Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kecskemét és környéke -CHAT


redline

Recommended Posts

Jaja, jöhet nekem is... :lol:

De ez mire is jó? :lol:

Udival épp ezt beszéltük msn-en.

A lényeg az,hogy a kartergáz vissza van vezetve sok mocin a szívó oldalba.Aki ezt kitalálta egy állat volt.A kartergázban mindig van valamennyi olajpára,amit beszív a moci és az szépen lerakodik.Gyakorlatilag minden utána lévő cuccot összekoszol.Ezt hivatott ez a szűrő megakadályozni,felfogni az olajpárát.Szerintem nem hülyeség.

Link to comment
Megosztás:

also known as Bödön :lol:

én is raktam be hasonlót, de igazából 1000-1200 km alatt semmi nem került bele

levettem a csövet (elhelyezés miatt kicsit hosszúra sikeredett), de abból se folyt ki semmilyen szmötyi

Ahogy Udival is beszéltük,nem a bödön a lényeg,hanem a benne lévő szűrő!

A 8 szelepes mocikon alapból is van egy szűrő a szelepfedél tetején.Ez a 16V-ről hiányzik.

Link to comment
Megosztás:

Udi!

Lehet találtam más megoldást a témára.Szöget ütött a fejemben,amit mondtál.Kondenzvíz stb.

Aztán beugroitt valami.Hol is alakalmaznak ilyet?

Baromi egyszerű:

M100_kis.gif

Víz- és olajleválasztók

# Maximális nyomás: 12 bár

# Üzemi hőmérséklet: -25°C > +50° között

# Levegőszűrő : 40 µm

# M 100 víz-, olajleválasztó 1/4" b-b

# M 200 víz-, olajleválasztó 1/2" b-b

Aztán picit utána olvastam:

TC cikk a bödönről

A technikai részletekért forduljanak bizalommal az Index alacsony fogyasztás-fórumához, ott Ákos mindent részletesen elmagyaráz. A lényeg az én szintemen: veszünk egy kerti szivattyúkhoz való vízszűrőt (3500 forint), kicsit barkácsolunk rajta, majd bekötjük az autónk kartergáz-visszavezető csövébe. Barkács? Olcsó? Fogyasztáscsökkentő? Jobban megy az autó? Stb, stb? Köszönjük, kérjük.

gp_P1010146.JPG

Szia Robi!

Most megyek a btk kft.-hez, mert ők árulnak olajleválasztó-házat (csak házat!!!) kompresszorokhoz, ami -25-től +50 fokig bírja a hőmérséklet-változást (így télen sem fagy szét) és ebbe fogom betenni a szűrőt, amit pl. Praktikerben árulnak szivattyúkhoz (rézből van, arra találták ki, hogy ne kapja fel a szivattyú a homok-, kavicsszemeket). Ha elkészül (ennek feltétele, h megfelelő szabadidővel rendelkezzek), akkor képekkel illusztrálom és árakat is írok, aztán ha van kedved, egyedül összerakod, ha nincs, akkor segíthetek.

Ami fontos, hogy a szűrőbe én lecsupaszított rézvezetéket teszek. Ebből legjobb, ha sokszálas, sodrott vezetéket használsz, amit szétbogozol, majd összegyűrsz akkorára, hogy a szűrőben elférjen, de nem kell megtömni, mert az nem tesz jót az áramlásnak.

Vomit megcsinálta a Ladájában, ezt írta róla: "nagyon jó ötlet, köszi, hogy sikerult általad rábukkannom. Az a kár, hogy nem hallottam róla 10 évvel ezelőtt."

Én fémszivaccsal fogtam meg eddig a koszmót, mert utálom, ha osszedzsuvázza a szép tiszta porlasztót. De ez a szétválasztás egyszerűen zseniális.

Link to comment
Megosztás:

A Homasitás olajleválasztót én is láttam, de nem bontottam fel a dobozt, hogy mi is szolgál betétként benne. Amúgy nem túl nagy az a tartály, így elég hamar megtelik (ha normális szűrő/leválasztó van benne), ami mondjuk a tehened esetében 1.000 km-t jelent. Az ár egyébként jó, mert ha szűrőházat veszel + betétet + benzincsövet a kartergáz elvezetéshez + munkaidő, akkor ugyanennyiben van, csak hát az "bolti", amit magad csinálsz, annak meg minden porcikáját ismered és büszkén mutogathatod másoknak, hogy milyen ######acsávó voltál, mert egy ilyet összeraktál - simán elhiszik, hogy értesz hozzá! :lol:)))

A készülék elterjedésének egyetlen gátja, hogy nem gondozásmentes. Amikor a tartály kezd megtelni, akkor bizony üríteni kell, de nem a csatornába/lefolyóba önteni, hanem összegyűjteni egy kannában és olajcserekor leadni a fáradtolajjal együtt. Ezt a plusz odafigyelést az emberek többsége nem vállalja, még ha jelentős (és főleg kimutatható) fogyasztás-csökkentést is produkál a szerkezet. Nem mellékes az sem, hogy kevesebb üzemanyag és motorolaj-gőz ég el az égéskamrában, ergo kevesebb korom képződik, így a motorolaj is kevésbé koszolódik el.

Bármily hihetetlen, a leválasztó működéséből az derül ki, hogy a leválasztott anyag elégetéséhez a motorban további üzemanyagra van szükség és mivel jellemzően hosszú szénhidrogén-láncokból áll az anyag, még lassítja is az égést, szarabbul megy az autó.

Délután megyek praktikerbe! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Add oda mindet,csak lesz a sokból egy jó! :lol:

Géped hogy áll?Mikor lesz kész? :lol:

Ferit hívtam, de ma nem volt elérhető.

A múlt héten már festették, remélem a hétvégére kész lesz.

A rossz gps kellene, hogy a biztosítónak megmutassam, persze az is lehet, hogy nem kérik, de ezt nem tudhatom előre.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ha már GPS, nem tudja valaki véletlenül, hogy GPS modult honnan érdemes szerezni? Az a ketyere kellene nekem, ami úgy néz ki mint egy egér, és kanócon nyomja át a koordinátákat rs232-vel. Természetesen használt is jó lenne, csak occsó legyen. Van esetleg valakinek valami ismerőse aki ismer valakit?? :lol:

u.i.: Nem külső antenna kell, hanem ez rendes GPS vevő.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

há nem nagyon bővül a krumpliszedő lista...

Jó lenne ha megpörgetnénk kicsit, aztán Gepárdnál betonozunk, füvesítünk, és nem tudom kinél mit kell még az idén, de pl nálam is lenne egy kis betonozás.

Ha valakinek jönne ismerőse aki nem opeles az is jó, bár lassan mi sem vagyunk azok :lol:

kicsit nagyobb lelkesedést :lol:

egyébként én is a hátam közepére kívánom a krumplit de csinálni kell mert Bazsi kérte és kész...légyszi na légyszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.