Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Működik még két nap múlva is. :) Épp ez a poén... Viszont egyre többször ejti el a fordulatot és korrigál az ecu amikor lassan megyek kettesben és fékezek. Ma volt, hogy már majdnem le is állt a motor.

Szerintem ennyire nem szabadna beleszólni hiszen csak egy henger szívását használja ki, és ott sem olyan nagy a cső átmérője a teljes szívócsonkéhoz képest. Nem tudom pontosan hogyan néz ki ez a vákumdob bellülről lehet csak úgy ereszt amikor be van nyomva a fékpedál és alapállapotban nem.

Link to comment
Megosztás:

Ha benyomom a fékpedált sziszeg... Ez most jó vagy nem jó? Nem újdonság, hogy sziszeg, de van aki azt mondja ez hiba, van aki azt mondja, hogy nem hiba.

Szerintem ennyire nem szabadna beleszólni hiszen csak egy henger szívását használja ki, és ott sem olyan nagy a cső átmérője a teljes szívócsonkéhoz képest. Nem tudom pontosan hogyan néz ki ez a vákumdob bellülről lehet csak úgy ereszt amikor be van nyomva a fékpedál és alapállapotban nem.

Elméletileg nem gond, ha csak benyomáskor és felengedéskor sziszeg, mert így működik: http://www.vezess.hu/techabc/fekrasegito/9361/

Link to comment
Megosztás:

Na ma már végleg szar így vezetni, viszont a szervodobbal lesz a gond. Ma már 30 perc állás után full kemény volt a pedál.

Nekem kb 3-5 perc és elengedi a vákuumot...

A visszacsapó szelep nem lehet hibás, mert régen megtartotta. Mióta feltettem a nagy ffékhengert dobostól, azóta csinálja.

De szépen fékez, nincs gondja menet közben...

Link to comment
Megosztás:

No, megvolt a műtét: főfékhenger volt a hiba okozója.
Több, mint valószínű, hogy a JE-BH kör dugattyúja volt a hunyó, a karmantyú szoknyáján is vannak bizonyos nyomok...
Másik főfékhenger fel, szinte pillanatok alatt légtelenít, kerekek fel, próbakör, elégedett vigyor. :)

Link to comment
Megosztás:

No, megvolt a műtét: főfékhenger volt a hiba okozója.

Több, mint valószínű, hogy a JE-BH kör dugattyúja volt a hunyó, a karmantyú szoknyáján is vannak bizonyos nyomok...

Másik főfékhenger fel, szinte pillanatok alatt légtelenít, kerekek fel, próbakör, elégedett vigyor. :)

:icon13:

Link to comment
Megosztás:

No, megvolt a műtét: főfékhenger volt a hiba okozója.

Több, mint valószínű, hogy a JE-BH kör dugattyúja volt a hunyó, a karmantyú szoknyáján is vannak bizonyos nyomok...

Másik főfékhenger fel, szinte pillanatok alatt légtelenít, kerekek fel, próbakör, elégedett vigyor. :)

Érdekes amúgy a dolog, mert egyik pillanatról a másikra halt el, ilyet én még nem is láttam. A rekordot már megkarmantyúztam párszor, de ott se látszott sose hiba a karmantyún, de ott legalább volt átmenet míg kialakult a hiba, itt meg csak úgy hopp, egyszercsak nem működött.

Ráadásul azt a főfékhengert raktuk fel, amit bátyáméról szedtem le, mondván az a szar, oszt közben meg mégsem. (pedig az én levetett főfékemmel meg amaz jobb lett)

Szóval a fene se érti, de tény, hogy a sajátjával semmit nem csinált, amit feltettünk, azzal meg már simán a tartály feltöltése után azonnal kezdett légtelenedni a fék, és mozogni az összes munkahenger, még úgy is, hogy a hátsók nagyon picit könnyeznek.

