Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Szerintem egyforma, csak az unixban nem volt két darab egy méretből. Amúgy annyi kanyart tettem bele, simán elég lett volna 5 centivel rövidebb is. ha leveszem a fékcsövet akkor igen, csak kérdés hogy akna nélkül ki lehet-e játszani a kocsi alól egy darabban.

 

Mégaknávalis macerás.

Link to comment
Megosztás:

Az lehet hogy egy eredeti? GM dobozos fékmunkahengerre az van nyomva, hogy FTE701?

Ilyen:

https://www.fte-automotive.com/products/brake-hydraulic/drumbrake.html

 

Teljes történet:

Rendeltem a Cromaxtól "Eredeti Opel" hátsó fékmunkahengert, 3 555ért. Mire ideért GM dobozban FTE hengerek lettek.

Most már 16eHUF az ára náluk ennek.

Ha tudom, hogy FTE, akkor máshol vagy mást veszek meg. Átbaszva érzem magam. Jó mocskos a dobozuk is, nem is volt lezárva.

Persze azt mondják ez a gyári beszállító meg bla-bla, de akkor is.

Asztonák vigyem vissza.....

 

Sztem meg elbacták a neten az árát és hogy ne bukjanak annyit, raktak ez eredeti dobozba olcsóbb munkahengert.

 

 

Másik kérdésem, hogy hány csavar fogja a doblapra a munkahengert? az FTEn 1 van, a LPRen meg 2

Link to comment
Megosztás:

Tegnap sikerült ápgrédelni az első féket.

Most már kész a rendszer, mert nagy főfékhengerhez nagy fékek vannak elől.

Nagyon jó lett. Alig kell rátenni a lábam a fékpedálra és máris nyomja az orrát az aszfaltba. Ráadásul semmi visszapumpálás... :)

Most bódogság van... :D

 

Arról nem beszélve, hogy most megint 6-7 évre elfelejthetem az első fékeket, mert a régi tárcsa+betét garnitúra 2006ban került fel rá és még mindig használhatóak voltak.

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

Tegnap sikerült ápgrédelni az első féket.

Most már kész a rendszer, mert nagy főfékhengerhez nagy fékek vannak elől.

Nagyon jó lett. Alig kell rátenni a lábam a fékpedálra és máris nyomja az orrát az aszfaltba. Ráadásul semmi visszapumpálás... :)

Most bódogság van... :D

 

Arról nem beszélve, hogy most megint 6-7 évre elfelejthetem az első fékeket, mert a régi tárcsa+betét garnitúra 2006ban került fel rá és még mindig használhatóak voltak.

Esetleg annak aki nincs benne a mindennapjaidban, hol és mi lett feltéve? me nekem már a 256 is nagy....a Zoli meg szokott itt vmi 3xx-et is mondogatni.

 

Link to comment
Megosztás:

Hátra ment fel tárcsa? 

 

 

Tegnap sikerült ápgrédelni az első féket.

Most már kész a rendszer, mert nagy főfékhengerhez nagy fékek vannak elől.

Nagyon jó lett. Alig kell rátenni a lábam a fékpedálra és máris nyomja az orrát az aszfaltba. Ráadásul semmi visszapumpálás... :)

Most bódogság van... :D

 

Arról nem beszélve, hogy most megint 6-7 évre elfelejthetem az első fékeket, mert a régi tárcsa+betét garnitúra 2006ban került fel rá és még mindig használhatóak voltak.

 

Link to comment
Megosztás:

na és így akkor nem lett "buta"? vagy 256 még elmegy hátul (nagy) dobbal? megy nagy FFHval? nyomás szabályzó izéket cseréltél?

 

Hát egy X18XE motoros kombiról vannak az első fékek, és azon hátul dobfék volt.

Nem buta így, a főfékhenger pedig nagyon szépen teszi a dolgát. Nem kell nyomásszabályzót cserélni szerintem, mert az a lényeg, hogy hátul kisebb nyomással dolgozzon, nehogy blokkoljon a kerék.

Hasonlóan gyengén kell megnyomni a féket, mint amikor kis FFH és kis tárcsa volt, csak annyi a különbség, hogy így meg is akar állni... ;)

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

na és így akkor nem lett "buta"? vagy 256 még elmegy hátul (nagy) dobbal? megy nagy FFHval? nyomás szabályzó izéket cseréltél?

 

Bátyámnak is először a dob maradt hátul, még majdnem jobb volt érzésre mint a tárcsával. De most Róóóbinak is így van a kadetten, és murva jó a fék. 

Link to comment
Megosztás:

Hetyke kiderítette amúgy, hogy gyárilag hátsó tárcsa csak C20XE és X20XEV motorral szerelt F Astrákon volt. Ezért sem fogadják el műszakin. Aszondják, hogy az alvázszám is utal erre, hogy abból lehet tudni, de ezt nem tudom honnan, mivel nem tartalmaz ilyen adatot.

Tehát ezekszerint ha hivatalosítok az astrámban egy X20XEV-et, akkor rakhatok rá legálisan tárcsát is hátulra.

De azt végképp nem tudom felfogni, hogy miért bűn az, hogy meg akarok állni. A dobfék egy hányadék.

Link to comment
Megosztás:

Nanemár hogy a c20ne astra hátul dobos volt .Főleg egy kombi. Ezt nem vagyok hajlandó elhinni. 

 

Hátsó tárcsás kézifék kötél is csak C20XE-hez és X20XEV-hez van. Legalábbis innen lehet tudni, hogy ahhoz való. Minden más motortípushoz írt az dobos. Amúgy karosszériafüggetlen a hátsó tárcsa. 2 liter 16 szelep volt a lényeg. Ugyanúgy volt ferdehátú hátsó tárcsás C20XE, mint X20XEV caravan.

Link to comment
Megosztás:

Őőő nem értetted a gondolatmenetemet. 

 

Vectránál már 1.8tól fölfelé tárcsa volt, vagyis az 1.8-nál a 4x4 tárcsás volt, a sima dobos, a fölött minden tárcsás. 

 

Viszont egy kombi nehezebb, meg értelemszerűen jobban is terhelhető, épp ezért szoktak rájuk nagyobb féket, erősebb rugókat, stb feltenni gyárilag. Pl. ugyanazzal a motorral és egyéb felszereltséggel egy kombin majdnem biztos hogy nagyobb fék van, mint mondjuk egy 3 ajtóson. Mint ahogy pl a váltó áttételezése is rövidebb szokott lenni. 

Link to comment
Megosztás:

Őőő nem értetted a gondolatmenetemet. 

 

Vectránál már 1.8tól fölfelé tárcsa volt, vagyis az 1.8-nál a 4x4 tárcsás volt, a sima dobos, a fölött minden tárcsás. 

 

Viszont egy kombi nehezebb, meg értelemszerűen jobban is terhelhető, épp ezért szoktak rájuk nagyobb féket, erősebb rugókat, stb feltenni gyárilag. Pl. ugyanazzal a motorral és egyéb felszereltséggel egy kombin majdnem biztos hogy nagyobb fék van, mint mondjuk egy 3 ajtóson. Mint ahogy pl a váltó áttételezése is rövidebb szokott lenni. 

 

Viszont kombinál minden esetben van hátul fékerőszabályzó. Többi felépítménynél jellemzően patron van. Kivéve a hátsó tárcsás GSi XE-t, mert annál is fékerőszabályzó van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.