Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Na látod ez egy jó kérdés. Gyanús, hogy az enyémek se jók, mert hátul irtó kevés a fékerőm, de még én sem jöttem rá hogy lehetne ellenőrizni.

Szerintem otthon ezt nem lehet mérni, csak simán cserélni újra.

Elküldve

Mosmé'? :D FÉket meg teljesítményt is lehet otthon mérni, ha van hozzá padod. :D Minden csak felszerlés kérdése.

Ammeg, két nyomásmérő óra, illetve levegő ellátás. Az már valamit mutat. A kérdés csak az, hogy mik a gyári értékek amiket tudnia kéne.

Elküldve

Igen, mert ezek még nem sebességfüggőek. ALapból ha gyorsabban mész, könnyebb lesz a kormány, ennél a szervónál meg a sebességgel(fordulattal) arányosan nő a mrásegítés mértéke is. Sajnos a kettő együtt már túl könnyűvé teszi a kormányt. Anno majdnem le is estem a pályáról emiatt az astrámmal. A vectrában ezért (se) nincs szervó azóta se, meg havernak is visszabutítottuk a kadettet.

Hát, nem is tudom, nem is értem, én a sajátomnál abszolút nem ezt tapasztalom. Igazából menet közben észre sem veszem, hogy van szervó, mintha nem is lenne, de parkoláskor jó mert álló helyzetben is ugyanolyan erővel tekerem a kormányt mint menet közben, míg szervótlannál (ilyen is van a családban) izomból kell tépni ilyenkor. Én nem tapasztaltam túl könnyű kormányzást, de vezetek újabb autót is (nem Opel) és az újabb autóknál viszont már sokkal könnyebb a kormányzás menet közben is szervóval mint ennél a régi Astránál. Gondolom az újabb szervók hatásosabbak mint régen.

Elküldve

Nyilván nem mindegy a szervó állapota sem, a legtöbb 2-300e+-os darab valszeg kevésbé hatásos mint egy fiatalabb.

Én a vectrával nyitott tenyérrel parkolok, bár szervós autó után tény hogy furcsa.

Elküldve

Legközelebb 'Istenüccse kipróbálom a tiédet :D

Én a vectrával nyitott tenyérrel parkolok, bár szervós autó után tény hogy furcsa.

Elküldve

Mosmé'? :D FÉket meg teljesítményt is lehet otthon mérni, ha van hozzá padod. :D Minden csak felszerlés kérdése.

Ammeg, két nyomásmérő óra, illetve levegő ellátás. Az már valamit mutat. A kérdés csak az, hogy mik a gyári értékek amiket tudnia kéne.

Na jó, de ezek a feltételek nem sok helyen adottak. :icon1: Én próbálgatással lőttem be a fékerőszabályzót, addíg tologattam a hídon a kart, amig meg nem szűnt a hátsó kerék blokkolása. Mivel elméletilg fékhatásméréskor tesznek nyomásmérőt a pedálra, ott kiszűrnék ha nagyon más fékerő van a két tengelyen.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Még mindig fennáll a fékpedál rázásom,és most már nagyon kezd idegesítő lenni.

Ami biztos: az előző és ezzel a fékdob/betét szettel is csinálja (most Bosch fék van rajta). Első tárcsák és betétek szintén cserélve, előtte is rázott, most is ráz, de a kormányt nem rázza, kézifék húzásra is érezni. Hátsó rugók, lengéscsillapítók szintén cserélve.

További ötletek mitől lehet? Plusz az mitől van, hogy melegen iszonyat sikít a fék, és szerintem inkább a hátsó.

Köszönöm mindenkinek...

Én hasonló probléma miatt elvittem fékhatásvizsgálatra (ahol a teljes futóműtesztet megcsinálták 2000ft-ért) és ott egyértelműsödött a probléma, hogy bal hátsó. Felszabályoztattam a dobot és azóta jó. Az érdekesség az, hogy új volt a dob és a fékpofák is. kb. 3 hónap mulva kezdte el rázni a kormányt. Garanciába kellett volna visszevinnem, de felszabályztattam azóta jó, már két éve.

2000ft-os fékhatásvizsgálat nem drága (megnéztek a lengéscsillapítókat is mert azt mondta, hogy a programot végig kell futtatnia) érdemes megcsináltatni és azzal elég jól lokalizálható a probléma.

Elküldve

Üdv

Astra f caravan c14se hátsó hidat

szeretnék tárcsafékesre átatalakitani.

milyen hid passzol 1:1-ben?

Üdv Szabolcs

Nem kell cserélni hidat. Csak a fék cuccot. A kerékagy is maradhat. Ám ha hátra tárcsát raksz, akkor előre kell a nagyfék (256).

Néhány kép. Ne zavarjon, hogy ezeken a képeken A Vectra van, a lényeg uaz.

Elküldve

Nem kell cserélni hidat. Csak a fék cuccot. A kerékagy is maradhat. Ám ha hátra tárcsát raksz, akkor előre kell a nagyfék (256).

Néhány kép. Ne zavarjon, hogy ezeken a képeken A Vectra van, a lényeg uaz.

És pontosan miért is.

És meik autó alkatrészei ezek?

Köszi szépen

Elküldve

Bocsi, hogy beleszólok, de ha hátulra nagy hatású féket teszel, akkor megnő a valószínűsége, hogy fékezésnél blokkolnak a hátsók, és akkor kitörhet a hátulja. Megpördülés és árokba kikötés lehet a vége... ;)

Elküldve

És pontosan miért is.

És me(ly :omg: )ik autó alkatrészei ezek?

Köszi szépen

Azért, mert egyforma a felfogatás.

Amit a képen látsz, az már az Astrámon van. Előtte a Vectrámon volt. Teljesen kompatibilis egymással a két autó, sok szempontból.

Elküldve

Bocsi, hogy beleszólok, de ha hátulra nagy hatású féket teszel, akkor megnő a valószínűsége, hogy fékezésnél blokkolnak a hátsók, és akkor kitörhet a hátulja. Megpördülés és árokba kikötés lehet a vége... ;)

Említettem neki. :rolleyes:

Elküldve

Azért, mert egyforma a felfogatás.

Amit a képen látsz, az már az Astrámon van. Előtte a Vectrámon volt. Teljesen kompatibilis egymással a két autó, sok

Sikert szempontból.

És konkrétan milyen vektra?

Cm?

Évjárat?

Motorkod?

Előre is köszönöm.

Szabolcs

Elküldve

És konkrétan milyen vektra?

Cm?

Évjárat?

Motorkod?

Előre is köszönöm.

Szabolcs

Teljesen mindegy, veszel egy tárcsás hátsófék garnitúrát f astráról, vagy a vectráról, és kész.

Elküldve

Üdv

Opel calibra hátsó tárcsafék

Stimmel az Astrához?

Üdv Szabolcs

Papírforma szerint, mivel az A Vectra passzol F Astrához, a Calibra meg nagyrészt A Veki. Legalábbis fékügyileg passzol az A Veki és F Astra.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.