wookie Elküldve December25, 2014 Megoszt Elküldve December25, 2014 A nagyfék kisfőfék kombó eléggé sz@r, azt kell mondjam. Mondjuk nekem elöl a 280-as fék ment fel, hátul tárcsával a 20-as főfékhez, de az katasztrófa volt. Megállt meg minden, viszont brutálisan nagy lett a pedálút. Lehet, hogy csak elöl 256-ra cserénél ez nem olyan drasztikus. De sokan meg kis fékhez teszik a nagy ffh-t, nem véletlenül. A kadetten amiből most építettük át az xe-t, azon most a gyári körbetárcsa, elöl 256-os fék, 22-es ffh-val van, és sokkal sokkal jobb érzésre, mint nekem a nagy tárcsával. Mondjuk nekem meg most fog bekerülni a 25-ös b vectra főfék. A patronról meg annyit, hogy ami nem a főfékhengernél van, hanem a hátsó fékcsöveknél, az ugyanaz volt bátyám x16sz vectráján, hátul nagy dob, elöl hűtőtt 236, 20-as főféknél, mint a c20ne vecin, hátul tárcsa, elöl 256, 22-es főfék kombinációval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December26, 2014 Megoszt Elküldve December26, 2014 A nagyfék kisfőfék kombó eléggé sz@r, azt kell mondjam. Mondjuk nekem elöl a 280-as fék ment fel, hátul tárcsával a 20-as főfékhez, de az katasztrófa volt. Megállt meg minden, viszont brutálisan nagy lett a pedálút. Lehet, hogy csak elöl 256-ra cserénél ez nem olyan drasztikus. De sokan meg kis fékhez teszik a nagy ffh-t, nem véletlenül. A kadetten amiből most építettük át az xe-t, azon most a gyári körbetárcsa, elöl 256-os fék, 22-es ffh-val van, és sokkal sokkal jobb érzésre, mint nekem a nagy tárcsával. Mondjuk nekem meg most fog bekerülni a 25-ös b vectra főfék. A patronról meg annyit, hogy ami nem a főfékhengernél van, hanem a hátsó fékcsöveknél, az ugyanaz volt bátyám x16sz vectráján, hátul nagy dob, elöl hűtőtt 236, 20-as főféknél, mint a c20ne vecin, hátul tárcsa, elöl 256, 22-es főfék kombinációval. Köszi a véleményeket! Azért kérdeztem, mert tudnék jó áron 256-os féknyergeket, csak az a kérdés, hogy beépítsem-e, amíg nincs meg hozzá a nagyobb ffh. Májusban műszaki, addig vagy beépítem csak a nagyobb fékeket előre, vagy szerzek nagyobb ffh-t is addigra. Konkrétan milyet is kéne szereznem ABS nélküli kocsihoz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve December26, 2014 Megoszt Elküldve December26, 2014 Köszi a véleményeket! Azért kérdeztem, mert tudnék jó áron 256-os féknyergeket, csak az a kérdés, hogy beépítsem-e, amíg nincs meg hozzá a nagyobb ffh. Májusban műszaki, addig vagy beépítem csak a nagyobb fékeket előre, vagy szerzek nagyobb ffh-t is addigra. Konkrétan milyet is kéne szereznem ABS nélküli kocsihoz? ATE rásegítő és ffh. Jó az ABS nélküli is, ahol 4 kivezetés van a ffh-en, ekkor plug&play a dolog. De jó az ABS-es is, ahol két kivezetés van, de akkor be kell építeni egy elosztót (persze gyári GM) :icon1: Ezen a környéken volt róla szó: ;) (c corsában is van ilyen) http://www.opelforum.hu/topic/758-fek/?p=977880 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December26, 2014 Megoszt Elküldve December26, 2014 Abs nélküli nagy ffh ritkább mint a fehér holló. (bár a kadettban pont az van, de az meg nem is opel, hanem daewoo-é /talán nagymotoros espero?/) Szóval a legegyszerűbb megvenni az elsőt ami szembejön,és bontóból meg egy elosztót hozzá. Én eddig kettőből kettőt g astrából bontottam. Érdemes némi csövezést is elhozni vele, hogy legyen miből tenni a ffh meg az elosztó közé. Tessék figyelni a kis-nagy méretű hollandikra, valamint ha eddig a ffh-nél voltak a patronok, akkor be kell szerezni olyanokat, amik belemenek az elosztóba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve December26, 2014 Megoszt Elküldve December26, 2014 Abs nélküli nagy ffh ritkább mint a fehér holló. (bár a kadettban pont az van, de az meg nem is opel, hanem daewoo-é /talán nagymotoros espero?/) Szóval a legegyszerűbb megvenni az elsőt ami szembejön,és bontóból meg egy elosztót hozzá. Én eddig kettőből kettőt g astrából bontottam. Érdemes némi csövezést is elhozni vele, hogy legyen miből tenni a ffh meg az elosztó közé. Tessék figyelni a kis-nagy méretű hollandikra, valamint ha eddig a ffh-nél voltak a patronok, akkor be kell szerezni olyanokat, amik belemenek az elosztóba. Ha a hátsó fékerőszabályzó patronokra gondolsz, azok hátul vannak a hátsó híd felett. Ez az a ffh? Ez egy Espero 2.0/Kadett 2.0-é: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve December26, 2014 Megoszt Elküldve December26, 2014 Sziasztok! 94 es 1.6 astram van, es kb ket napja elkezdett gazadaskor neha pislakolni a kezifek visszajelzo. Amugymeg mintha a labfekem se fogna ugy mint eddig. Olvastam, hogy valuszinu, hogy fekfolyadekot kell utanatolteni? Es hol ellenorizhetem a fekfolyadek szintet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December27, 2014 Megoszt Elküldve December27, 2014 Sziasztok! 94 es 1.6 astram van, es kb ket napja elkezdett gazadaskor neha pislakolni a kezifek visszajelzo. Amugymeg mintha a labfekem se fogna ugy mint eddig. Olvastam, hogy valuszinu, hogy fekfolyadekot kell utanatolteni? Es hol ellenorizhetem a fekfolyadek szintet? A fékfolyadék tartály a motortérben kábé a vezető előtt van , egy kupak van rajta emibe egy csati megy. Alatta egy fém henger ami egy fekete tárcsára csatlakozik az aljába 2 vagy 4 cső megy. Az oldalán max-min-jelzés a kupakon sárga cimke. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December27, 2014 Megoszt Elküldve December27, 2014 Sziasztok! 94 es 1.6 astram van, es kb ket napja elkezdett gazadaskor neha pislakolni a kezifek visszajelzo. Amugymeg mintha a labfekem se fogna ugy mint eddig. Olvastam, hogy valuszinu, hogy fekfolyadekot kell utanatolteni? Es hol ellenorizhetem a fekfolyadek szintet? ugy magátol azért az nem szokott fogyni, sztem nézz rá e fékekere em enged vhol, hátul gyakoribb Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 Udv! Hat minimum jelzesnel volt, ezert villogott a lampa. Most utanatoltottem, a villogas elmult, de a fekek meg most se valami jok :/ kb a haromnegyedeig mintha nem is fogna a pedal. Szerintetek eleg lenne legteleniteni a rendszert? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 Udv! Hat minimum jelzesnel volt, ezert villogott a lampa. Most utanatoltottem, a villogas elmult, de a fekek meg most se valami jok :/ kb a haromnegyedeig mintha nem is fogna a pedal. Szerintetek eleg lenne legteleniteni a rendszert? Ha a hátsó utánállítók nem működnek akkor is hosszabb a pedálút például, ha levegős a rendszer akkor meg rugózik a pedál. Ezt inkább álló autónál lehet kiszúrni ha már elment a vákum a rásegítésből. Leállítod a motort 3-4-szer lenyomod a fékpedált ekkor már fel kell keményedni a féknek. Ha van rá gyanú hogy levegő került a rendszerbe akkor jobb légteleníteni, ha nem volt mosatnában egyben féfolyadékot cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 