, határozottabb és jól megáll a verda.

 

Dupla szervodob.

- B Omega - Ott "lépcsős" a főfékhenger. 25 mm előre 20 mm hátra a dugó átmérő. A "két" dob átmérője megegyezik.

- B Veki - 23 mm vagy 25 mm főfékhenger, a "két" dob átmérője nem egyezik meg, egyik kisebb. Felfogatása egy az egyben stimmel Astrával.

Elküldve
6 hours ago, wookie írta:

Érdekes mód most hogy a komplett szett átkerült az astrára, most valahogy hibátlan. Bár hátul még mindig kevés a fékerő.

Patron van ott vagy terhelésfüggő szabályzó? Miből gondolod hogy kevés?

Elküldve

Patronos sajnos. Onnan hogy lemértem. Elöl 2.5kn fölött van, hátul meg 1-1.5 de akkor már hajlik a pedál úgy taposom, és nem is dobja ki a pad az autót.

Elküldve
11 hours ago, wookie írta:

Patronos sajnos. Onnan hogy lemértem. Elöl 2.5kn fölött van, hátul meg 1-1.5 de akkor már hajlik a pedál úgy taposom, és nem is dobja ki a pad az autót.

De patronból van többféle is, és lehet cserélgetni, vmi szám van rajta nem? A másik meg hogy a padon nem tudod szimulálni a fékezéskor előretolódó súlypontot, ami ugye elkönnyíti a hátulját. Ha most belövöd úgy hogy szerinted jó lesz, nem fogja eldobni a seggét, ha pölö pálya lehajtó kanyarban nyomsz egy satut esőben valamiért?

Elküldve

Annyit azért nem könnyül. A hasonló súlyú/súlyelosztású miniknek kényelmesen tud 1.5-1.6 körül a hátsó fékük. Szóval ez sehogyse normális. Mondjuk az astra az már így marad, a vectrán meg úgyis terhelésfüggőt akarok feltenni. Meg nekem mindig van valami súly a hátuljában. 

Elküldve
1 hour ago, wookie írta:

Annyit azért nem könnyül. A hasonló súlyú/súlyelosztású miniknek kényelmesen tud 1.5-1.6 körül a hátsó fékük. Szóval ez sehogyse normális. Mondjuk az astra az már így marad, a vectrán meg úgyis terhelésfüggőt akarok feltenni. Meg nekem mindig van valami súly a hátuljában. 

Nekem egyszer elállítódott a terhelésfüggő, fingom sincs hogyan de állandóan a hátulja blokkolt. Nem tudtam hogy lehet csúsztatni a hídon a konzolt, mert amikor a helyén van nem látszik hogy a furat ovális. Pár hónap nyomozás után ( mitől van ez mit lehet vele kezdeni konkrétan senki nem tudott okosat mondani) aztán pár kísérlet után sikerült belőni, gondolom hogy jól, mert műszakin is megfelelt.

Elküldve (edited)
On 2015. december 13. at 0:13, wookie írta:

Hát ugye gyárilag 4 csavr fogja a devandert, na a b vectráét csak kettő...

Na tegnap mentem egy kört manó-gabesz Vectrájával. Hát kicsit meglepődtem mit ne mondjak. Egyrészt a váltó, mintha tök más autóba ültem volna, másik a fék. Elől kis fék van neki, 20-as ffh-el, hátul meg tárcsa. Akkorát lassult az autó, hogy majdnem átestem a kormányon. És a fogáspontja is határozott. Ja és van rendes végállása a pedálnak, nem olyan mintha mocsárba lépnék. Csak a kérdés mostmár, hogy az enyém miért nem ilyen :(

Módosítva : Bundee
Elküldve
19 hours ago, wookie írta:

Kisfék-kis ffh-hátul tárcsa? Na hát az úgy masszívan perverz... Kíváncsi lennék a fékerő eloszlásra... 

Előtte 256 volt fent elől, de azzal lett valami aztán visszatette a kisféket. Állítása szerint nem bólint az autó :D Én csak egy karikát mentem vele, ott elég meggyőző volt.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.