Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Hasznos infromációk vagy másnéven GYÍK


mélykék76

Recommended Posts

En mar eppen tul vagyok egy Astra G 1.4 16V vasarlasan. Gyari kozponti zarat is kertem hozza. A kozponti zarhoz viszont csak egy taviranyitos kulcsot adtak, a tartalek kulcs taviranyito nelkuli. Ez azert furcsa, mert a szervizkonyvbe kulon irjak, hogy 2 evenkent - kulon keres nelkul is - a potkulcsban is kell elemet cserelni...

Most akkor ket taviranyitos kulcs jar, vagy csak egy? Mik a tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a kulcs témával kapcsolatban kérdeznék én is: az autóhoz adott Car Pass-on szereplő kulcs szám (Key No) megtalálható valahol az elsődleges kulcson? (gondolom itt a fő távirányítós kulcs azonosítójáról van szó, nem a tartalékról, ami nálam legalábbis nem távirányítós) A külsején nem látom sehol, csak vmi CE számot és rádió-frekvenciát látok a gyártó cég (Delphi) felirata alatt... Egyáltalán pontosan mit azonosít ez a "Key No"?

Ráadásul a kézikönyvben ez az egyetlen rész, ami egy picit homályos nekem. Idézem:

"Távolítsa el a kulcsszámot tartalmazó műanyag lapocskát és jegyezze fel a számot. A kódszám szerepel a gépkocsi papírjain és a Car Pass-on is".

Mit ért itt "műanyag lapocskán"? A 2. mondat alapján kizárnám, hogy a Car Pass-ra gondol (asszem az nem is műanyag, de most ebben nem vagyok 100%-ig biztos). Én vhogy nem találkoztam ilyen műanyag lapocskával... Vagy csak nem emlékszem már, mert szenilis vagyok :wink:

Link to comment
Megosztás:

be is szúrom ide hátha a másik fórum eltűnik idővel..

Na akkor ahogy ígértem, megosztom veletek eddigi tapasztalatom AGR (más nyelv szerint EGR) szelep ügyben. Az autó egy X16XEL 96-os F Astra, ami eredetileg családautónak indult, de végülis versenyautó lett belőle. :D

1. Miután megvettem 70e km-rel az autót 4 éve, nem sokkal utána jelentkezett a műszerfal sárgába borulása. Én sem ismertem még akkoriban ezt az AGR problémát, így mindjárt vittem Tech2-re. Az egyértelműen kiírta (az én vezérlőm olyan verzió, hogy csak a következő gyújtásráadásig őrzi meg az AGR hibakódot, de hallottam már olyanról is, ami utána is megőrizte) hogy ezzel a szeleppel volt a gond, de mivel azt mondták hogy nem kell vele törődni, mentem tovább...

2. Pár ezer km megtétele után azonban a műszerfal megint sárgába borult, és az autó meg is állt, nem lehetett elindítani (ráadásul pont egy puszta közepén). Ekkor végignéztem a szelepvezérlést és a szenzorokat, és miután mindent rendben találtam, próbáltam kis hűlés után újraindítani, ami végül sikerült is. Azonban itt már az első utam a szerelő volt, aki kivette és jól megpucolta, kiáztatta a szelepet. Ezek után ment is az autó vagy 10e km-t sárgulás nélkül...

3. Az említett km megtétele után azonban kezdődött előlről a dolog, már meg sem ijedtem. Ekkor kezdett kicsit idegesíteni, úgyhogy jobban utánajártam a témának. Ekkoriban ismertem meg a mostani szerelőmet, akivel együtt építettük át versenyautónak az autót a későbbiekben. Ő rögtön szóvá is tette, hogy jó lenne lezárni, mert nincs haszna, sőt, inkább negatívuma ennek a szelepnek (csakis az ECOTEC felirat miatt kell, kissé csökkenti a károsanyag-kibocsájtást).

4. De mivel akkoriban még szigorúan családi autónak volt használva, inkább megragadtam egy lehetőséget, és vettem egy bontott 40E km-es szelepet (ismerőstől, garantáltan annyi volt benne). Ezt kipucoltuk és beraktuk. Ezzel ment is az autó sárgulás nélkül újabb 20e km-t. Aztán kezdődött ismét előlről. Már rutinosan kezeltem a dolgot, immunis lettem a sárga lámpára... :)

5. Ekkortájt már megtörténtek az első kezdetleges átalakítások az autón, kezdte felvenni a sportos jelleget. Ezzel együtt újra felmerült a szelep lezárásának gondolata. Miután ennyit küzdöttem a témán, nem sokat gondolkodtam rajta, ráadtam a fejem, lezártuk. Eredmény: Azóta mentem vele 50e km-t, nem volt gond a szeleppel. A motor karakterisztikája alsó tartományban teljesen megváltozott, jobb lett. Eltűntek a kicsi rángatások, egyenletesebb a járása, dinamikusabb.

Mellesleg a lezárás után lett csinálva a műszaki és a zöldkártya, és simán átment a szelep nélkül. Pedig akkor már 130e km körül volt a motorban. A fogyasztás nem lett nagyobb.

Összegzésül: Ezekkel a tapasztalatokkal mégegyszer nem járnám végig ugyanezt az utat, hanem a gyári szelep első megakadásának megtörténte után lezárnám, nem várnám meg amíg a halálba kopik, mert úgy már a lezárás sem fogja megoldani a hibát, másikat kell venni bele.

Sőt, a szerelőm nem egy vadi új autón végezte el ezt a műveletet. :lol:

Végezetül kis technikai háttér:

A hiba leginkább az X-es motoroknál jelentkezik hamar, a Z-s motoroknál tapasztalatom szerint nagyságrendekkel később.

A hiba oka: A koromtól a szelep szára folyamatosan kopik. Egy idő után ez a kopás olyan mértékű lesz, hogy szelep szára könnyen megszorul a vezetőben.

A hiba tünete: kigyullad a check engine sárga lámpa, és attól függően hogy a szelep hol és mennyire akadt meg, a következő dolog tapasztalható:

- Ha zárt állapotban, akkor ugyanúgy megy tovább az autó, esetenként hamar el is alszik a sárga lámpa.

- Ha nyitott állapotban, akkor a nyitottság mértékétől függően rángatni kezd az autó, elmegy az alapjárat, illetve teljesen meg is áll.

Hiba tüneti kezelése egy pusztán, ha megállt az autó: Hagyjuk kicsit kihűlni a motort, meg is lehet kocogtatni a szelepet kicsit.

Hiba tüneti kezelése pár ezer kilóméter távlatára: Ki kell szedni a szelepet és kimosni, kitisztítani.

Hiba kezelése jópár tízezer km távlatára: le kell zárni a szelepet. Ha már halálba kopott a szelep, akkor ez sem segít sajnos...

AGR szelep helye X16XEL motornál (általában a 16v motoroknál): Szemből nézve a motor jobb felső sarkában hátul, kicsit a szívósor szintje alatt. Egy kb. 5-6 cm átmérőjű hengeres tárgy, ami két torx csavarral van rögzítve, 5 pólusú csatlakozó megy rá.

AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni.

Remélem tudtam segíteni...

Üdv:

Opel16v

gabor@opel16v.hu

www.opel16v.hu

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

AZ AGR szelep az :

Kipufogogáz visszavezető szelep.

azaz a kipufogogáz egy részét visszavezeti a szivósorba, hog ya motor mégegyszer elégesse azt, igy kevesebb károsanyag távozik a szabadba.

felhasználoknak szar, a környezetnek jóóóó.

ez sok városi tötyörgésnél, nagy olajfogyasztásnál leragad, és akkor jönnek a gondok...

uj autónál nincsgond vele.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Tapasztalta -e már valaki a következőt: G-Astra, 1,6/16V, X16XEL menetközben elkezdett világitani a műszerfalon, a légzsák ill. övfeszitő rendszer ellenőrző lámpája.

Gyújtást levéve majd újra ráadva a lámpa 4 sec után kialszik, de aztán újra elkezd világitani.

Mi lehet a probléma ill. mi a megoldása a dolognak.

Link to comment
Megosztás:

2003.12.31-én vettem át az új 3 ajtós ASTRA G 1.2 16V viva-m .

Mivel nem volt benne gyárilag elektromos ablak ezért a szalonba mondtam hogy sürgősen rakjanak bele még az átadás elött. Kár volt !! :oops:

Valami szar utángyártottat tettek bele. A lényeg lényege ,hogy már kétszer voltam szervizeltetni mind a két ajtót, ugyanis az ablak félig vagy teljes lehúzott állapotban egy óvatos ajtó becsukásra is hajlamos kiesni a sinböl és olyankor nem lehet felhuzni vagy csak félig.

Kérdeztem a szervizben , hogy tudnak-e utólag gyári elektromos ablakot belerakni , azt mondták hogy nem. Arra hivatkoztk , hogy más az ajtó kialakitása ,más a kábelezés, csak ilyet lehet belerakni, meg stb....

Teljesen hülyének néztek.

Ja és nem is szolva arrol hogy a kapcsolókat a középkonzolon helyezték el.

Az lenne a kérdésem hogy meg lehet oldani egy gyári elektromos a. beszerelését utólag, és hol tudok használt vagy új gyári elekt.a. szerezni. :?:

Remélem vkitud segiteni mert nagyon mérges vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.