Plusz megjárattuk a bal első nyerget, hogy ne fogjon be folyton, illetve állítottam a dobokon hátul, így már némi nemű értékelhető kézifék is jelentkezni látszott.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes amúgy a dolog, mert egyik pillanatról a másikra halt el, ilyet én még nem is láttam. A rekordot már megkarmantyúztam párszor, de ott se látszott sose hiba a karmantyún, de ott legalább volt átmenet míg kialakult a hiba, itt meg csak úgy hopp, egyszercsak nem működött.

Ráadásul azt a főfékhengert raktuk fel, amit bátyáméról szedtem le, mondván az a szar, oszt közben meg mégsem. (pedig az én levetett főfékemmel meg amaz jobb lett)

Szóval a fene se érti, de tény, hogy a sajátjával semmit nem csinált, amit feltettünk, azzal meg már simán a tartály feltöltése után azonnal kezdett légtelenedni a fék, és mozogni az összes munkahenger, még úgy is, hogy a hátsók nagyon picit könnyeznek.

Plusz megjárattuk a bal első nyerget, hogy ne fogjon be folyton, illetve állítottam a dobokon hátul, így már némi nemű értékelhető kézifék is jelentkezni látszott.

Tényleg azt kéne még, hogy amit levettünk feltenni egy másik autóra, és működne. :-D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tiszteletem az Uraknak!

Olyan problémám van hogy az első tárcsák "nyikorognak" enyhe fékezés során, több tíz fékezés után is elő elő jön.
Pedig két hónapja cseréltem le új Ferrodo márkájú betétekre és a tárcsákra a régieket, egyúttal a nyergeket is rendbe raktam egy Autorefen márkájú szettel (dugó, karmantyú, csúszka, porvédő, stb.) és mivel úgyis le lett engedve a fékfolyadék újjal lett feltöltve kijáratva a rendszerből teljesen a régit! Azóta több mint 2000 km-t mentem, szóval már jócskán be van járatva. Nem felületi rozsdáról van szó, ami első 1-2 fékezés során nyekken meg csak.

Tudok vele valamit kezdeni, mert elég idegesítő, egy új fékszettől, mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem az Uraknak!

Olyan problémám van hogy az első tárcsák "nyikorognak" enyhe fékezés során, több tíz fékezés után is elő elő jön.

Pedig két hónapja cseréltem le új Ferrodo márkájú betétekre és a tárcsákra a régieket, egyúttal a nyergeket is rendbe raktam egy Autorefen márkájú szettel (dugó, karmantyú, csúszka, porvédő, stb.) és mivel úgyis le lett engedve a fékfolyadék újjal lett feltöltve kijáratva a rendszerből teljesen a régit! Azóta több mint 2000 km-t mentem, szóval már jócskán be van járatva. Nem felületi rozsdáról van szó, ami első 1-2 fékezés során nyekken meg csak.

Tudok vele valamit kezdeni, mert elég idegesítő, egy új fékszettől, mi lehet a probléma?

Úgy tudom hogy a betét két vége azért van lesarkazva hogy ne nyikrogojon, a tiéden ez megvan?

1672037-20141206-yefnpz.jpg

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom hogy a betét két vége azért van lesarkazva hogy ne nyikrogojon, a tiéden ez megvan?

Sajnos nincsen most néztem meg. A tök bele, (gondoltam legyen inkább kicsit drágább, remélhetőleg jobb és erre...), vajon jó út az ha lecsiszolom, vagy inkább kuka, és újabb új még ha most már "csak" betétek kellenének?

Link to comment
Megosztás:

Hmm Calibhoz vettem betéteket a 10 év alatt két szettet.

1. ATE Szett: Nem volt lesarkazva.

2. EBC fekete: Le volt sarkazva.

Astrán tavaly cseréltem betéteket:

1. Ami benne volt nem volt lesarkazva.

2. ATE szett ami belekerült le volt sarkazva.

Most akkor hogy is van ez? :D :D

Úgy tudom hogy a betét két vége azért van lesarkazva hogy ne nyikrogojon, a tiéden ez megvan?

