mrbenedict Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Persze, hogy be van. Fofeket nem legtelenitettunk le, azt meg kipróbáljuk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Márpedig ugrik szét minden, az összes olaj elfolyik. Eddig is raktuk össze a dobfeket, csak akkor régi használt alkatreszekkel. Vmelyik oldali dugattyu totál kiesik, a rugojaval együtt. Igen látszólag nincs benne levegő, de érzem , hogy marad benne egy kicsi. Az utanallito is megfelelően van beállítva. Igazából nem tudom elképzelni, hogyan van hely az összerakott fékdobban ahhoz hogy kiugorjon a dugattyú rugóval együtt...ehhez kábé másfél-két centit kell kifele tolódnia, ehhez ott fizikailag nincs hely normáls esetben. Ezen a képen még nem lett légtelenítve ezért nem tolódik ki a dugattyú és nem ér hozzá a fékpofához. Nem tudnál képet csinálni arról az állapotról amikor leveszed a fékdobott és szétt van esve a munkahenger? Persze, hogy be van. Fofeket nem legtelenitettunk le, azt meg kipróbáljuk. A főféket nem kell légteleníteni, amikor felrakod üresen és reöntöd a fékfolyadékot elkezdi kipumpálni magából a levegőt a kerékfékhengerek felé .(ugye amikor légtelenítesz) Csak akkor tud bele ismét levegő kerülni ha légtelenítés közben elfogy a folyadék, vagy talán ha az utolsó karmantyú sérült a szervódobnál és levegőt szív be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbenedict Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Valszeg az a baj (szerelő látta) hogy a másik henger nem lett még kicserelve! Az mas méretű, csak ra van rohadva a hollander, azt meg utánpótlás nélkül nem akartuk kinyirni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Valszeg az a baj (szerelő látta) hogy a másik henger nem lett még kicserelve! Az mas méretű, csak ra van rohadva a hollander, azt meg utánpótlás nélkül nem akartuk kinyirni. Hát én itt elvesztettem a fonalat....tudomásom szerint egy adott fékdobba egyfajta fékmunkahenger, fékpofa..stb..passzol. Van keskeny és széles fékdob, a c16nz caravanba széles van. Annyit tudok elképzelni ha széles dobba keskeny pofa kerül akkor esetleg kitolódik a dugyattyú a pofa mellé, de hogy a másik oldal mennyire szól bele ( szerintem semennyire) ha a szerelő azt mondja, akkor lehet. Ahhoz hogy fejben szereljünk kéne némi info, de eddíg nem sok kérdésre válaszoltál, ha a többieknek van még türelmük hát jó szórakozást. :rolleyes: Amúgy csodálkozom hogy még senki nem dobta be a "inkább ne szerelj féket" beszólást. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Hát én itt elvesztettem a fonalat....tudomásom szerint egy adott fékdobba egyfajta fékmunkahenger, fékpofa..stb..passzol. Van keskeny és széles fékdob, a c16nz caravanba széles van. Annyit tudok elképzelni ha széles dobba keskeny pofa kerül akkor esetleg kitolódik a dugyattyú a pofa mellé, de hogy a másik oldal mennyire szól bele ( szerintem semennyire) ha a szerelő azt mondja, akkor lehet. Ahhoz hogy fejben szereljünk kéne némi info, de eddíg nem sok kérdésre válaszoltál, ha a többieknek van még türelmük hát jó szórakozást. :rolleyes: Amúgy csodálkozom hogy még senki nem dobta be a "inkább ne szerelj féket" beszólást. :D főleg hogy ABS nélkül kereszbe a fékkör Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Hát én itt elvesztettem a fonalat....tudomásom szerint egy adott fékdobba egyfajta fékmunkahenger, fékpofa..stb..passzol. Van keskeny és széles fékdob, a c16nz caravanba széles van. Annyit tudok elképzelni ha széles dobba keskeny pofa kerül akkor esetleg kitolódik a dugyattyú a pofa mellé, de hogy a másik oldal mennyire szól bele ( szerintem semennyire) ha a szerelő azt mondja, akkor lehet. Ahhoz hogy fejben szereljünk kéne némi info, de eddíg nem sok kérdésre válaszoltál, ha a többieknek van még türelmük hát jó szórakozást. :rolleyes: Amúgy csodálkozom hogy még senki nem dobta be a "inkább ne szerelj féket" beszólást. :D Van 17-es és 19-es munkahenger, de a kérdés megválaszolásához tényleg jó lenne egy kép. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 Van 17-es és 19-es munkahenger, de a kérdés megválaszolásához tényleg jó lenne egy kép. Tényleg kétféle munkahenger van. De azok csak dugattyú átmérőben térnek el, a hosszméretük ugyanannyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 és nem lehet hogy a patronnal van a gond? nekem amúgy hátul nem lehetett légteleníteni, nem akart jönni az olaj, csak csepegett picit aztán kiderült, hogy az előző kontárszerelő elcsavarta a fékcsövet, és lényegében az átmérője túl kicsi lett fékcsőcserével megoldódott Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbenedict Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 19-est vettem. De a másik oldalt jelenleg a 17-es maradt, mert a hollander belerohadt. Elvittem egy lehuzos szervizbe, mert azok tudtak fogadni egyedul a környéken, szerintük minden szar, még az uj rugók is. 40.000-et mondtak! Másik, ott ebben a szervizben azt mondtak, hogy az uj pofak is halottak, ugyanis rafolyt az olaj, es azt a ferodo beitta, igy vége a dalnak. Ez létezik? A múltkor is rafolyt az olaj, mégsem lett rosszabb es hasznaltam ugy 2 hétig! A bejáratott szerelom, aki odébb van, 12.000-ért megcsinálja asszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 19-est vettem. De a másik oldalt jelenleg a 17-es maradt, mert a hollander belerohadt. Elvittem egy lehuzos szervizbe, mert azok tudtak fogadni egyedul a környéken, szerintük minden szar, még az uj rugók is. 40.000-et mondtak! Másik, ott ebben a szervizben azt mondtak, hogy az uj pofak is halottak, ugyanis rafolyt az olaj, es azt a ferodo beitta, igy vége a dalnak. Ez létezik? A múltkor is rafolyt az olaj, mégsem lett rosszabb es hasznaltam ugy 2 hétig! A bejáratott szerelom, aki odébb van, 12.000-ért megcsinálja asszem. Van egy módszer, amivel az olajos betéteket kicsit helyre lehet pofozni. Be kell áztatni forró vízbe. Ugyanis a fékolaj vízoldható és elég szépen kijön belőle. Sosem lesz olyan, mint új korában, de egy jó darabig elmegy. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbenedict Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 Akkor jo! Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 Mondjuk azt tudni kell, hogy fékmunkahengert párban cserélünk. Az meg aztán a csúcs, hogy a két henger különböző átmérőjű. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június18, 2015 Megoszt Elküldve Június18, 2015 Van egy módszer, amivel az olajos betéteket kicsit helyre lehet pofozni. Be kell áztatni forró vízbe. Ugyanis a fékolaj vízoldható és elég szépen kijön belőle. Sosem lesz olyan, mint új korában, de egy jó darabig elmegy. ;) ezt jó tudni Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június19, 2015 Megoszt Elküldve Június19, 2015 (edited) ezt jó tudni Az szokott a baj lenni, hogy az olajos fékbetét/pofa megég. Onnantól kezdve hiába oldjuk ki az olajat belőle sokkal jobban fog kopni(olyan mintha morzsálódna) mint a másik és mindig más lesz a hatásossága... :( Ez tapasztalat, mert én is így jártam. Bár már több mint két éve az olajos pofák vannak hátul az egyik oldalt, csak vizsgára kellett csinálnom mert ott jött ki az eltérés. Módosítva Június19, 2015 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve Június24, 2015 Megoszt Elküldve Június24, 2015 10,7mm az utolsó szabályozási méret és 9,7mm a kopáshatár. Na azon már rég alatta vagyok 7,2 akkor jobb lesz cserélni még nem robban el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve Július3, 2015 Megoszt Elküldve Július3, 2015 Helló Megtudnátok mondani fékfolyadékból Dot 3 vagy 4-es kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július3, 2015 Megoszt Elküldve Július3, 2015 Helló Megtudnátok mondani fékfolyadékból Dot 3 vagy 4-es kell? Dot 4-es. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Macilaci38 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni :ma megigazítottam a pedálok felett-alatt lévő paplanszerűséget és azt tapasztalatam hogy tiszta olaj . Valakinek lenne ötlete hogy honnan kerülhet oda olaj?Én a főfekhengerre tipelnék. Köszi a válaszokat Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Sziasztok! Féket kellett elől cserélnem, előre Brembo Max Tárcsákat tettem, Textar betétek, első elindulásnál a fék ugye csikorgott, ill a sugárirányú hántolás miatt darálós volt, ez kb 1-2 km után mérséklődött, de még azért súrolt picit, mentem vele összesen kb 20Km-t. Többször megálltam megnézni hogy mennyire meleg a fék, kb 10km után elég meleg, 100C fok fölött volt, majd szépen lehűlt, mire hazaértem már éppen megfogható volt a tárcsa, szépen összekopik és jó lesz nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni :ma megigazítottam a pedálok felett-alatt lévő paplanszerűséget és azt tapasztalatam hogy tiszta olaj . Valakinek lenne ötlete hogy honnan kerülhet oda olaj?