Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Tutorialt szeretnek kérni, mert a GYIK-ben nem egyértelmű nekem a dolog. Kombin szeretnek hátul tárcsát, mert nem csipet a dobot, meg régi dolog :D na en azt olvasom mindenhol, hogy a kerékagy a kicsavar-becsavar esete. Mit csavarok, honnan, mivel, hogyan? Ez azért fontos, mert haverommal szeretjük mi csinálni a dolgokat, amire vagy a kert, vagy a panelparkolo adott.

Koszi!

Emellett történt ma egy kis "baleset" körforgalomban reccsenest hallottam. Mint kiderült a jobb hátsó dobfek hullott darabokra. A munkahenger szétesett, az összes olaj elfolyt. Egy szerelő osszerakta nekem, legtelenitettunk, es végülis egész jo lett. Ez mitől történhetett?

Módosítva : mrbenedict
Link to comment
Megosztás:

Tutorialt szeretnek kérni, mert a GYIK-ben nem egyértelmű nekem a dolog. Kombin szeretnek hátul tárcsát, mert nem csipet a dobot, meg régi dolog :D na en azt olvasom mindenhol, hogy a kerékagy a kicsavar-becsavar esete. Mit csavarok, honnan, mivel, hogyan? Ez azért fontos, mert haverommal szeretjük mi csinálni a dolgokat, amire vagy a kert, vagy a panelparkolo adott.

Koszi!

Emellett történt ma egy kis "baleset" körforgalomban reccsenest hallottam. Mint kiderült a jobb hátsó dobfek hullott darabokra. A munkahenger szétesett, az összes olaj elfolyt. Egy szerelő osszerakta nekem, legtelenitettunk, es végülis egész jo lett. Ez mitől történhetett?

A hídról lecsavarod a négy csavart és lejön az egész fék kerékagyastul.

Munkahenger elfárad és elfossa magát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tutorialt szeretnek kérni, mert a GYIK-ben nem egyértelmű nekem a dolog. Kombin szeretnek hátul tárcsát, mert nem csipet a dobot, meg régi dolog :D na en azt olvasom mindenhol, hogy a kerékagy a kicsavar-becsavar esete. Mit csavarok, honnan, mivel, hogyan? Ez azért fontos, mert haverommal szeretjük mi csinálni a dolgokat, amire vagy a kert, vagy a panelparkolo adott.

Koszi!

Emellett történt ma egy kis "baleset" körforgalomban reccsenest hallottam. Mint kiderült a jobb hátsó dobfek hullott darabokra. A munkahenger szétesett, az összes olaj elfolyt. Egy szerelő osszerakta nekem, legtelenitettunk, es végülis egész jo lett. Ez mitől történhetett?

A hídról lecsavarod a négy csavart és lejön az egész fék kerékagyastul.

Munkahenger elfárad és elfossa magát.

1870062-20150607-1yUrD3.jpg

Ott látszik a 4 csavar a tengelycsonk körül. De ugye arra számítani kell, hogy mivel féket kell bontani, légteleníteni itt is kell, fékfolyadékot pótolni,a fékcsőbontáshoz nem ért fékcsőkulcs, ha esetleg ezzel sem jön szétt a hollandi épségben , ( mert van ilyen) akkor fékcsövet cserélni. Meg valami oyan rémlik hogy a kézifékkötél elvezetésén kell alakítani mert különben a rugón megy keresztül, vagy ez csak sedannal, 5 ajtósnál van így?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a leglényegesebbet nem mondta senki, a hátsó tárcsához előre is nagyobb fék kell, és nagyobb főfékhenger....

Plusz ugye legalább 14-es felni.

24-es, dupla devanderes jó lesz? :D Mondjuk ABS-es, ez a legnagyobb baj. De valaki mondta, hogy az ABS kockát lehet használni passzívan is, mint elosztó. Remegni nem fog a fékpedál, de fékhatás lesz.

Link to comment
Megosztás:

24-es, dupla devanderes jó lesz? :D Mondjuk ABS-es, ez a legnagyobb baj. De valaki mondta, hogy az ABS kockát lehet használni passzívan is, mint elosztó. Remegni nem fog a fékpedál, de fékhatás lesz.

Azzal az lesz a baj, hogy műszakin bele fognak kötni hogy ha van, akkor működnie kell.

Sima T idommal megosztod a főfék után a csövet... :rolleyes:

Viszont van rá gyári megoldás:

IMG_6453.jpg

100_1053.jpg

Bontóban már kb egy ezresért hozzávágják az emberhez. G Astra, C corsa, abs nélkül.

Link to comment
Megosztás:

Ha abs-es, akkor megúsztad a főfékcserét, mert az tudtommal csak 22-es főfékkel volt. Akkor csak elég felpattintani a nagyobb féket előre, meg a tárcsát hátra és kész. Csak arra kell figyelni hogy a hátsó fék abs-s legyen, mert azon nagyobb a furat az alaplemezen, hogy beleférjen a kerékagy.
Plusz akkor neked nem jó a régi fajta tárcsa, csak az új.

Link to comment
Megosztás:

Azzal az lesz a baj, hogy műszakin bele fognak kötni hogy ha van, akkor működnie kell.

Viszont van rá gyári megoldás:

Bontóban már kb egy ezresért hozzávágják az emberhez. G Astra, C corsa, abs nélkül.

Na egy ilyen kell nekem is. :D Amúgy sem akartam ABS-t. ABS és az elektromos napfénytető marad ki az extrák közül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.6 16v nél is igy működik a hátsó tárcsásítás mint ahogy fentebb irtátok 4 csavar ki és utána tárcsa a helyére abs nincs az enyémben mit kellene még alakítani hozzá?koszi a válaszokat!

Ugyanúgy, másik kézifékkötél kell hozzá, és ha a rugón menne keresztül kell oda valami konzol ami "elhúzza" oldalra. Ha esetleg ezentúl a hátulja blokkolna satufékkor akkor a fékerőszabályzóval is kezdeni kell valamit. Ha állitható akkor csak arrébb kell rakni a konzolt a hídon, ha fix patronos akkor meg csere. De ez úgyis kiderül, ha kipróbálod.

Link to comment
Megosztás:

Estére összedobok egy leírást a hátsó tárcsákról, és beteszem ide. Nem garantálom hogy mindenről lesz kép, de megpróbálok szerezni. Többféle tárcsa van többféle aggyal, kb minden mindennel csereszabatos, csak astránál az abs kicsti megkavarja a dolgot. Én ezeket már végigzongoráztam, csak nekem mindegy, mert nincs abs-em.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.