Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Ha nem kellene oda a patron, akkor a mérnökök nem tették volna bele... ;)

 

Bár, ki tudja... lehet, hogy egy idő után a patron is kidöglik és cserélni kellene.

Tényleg. Hogyan működik a patron?

Adott nyomás felett korlátoz vagy nyomásnövekedést lassít. Dinamikus átterhelődés (fékezés) miatt fontos.

Módosítva : HaPetya
Elküldve

persze minden el tud romlani, de nem hiszem hogy az a baja, majd megméretem olyan helyen ahol csinálnak pappert

van a fékhatásnak vmi "mértéke"? vagyis mennyi? nem emléxem, hogy olvastam volna seholse

Elküldve (edited)

Na megmérettem, szonták új autó tud ilyet produkálni. Mondjuk én csak annyit vettem észre, hogy eső után nem karistól a bal hátsó fék

Sztem az a 2(4-6) felület volt nagyon berágódva:

IMG_0009.JPG

Módosítva : stirlitz
Elküldve

Általában nagy tempóról fékezésnél remeg a berendezés. Nem nagyon, de érezni azért. Még 60-nál is lehet érezni, hogy fékezésnél remeg a bódé. Közben abbahagyom direkt a fékezést és a remegés is elmúlik. :(

Nem fogom megúszni a fékcserét elől műszakiig. :(

Elküldve

Na megmérettem, szonták új autó tud ilyet produkálni. Mondjuk én csak annyit vettem észre, hogy eső után nem karistól a bal hátsó fék

Sztem az a 2(4-6) felület volt nagyon berágódva:

 

Szerintem az mindíg meg van kopva, mert ott fekszik fel a pofa, elméletileg kenni kéne, de mivel drága az ide való zsír inkább szárazon hagyják mint hogy megfolyjon a nem idevaló.

Elküldve

Szerintem az mindíg meg van kopva, mert ott fekszik fel a pofa, elméletileg kenni kéne, de mivel drága az ide való zsír inkább szárazon hagyják mint hogy megfolyjon a nem idevaló.

hát ja jól össze volt rágódva a pofát is megcsiszoltam

ja én is olvastam kéne oda zsír, csak ugye az pont ott van a fékező felület oldalánál, mit kellene oda kenni?

Elküldve

hát ja jól össze volt rágódva a pofát is megcsiszoltam

ja én is olvastam kéne oda zsír, csak ugye az pont ott van a fékező felület oldalánál, mit kellene oda kenni?

Rézpasztát talán de abból is ami magasabb hőfokot bír. Én egyszer kentem csak oda, aztán műszakira vitte a szerelő az autót ( először és utoljára) mutatta a pofákat hogy ki kellett cserélni őket mert össze voltak kenve zsírral. Aztán hogy a paszta nem bírta a hőfokot és úgy kenődött össze, vagy az ürge koszolta össze hogy ki lehessen cserélni azt nem tudom. Azóta inkább szárazon rakom össze tavasszal-ősszel úgyis leveszem a dobokat kerékcserénél, akkor megrángatom kézzel, és érezni ha akadna.

Elküldve

Rézpasztát talán de abból is ami magasabb hőfokot bír. Én egyszer kentem csak oda, aztán műszakira vitte a szerelő az autót ( először és utoljára) mutatta a pofákat hogy ki kellett cserélni őket mert össze voltak kenve zsírral. Aztán hogy a paszta nem bírta a hőfokot és úgy kenődött össze, vagy az ürge koszolta össze hogy ki lehessen cserélni azt nem tudom. Azóta inkább szárazon rakom össze tavasszal-ősszel úgyis leveszem a dobokat kerékcserénél, akkor megrángatom kézzel, és érezni ha akadna.

hát rézpasztám nekem is van, de azért az elég közel van a fék felületéhez, hogy rákenődjön......mondjuk most még rosszabb lesz majd mert ugye fémre tisztitottam, gondolom 1 szezon alatt szépen beeszi a rozsomák megint

Elküldve

hát rézpasztám nekem is van, de azért az elég közel van a fék felületéhez, hogy rákenődjön......mondjuk most még rosszabb lesz majd mert ugye fémre tisztitottam, gondolom 1 szezon alatt szépen beeszi a rozsomák megint

Hát beeszi, de ott úgysem kell sokat mozdulnia ha az után állító már odatekerte ( vagy te magad felrakáskor) a pofát a dobhoz, akkor talán még egy milit sem mozdul fékezéskor.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hali! A kézifék kötel állitasa a dobban történik? Vagy a kezifek kar alatt van valami allító csavar? Berántom mint állat és nem akarja leblokkolni.. 5 kattanasig birom huzni. Gond nincs fekezeskor. Nem huz semerre nem remeg. Most szedtem szet jo allapotban vannak..

