nagydavid Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 Estére összedobok egy leírást a hátsó tárcsákról, és beteszem ide. Nem garantálom hogy mindenről lesz kép, de megpróbálok szerezni. Többféle tárcsa van többféle aggyal, kb minden mindennel csereszabatos, csak astránál az abs kicsti megkavarja a dolgot. Én ezeket már végigzongoráztam, csak nekem mindegy, mert nincs abs-em. Az nagy segítség lenne előre is köszi! :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június11, 2015 Megoszt Elküldve Június11, 2015 No tehát, akkor féktéma. Kezdjük ott, hogy a felfogatás az E kadettől az A meriváig ugyanaz, (hátsó kerékagyról beszélünk ugye) tehát a csavarok elhelyezkedése, kerékagy jellemző méretei megegyeznek. Éppen ezért, szinte minden mindenre feltehető, de vázolom hogy miért nincs így mégsem. Az a fék, ami a fastra sajátja is, megtalálható még az E kadett gsi-n, a 2.0-nál nagyobb motoros "A" vectrán, illetve a 2.0-nál nagyobb motoros F astrákon. A nyereg ezeknél ugyanaz, illetve a fékalaplemez is, a középfurat átmérőjét kivéve, ami a különböző kerékagyakból fakad. Kifejtem: A kadetten, és a korai vectrákon a hátsó kerékagy szerelhető, tehát van egy tengely csonk, amire két kúpgörgős csapággyal felmegy a kerékagy, a végén egy koronás anyával, alábbi így néz ki: Na már most. Ennél a verziónál van két féle opció, az egyik, hogy dobfék van az autón, akkor van egy kerékagy, amire felmegy a dob, és kész, a másik, hogy tárcsafék van az autón, akkor a tengelycsonk ugyanaz, és a csapágyak is, de ebben az esetben a kerékagy maga a tárcsa, ebben vannak a kerékfelfogató csavarok menetei, és ebbe kerülnek a csapágyak is. Alább látható: Lényeges tulajdonsága, hogy a belső oldalon ez nem lóg bele a hídba, hanem síkban van. Alább látható: Ez a fajta rendelkezik a kisebb átmérőjű középfurattal az alaplemezen. Hogy ez miért lényeges, arra mindjárt kitérek. Ezt így ebben a formában csak kadetten, és A1 vectrán találjuk meg, de felszerelhető astrára is, abs nélkül, tengelycsonkkal együtt. Azért csak abs nélkül, mert ennél a fajtánál, az első képen megjelöl likba illeszkedik az abs jeladó, és a kerékagyon magán van a jeladó tárcsa, de ennek a csatlakozója, és a fogszáma nem egyezik meg az astráéval. Épp ezért abs-es astrára ez a fajta fék nem jó. (vagy akkor megszüntetitek az abs-t) Ez azért van így, mert az f astráknál, már a kezdetektől az újabbik fajta, egybecsapágyas kerékagyat használták, az alábbi képeken láthatók az eltérések a régi fajta kerékagyhoz képest: Mint látható, az újabb fajta "egybecsapágyas" agy már belenyúlik a hídba, akár abs-es, akár nem, épp ezért pl visszafelé nem kompatibilis, tehát mondjuk kadettra, vagy A1-es vecire nem lehet feltenni. Ennél a megoldásnál a tárcsa már külön van az agytól, mint azt megszokhattuk, valamint maga a kerékagy teljesen megegyezik a dobos és tárcsás verziónál is, tehát adott esetben a saját kerékagyunkat megtarthatjuk. Az ehhez a fajta újabbik agyhoz tartozó fékalaplemezen már nagyobb átmérőjű a középfurat, tehát ha valaki egy régebbi alaplemezt akar feltenni az új fajta aggyal, úgy, hogy megveszi hozzá az újabbik rendszer tárcsáját, akkor a középfurat nem fog stimmelni, azt fel kell bőviteni. Egyéb szempontból stimmelni fog. Ez a fajta, egybecsapágyas, külön tárcsás, kerékagyon abs csatis megoldás van az összes fastrában, valamint az "A2"-es vectrákban. Tehát akinek abs-es astrája van, és meg is akarja tartani azt, az ilyen rendszert keressen. Illetve ahogy korábban említettem, a régebbi rendszerből is lehet legózni, csak akkor figyelni kell a különbségekre. Nekem most (mivel vecim van) a régi fajta szerelhető agy van fent, ami a dobfékemhez