Udv! Hat minimum jelzesnel volt, ezert villogott a lampa. Most utanatoltottem, a villogas elmult, de a fekek meg most se valami jok :/ kb a haromnegyedeig mintha nem is fogna a pedal. Szerintetek eleg lenne legteleniteni a rendszert? lehet folyadékot is kell cserélned, az sem örök életü fel is vizesedhet, hidegben megváltozhat a hatékonysága még jo hogy müködött a visszajelződ nwm mindig szokott Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 Hat megneztuk a jobb hatso fekdobot es kb masfel mm a fekpofa vastagsaga. Nameg tiszta fekfolyadek volt. Szoval ezt mindenkeppen cserelnem kell. Ez lehet ok a puha fekre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 Hat megneztuk a jobb hatso fekdobot es kb masfel mm a fekpofa vastagsaga. Nameg tiszta fekfolyadek volt. Szoval ezt mindenkeppen cserelnem kell. Ez lehet ok a puha fekre? Lehet persze ahol kiszivárgott a folyadék levegőt is szívhatott amikor visszajött a helyére a dugattyú. Vagy a főfékhengertől pumpáltad bele a lecsökkent szint miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 Köszi a véleményeket! Azért kérdeztem, mert tudnék jó áron 256-os féknyergeket, csak az a kérdés, hogy beépítsem-e, amíg nincs meg hozzá a nagyobb ffh. Májusban műszaki, addig vagy beépítem csak a nagyobb fékeket előre, vagy szerzek nagyobb ffh-t is addigra. Konkrétan milyet is kéne szereznem ABS nélküli kocsihoz? Abs nélküli nagy ffh ritkább mint a fehér holló. (bár a kadettban pont az van, de az meg nem is opel, hanem daewoo-é /talán nagymotoros espero?/) Szóval a legegyszerűbb megvenni az elsőt ami szembejön,és bontóból meg egy elosztót hozzá. Én eddig kettőből kettőt g astrából bontottam. Érdemes némi csövezést is elhozni vele, hogy legyen miből tenni a ffh meg az elosztó közé. Tessék figyelni a kis-nagy méretű hollandikra, valamint ha eddig a ffh-nél voltak a patronok, akkor be kell szerezni olyanokat, amik belemenek az elosztóba. Én 1.6 16V motoros F Astrában láttam ABS nélküli nagy főfékhengert, 236-os tárcsával. Illetve egy ilyenről vettem meg bontóban az apám kocsijához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve Január9, 2015 Megoszt Elküldve Január9, 2015 Sziasztok! Holnap le szeretnem cserelni a hatso ket dobfeken a fekmunkahengert. Tudnatok adni tanacsokat, hogy hogyan alljak neki, mire figyeljek stb?:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Január9, 2015 Megoszt Elküldve Január9, 2015 Sziasztok! Holnap le szeretnem cserelni a hatso ket dobfeken a fekmunkahengert. Tudnatok adni tanacsokat, hogy hogyan alljak neki, mire figyeljek stb? :) Vidd szerelőhöz! Ha nem tudod hogy kell, és egy fórumon kérsz hozzá tanácsot, akkor inkább NE állj neki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve Január10, 2015 Megoszt Elküldve Január10, 2015 Ugy nagyjabol tisztaban vagyok vele, csak ilyen specko dolgokra gondolok, hogy nehogy kihagyjak valamit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2015 Megoszt Elküldve Január10, 2015 Ugy nagyjabol tisztaban vagyok vele, csak ilyen specko dolgokra gondolok, hogy nehogy kihagyjak valamit. Úgy célszerű csinálni hogy egyszerre csak az egyik oldalt szeded szétt és a másik oldalra rá tudsz nézni összerakáskor. Érdemes lenne akkor már rögzítő szettet is cserélni ha le vannak szedve a pofák. Bár az utánállító elméletileg autómata de szerintem jobb kézzel egyformára beállítani a két oldalt bár ebben erősen megsozlanak a vélemények. Ereszt vagy miért cseréled? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve Január10, 2015 Megoszt Elküldve Január10, 2015 Jobb oldalt ereszt, es inkabb vettem kettot, hogy akkor mar mindket oldalt cserelve legyen :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2015 Megoszt Elküldve Január10, 2015 Jobb oldalt ereszt, es inkabb vettem kettot, hogy akkor mar mindket oldalt cserelve legyen :) Fékcsőkulcs ajánlott a hollandi kitekeréséhez a munkahengerbő,l nélküle esélyes hogy elnyirja a sarkait. Csavarlazító, óvatos kocogatás segíthet. A légtelenítő csavar gumikkupakját rá tudod pattintani a fékcső végére így kevesebb fékfolyadék jön ki, amíg az új munkahengert beszereled. Ha a fékpofák két felső sarka közé be tudsz feszíteni valami úgy hogy már ne támaszkodjanak fel a munkahengeren talán ki tudod cserélni anélkül is hogy az egész féket szétbontanád. Csak nagyon ne húzd szétt a pofákat mert akkor az utánállítót csavarját elkezdi tekergetni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve Január10, 2015 Megoszt Elküldve Január10, 2015 Koszonom! Es amugy igazat mondtak azzal, hogy, ha csak az egyik oldalon cserelek akkor eselyes hogy az uj "erosebb" munkahenger kinyirja a regit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2015 Megoszt Elküldve Január10, 2015 Koszonom! Es amugy igazat mondtak azzal, hogy, ha csak az egyik oldalon cserelek akkor eselyes hogy az uj "erosebb" munkahenger kinyirja a regit? Hát szerintem ennek nincs sok valóságalapja, főleg mert két átlós fékkör van így ez a két munkahenger külön fékkörön van. Elméletileg ha az egyik fékkör enged a másikban akkor is marad folyadék egy-két fékezés erejéig. Annyiban igaza van hogy mindíg a leggyengébb alkatrész adja meg magát a nyomásnak, ha az egyiket kicseréled újra valószinűleg a másik régebbi fog következőnek ereszteni. Fékalkatrésznél meg amúgy is alap hogy a két oldalt párban egyszerre cseréljük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve Január10, 2015 Megoszt Elküldve Január10, 2015 Akkor csak nem vertek at :) Sajnos ma csunya ido volt, nem tudtam kicserelni, de majd holnap! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Broawner Elküldve Január11, 2015 Megoszt Elküldve Január11, 2015 Hát szerintem ennek nincs sok valóságalapja, főleg mert két átlós fékkör van így ez a két munkahenger külön fékkörön van. Elméletileg ha az egyik fékkör enged a másikban akkor is marad folyadék egy-két fékezés erejéig. Annyiban igaza van hogy mindíg a leggyengébb alkatrész adja meg magát a nyomásnak, ha az egyiket kicseréled újra valószinűleg a másik régebbi fog következőnek ereszteni. Fékalkatrésznél meg amúgy is alap hogy a két oldalt párban egyszerre cseréljük. Hat inkabb most nem eroltettem, mert a munkahenger hollander nagyon beragott, probalok holnap venni hozza fekcsokulcsot, vagy megkerdezem ismerost mennyiert vallalna :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január11, 2015 Megoszt Elküldve Január11, 2015 Hat inkabb most nem eroltettem, mert a munkahenger hollander nagyon beragott, probalok holnap venni hozza fekcsokulcsot, vagy megkerdezem ismerost mennyiert vallalna :) Én is elnyírtam akkor fékcsőkulcs nélkül, azt hiszem az unixban vettem 1000forint körüli áron 50-60 centis réz szerelt fékcsöveket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts