Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Szívások


manta

Recommended Posts

  • Hozzászólások 134
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

  • 5 weeks later...

Már 2 hete szerelőnél van a járgány. Elvittem renderakatni, erre a bal első lengőkart nem bírták leszedni. :wink: Próbálták valami spéci "nyomatóval" vagy mivel. Az nem volt elég, most melegítik is. Már lángvágóval szétvágták amíg lehetett :oops: . Még jó, hogy volt tartalék lengőkarom 2 db. :( Aztán most jön majd a rugócsere, meg az egyéb apróságok, ha nem jön közbe ismét valami!! :roll:

Talán jövő hét végére kész is lesz, ezzel bíztat a szerelő :wink:

Link to comment
Megosztás:

leadtam zöldkártyázni az autót aug.26-án. Ezek után tegnap este kapott két sallert a szerelő, és elhoztuk tőle a kocsit...

Kérdem:

Ha odaviszem úgy, hogy csinálja meg a zöldkártyát, miért kellene nekem komplett futóműjavítást-beállítást, villamosságszerelőt, szelepfedéltömítést vagy 3at, meg ilyeneket kifizetnem?

És még ő van megsértődve, hogy elhoztuk a kocsit... meg "állítólag" benne áll a pénze...

Magyarországon élünk... még mindig :(

ps.:

Az ember nem gyengén lesz még megfákkolva ezért...

Link to comment
Megosztás:

ezt a tipust már nem szabad szerelőhöz vinni. Lenyúl lés nem is ért nagyon hozzá. Hál istennek, nekem remek assistantom van :wink: 8) szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki ezt saját autóján tapasztalta... azóta már háklis is lettem, és nekem pl. már nincs olyan fényező vagy lakatos, aki szívesen dolgozna :twisted:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Mantások.

Azért írok ide, mert az Ascona topikban úgysincs nagyon B Ascona. (leszámítva Berlina kollégát, de ő meg ezt is olvassa.:P )

Szóval rendesen elájult a jobb első futóműnél a nyúlványom, (szarrá van rohadva) :D A kérdés az lenne, hogy véletlenül nem tud valaki gyári cikktörzset rá? Tavaly láttam mikrofilmen, csak sajna akkor nem írtam ki, és azóta már Baján nem lehet mikrofilmezni. :P Szóval szívás...:D

Vagy más megoldás is érdekel de asszem ezen kívül csak a foltozgatás marad :D

köszi: muck

Link to comment
Megosztás:

Hali,

a féltengelykihúzószerszám egész eccerű darab, kell egy vastagabb fémlemez 4 vagy 2 lukkal, erre középre hegeszteni egy anyát, az anyába csavarozni egy fémszárat, a fémszárra egy 0,5-1,0 kg-os csúszka kerül a fémrúd másik felére egy fogó és lezáró fémdarab. tulajdonképpen egy húzókalapcsács amiről szó van.

otthon is elkészíthető. arra kell vigyázni, hogy a kihúzatásnál ne üssön túl nagyot, az a jó, ha 3-4-ik rántásra esik ki finomn a féltengely. vigyázni kell még a féltengely belső felén a ricnikre is, kihűzásnál ne sérüljön meg se a difi se a féltengely.

Link to comment
Megosztás:

  • 5 months later...

Na szóval! Húsvét vasárnap előtt egy nappal egész délután két kis vacak műszerfalvilágítást cseréltem a Sárkányban, mert amint szétszedtem nem volt olyan egyszerű mint azt gondoltam:D

Előkerült az új zsineg és forrasztó páka! Egyszóval újra kelletthúznom az egész vezetékelést, mert mindamellett, hogy mind a két égőm kiment még a vezeték is egy kicsit megadta magát:D:D:D

Na így 30 perces izzócseréből 4 órás szívás lett!

De legalább már VILÁGÍT!!!!!! :blink:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok

Végre írhatnak az itteni nem tagok is. Nem is tudom hol kezdjem a szíváslistát. Ugyebár két éve letettem a kocsit, hogy felújítsam és rendbe tegyem egy picit. Az egy nyári kis munkából két év kerekedett :rolleyes: Most lett kész de megérte. Ott kezdődött hogy a lakatos a beígért 3 hét helyett 4 hónapot dolgozott a kasztnin mert hol volt ideje hol nem. A belső nyúlvány olyan szinten elrohadt ,hogy minta alapján kellett csináltatnom egyet ami persze tökéletes lett <_< 4 es oldal lemez és ugyanilyen talp ,viszont az biztos ,hogy nem rohad át egyhamar. Majd a hátsó sárvédőívek elég gyengén lettek heggesztve ezért a fényezőnek újra kellett heggesztenie az mind a két oldalon. A nyúlványcsere során a kasztni elcsavarodott egy kissé ezért szépen huzatópadon meg kellett csináltani ami nem kevés összeget emésztett fel. A küszöbjavító elemek siralmasan pontatlanok. A kormányrúd alsó csapágya széthullot a beszerzése nem volt könnyű bár most már ismerem a forrást. Fényezőtől hazafele a csomagtartót nem rögzítették le ezért az szépen leverte a festéket a sarkokon amikor rázkódott a kasztni.

Természetes első körben a víz összefolyott az olajjal mert ugyebár miért ne hagytam volna ki a kis "O" gyűrűt a hengerfej és az olajpumpa ház között szerencsére semminek nem esett baja. A kipufógórendszeremet rosszul tették fel mert kihagyták a középdobot. Első próbúton egy elektromos kábel majdnem szénné égett a motortérben ma sem tudom mitől, izgalmas volt nézni a menetközben leálló autót a hab a tortán a motortéből kiömő füst , nem is kell mondanom ,hogy megállt a szívem de egy két perces kis szerelés után vidáman mentem tovább.

Műszakira menet a nagy esőben megállt a gépezet fehérvár és pest között ,hozzáteszem balatonról hoztam fel nem kevés telefon stb be került mire sikerült behúzni és feljönni vele pestre.

S még talán sorolhatnám tovább de ezek a jelentősebbek.

Viszont kárpótlásul a 2,2 es moci nagyon jól húz szép hangja van az ültetőrugók és a konik Istenien fekszik az utat egyszóval erre az élményre nincs szó.

További kellemes szívásmentes autózást ;)

Üdv

dani

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Most már úgy érzem megérett egy hozzászólás ebbe a rovatba :unsure: Valahol ki kell adni magamból ezt a feszkót :wacko:

Első szívás: Kaszkadőrtől elhoztam a kocsit minden szép és jó meg ahogy kell ,de mielőtt eljöttem megkérdezte nem kevés -e a motorban az olaj ,áhhh mondom jó az ( a nívom nem jó mert a 2,2 blokkba nem lett átrakva a helyére) erre mire beérek a nyugatihoz elkezd pislákolni alacsony fordulaton a kis piros lámpa :S az ütő megállt bennem ,nagy a dugó megállni nem lehet sehol sem az út közepén meg mégsem illik parkolni. Sikerült elmennem az Oktogonik ahol még parkolóhely is volt ,mindeközben a fordulatszámot 2500 környékén tartottam nehogy kivillanjon a lámpa. No akkor autó megáll és irány olajért ,persze hol van kút :S Lehel tér !! szuper ,gyenge egy óra alatt két átszállássál meglett a hőn áhított olajom. Másnap indulás haza Balcsira az akksi megadta magát :S irány betolni ,szerencsére találtam vállalkozó szellemű embereket. Budaörsön kénytelen voltam tankolni ezért kedves francia stoppos túristák tolhatták a mantámat.

Második szívás: két hete kb az útpadkára fel volt fúrva egy is csavar és azon volt valami fémbizbasz aminek semmi értelme de szerencsére kivágta a bal első gumim oldalát :S Hajrá pótkerék fel este 11 kor nagy élmény volt mit ne mondjak de még itt nem ért véget. Reggelre csont lapos lett a pót :S pumpa nyista és akit megkérdeztem azt sem tudja mi az. Akkor irány a pumpát szerezni ,szerencsére kedves kollégám rendelkezik és csak a Moszkva térig kellett mennem érte, majd vissza megvan a pumpa :lol: a pumpa olyan jó volt ,hogy mikor letapostam nem jött fel magától ezért kézi rásegítés kellett de sikerült. Irány a gumis ott nem volt semmi gond kivéve ,hogy a sarkon lévő automata nem működött ezért két megálló villamos következett ahol le tudtam venni pénzt.

Harmadik: immáron új akksival közlekedek pár hete és mit ad Isten ma reggel se kép se hang. Valami megette de nem tudom mi lehet mert világítás nem maradt rajta. Mindehez hozzátenném ,hogy nincs parkolókártyám mert nem vagyok bejelentve. SZóval ma reggel meló aztán vissza a kocsihoz mert nem állhatna ott egész nap , hívtam egy taxist de nem tudta bebikázni csak épphogy nyümögött valamit szegény motor. és hely sem volt arra ,hogy sokáig próbálkozzon az ember. ÚGyhogy este még vár rám egy barát segítsége aki majd hoz valami nagy akksit és arról lesz a próba. Csak nem értem az 1 hónapos akksit mi szívja le ennyire ha nem marad rajta semmi ami megenné :S

Röviden ennyi.

Üdv

dani

Link to comment
Megosztás:

hát öregem nem irigyellek . az a rész mikor az ember egy tömött zsúfolt városban valamiért rohangát és egy órába telik ??!! :unsure:

krimi........

javaslatom egy áramfelvétel mérés akkunál mikor minden ki van kapcsolva és egy sorsdöntő töltés mérés hogy mennyi is az annyi .

ebből minden kiderül . aztán lehet gondolkozni tovább .

Link to comment
Megosztás:

Az lesz a követkző csak jussak haza a jövő héten :unsure: A töltésmérőm jól jelez szóval ott elvileg minden okés legalábbis a mutató szerint.

Azt hiszem a blaupunkt csoda lejátszóval lehet gond bár kétségeim vannak affelől ,hogy az képes leszívni egy este alatt az egész akksit. Most fel lett töltve reggel pöcc - röff :wacko: jövő héten meg részletes kivizsgálásnak lesz alávetve.

ÜDv

dani

Link to comment
Megosztás:

voltam annyira hult agyu hogy vettem egy lerobbant MANTAT es ujra uzem kepesre allitottam. Problema csak az hogy jo romaniai szokas szerint az ilyen koru autokrol a befecskendezes egyszeruen eltunik es atalakul karburatorra. De milyenre? Hat persze Dacia karbu !!!

Keresgeles a netten , az meg azt adja ki hogy Varajet. Nagy nehezen felkerul a helyere , megy is a verda vele de valahogy a reggeli elso inditast nem szereti. Elso kulcsra beindul es azonnal megall. Masodik kulcsra indul de folyamatosan kell jatszani a gaz pedallal mert maskepp megall, kb 2perc mulva meggondolja magat es alapjaraton is mukodik.

2. nem szereti a Bosch gyertyat egyszeruen lekopi, de szereti a roman Dacia gyertyat , hat mi ez meg a nemet auto is megveti a szegeny szekelyt???

Link to comment
Megosztás:

igen :unsure: a varijet II nek lelke van ! :lol: nehéz így elmagyarázni de nekem sikerült már ilyet meg javítani :wacko:

erre a mutatványra érdekes de nem sokan vállalkoznak . hát töször lehet én sem .....

kb. 20x kaptam szét meg össze de elmondhatom hogy tökéletes lett . (kézi szivatós verzió autómatával nem is nagyon érdemes birkózni )

eldugult járatok (oxidációk) kiszáradt gumi dugattyú a gyorsítóban stb.. stb..

szívás .. főleg hogy semi cuccot nem kaptam hozzá anno .

Link to comment
Megosztás:

voltam annyira hult agyu hogy vettem egy lerobbant MANTAT es ujra uzem kepesre allitottam. Problema csak az hogy jo romaniai szokas szerint az ilyen koru autokrol a befecskendezes egyszeruen eltunik es atalakul karburatorra. De milyenre? Hat persze Dacia karbu !!!

Keresgeles a netten , az meg azt adja ki hogy Varajet. Nagy nehezen felkerul a helyere , megy is a verda vele de valahogy a reggeli elso inditast nem szereti. Elso kulcsra beindul es azonnal megall. Masodik kulcsra indul de folyamatosan kell jatszani a gaz pedallal mert maskepp megall, kb 2perc mulva meggondolja magat es alapjaraton is mukodik.

2. nem szereti a Bosch gyertyat egyszeruen lekopi, de szereti a roman Dacia gyertyat , hat mi ez meg a nemet auto is megveti a szegeny szekelyt???

Üdvözöllek az anyaországi mantások körében elszakított területen élő székely barátom :lol: Látom, a manta az mindenhol manta marad :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.