mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Elküldve Február2, 2005 Sziasztok! Opel Astra G caravan-ról szeretném leszedni a gyári tetősínt, le szeretném fujatni. Az ügyben kérnék pici segítséget hogy kell ezt megvalósítani. Ha tudja valaki hogy kell leszerelni kérem jelezze. Üdv.: Gabesz
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 ugy emlékszem: tetőkárpit alatt van felcsavarozva. tetőkárpit le, csavar ki, sin leszed. 1 csavar elöl, 1 csavar hátul. de ez csak asszem :)
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 De Uhuhu ! Astra G-nél a tetősín oldalanként háromlábú állat ! Tehát nem három helyen lenne rögzítve ? Üdv. Jumi
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 De Uhuhu ! Astra G-nél a tetősín oldalanként háromlábú állat ! Tehát nem három helyen lenne rögzítve ? Üdv. Jumi akkó de, 3 csavar. én utoljára astra F en szedtem le ott 2 csavar fogta,....
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Hello! Valaki tudja, hogy ezt (InSP) miért írja ki ezt a km órára, de csak kb 3mp-ig ??????? Régebben nem csinálta.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 mert lejárt az év/km futásteljesitményed, szervizre kell vinni, vidd szervizbe revizióra.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 En mar eppen tul vagyok egy Astra G 1.4 16V vasarlasan. Gyari kozponti zarat is kertem hozza. A kozponti zarhoz viszont csak egy taviranyitos kulcsot adtak, a tartalek kulcs taviranyito nelkuli. Ez azert furcsa, mert a szervizkonyvbe kulon irjak, hogy 2 evenkent - kulon keres nelkul is - a potkulcsban is kell elemet cserelni... Most akkor ket taviranyitos kulcs jar, vagy csak egy? Mik a tapasztalatok?
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Ezzel a kulcs témával kapcsolatban kérdeznék én is: az autóhoz adott Car Pass-on szereplő kulcs szám (Key No) megtalálható valahol az elsődleges kulcson? (gondolom itt a fő távirányítós kulcs azonosítójáról van szó, nem a tartalékról, ami nálam legalábbis nem távirányítós) A külsején nem látom sehol, csak vmi CE számot és rádió-frekvenciát látok a gyártó cég (Delphi) felirata alatt... Egyáltalán pontosan mit azonosít ez a "Key No"? Ráadásul a kézikönyvben ez az egyetlen rész, ami egy picit homályos nekem. Idézem: "Távolítsa el a kulcsszámot tartalmazó műanyag lapocskát és jegyezze fel a számot. A kódszám szerepel a gépkocsi papírjain és a Car Pass-on is". Mit ért itt "műanyag lapocskán"? A 2. mondat alapján kizárnám, hogy a Car Pass-ra gondol (asszem az nem is műanyag, de most ebben nem vagyok 100%-ig biztos). Én vhogy nem találkoztam ilyen műanyag lapocskával... Vagy csak nem emlékszem már, mert szenilis vagyok :wink:
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Szvsz az a műanyag lapocska a kulcskarikán lesz, és abba van beleütve a Key No. Ha neked nincs, akkor azt már valaki eltávolította. Vagy én gondolom rosszul :)
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Én júliusban vettem át az autómat és ahoz is egy távirányítós kulcsot adtak. Azt mondták, hogy bármikor rendelhetek hozzá második távirányítósat. A műanyag lapocska tényleg a kulcskarikán van.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 régen volt egy müanyag lapra ráirva a klulcsszám. mostmár csak a car passon szerepel. kulcsokról: Régen még nem sporoltak. volt 2 távirányitó. A mai világban sporoltnak, már nincs távirányitó. csak 1. Az én 95-ös asztrám kulcsa is csak az egyik világitós-. a másik sima.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Szevasztok! IDe várok/várunk minden AGR-re vissza vezethető hibát illetve magát opel16v-t mint ezen kütyü legnagyobb ismerőjét, hogy tegye közkincsé az ezen kis ketyerére vonatkozó tanulmányait. :arrow:
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 be is szúrom ide hátha a másik fórum eltűnik idővel.. Na akkor ahogy ígértem, megosztom veletek eddigi tapasztalatom AGR (más nyelv szerint EGR) szelep ügyben. Az autó egy X16XEL 96-os F Astra, ami eredetileg családautónak indult, de végülis versenyautó lett belőle. :D 1. Miután megvettem 70e km-rel az autót 4 éve, nem sokkal utána jelentkezett a műszerfal sárgába borulása. Én sem ismertem még akkoriban ezt az AGR problémát, így mindjárt vittem Tech2-re. Az egyértelműen kiírta (az én vezérlőm olyan verzió, hogy csak a következő gyújtásráadásig őrzi meg az AGR hibakódot, de hallottam már olyanról is, ami utána is megőrizte) hogy ezzel a szeleppel volt a gond, de mivel azt mondták hogy nem kell vele törődni, mentem tovább... 2. Pár ezer km megtétele után azonban a műszerfal megint sárgába borult, és az autó meg is állt, nem lehetett elindítani (ráadásul pont egy puszta közepén). Ekkor végignéztem a szelepvezérlést és a szenzorokat, és miután mindent rendben találtam, próbáltam kis hűlés után újraindítani, ami végül sikerült is. Azonban itt már az első utam a szerelő volt, aki kivette és jól megpucolta, kiáztatta a szelepet. Ezek után ment is az autó vagy 10e km-t sárgulás nélkül... 3. Az említett km megtétele után azonban kezdődött előlről a dolog, már meg sem ijedtem. Ekkor kezdett kicsit idegesíteni, úgyhogy jobban utánajártam a témának. Ekkoriban ismertem meg a mostani szerelőmet, akivel együtt építettük át versenyautónak az autót a későbbiekben. Ő rögtön szóvá is tette, hogy jó lenne lezárni, mert nincs haszna, sőt, inkább negatívuma ennek a szelepnek (csakis az ECOTEC felirat miatt kell, kissé csökkenti a károsanyag-kibocsájtást). 4. De mivel akkoriban még szigorúan családi autónak volt használva, inkább megragadtam egy lehetőséget, és vettem egy bontott 40E km-es szelepet (ismerőstől, garantáltan annyi volt benne). Ezt kipucoltuk és beraktuk. Ezzel ment is az autó sárgulás nélkül újabb 20e km-t. Aztán kezdődött ismét előlről. Már rutinosan kezeltem a dolgot, immunis lettem a sárga lámpára... :) 5. Ekkortájt már megtörténtek az első kezdetleges átalakítások az autón, kezdte felvenni a sportos jelleget. Ezzel együtt újra felmerült a szelep lezárásának gondolata. Miután ennyit küzdöttem a témán, nem sokat gondolkodtam rajta, ráadtam a fejem, lezártuk. Eredmény: Azóta mentem vele 50e km-t, nem volt gond a szeleppel. A motor karakterisztikája alsó tartományban teljesen megváltozott, jobb lett. Eltűntek a kicsi rángatások, egyenletesebb a járása, dinamikusabb. Mellesleg a lezárás után lett csinálva a műszaki és a zöldkártya, és simán átment a szelep nélkül. Pedig akkor már 130e km körül volt a motorban. A fogyasztás nem lett nagyobb. Összegzésül: Ezekkel a tapasztalatokkal mégegyszer nem járnám végig ugyanezt az utat, hanem a gyári szelep első megakadásának megtörténte után lezárnám, nem várnám meg amíg a halálba kopik, mert úgy már a lezárás sem fogja megoldani a hibát, másikat kell venni bele. Sőt, a szerelőm nem egy vadi új autón végezte el ezt a műveletet. :lol: Végezetül kis technikai háttér: A hiba leginkább az X-es motoroknál jelentkezik hamar, a Z-s motoroknál tapasztalatom szerint nagyságrendekkel később. A hiba oka: A koromtól a szelep szára folyamatosan kopik. Egy idő után ez a kopás olyan mértékű lesz, hogy szelep szára könnyen megszorul a vezetőben. A hiba tünete: kigyullad a check engine sárga lámpa, és attól függően hogy a szelep hol és mennyire akadt meg, a következő dolog tapasztalható: - Ha zárt állapotban, akkor ugyanúgy megy tovább az autó, esetenként hamar el is alszik a sárga lámpa. - Ha nyitott állapotban, akkor a nyitottság mértékétől függően rángatni kezd az autó, elmegy az alapjárat, illetve teljesen meg is áll. Hiba tüneti kezelése egy pusztán, ha megállt az autó: Hagyjuk kicsit kihűlni a motort, meg is lehet kocogtatni a szelepet kicsit. Hiba tüneti kezelése pár ezer kilóméter távlatára: Ki kell szedni a szelepet és kimosni, kitisztítani. Hiba kezelése jópár tízezer km távlatára: le kell zárni a szelepet. Ha már halálba kopott a szelep, akkor ez sem segít sajnos... AGR szelep helye X16XEL motornál (általában a 16v motoroknál): Szemből nézve a motor jobb felső sarkában hátul, kicsit a szívósor szintje alatt. Egy kb. 5-6 cm átmérőjű hengeres tárgy, ami két torx csavarral van rögzítve, 5 pólusú csatlakozó megy rá. AGR szelep lezárása: Egy vékony de erős fémlemezt kell kivágni az eredeti tömítés mintájára, de az átmenő lyukak (nem a csavarokét...) helyét nem kell kifúrni. Ezt kell a szelep alá rakni, majd a szelepet visszacsavarozni. Remélem tudtam segíteni... Üdv: Opel16v gabor@opel16v.hu www.opel16v.hu 2
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 AZ AGR szelep az : Kipufogogáz visszavezető szelep. azaz a kipufogogáz egy részét visszavezeti a szivósorba, hog ya motor mégegyszer elégesse azt, igy kevesebb károsanyag távozik a szabadba. felhasználoknak szar, a környezetnek jóóóó. ez sok városi tötyörgésnél, nagy olajfogyasztásnál leragad, és akkor jönnek a gondok... uj autónál nincsgond vele.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Ha jól tévedek, eme AGR szelep csak a benzines ecotec motorokra jellemző, igaz ? :) Már csak abból kiindulva, hogy a dízelmotorok égéstermékei kevésbé tisztábbak.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 DE a dieselben is van, de nem mindegyikben, és benzinből sem csak az ecotecnek, hanem szerintem minden X-esnek meg a C-ből 1.8 meg afölött talán.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Hello! Tapasztalta -e már valaki a következőt: G-Astra, 1,6/16V, X16XEL menetközben elkezdett világitani a műszerfalon, a légzsák ill. övfeszitő rendszer ellenőrző lámpája. Gyújtást levéve majd újra ráadva a lámpa 4 sec után kialszik, de aztán újra elkezd világitani. Mi lehet a probléma ill. mi a megoldása a dolognak.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 A megoldása a dolognak, hogy Márkaszervizbe be, és kiolvastatni a hibát. Ugyanis amig a hibakód nincs törölve, addig nem fog ujra müködni a légzsák. Valószinü kontakt hibád van az övfeszitőnl.....
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 2003.12.31-én vettem át az új 3 ajtós ASTRA G 1.2 16V viva-m . Mivel nem volt benne gyárilag elektromos ablak ezért a szalonba mondtam hogy sürgősen rakjanak bele még az átadás elött. Kár volt !! :oops: Valami szar utángyártottat tettek bele. A lényeg lényege ,hogy már kétszer voltam szervizeltetni mind a két ajtót, ugyanis az ablak félig vagy teljes lehúzott állapotban egy óvatos ajtó becsukásra is hajlamos kiesni a sinböl és olyankor nem lehet felhuzni vagy csak félig. Kérdeztem a szervizben , hogy tudnak-e utólag gyári elektromos ablakot belerakni , azt mondták hogy nem. Arra hivatkoztk , hogy más az ajtó kialakitása ,más a kábelezés, csak ilyet lehet belerakni, meg stb.... Teljesen hülyének néztek. Ja és nem is szolva arrol hogy a kapcsolókat a középkonzolon helyezték el. Az lenne a kérdésem hogy meg lehet oldani egy gyári elektromos a. beszerelését utólag, és hol tudok használt vagy új gyári elekt.a. szerezni. :?: Remélem vkitud segiteni mert nagyon mérges vagyok.
mélykék76 Elküldve Február2, 2005 Szerző Elküldve Február2, 2005 Szia! Én megcsináltam, most cseréltem ki az enyémben! Nem tom, hogy neked mennyiért csinálták, de a 2 oldalt elöl, gyári kapcsolokkal(az ajtónál) kábelköteggel 35 - 40 böl megvan, s akkor gyári, s nincs faragva, s nem esik ki az üveg. Ha gondolod csörgess meg. 06209859084
Recommended Posts