volt, de az újabbik tárcsával. Így tudok külön tárcsát is cserélni, valamint a kerékcsapágy is csak 3000-be kerül, nem 16-be mint az újabbik verziónál. (ja igen, a régi fajta rendszerhez való tárcsa, ami maga a kerékagy is egyben, szintén olyan 15 körül kezdődik, az újabbik kb a fele) A kézifékkötél természetesen szintén cserés, a tárcsához más fajta kell, illetve azt hiszem az f astráé hosszban más mint a vectráé, a kadetté meg teljesen más rendszerű mint az astra/veci. Első fék. Nyilván, ha hátul növeljük a fékerőt, elöl is kell arányosan. Gyárilag a hátsó tárcsához elöl a 256x24-es első fék való, aminek a munkahengere 52-es tehát a nyeregre írva ezt találjátok: 52/24. Ezt csak azért írom, mert létezik 256x22-es fék is, aminél nem az a 2mm a lényeg, hanem hogy ennek a nyerge csak 48-as. Ilyet viszot tudomásom szerint sosem szereltek hátsó tárcsával együtt, tehát ez még kicsit kevés a fékerőarány megtartásához. Valamint főfékhenger(+rásegítő). Ehhez a rendszerhez szükségeltetik még egy 22-es főfékhenger. Az abs-eseknek szerencséjük van, mert abs nem volt 20-as főfékkel, csak naggyal. Nekik nem kell cserélni. Azonban akiknek nincs abs az autójukban, azoknak nagy vlószínűséggel a kis főfékjük van. Mutatom: kis főfékhenger: Víszszintesen álló rögzítőcsavarok, "X" benyomás a fékrásegítőn. Nagy főfékhenger: 45 fokban ferdén álló felfogató csavarok, sima, domború lapos szervódob. Az abs nélkülieknek plusz probléma lesz, hogy nagy főfékhenger, ami 4 kivezetéses az k*rva ritka, esetleg nagy motoros daewoo esperoból lehet találni, ugyanaz mint az opel, csak más embléma van rajta. Ellenben abs-esből a két kivezetéses is tökéletesen megfelel, csak kukázni kell hozzá egy, a már korábban belinkelt elosztót: Illetve ehhez kell két fékcső hollandival, a főfék meg az elosztó közé. (a hollandi méreteket figyelni kell, mert kétféle méret van! hogy most melyik a nagyobb meg kisebb fejből nem tudom. A hátsó fékhez meg még annyit, hogy amennyiben patronos a fékerőszabályzótok, (ami a 2. képen látható is a fékek mellett) akkor hozzátok el a hozzátartozó patronokat is, mert a dobosé más mint a tárcsásé. Hát asszem röviden ennyi, próbáltam nem belegabalyodni, remélem érthető lett. 3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 (edited) Nagyon szépen köszi, a csodás leírást! :-) Annyit fűznék hozzá, hogy ABS nélküli nagy főfékhengert én X16XEL motoros Astrából bontattam ki. Az évjáratára már nem emlékszem, de szedán volt. Ui.: Kérdés: Mennyivel másabb egy A Vectra hátsó híd? Módosítva Június12, 2015 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 Nagyon szépen köszi, a csodás leírást! :-) Annyit fűznék hozzá, hogy ABS nélküli nagy főfékhengert én X16XEL motoros Astrából bontattam ki. Az évjáratára már nem emlékszem, de szedán volt. Ui.: Kérdés: Mennyivel másabb egy A Vectra hátsó híd? Ha jól tudom kicsit szélesebb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 No tehát, akkor féktéma. Kezdjük ott, hogy a felfogatás az E kadettől az A meriváig ugyanaz, (hátsó kerékagyról beszélünk ugye) tehát a csavarok elhelyezkedése, kerékagy jellemző méretei megegyeznek. Éppen ezért, szinte minden mindenre feltehető, de vázolom hogy miért nincs így mégsem. Az a fék, ami a fastra sajátja is, megtalálható még az E kadett gsi-n, a 2.0-nál nagyobb motoros "A" vectrán, illetve a 2.0-nál nagyobb motoros F astrákon. A nyereg ezeknél ugyanaz, illetve a fékalaplemez is, a középfurat átmérőjét kivéve, ami a különböző kerékagyakból fakad. Kifejtem: A kadetten, és a korai vectrákon a hátsó kerékagy szerelhető, tehát van egy tengely csonk, amire két kúpgörgős csapággyal felmegy a kerékagy, a végén egy koronás anyával, alábbi így néz ki: Na már most. Ennél a verziónál van két féle opció, az egyik, hogy dobfék van az autón, akkor van egy kerékagy, amire felmegy a dob, és kész, a másik, hogy tárcsafék van az autón, akkor a tengelycsonk ugyanaz, és a csapágyak is, de ebben az esetben a kerékagy maga a tárcsa, ebben vannak a kerékfelfogató csavarok menetei, és ebbe kerülnek a csapágyak is. Alább látható: Lényeges tulajdonsága, hogy a belső oldalon ez nem lóg bele a hídba, hanem síkban van. Alább látható: Ez a fajta rendelkezik a kisebb átmérőjű középfurattal az alaplemezen. Hogy ez miért lényeges, arra mindjárt kitérek. Ezt így ebben a formában csak kadetten, és A1 vectrán találjuk meg, de felszerelhető astrára is, abs nélkül, tengelycsonkkal együtt. Azért csak abs nélkül, mert ennél a fajtánál, az első képen megjelöl likba illeszkedik az abs jeladó, és a kerékagyon magán van a jeladó tárcsa, de ennek a csatlakozója, és a fogszáma nem egyezik meg az astráéval. Épp ezért abs-es astrára ez a fajta fék nem jó. (vagy akkor megszüntetitek az abs-t) Ez azért van így, mert az f astráknál, már a kezdetektől az újabbik fajta, egybecsapágyas kerékagyat használták, az alábbi képeken láthatók az eltérések a régi fajta kerékagyhoz képest: Mint látható, az újabb fajta "egybecsapágyas" agy már belenyúlik a hídba, akár abs-es, akár nem, épp ezért pl visszafelé nem kompatibilis, tehát mondjuk kadettra, vagy A1-es vecire nem lehet feltenni. Ennél a megoldásnál a tárcsa már külön van az agytól, mint azt megszokhattuk, valamint maga a kerékagy teljesen megegyezik a dobos és tárcsás verziónál is, tehát adott esetben a saját kerékagyunkat megtarthatjuk. Az ehhez a fajta újabbik agyhoz tartozó fékalaplemezen már nagyobb átmérőjű a középfurat, tehát ha valaki egy régebbi alaplemezt akar feltenni az új fajta aggyal, úgy, hogy megveszi hozzá az újabbik rendszer tárcsáját, akkor a középfurat nem fog stimmelni, azt fel kell bőviteni. Egyéb szempontból stimmelni fog. Ez a fajta, egybecsapágyas, külön tárcsás, kerékagyon abs csatis megoldás van az összes fastrában, valamint az "A2"-es vectrákban. Tehát akinek abs-es astrája van, és meg is akarja tartani azt, az ilyen rendszert keressen. Illetve ahogy korábban említettem, a régebbi rendszerből is lehet legózni, csak akkor figyelni kell a különbségekre. Nekem most (mivel vecim van) a régi fajta szerelhető agy van fent, ami a dobfékemhez volt, de az újabbik tárcsával. Így tudok külön tárcsát is cserélni, valamint a kerékcsapágy is csak 3000-be kerül, nem 16-be mint az újabbik verziónál. (ja igen, a régi fajta rendszerhez való tárcsa, ami maga a kerékagy is egyben, szintén olyan 15 körül kezdődik, az újabbik kb a fele) A kézifékkötél természetesen szintén cserés, a tárcsához más fajta kell, illetve azt hiszem az f astráé hosszban más mint a vectráé, a kadetté meg teljesen más rendszerű mint az astra/veci. Első fék. Nyilván, ha hátul növeljük a fékerőt, elöl is kell arányosan. Gyárilag a hátsó tárcsához elöl a 256x24-es első fék való, aminek a munkahengere 52-es tehát a nyeregre írva ezt találjátok: 52/24. Ezt csak azért írom, mert létezik 256x22-es fék is, aminél nem az a 2mm a lényeg, hanem hogy ennek a nyerge csak 48-as. Ilyet viszot tudomásom szerint sosem szereltek hátsó tárcsával együtt, tehát ez még kicsit kevés a fékerőarány megtartásához. Valamint főfékhenger(+rásegítő). Ehhez a rendszerhez szükségeltetik még egy 22-es főfékhenger. Az abs-eseknek szerencséjük van, mert abs nem volt 20-as főfékkel, csak naggyal. Nekik nem kell cserélni. Azonban akiknek nincs abs az autójukban, azoknak nagy vlószínűséggel a kis főfékjük van. Mutatom: kis főfékhenger: Víszszintesen álló rögzítőcsavarok, "X" benyomás a fékrásegítőn. Nagy főfékhenger: 45 fokban ferdén álló felfogató csavarok, sima, domború lapos szervódob. Az abs nélkülieknek plusz probléma lesz, hogy nagy főfékhenger, ami 4 kivezetéses az k*rva ritka, esetleg nagy motoros daewoo esperoból lehet találni, ugyanaz mint az opel, csak más embléma van rajta. Ellenben abs-esből a két kivezetéses is tökéletesen megfelel, csak kukázni kell hozzá egy, a már korábban belinkelt elosztót: Illetve ehhez kell két fékcső hollandival, a főfék meg az elosztó közé. (a hollandi méreteket figyelni kell, mert kétféle méret van! hogy most melyik a nagyobb meg kisebb fejből nem tudom. A hátsó fékhez meg még annyit, hogy amennyiben patronos a fékerőszabályzótok, (ami a 2. képen látható is a fékek mellett) akkor hozzátok el a hozzátartozó patronokat is, mert a dobosé más mint a tárcsásé. Hát asszem röviden ennyi, próbáltam nem belegabalyodni, remélem érthető lett. Nah köszi. Ez jó leírás volt. Nekem ABS-es tárcsám van, F Astrából. Az enyém meg nem ABS-es eredetileg. Tehát a leírásod alapján plug'n'play az enyém a dob helyére. 24-es főfék jó lesz? :D Kell ilyen elosztót kukáznom, mert amit kaptam ingyé, dupladevanderes, az ABS-es. Van első nagyfékem is, de ezt a számot nem néztem, viszont GSi Astráról van az is (ahogy a hátsó tárcsa is). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 Kadett gsi 22-es ffh kukk úgy néz ki mint itt a képen a kicsi, és egy olyan 20-ast cseréltem ki rá, mint a képen a nagy. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 Kadett gsi 22-es ffh kukk úgy néz ki mint itt a képen a kicsi, és egy olyan 20-ast cseréltem ki rá, mint a képen a nagy. :D És amúgy miért klímásítasz? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június12, 2015 Megoszt Elküldve Június12, 2015 És amúgy miért klímásítasz? :D Mer' a 288 ami megy majd föl reményeim szerint előre, annyi meleget fog termelni, hogy elolvad tőle a belső tükör. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 Nagyon szépen köszi, a csodás leírást! :-) Annyit fűznék hozzá, hogy ABS nélküli nagy főfékhengert én X16XEL motoros Astrából bontattam ki. Az évjáratára már nem emlékszem, de szedán volt. Ui.: Kérdés: Mennyivel másabb egy A Vectra hátsó híd? Eléggé. Szélesebb is a kerékagyaknál, amúgy maga a felfogatás része egyezik az astrával, tehát betehető, de nem megy fel rá a plusz merevítő. Vectra: Astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június14, 2015 Megoszt Elküldve Június14, 2015 Eléggé. Szélesebb is a kerékagyaknál, amúgy maga a felfogatás része egyezik az astrával, tehát betehető, de nem megy fel rá a plusz merevítő. Vectra: Astra Köszi! Nem csak a plusz merevítőt akartam áttenni, hanem eljátszottam a gondolattal, hogy a komplett hidat raknám át. A Vectra kicsit nehezebb mint az Astra, így merevebb is lehet a híd hátul. Csak ha szélesebb, akkor félő hogy a kerekeim nem férnének el a sárvédőben... most sincsenek a peremtől túl messze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bundee Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Saab 900NG illetve 9-3OG hátsó hídja is ugyanez ám, csak az még erősebb talán. Ha a nyomtáv egyezik, lehet hogy azt is felpattintom a Vekire :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 Köszi! Nem csak a plusz merevítőt akartam áttenni, hanem eljátszottam a gondolattal, hogy a komplett hidat raknám át. A Vectra kicsit nehezebb mint az Astra, így merevebb is lehet a híd hátul. Csak ha szélesebb, akkor félő hogy a kerekeim nem férnének el a sárvédőben... most sincsenek a peremtől túl messze. Nem, a vectra híd egy takony, ráadásul hurkpálcika stabilizátora van, egyedül a v6-nak van 21-es, de azt meg találjál. :) Jobb a gsi híd a dupla stabival. Most így hirtelen rákeresve, elvileg az astrának még szélesebb a nyomtávja hátul mint a vecinek. :O 6mm-el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június15, 2015 Megoszt Elküldve Június15, 2015 300as hatso feket valaki? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 300as hatso feket valaki? :) 13-as felni rámegy? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 13-as felni rámegy? :D A pereme, úgyhogy porvédőnek is szűk. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 13-as felni rámegy? :D Hosszú csavarral, kifordítva... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 Hosszú csavarral, kifordítva... :D Hm..mennyire hosszúval? :omg: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbenedict Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 âSegítsetek sürgősen kérlek. Kicsereltunk mar mindent a hátsó dobfekben, de egyszerűen lenlegteleniteni is szinte lehetetlen. Ha sikerül, akkor jaromotornal kb második fékezésre lerugja a munkahengert, es kampo mindennek. Mi baj lehet??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 A munkahenger is új? Pontosan mit takar a "minden"? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbenedict Elküldve Június16, 2015 Megoszt Elküldve Június16, 2015 Munkahenger, rugók, pofak. Álló motornál nagyjából ki lehet legteleniteni, de ha beinditom es úgy próbáljuk, szusszan egy nagyot majd széthullik az egész. Visszaraktuk a régi hengert, az is elfossa magát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Munkahenger, rugók, pofak. Álló motornál nagyjából ki lehet legteleniteni, de ha beinditom es úgy próbáljuk, szusszan egy nagyot majd széthullik az egész. Visszaraktuk a régi hengert, az is elfossa magát. Tehát ha jól értem összerakott féknél, felrakott fékdobnál széttesik a munkahenger? Nem tudom elképzelni fizikailag hogy tud kijönni a dugattyú teljesen ha helyén van minden. Vagy csak a karmantyú jön ki a dugattyú mellől? Légtelenítésnél mi a gond...nem is pumpálja a fékfolyadékot, vagy látszólag rendben, de utánna ismét levegős lesz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 (edited) Vagy nincs valami a helyén, vagy pedig az után állító teljesen be van tekerve, vagy a fékdob van nagyon elkopva. Vagy mind egyszerre... :o Módosítva Június17, 2015 : pszilaj Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Munkahenger, rugók, pofak. Álló motornál nagyjából ki lehet legteleniteni, de ha beinditom es úgy próbáljuk, szusszan egy nagyot majd széthullik az egész. Visszaraktuk a régi hengert, az is elfossa magát. dobbal a helyén kell légteleníteni, ha rajta van nem ugorhat szét(ha jól van összerakva) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mrbenedict Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 (edited) Márpedig ugrik szét minden, az összes olaj elfolyik. Eddig is raktuk össze a dobfeket, csak akkor régi használt alkatreszekkel. Vmelyik oldali dugattyu totál kiesik, a rugojaval együtt. Igen látszólag nincs benne levegő, de érzem , hogy marad benne egy kicsi. Az utanallito is megfelelően van beállítva. Módosítva Június17, 2015 : mrbenedict Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Június17, 2015 Megoszt Elküldve Június17, 2015 Márpedig ugrik szét minden, az összes olaj elfolyik. Eddig is raktuk össze a dobfeket, csak akkor régi használt alkatreszekkel. Vmelyik oldali dugattyu totál kiesik, a rugojaval együtt. Igen látszólag nincs benne levegő, de érzem , hogy marad benne egy kicsi. Az utanallito is megfelelően van beállítva. Kézifékkötél be van akasztva/feszítve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts