Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Mára "megokosultunk" ha igaz!

Úgy tűnik, hogy a bal hátsó ABS jeladó vezetékében történt szakadás. A vezeték egy kb fél méteres "drót", aminek mindkét vége rögzített 15 cm hosszúságban. Ahogy a lengővilla mozog, úgy a vezeték középen hajlik .

Na ott lehet a szakadás, ami csak akkor eresztett el egy pillanatra, amikor a kocsi jobb eleje terhelődött (ferdén, lejtőn) és a bal háta pedig megemelkedett.

Ilyenkor a vezeték megnyúlt és a szakadt szál belül egy pillanatra nem érintkezett és bejött a hibajel :confused: . Aztán normál helyzetbe kerülve újra érintkezett, és a motor újraindításával a hiba eltűnt. :blink:

Erre varrjon valaki gombot!

Bontott jó vezeték segített.

22 év után már az ilyen hibák se meglepőek szerintem, a mozgó vezetékeknél meg idővel abszolút természetes. Nálam az első fékkopásjelzők kábelei szakadtak el már elég rég óta, ennek a vezetékei ráadásul vékonyabbak, sérülékenyebbek mint az ABS, de még eddig mindig kimaradt a javítási sorból, így a bc mindig "Bremsbelag"-ot ír. Nem egy létfontosságú hiba csak zavaró, hogy mindig nyugtáznom kell ha mást is akarok látni a kijelzőn. Tudom, sokan csak összekötik a szakadt vezetékeket, hogy ne jelezzen, és ezzel le van tudva a "javítás", de én nem vagyok ennek a híve, majd egyszer megoldom normálisan, ha egyszer már van fékkopásjelző akkor működjön úgy ahogy kell neki.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Segítségeteket kérném. A hátsó dobfékem úgy csinál, mintha ovális lenne: fog, nemfog, fog, nemfog amikor lassan gurulva finoman fékezek. (közben még hangosan is nyikorog a fog fázisban van.) Felszabályoztattam a dobot. Mem segített, a tünet ugyan az. Ha szétszedem és összeteszem az első 50-100 km-en teljesen jó és utána megint kezdi. Néha abbahagyja magátó: pl. nagy eső után, ha reggel jobban lehül a levegő.

Mi lehet a baj? Talán az utánállító? Ha igen, ezen mit kell néznem?

Segítségeteket előre is köszönöm,

Zoli

Elküldve

Sziasztok!

Segítségeteket kérném. A hátsó dobfékem úgy csinál, mintha ovális lenne: fog, nemfog, fog, nemfog amikor lassan gurulva finoman fékezek. (közben még hangosan is nyikorog a fog fázisban van.) Felszabályoztattam a dobot. Mem segített, a tünet ugyan az. Ha szétszedem és összeteszem az első 50-100 km-en teljesen jó és utána megint kezdi. Néha abbahagyja magátó: pl. nagy eső után, ha reggel jobban lehül a levegő.

Mi lehet a baj? Talán az utánállító? Ha igen, ezen mit kell néznem?

Segítségeteket előre is köszönöm,

Zoli

Üdv, általában pedig az szokott lenni a baj hogy üt a dob és néha hozzáér a pofa ha felemeld a kocsit és kézzel megpörgeted a kereket akkor is érezni hogy körönként ugyanott hozzáér?

Elküldve

Üdv, általában pedig az szokott lenni a baj hogy üt a dob és néha hozzáér a pofa ha felemeld a kocsit és kézzel megpörgeted a kereket akkor is érezni hogy körönként ugyanott hozzáér?

Igen, akkor is érezni, ha kézzel megtekerem.

Elküldve

Igen, a munkahenger jó, finoman mozog. Az utánállítón mi lehet a rossz?

Van hogy összeeszi a rozsda és nem tudja tekergetni magát, de igazából az ilyen hibát nem csinál, mert ha nem állítt után akkor messziről indul alapból a pofa és később éri el a dobot, de ez ugye akkor mindíg így lesz nem csak néha.

1644285-20141103-xElhPG.jpg

Ha leveszed a dobot és húzod szétt fent a két pofát (mintha a munkahenger feszítené) akkor látszik hogy a lemezke tekeri-e az állítót vagy nem.

Elküldve

Ha kézzel megtekered, és érzed, akkor semmi. Akkor csakis a dob tojás.

Köszönöm. Előszőr én is így gondoltam, de egy alkatrészboltban azt mondták, hogy az utánállítótól is csinálhatja ezt és ne a dobba keressem a hibát, ha most szabályoztattam fel. Ez azt is jelenti, hogy rosszúl szabályozták fel. Mégegyszer köszönöm.

Zoli

Elküldve (edited)

Van hogy összeeszi a rozsda és nem tudja tekergetni magát, de igazából az ilyen hibát nem csinál, mert ha nem állítt után akkor messziről indul alapból a pofa és később éri el a dobot, de ez ugye akkor mindíg így lesz nem csak néha.

Ha leveszed a dobot és húzod szétt fent a két pofát (mintha a munkahenger feszítené) akkor látszik hogy a lemezke tekeri-e az állítót vagy nem.

Köszönöm a segítséget. Igen ezt már megnéztem: rendesen tekeri. Akkor a dob lesz tojás. Még egyszer köszönön.

Zoli

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Elküldve

Köszönöm a segítséget. Igen ezt már megnéztem: rendesen tekeri. Akkor a dob lesz tojás. Még egyszer köszönön.

Zoli

Nincs mit, igazából szerintem a dob egy kicsit mindíg tojás nekem is hozzáér ha nagyon ráállítom, annyira szoktam tekergetni hogy éppen hogy csak súrlódjon, akkor tudom hogy közel van, de még nem fogja a kereket.

Elküldve

Elképzelhető, hogy a 10S motoros A Corsa féktárcsája jó az én C14NZ blokkos F Astrámra? Unix szerint jó hozzá (mihez jó címszó alatt mindkettő szerepel)... 236-nak 236 csak emiatt még nem feltétlen bontanám le az enyémet.

Elküldve

Az valami 9,4mm volt a kopottáknál, a jókhoz nem fértünk oda. Én igazából a kerékagy miatt aggódok, hogy eltér.

Hát le kell mérni egy tolómérővel az agyat is, a felni lyukkiosztása meg 4X100 ha jól tudom. ha ugyanolyan felni van mindegyiken akkor a féktárcsa belső átmérőlye vagyik az agyátmérő is ugyanaz.

Elküldve

Az valami 9,4mm volt a kopottáknál, a jókhoz nem fértünk oda. Én igazából a kerékagy miatt aggódok, hogy eltér.

Az új vastagsága 12.7mm.

Elküldve

Hát le kell mérni egy tolómérővel az agyat is, a felni lyukkiosztása meg 4X100 ha jól tudom. ha ugyanolyan felni van mindegyiken akkor a féktárcsa belső átmérőlye vagyik az agyátmérő is ugyanaz.

Aha persze ... azért kellett nekem is a meriva tárvsa alá központosító gyűrű. :)
Elküldve

Aha persze ... azért kellett nekem is a meriva tárvsa alá központosító gyűrű. :)

Jójó, de ha ugyanolyan a felni mindegyiken akkor ugyanakkora az agy is nem? Neked azért kellett mert nem rávalót tettél rá nem?

Elküldve

Jójó, de ha ugyanolyan a felni mindegyiken akkor ugyanakkora az agy is nem? Neked azért kellett mert nem rávalót tettél rá nem?

Nem, ugyanis a tárcsa nem oda ül fel, ahova a felni, hanem a kerékagy legkülső peremén.
Elküldve

Az új vastagsága 12.7mm.

A vastagság stimmel. Ha minden jól megy 2 napon belül fent lesznek.

Más: gumi fékcsőcserénél van valami extra teendőm? Ilyet még sajnos nem csináltam és kedden esedékes. Fékcsőkulcs az alap, hogy kell. Más esetleg?

Elküldve

A vastagság stimmel. Ha minden jól megy 2 napon belül fent lesznek.

Más: gumi fékcsőcserénél van valami extra teendőm? Ilyet még sajnos nem csináltam és kedden esedékes. Fékcsőkulcs az alap, hogy kell. Más esetleg?

Csavarlazító?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.