zotya975 Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 'takkómeg? :D Csak mondom hátha befér a kiskerék alá, csak eddíg nem mondtátok meg. :D Amúgy ha marad a kis tárcsa akkor ilyen hűtőtt-fúrt-mart tárcsával plussz jó minőségű betéttel el lehet érni hasonló fékhatást mint egy mezei nagy tárcsával? Nyilván nem, de hallani szeretném. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kuroi sama Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Csak mondom hátha befér a kiskerék alá, csak eddíg nem mondtátok meg. :D Amúgy ha marad a kis tárcsa akkor ilyen hűtőtt-fúrt-mart tárcsával plussz jó minőségű betéttel el lehet érni hasonló fékhatást mint egy mezei nagy tárcsával? Nyilván nem, de hallani szeretném. :rolleyes: Úgy tudom, a fékhatás nagyon nem változik, de "hatékonyabb" lesz a féked. A fúrás-marás a fékpor és a hő elvezetését segíti tudtommal. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Úgy tudom, a fékhatás nagyon nem változik, de "hatékonyabb" lesz a féked. A fúrás-marás a fékpor és a hő elvezetését segíti tudtommal. :) De gondolom cserébe gyorsabban kopik, ugye valamit valamiért. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Nem fér rá, megnyugodhatsz...ezzel legalább nem szopattunk :D Fel kell tenni a 236hűtöttet aztán kész. Gondolom abs sincsen. Én még megjátszanám a nagyobb rásegítőt fékerőszabályzóval. Az omega dupla rásegítő 25ös főfékhengerrel 308/286 fékkel elég határozott volt, de 256/260al is elég jó... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kuroi sama Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 De gondolom cserébe gyorsabban kopik, ugye valamit valamiért. :rolleyes: Nem autós témában, de sokat használtam tárcsafékeket. Bringánál is ugyanúgy működik a dolog. Nagyobb lyukakkal, bordázattal hűtesz, méretnöveléssel meg fékerőt adsz hozzá. Maga a tárcsa nem kopik gyorsabban mint egy teli, ellenben a betét igen. Spzoli kollégának válaszolva pedig úgy tudtam hogy a fékerő elosztás miatt kell előre nagyobb tárcsa. Itt olvastam fórumon valahol, hogy instabil fékezést okoz ha a hátulja jobban fog mint az eleje, el kéne hogy húzza, mivel elől van a nagyobb súly. De ezek szerint hiányosk az ismereteim. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Nem autós témában, de sokat használtam tárcsafékeket. Bringánál is ugyanúgy működik a dolog. Nagyobb lyukakkal, bordázattal hűtesz, méretnöveléssel meg fékerőt adsz hozzá. Maga a tárcsa nem kopik gyorsabban mint egy teli, ellenben a betét igen. Spzoli kollégának válaszolva pedig úgy tudtam hogy a fékerő elosztás miatt kell előre nagyobb tárcsa. Itt olvastam fórumon valahol, hogy instabil fékezést okoz ha a hátulja jobban fog mint az eleje, el kéne hogy húzza, mivel elől van a nagyobb súly. De ezek szerint hiányosk az ismereteim. :D Így kéne alkalmazni igen, de opel anno gyárilag kizavarta elöl 256al hátul 260al :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kuroi sama Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 (edited) Így kéne alkalmazni igen, de opel anno gyárilag kizavarta elöl 256al hátul 260al :) Jujuj, vannak ott bajok akkor. :D Milyen típus féknyergét ajánlanád egyébként? Nézzek Calibráét, vagy esetleg Omegáról? Gsi cuccokból nagyon nehéz olyat találni ami nincs szétgyilkolva... Módosítva Augusztus22, 2014 : Kuroi sama Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Így kéne alkalmazni igen, de opel anno gyárilag kizavarta elöl 256al hátul 260al :) ottan nem ugyvan, hogy a hátsónak nagyobb a belseje? márhogy kisebb a fék felülete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Jujuj, vannak ott bajok akkor. :D Milyen típus féknyergét ajánlanád egyébként? Nézzek Calibráét, vagy esetleg Omegáról? Gsi cuccokból nagyon nehéz olyat találni ami nincs szétgyilkolva... Egyik se. Sima f astra kell neked. Calibran és omegan nem nagyon volt 13as kerék. Azt viszont nem tudom melyik verzión található meg fixen. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
isi Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Akkor valószinűleg nem rávaló, nem emlékszem már pontosan arra hogyan volt amikor én cseréltem, de azt tudom hogy nem volt vele gond simán fel tudtam rakni az új porvédőt. Beszereztem mind a két félét amit hoznak a webshopok, de egyik sem jó. Szóval tanácstalan vagyok most. Nem hinném, hogy mókoltak volna valamit rajta, 7 éves kora óta nálunk van :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Egyik se. Sima f astra kell neked. Calibran és omegan nem nagyon volt 13as kerék. Azt viszont nem tudom melyik verzión található meg fixen. Általában a Caravanok kapták a hűtöttet, gondolom a nagyobb tömeg miatt, a mi régi 17DR motoros Caravanunkon pl. olyan volt (mielőtt 256-ra cseréltük). Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Általában a Caravanok kapták a hűtöttet, gondolom a nagyobb tömeg miatt, a mi régi 17DR motoros Caravanunkon pl. olyan volt (mielőtt 256-ra cseréltük). Ezt azért nem mertem beírni, mert az én 2002es 14nzm meg tömör volt. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kuroi sama Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 Ezt azért nem mertem beírni, mert az én 2002es 14nzm meg tömör volt. :) A tárcsaméret mindegy a féknyereg esetében, vagy direkt csak 236-osra valót lehet felpattintani? Egyébként ha van valakinek elfekvőbe valami szép állípotú esetleg érdekelhet. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Augusztus22, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus22, 2014 A tárcsaméret mindegy a féknyereg esetében, vagy direkt csak 236-osra valót lehet felpattintani? Egyébként ha van valakinek elfekvőbe valami szép állípotú esetleg érdekelhet. :) Nyilván nem mindegy. 236os ÉS hűtötthöz való kell. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus23, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2014 Nem fér rá, megnyugodhatsz...ezzel legalább nem szopattunk :D Fel kell tenni a 236hűtöttet aztán kész. Gondolom abs sincsen. Én még megjátszanám a nagyobb rásegítőt fékerőszabályzóval. Az omega dupla rásegítő 25ös főfékhengerrel 308/286 fékkel elég határozott volt, de 256/260al is elég jó... :D Nincs ABS, de ha lekopik ez a tárcsa akkor hűtött lesz, nagyban egyenlőre nem gondolkodok, mert mind a 8 gumim 13 collos felnin viszonylag új. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus23, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2014 Akkor megsúgom, hogy az X14XE motorkódúak már hűtött 236-os tárcsát kapnak, hátul dobfékkel. :P Gondolom a 90 ló miatt. De talán már a C14SE is kapott hűtött tárcsát. A hátsó nagyobb átmérőjú tárcsaféknél láttátok már a betéteket? Hát ránézésre fele, mint az elsőké... :D Nekem eddig nagyon jól bevált a a 236/20-as tárcsa elől, hátul kis átmérőjű-széles dob+nagyobb átmérőjű munkahengerekkel, és nagyobb átmérőjű főffékhenger nagy rásegítővel. Mert azért az apám Caravanja, mivel 60 lovas, ezért elől kis tömör tárcsa van, hátul meg nagy átmérőjű keskeny dob+dinamikus fékerőszabályzó(ezt irigylem kicsit). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Augusztus23, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2014 x16xel-en Caravan-on elől 256, hátul 260as tárcsa, amit már Én raktam fel, illetve Cali 23 mmes főfékhenger tökéletesen működik egy éve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus23, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2014 Akkor megsúgom, hogy az X14XE motorkódúak már hűtött 236-os tárcsát kapnak, hátul dobfékkel. :P Gondolom a 90 ló miatt. De talán már a C14SE is kapott hűtött tárcsát. A hátsó nagyobb átmérőjú tárcsaféknél láttátok már a betéteket? Hát ránézésre fele, mint az elsőké... :D Nekem eddig nagyon jól bevált a a 236/20-as tárcsa elől, hátul kis átmérőjű-széles dob+nagyobb átmérőjű munkahengerekkel, és nagyobb átmérőjű főffékhenger nagy rásegítővel. Mert azért az apám Caravanja, mivel 60 lovas, ezért elől kis tömör tárcsa van, hátul meg nagy átmérőjű keskeny dob+dinamikus fékerőszabályzó(ezt irigylem kicsit). ezt Te raktad fel vagy ilyen volt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Augusztus23, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2014 236/20as tárcsa a hűtött. Ehhez tartozó nyerget és nyeregtartót kell szerezned és kész is. Inkább rásegítőt cserélj, bár ekkora(kicsi) tárcsát lehet hamar felélné a nagyobb igénybevétel. 256/260 a gyári elölhátul tárcsás, úgyh ez az állítás jelen esetben nem állja meg a helyét Őőő azért nem is ez az általános, de a fékerő MINDIG elöl kell hogy nagyobb legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus23, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus23, 2014 Őőő azért nem is ez az általános, de a fékerő MINDIG elöl kell hogy nagyobb legyen. Persze, ezért is van fékerőszabályzónk, ( a jobbaknak dinamikus tehelésfüggő :P ). Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus24, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2014 ezt Te raktad fel vagy ilyen volt? A fékdob az gyári. Legalábbis méret szerint. A munkahengert meg kétféle átmérőjűt ajánlak hozzá. Szerintem a gyári ffékhengerhez a kisebb kell, mert az kevesebb olajat tud nyomni. Nekem már nagyobb főfékhenger van, ezért a nagyobbat vettem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus24, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2014 A fékdob az gyári. Legalábbis méret szerint. A munkahengert meg kétféle átmérőjűt ajánlak hozzá. Szerintem a gyári ffékhengerhez a kisebb kell, mert az kevesebb olajat tud nyomni. Nekem már nagyobb főfékhenger van, ezért a nagyobbat vettem. :) aha értem, csak azé kérdeztem, me nekem nincs kevem szenvedni hátra a tárcsával, gondoltam rakok fel hátra nagyobb féle(szélesebb) dobokat, nagyobb fékhengerekkel, meg nagyobb ffh-val, sztem a szélesebb dobhoz is kell vmit cserélni a kerékagyon Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Augusztus24, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus24, 2014 aha értem, csak azé kérdeztem, me nekem nincs kevem szenvedni hátra a tárcsával, gondoltam rakok fel hátra nagyobb féle(szélesebb) dobokat, nagyobb fékhengerekkel, meg nagyobb ffh-val, sztem a szélesebb dobhoz is kell vmit cserélni a kerékagyon Hát, tuti agyat kell cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Augusztus25, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2014 Hát, tuti agyat kell cserélni. Igen, és ha már le van szedve az agy akkor akár felmehet a tárcsás is, szerintem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Augusztus25, 2014 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2014 Igen, és ha már le van szedve az agy akkor akár felmehet a tárcsás is, szerintem. hát a tárcsához azé több kell szerintem, pl kézifék alakítás, meg fékerőelosztó Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts