Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

'takkómeg? :D

Csak mondom hátha befér a kiskerék alá, csak eddíg nem mondtátok meg. :D Amúgy ha marad a kis tárcsa akkor ilyen hűtőtt-fúrt-mart tárcsával plussz jó minőségű betéttel el lehet érni hasonló fékhatást mint egy mezei nagy tárcsával? Nyilván nem, de hallani szeretném. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Csak mondom hátha befér a kiskerék alá, csak eddíg nem mondtátok meg. :D Amúgy ha marad a kis tárcsa akkor ilyen hűtőtt-fúrt-mart tárcsával plussz jó minőségű betéttel el lehet érni hasonló fékhatást mint egy mezei nagy tárcsával? Nyilván nem, de hallani szeretném. :rolleyes:

Úgy tudom, a fékhatás nagyon nem változik, de "hatékonyabb" lesz a féked. A fúrás-marás a fékpor és a hő elvezetését segíti tudtommal. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem fér rá, megnyugodhatsz...ezzel legalább nem szopattunk :D

Fel kell tenni a 236hűtöttet aztán kész. Gondolom abs sincsen. Én még megjátszanám a nagyobb rásegítőt fékerőszabályzóval.

Az omega dupla rásegítő 25ös főfékhengerrel 308/286 fékkel elég határozott volt, de 256/260al is elég jó... :D

Link to comment
Megosztás:

De gondolom cserébe gyorsabban kopik, ugye valamit valamiért. :rolleyes:

Nem autós témában, de sokat használtam tárcsafékeket. Bringánál is ugyanúgy működik a dolog. Nagyobb lyukakkal, bordázattal hűtesz, méretnöveléssel meg fékerőt adsz hozzá. Maga a tárcsa nem kopik gyorsabban mint egy teli, ellenben a betét igen.

Spzoli kollégának válaszolva pedig úgy tudtam hogy a fékerő elosztás miatt kell előre nagyobb tárcsa. Itt olvastam fórumon valahol, hogy instabil fékezést okoz ha a hátulja jobban fog mint az eleje, el kéne hogy húzza, mivel elől van a nagyobb súly. De ezek szerint hiányosk az ismereteim. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem autós témában, de sokat használtam tárcsafékeket. Bringánál is ugyanúgy működik a dolog. Nagyobb lyukakkal, bordázattal hűtesz, méretnöveléssel meg fékerőt adsz hozzá. Maga a tárcsa nem kopik gyorsabban mint egy teli, ellenben a betét igen.

Spzoli kollégának válaszolva pedig úgy tudtam hogy a fékerő elosztás miatt kell előre nagyobb tárcsa. Itt olvastam fórumon valahol, hogy instabil fékezést okoz ha a hátulja jobban fog mint az eleje, el kéne hogy húzza, mivel elől van a nagyobb súly. De ezek szerint hiányosk az ismereteim. :D

Így kéne alkalmazni igen, de opel anno gyárilag kizavarta elöl 256al hátul 260al :)

Link to comment
Megosztás:

Így kéne alkalmazni igen, de opel anno gyárilag kizavarta elöl 256al hátul 260al :)

Jujuj, vannak ott bajok akkor. :D

Milyen típus féknyergét ajánlanád egyébként? Nézzek Calibráét, vagy esetleg Omegáról? Gsi cuccokból nagyon nehéz olyat találni ami nincs szétgyilkolva...

Módosítva : Kuroi sama
Link to comment
Megosztás:

Jujuj, vannak ott bajok akkor. :D

Milyen típus féknyergét ajánlanád egyébként? Nézzek Calibráét, vagy esetleg Omegáról? Gsi cuccokból nagyon nehéz olyat találni ami nincs szétgyilkolva...

Egyik se. Sima f astra kell neked. Calibran és omegan nem nagyon volt 13as kerék. Azt viszont nem tudom melyik verzión található meg fixen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor valószinűleg nem rávaló, nem emlékszem már pontosan arra hogyan volt amikor én cseréltem, de azt tudom hogy nem volt vele gond simán fel tudtam rakni az új porvédőt.

Beszereztem mind a két félét amit hoznak a webshopok, de egyik sem jó. Szóval tanácstalan vagyok most. Nem hinném, hogy mókoltak volna valamit rajta, 7 éves kora óta nálunk van :D

Link to comment
Megosztás:

Egyik se. Sima f astra kell neked. Calibran és omegan nem nagyon volt 13as kerék. Azt viszont nem tudom melyik verzión található meg fixen.

Általában a Caravanok kapták a hűtöttet, gondolom a nagyobb tömeg miatt, a mi régi 17DR motoros Caravanunkon pl. olyan volt (mielőtt 256-ra cseréltük).

Link to comment
Megosztás:

Nem fér rá, megnyugodhatsz...ezzel legalább nem szopattunk :D

Fel kell tenni a 236hűtöttet aztán kész. Gondolom abs sincsen. Én még megjátszanám a nagyobb rásegítőt fékerőszabályzóval.

Az omega dupla rásegítő 25ös főfékhengerrel 308/286 fékkel elég határozott volt, de 256/260al is elég jó... :D

Nincs ABS, de ha lekopik ez a tárcsa akkor hűtött lesz, nagyban egyenlőre nem gondolkodok, mert mind a 8 gumim 13 collos felnin viszonylag új.

Link to comment
Megosztás:

Akkor megsúgom, hogy az X14XE motorkódúak már hűtött 236-os tárcsát kapnak, hátul dobfékkel. :P

Gondolom a 90 ló miatt. De talán már a C14SE is kapott hűtött tárcsát.

A hátsó nagyobb átmérőjú tárcsaféknél láttátok már a betéteket? Hát ránézésre fele, mint az elsőké... :D

Nekem eddig nagyon jól bevált a a 236/20-as tárcsa elől, hátul kis átmérőjű-széles dob+nagyobb átmérőjű munkahengerekkel, és nagyobb átmérőjű főffékhenger nagy rásegítővel.

Mert azért az apám Caravanja, mivel 60 lovas, ezért elől kis tömör tárcsa van, hátul meg nagy átmérőjű keskeny dob+dinamikus fékerőszabályzó(ezt irigylem kicsit).

Link to comment
Megosztás:

Akkor megsúgom, hogy az X14XE motorkódúak már hűtött 236-os tárcsát kapnak, hátul dobfékkel. :P

Gondolom a 90 ló miatt. De talán már a C14SE is kapott hűtött tárcsát.

A hátsó nagyobb átmérőjú tárcsaféknél láttátok már a betéteket? Hát ránézésre fele, mint az elsőké... :D

Nekem eddig nagyon jól bevált a a 236/20-as tárcsa elől, hátul kis átmérőjű-széles dob+nagyobb átmérőjű munkahengerekkel, és nagyobb átmérőjű főffékhenger nagy rásegítővel.

Mert azért az apám Caravanja, mivel 60 lovas, ezért elől kis tömör tárcsa van, hátul meg nagy átmérőjű keskeny dob+dinamikus fékerőszabályzó(ezt irigylem kicsit).

ezt Te raktad fel vagy ilyen volt?

Link to comment
Megosztás:

236/20as tárcsa a hűtött. Ehhez tartozó nyerget és nyeregtartót kell szerezned és kész is. Inkább rásegítőt cserélj, bár ekkora(kicsi) tárcsát lehet hamar felélné a nagyobb igénybevétel.

256/260 a gyári elölhátul tárcsás, úgyh ez az állítás jelen esetben nem állja meg a helyét

Őőő azért nem is ez az általános, de a fékerő MINDIG elöl kell hogy nagyobb legyen.

Link to comment
Megosztás:

ezt Te raktad fel vagy ilyen volt?

A fékdob az gyári. Legalábbis méret szerint.

A munkahengert meg kétféle átmérőjűt ajánlak hozzá.

Szerintem a gyári ffékhengerhez a kisebb kell, mert az kevesebb olajat tud nyomni.

Nekem már nagyobb főfékhenger van, ezért a nagyobbat vettem. :)

Link to comment
Megosztás:

A fékdob az gyári. Legalábbis méret szerint.

A munkahengert meg kétféle átmérőjűt ajánlak hozzá.

Szerintem a gyári ffékhengerhez a kisebb kell, mert az kevesebb olajat tud nyomni.

Nekem már nagyobb főfékhenger van, ezért a nagyobbat vettem. :)

aha értem, csak azé kérdeztem, me nekem nincs kevem szenvedni hátra a tárcsával, gondoltam rakok fel hátra nagyobb féle(szélesebb) dobokat, nagyobb fékhengerekkel, meg nagyobb ffh-val, sztem a szélesebb dobhoz is kell vmit cserélni a kerékagyon

Link to comment
Megosztás:

aha értem, csak azé kérdeztem, me nekem nincs kevem szenvedni hátra a tárcsával, gondoltam rakok fel hátra nagyobb féle(szélesebb) dobokat, nagyobb fékhengerekkel, meg nagyobb ffh-val, sztem a szélesebb dobhoz is kell vmit cserélni a kerékagyon

Hát, tuti agyat kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.