Elküldve

Hali! A kézifék kötel állitasa a dobban történik? Vagy a kezifek kar alatt van valami allító csavar? Berántom mint állat és nem akarja leblokkolni.. 5 kattanasig birom huzni. Gond nincs fekezeskor. Nem huz semerre nem remeg. Most szedtem szet jo allapotban vannak..

A kis fogaskereket kell addíg tekergetni amíg még fel lehet tenni a dobot, de még nem kosztatja (nagyon)amikor megpörgeted a kereket. Ha még mindíg túl magasan fog, lehet állítani a kocsi alatt a bekötésnél, de azzal számoljál, hogy a hővédő lemez csavarjai letörhetnek, mert többnyire be van rohadva.

2009264-20151022-avAWL6.jpg

 

  • Like 1
Elküldve

Dobban. De a dobfékes kézi nem is fogja neked sose blokkolni. Ezzel nem lehet rendőrkanyarozni. 

Dehogynem. Nálam négy kattanásnál már úgy fogja, hogy blokkol még alacsony sebességen is.

Elküldve

Akkor te ufo vagy. :D

Vagy neked volt eddig sz.r hátsó dobféked. :D Nem csak hóban vagy jégen lehet blokkoltatni. Garázsból kiállva szoktam azzal szórakozni, hogy berántom és a hátsók blokkolnak. :D Száraz aszfalton.

Elküldve

Vagy neked vannak sz.r gumijaid. :D Nem tom, de eddig 3-ból három autón ez sose ment. 

3 éves Conti TS800. 185/60R14. Nekem ez azóta megy, mióta új fékpofák vannak benne.

Elküldve

3 éves Conti TS800. 185/60R14. Nekem ez azóta megy, mióta új fékpofák vannak benne.

De neked a karavánon 230-as széles dobok vannak, a legtöbb Astrán meg 200-as keskeny van. Nekem meg a Vekin 200-as széles van, de mivel akad a kötél, csak a jobb oldali blokkol, csak csúszós felületen :D

Wookie gépe más tészta, mert nála mindig valami oda nem illő (jellemzően a gyáritól nagyobb) darab van fent :P

  • 2 weeks later...
Elküldve

Szép napot kívánok .Ugyan nem nagyon szoktam itt leni mert nem nagyon szokott gondom lenni a jó öreg astrával ,de most adódott egy kis gond amire nem tudok rájönni ,mégpedig az a jelenség hogy alkalmanként fékezéskor mintha kicsit fölpörögne a motor , de az az érdekes hogy nem mindég . Valakinek van valami ezirányu tapasztalata vagy tanácsa ? A segítséget elöre is köszönöm

Elküldve

Szép napot kívánok .Ugyan nem nagyon szoktam itt leni mert nem nagyon szokott gondom lenni a jó öreg astrával ,de most adódott egy kis gond amire nem tudok rájönni ,mégpedig az a jelenség hogy alkalmanként fékezéskor mintha kicsit fölpörögne a motor , de az az érdekes hogy nem mindég . Valakinek van valami ezirányu tapasztalata vagy tanácsa ? A segítséget elöre is köszönöm

Lehet hogy kilyukadt a fékrásegítő vákumdobja, vagy kiszakadt a membrán benne. Nézd meg hogy hosszabb állás után marad-e benne pár pedál lenyomásához elegendő vákum, (álló motornál)vagy már az első lenyomáskor kemény a pedál és indításkor szívja csak be.

  • Like 1
Elküldve

Lehet hogy kilyukadt a fékrásegítő vákumdobja, vagy kiszakadt a membrán benne. Nézd meg hogy hosszabb állás után marad-e benne pár pedál lenyomásához elegendő vákum, (álló motornál)vagy már az első lenyomáskor kemény a pedál és indításkor szívja csak be.

okés köszi megnézem .

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Elküldve
14 hours ago, Hjoe írta:

Új kézifék bowdenhez adják azt a kis lemezt, amit a porvédó lemez elé kell pattintani?

 

14 hours ago, wookie írta:

Nem túlzottan. 

Én még sose kaptam hozzá, nincs is mindenhol, ha jól rémlik a cromaxban hoztak. De mivel csak egyet, a másikat lemezből gyártottam le.

  • 1 month later...
Elküldve

Egy kérdés a szakértőkhöz: az Astra (1.4) alap főfékhengere 20.6mm-es, ha jól tudom. Ha előre 256-os féket tenne vki, úgy, hogy hátul marad a dob, és nem ABS-es a jármű, kell-e nagyobbra cserélni a főfékhengert? És ha igen, mekkora javasolt? 22.2-es már elég lehet?, pl. ez: katt

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.