Én a főfekhengerre tipelnék. Köszi a válaszokat Laci A főfékhengertől nem tud bejutni a folyadék az utastérben, ha az szivárog akkor a szervodob motor felőli oldalán csorog le a folyadék. Gyakorlatilag sehol nincs olaj az utastérben, lehet hogy az előző gazdi tartott olajos flakont a lábtérben ( céges autóknál láttam ilyet elég gyakori, hogy utántöltés után lusta hátrasétálni a csomagtartóhoz és bebacca a flakont a lábtérbe). Sziasztok! Féket kellett elől cserélnem, előre Brembo Max Tárcsákat tettem, Textar betétek, első elindulásnál a fék ugye csikorgott, ill a sugárirányú hántolás miatt darálós volt, ez kb 1-2 km után mérséklődött, de még azért súrolt picit, mentem vele összesen kb 20Km-t. Többször megálltam megnézni hogy mennyire meleg a fék, kb 10km után elég meleg, 100C fok fölött volt, majd szépen lehűlt, mire hazaértem már éppen megfogható volt a tárcsa, szépen összekopik és jó lesz nem? Pár 100kilóméter kell a normális összekopáshoz, ez alatt ha lehetséges kerülni kell a satuféket. Mikor beraktad a betéteket gondolom visszanyomtad a dugattyút, nincs tele a kiegyenlítő tartály? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 A főfékhengertől nem tud bejutni a folyadék az utastérben, ha az szivárog akkor a szervodob motor felőli oldalán csorog le a folyadék. Gyakorlatilag sehol nincs olaj az utastérben, lehet hogy az előző gazdi tartott olajos flakont a lábtérben ( céges autóknál láttam ilyet elég gyakori, hogy utántöltés után lusta hátrasétálni a csomagtartóhoz és bebacca a flakont a lábtérbe). Pár 100kilóméter kell a normális összekopáshoz, ez alatt ha lehetséges kerülni kell a satuféket. Mikor beraktad a betéteket gondolom visszanyomtad a dugattyút, nincs tele a kiegyenlítő tartály? Igen, tudom hogy pár száz km a teljes összekopás, de az ilyen kis hangok még elfogadottak ilyenkor? Igen a dugattyúkat alaphelyzetbe nyomtam vissza. A tartály pont max jelölésig van fékolajjal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelnils Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 A főfékhengertől nem tud bejutni a folyadék az utastérben, ha az szivárog akkor a szervodob motor felőli oldalán csorog le a folyadék. Gyakorlatilag sehol nincs olaj az utastérben, lehet hogy az előző gazdi tartott olajos flakont a lábtérben ( céges autóknál láttam ilyet elég gyakori, hogy utántöltés után lusta hátrasétálni a csomagtartóhoz és bebacca a flakont a lábtérbe). Pár 100kilóméter kell a normális összekopáshoz, ez alatt ha lehetséges kerülni kell a satuféket. Mikor beraktad a betéteket gondolom visszanyomtad a dugattyút, nincs tele a kiegyenlítő tartály? Pedig az enyém is olajos! :D Műszaki vizsga előzetes átvizsgálásán felírták hogy a pedálok feletti műanyag laza! Megnéztem,leszedtem és felnyúlva nálam is olajos a "takaró"! Nekem azt mondták hogy a szervós kormányműnek van ott felül egy szimeringje és ott ereszthet! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya91 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni :ma megigazítottam a pedálok felett-alatt lévő paplanszerűséget és azt tapasztalatam hogy tiszta olaj . Valakinek lenne ötlete hogy honnan kerülhet oda olaj?Én a főfekhengerre tipelnék. Köszi a válaszokat Laci Szerintem inkább a kormány szervó ,ha van, nekem is a szimering már átereszt a kormányoszlopnál, így a belső gumi is el van lágyulva az olajtól, feltételezem ott jöhet be neked is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Pedig az enyém is olajos! :D Műszaki vizsga előzetes átvizsgálásán felírták hogy a pedálok feletti műanyag laza! Megnéztem,leszedtem és felnyúlva nálam is olajos a "takaró"! Nekem azt mondták hogy a szervós kormányműnek van ott felül egy szimeringje és ott ereszthet! Szerintem inkább a kormány szervó ,ha van, nekem is a szimering már átereszt a kormányoszlopnál, így a belső gumi is el van lágyulva az olajtól, feltételezem ott jöhet be neked is. Hát ezt passzolom, sosem láttam még szervós kormányművet közelről... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Astra F Caravan Elküldve Július5, 2015 Megoszt Elküldve Július5, 2015 Sziasztok. Tanácsot szeretnék kérni :ma megigazítottam a pedálok felett-alatt lévő paplanszerűséget és azt tapasztalatam hogy tiszta olaj . Valakinek lenne ötlete hogy honnan kerülhet oda olaj?Én a főfekhengerre tipelnék. Köszi a válaszokat Laci Ha szervokormányos akkor az szervóolaj. Majd egy idő után észre fogod venni hogy nagyon lassan csökken a szint a tartályban. Az enyém is ilyen, meg ahogy olvasom másnál is. Ez úgy látszik egy típushiba a szervokormánynál. Nálam már a szőnyeg is olajos a pedáloknál, de egyelőre nem tudom kivel és hol csináltassam meg, na meg van most fontosabb javítani való így egyelőre ezt hanyagolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts