Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kecskemét és környéke -CHAT


redline

Recommended Posts

Na megszületett az első fogyasztás mérés.Ha jól számoltam(tankolt üzemanyag osztva a meg tett kilóméterrel)az első szakaszon 8.1l a másodikon ahol már ketten ültünk a kocsiba nem kevés cuccal az már 7.6l.Tehát helyre került minden.Igaz 120km/óra köüli tempóval ami bőven elég.

Link to comment
Megosztás:

Na megszületett az első fogyasztás mérés.Ha jól számoltam(tankolt üzemanyag osztva a meg tett kilóméterrel)az első szakaszon 8.1l a másodikon ahol már ketten ültünk a kocsiba nem kevés cuccal az már 7.6l.Tehát helyre került minden.Igaz 120km/óra köüli tempóval ami bőven elég.

Tudom itt egyesek szeretik bőven fikázni, meg lenézni az autómat, de nekem most, magyar-görög-magyar odavissza távon két, mázsa körüli emberrel, full telepakolva (odafele még üdítővel, sörrel is csurig rakva), ugyanezzel a tempóval 5,1-5,5 lityi körül mozgott. HA mindezt nem veszed figyelembe, szerintem még akkor is sok a 7,6 a te autódhoz képest. Feltéve, hogy még mindig az 1,4-es F Astrád van. De majd jönnek a szakik és megszakértik ;)

SZERK : kimaradt a SZERINTEM :D

Link to comment
Megosztás:

Tudom itt egyesek szeretik bőven fikázni, meg lenézni az autómat, de nekem most, magyar-görög-magyar odavissza távon két, mázsa körüli emberrel, full telepakolva (odafele még üdítővel, sörrel is csurig rakva), ugyanezzel a tempóval 5,1-5,5 lityi körül mozgott. HA mindezt nem veszed figyelembe, szerintem még akkor is sok a 7,6 a te autódhoz képest. Feltéve, hogy még mindig az 1,4-es F Astrád van. De majd jönnek a szakik és megszakértik ;)

SZERK : kimaradt a SZERINTEM :D

Alakul az a fogyi Turci, a papírjaguárossal meg ne foglalkozz mit mond! :D

Nem vagyok elfogult opeles, de ültem már párszor szuziban és sok másban is, de nincs az a pénz, amiért szusival hosszú távra bemozdulnék.

Link to comment
Megosztás:

Alakul az a fogyi Turci, a papírjaguárossal meg ne foglalkozz mit mond! :D

Nem vagyok elfogult opeles, de ültem már párszor szuziban és sok másban is, de nincs az a pénz, amiért szusival hosszú távra bemozdulnék.

1. nyugodtan foglalkozzon vele, hiszen éppen ezt mondtam én is, hogy alakul, de lehet ez még jobb is és valószínűleg lesz is (és nem azért, mert az enyém annyi, amennyi)

2. az elmúlt évek tapasztalatai alapján én sem az elvakult opelesnek, inkább az elvakult szusi gyűlölőnek neveznélek :DDD Ismered a mondást, kinek a pap, kinek a papné - vagy a paplan ;)

Egyébként rosszabbra számítottam a hosszú úton, mondjuk azt nem gondoltam, hogy ennyire fog hiányozni a klíma, legalábbis az odafele úton miután feljött a nap, nagyon kellett volna, de ezt betudható annak is, hogy addigra már kajak fáradt voltam, mert egy péntek este, munka után indultunk. Haza fele nem éreztem TÚL nagy hiányát a légkondinak, bár nem mondom, hogy nem volt olyan pillanat, amikor ne kapcsoltam volna be, ha van.

Illetve, ami gáz volt, de ezt sem feltétlen az autónak rovom fel, az odafele úton ki kellett támasztani a derekem, mert olyan 5-600km után nagyon fájt. Ekkor még azt hittem, hogy ez is javarészt az ülésnek tudható be és a haza fele úton már rutinosan odakészítettem a feltekert plédet, hogy ha úgy van, akkor betudjam tolni a hátam mögé, de nem lett rá szükség.

Mindent összevetve, mármint minden előzetes félelmemet, mert azért volt bennem, és minden tapasztalatomat, simán elindulnék még egyszer. Az biztos, hogy jól ki kell aludni magamat előtte, mert ez így meló után nagy horror volt. A haza fele út meg majdhogynem sétakocsikázás, mert előtte ugye kipihentem magam.

Link to comment
Megosztás:

Udi!

Szombaton beszéltünk a fater Ascona C C16NZ-jéről ami rosszalkodik, ki lett zárva néhány dolog, a computer jó, gyújtás és üza rendszerben minden ok, viszont jött egy sokadik ötletként a lambda szonda, ami amúgy jó!

Olvasgattunk neten a Lambda szonda jelekről és ha igaz egy ellenállással lehetne manipulálni ezt. - szerinted?

Olyasmit írtak, hogy egy fél ohm-os ellenállással már máslenne a jel. ? -igaz lehet

Azt is megtudtuk hogy ezek a szondák 0-1V tartományban működnek.

http://opeloem.com/o...ter_sensor.html

A 20-as sorszámúról van szó ebben csak ez van. ( GM 855300 )

Ötletünk, csak próbálkozás képpen: beiktatnánk a jel kábelbe egy ellenálást ami változtatná a jelet és próba. ?

Az elektronikához annyira nem nagyon konyítok én sem és fater sem.

Tudsz-e segíteni olyanban, hogy hol tudnám megnézni az értékeket.

pl.: a szondák jelei mik(mértékegység)? és milyen tartományok a jó értékek

Köszi Lajos

sorrry azért ide írtam metrt a rendszer nem enged Udinak pm-t küldeni

Módosítva : straega
Link to comment
Megosztás:

2. az elmúlt évek tapasztalatai alapján én sem az elvakult opelesnek, inkább az elvakult szusi gyűlölőnek neveznélek :DDD Ismered a mondást, kinek a pap, kinek a papné - vagy a paplan ;)

Technikailag elismerem, hogy igénytelen, de belülről annyira puritán és annyira egy semmirevaló az egész, hogy köszönöm nem.

A hugom most vett matizt, még abban is inkább autó érzése támad az embernek.

A kettes szfit már ok, szal nem a suzuki ellen szól a dolog, csak annak az adott tipusnak.

Link to comment
Megosztás:

Tudom itt egyesek szeretik bőven fikázni, meg lenézni az autómat, de nekem most, magyar-görög-magyar odavissza távon két, mázsa körüli emberrel, full telepakolva (odafele még üdítővel, sörrel is csurig rakva), ugyanezzel a tempóval 5,1-5,5 lityi körül mozgott. HA mindezt nem veszed figyelembe, szerintem még akkor is sok a 7,6 a te autódhoz képest. Feltéve, hogy még mindig az 1,4-es F Astrád van. De majd jönnek a szakik és megszakértik ;)

SZERK : kimaradt a SZERINTEM :D

10 évvel ezelőtt, Horvátország, Régi Swift tökig pakolva+ 1db 1.5 éves gyerek, 16 órás út, Közép Dalmáciában szintén rekkenő hőség, 750km csak oda, éjszakai indulással oda is és vissza is (szintén 750km de már csak 7.5 óra 3 megállóval az uccsó itthon Kméten).Oda felé a fogyi 4.6L!!!!! (kevesebb mint a gyári érték), vissza felé meg az általad is számolt 5.1L.Autópálya akkor még csak Letenye és Karlovac között volt.

Fogyasztásban és megbízhatóságban a régi Swift nagyon ott van.A maximálisat nyújtotta és nyújtja ma is a kispénzű embereknek.

Az Astrakocsinak szerintem is sok a 7.6l/100km, ennél kevesebbel be kellene érnie.Mások tapasztalatai is ezt támasztják alá.

Más:

Ma délután 12 órás műszak után unalomból no meg már csereérett is volt, kicseréltem a balos külső csuklót a korzin.Holnap feltöltöm még olajjal, aztán haccalaggyon!Mosmá' mind2 külső csukkentó új benne.Fékek még okésak, a balos talpas és kormányösszekotő sem lógott eszelős módon, de ettől függetlenül cserések lesznek októberben sok más kacattal együtt. :closedeyes:

Link to comment
Megosztás:

Szia Lajos!

Tudtommal a C16NZ mocihoz 1 vezetékes lambdaszonda való, a 20-as számú 3 vezetékes fűtött szonda C18NE, C20NE mocihoz jó. Ellenállással nem szabad variálni könnyen tönkremehet az ecu lambdaszonda bemenete. Ellenállással a motorhőfok jeladót szokták variálni, szerintem az volna a legjobb ha saját magam is láthatnám a verdát lehet, hogy nem is elektronikai hibáról van szó, hanem pl. gyújtáselosztót meghajtó műanyag "közdarab" van megkopva stb.

Betelt a postafiókom, töröltem a régi üzeneteket most már tudsz pü-t is küldeni.

Link to comment
Megosztás:

Szia Lajos!

Tudtommal a C16NZ mocihoz 1 vezetékes lambdaszonda való, a 20-as számú 3 vezetékes fűtött szonda C18NE, C20NE mocihoz jó. Ellenállással nem szabad variálni könnyen tönkremehet az ecu lambdaszonda bemenete. Ellenállással a motorhőfok jeladót szokták variálni, szerintem az volna a legjobb ha saját magam is láthatnám a verdát lehet, hogy nem is elektronikai hibáról van szó, hanem pl. gyújtáselosztót meghajtó műanyag "közdarab" van megkopva stb.

Betelt a postafiókom, töröltem a régi üzeneteket most már tudsz pü-t is küldeni.

Ja tényleg nem a 20-as az hanem a másik

Link to comment
Megosztás:

10 évvel ezelőtt, Horvátország, Régi Swift tökig pakolva+ 1db 1.5 éves gyerek, 16 órás út, Közép Dalmáciában szintén rekkenő hőség, 750km csak oda, éjszakai indulással oda is és vissza is (szintén 750km de már csak 7.5 óra 3 megállóval az uccsó itthon Kméten).Oda felé a fogyi 4.6L!!!!! (kevesebb mint a gyári érték), vissza felé meg az általad is számolt 5.1L.Autópálya akkor még csak Letenye és Karlovac között volt.

Fogyasztásban és megbízhatóságban a régi Swift nagyon ott van.A maximálisat nyújtotta és nyújtja ma is a kispénzű embereknek.

Az Astrakocsinak szerintem is sok a 7.6l/100km, ennél kevesebbel be kellene érnie.Mások tapasztalatai is ezt támasztják alá.

Az ezres volt, vagy egyhármas?

Link to comment
Megosztás:

Udi!

Szombaton beszéltünk a fater Ascona C C16NZ-jéről ami rosszalkodik, ki lett zárva néhány dolog, a computer jó, gyújtás és üza rendszerben minden ok, viszont jött egy sokadik ötletként a lambda szonda, ami amúgy jó!

Olvasgattunk neten a Lambda szonda jelekről és ha igaz egy ellenállással lehetne manipulálni ezt. - szerinted?

Olyasmit írtak, hogy egy fél ohm-os ellenállással már máslenne a jel. ? -igaz lehet

Azt is megtudtuk hogy ezek a szondák 0-1V tartományban működnek.

http://opeloem.com/o...ter_sensor.html

A 20-as sorszámúról van szó ebben csak ez van. ( GM 855300 )

Ötletünk, csak próbálkozás képpen: beiktatnánk a jel kábelbe egy ellenálást ami változtatná a jelet és próba. ?

Az elektronikához annyira nem nagyon konyítok én sem és fater sem.

Tudsz-e segíteni olyanban, hogy hol tudnám megnézni az értékeket.

pl.: a szondák jelei mik(mértékegység)? és milyen tartományok a jó értékek

Köszi Lajos

sorrry azért ide írtam metrt a rendszer nem enged Udinak pm-t küldeni

Ha egy vezetékes szonda van benne, akkor én nem vesződnék mókolással, mert a végén elkülditek az ECU lambda bemenetét.

Bazsinak van hozzá OPcom-ja beszélj vele, mentek egy mért kört és rögtön megmondja az élő mérésekből, mi a baj.

Bosch utángyártott lambda kb 10-12EFt hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Axxon barátom.Nem nézem le a verdát amivel jársz habár én se sokba nézem a régi Swifteket de ezért ne haragudj rám.A fogyasztásom szerintem figyelembe véve a motorba lévő km ami közelít a 600.000-hez már annyira nem is rossz főleg ha még hozzá veszem hogy folyamatosan meg van pakolva a kocsi meg van hogy négyen jövünk megyünk vele.Most is négyen mentünk pestig agyig pakolva főúton városba így nem is rossz már.Elhiszem hogy a Suzuki kevesebbet eszik ennél a tempónál de a 10-12l után ez már nagy előre lépés.Még egyszer ne haragudj mindenki azzal jár amire lóvéja van nekem ez meg teszi :)Ezzel a fogyasztással is termelni nem fogja a benzint :)

Link to comment
Megosztás:

Turci papi!

Próbállak hívni telón, de se a magyart, se a németedet nem veszed fel!... :huh:

Majd csörrencs már meg, és visszahívlak! :icon10:

Hehe, én is próbáltam vele felvenni a kapcsit, de eddig nem nagyon sikerült... :unsure:

Amúgy Te-Ti merre laktok amúgy? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Kedves Axxon barátom.Nem nézem le a verdát amivel jársz habár én se sokba nézem a régi Swifteket de ezért ne haragudj rám.A fogyasztásom szerintem figyelembe véve a motorba lévő km ami közelít a 600.000-hez már annyira nem is rossz főleg ha még hozzá veszem hogy folyamatosan meg van pakolva a kocsi meg van hogy négyen jövünk megyünk vele.Most is négyen mentünk pestig agyig pakolva főúton városba így nem is rossz már.Elhiszem hogy a Suzuki kevesebbet eszik ennél a tempónál de a 10-12l után ez már nagy előre lépés.Még egyszer ne haragudj mindenki azzal jár amire lóvéja van nekem ez meg teszi :)Ezzel a fogyasztással is termelni nem fogja a benzint :)

Kedves Turci barátom! Én az általad említett közlekedési szituációra gondoltam (ahol az adatokat említetted és válaszoltam, csak két emberről volt szó), amit felvázoltam és több hozzászólásban kihangsúlyoztam és kihangsúlyozom MOST is, hogy SZERINTEM az én autóm fogyasztásától FÜGGETLENÜL is, tudna még a tied is lejjebb menni. Ne add fel a probléma megoldását, keresését. Csupán a témához kapcsolódóan megemlítettem a saját adataimat is.

Egyébként veled örülök a fogyasztásod csökkenésének és szurkolok, hogy esetlegesen még tovább csökkenjen.

Jó lenne már, ha nem csak beszélnénk róla, hanem tényleg söröznénk valamikor :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.