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Hmm Calibhoz vettem betéteket a 10 év alatt két szettet.

1. ATE Szett: Nem volt lesarkazva.

2. EBC fekete: Le volt sarkazva.

Astrán tavaly cseréltem betéteket:

1. Ami benne volt nem volt lesarkazva.

2. ATE szett ami belekerült le volt sarkazva.

Most akkor hogy is van ez? :D :D

Hát én nem tudom, valahol azt olvastam hogy a sarkazás a csikorgás ellen van a középső nút meg a fékpor eltávozását könnyíti meg. Én ebben az esetben megpróbálnám "letörni" a sarkát.

Link to comment
Megosztás:

Én most vettem LPR,nincs le sarkazva. Viszont a hátulján van egy műanyag lap rá pattintva.Kérdeztem ez mért van rajta,azt mondták hogy ne nyikorogjon és ne rezonáljon! No akkor most mi miért van? :omg:

Lehet hogy egy adott problémát különböző gyártó több irányból közelített meg és több megoldás van, szóval jó lehet ez is meg az is.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Lenne egy kérdésem azokhoz, akik már megcsinálták: ha kicserélem elöl a fékeket 256-osra, de a főfékhenger marad a mostani (236-os fékhez való), akkor milyen változást tapasztalok? Jobb lesz a fékhatás, vagy rosszabb? Műszakin megfelel így, vagy mindenképp kell a nagyobb főfékhenger?

Link to comment
Megosztás:

Mindenképp jobb lesz a fékhatás, de itt is sokat jelent a tárcsa/betét minősége. ;) Érezhető változást hoz csak a tárcsaméret változtatás is.

Műszakin nem lesz különbség, amúgy is külön mérik az első és hátsó tengely fékhatását.

Azonban ha elindulsz a lejtőn és kicseréled 256-ra, azt követni fogja a főfékhenger/Ate rásegítő páros. :P Az is egy következő szint, amit érdemes meglépni és nem is költséges. :)

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem azokhoz, akik már megcsinálták: ha kicserélem elöl a fékeket 256-osra, de a főfékhenger marad a mostani (236-os fékhez való), akkor milyen változást tapasztalok? Jobb lesz a fékhatás, vagy rosszabb? Műszakin megfelel így, vagy mindenképp kell a nagyobb főfékhenger?

Mindenképp jobb lesz a fékhatás, de itt is sokat jelent a tárcsa/betét minősége. ;) Érezhető változást hoz csak a tárcsaméret változtatás is.

Műszakin nem lesz különbség, amúgy is külön mérik az első és hátsó tengely fékhatását.

Azonban ha elindulsz a lejtőn és kicseréled 256-ra, azt követni fogja a főfékhenger/Ate rásegítő páros. :P Az is egy következő szint, amit érdemes meglépni és nem is költséges. :)

Ilyenkor a hátsó fékerőszabályzóval, ahol fix patronos van nem kell utánna menni az elől megnövekedett fékerőnek? Mert ugye így ugyanakkora pedálerővel /fékfolyadék nyomással ellöl nagyobb fékhatást kapunk hátul visszont ugyanakkora patronok vannak bent ez nem gond?

Link to comment
Megosztás:

Ilyenkor a hátsó fékerőszabályzóval, ahol fix patronos van nem kell utánna menni az elől megnövekedett fékerőnek? Mert ugye így ugyanakkora pedálerővel /fékfolyadék nyomással ellöl nagyobb fékhatást kapunk hátul visszont ugyanakkora patronok vannak bent ez nem gond?

Nincs különösebb jelentősége, mivel a hátsó kerék nem fog előbb megcsúszni, így továbbra is csak iránytartási szerepe van. Akkor érdemes megfontolni a patront, ha hátra tárcsafék kerül. Bár az sem egyszerű, mert össze-vissza írják minden alkatrészes oldalon. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.