Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kadett GSI - kérdések


lassze

Recommended Posts

Sziasztok!

Tudnátok-e nekem abban segíteni, hogy honnan tudnék szerezni E kadetthez a hátsó oldalkárpitba olyan bütyköt, ami a kalaptartót rögzíti. Egy csomó bontóban kérdeztem, de nem nagyon van. Esetleg nektek nincs ilyen valahol elfekvőben??? Bal oldali kellene!

Köszi

Lacy

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 120
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Hali!

Olyan gondom volna, hogy a motor úgy tűnik mindha kicsit akadozna, olyan mindha kihagy na egy henger menet közben, nem egyenletesen duruzsol. Ki lettek cserélve a gyertyák, de még mindíg tapasztalom a jelenséget. Mi lehet az oka, hol keressem a hibát. Javasolták, hogy próbáljam meg kicserélni a kábeleket is...

Link to comment
Megosztás:

Köszönet a válaszért!

Elmentem kimérettem, aszonták az jó. Azt találták, hogy a kipufogó első tömítésénél fúj, ezért cserélni kell, és azt is mondta a csávó, hogy lehet, hogy a befecskendezéssel van gond. Rángat a kocsi, nem egyenletes a motorhang, gyorsításnál is érezhető az egyenetlenség és furán püffög. Volt már valakinek ilyen gondja? Mik a tapasztalataitok a rossz befecskendezésről? A motor 20SEH.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Eleinte nekem is rángatott a motor, alig-alig akart 2000 fölé pörögni, de elég nagy gázadásra gond és rángatás nélkül leforgott. Nekem a generátor felújítása oldotta meg a problémát. (és természetesen akkumulátort is cseréltem)

A fordulatszámmérő ugrál? Annak a jele ugyanis a gyújtásvezérléstől érkezik, ami nem megfelelő fedélzeti feszültség esetén nem ad gyújtásjelet, ergo rángat a motor.

Link to comment
Megosztás:

Most voltam egy hosszabb úton és teszteltem a gépet. Azt tapasztaltam, hogy 1500-1800-as fordulaton rángat a motor rendesen és ezen a fordulaton gázt adva furán püfög és csak 2000-et elérve válik egyenletessé a gyorsulás és a hangja is. egyesben plo alapjáraton nem is igen tudok vele elindulni, mert akkorákat ránt a kocsin mint állat, sőt az alapjárat sem egyenletes.

Miből lehetett nálad a generátor hibájára következtetni??? A generátor hibája, hogyan függ össze a rángatással???

Link to comment
Megosztás:

A gyújtás a generátor által termelt árammal működik. Ha alacsony a generátor által termelt áram feszültsége, a komputer nem ad gyújtásjelet, kimarad egy égés, a motor nem jár egyenletesen.

Nekem a rángással párhuzamosan borzasztóan ugrált a forulatszámmérő mutatója.

Nekem alapjáratom volt, de szintén nehezen tudtam elindulni, 1500-2000-es tartományban volt használható az autó (hidegen nem pörgetem). Mostmár 1500 felett gond nélkül használható a motor, e fordulatszám alatt pedig nagyon gyenge, még 1-es fokozatban is használhatatlan. Idővel majd ezt is megnézetem, de előbb még más, fontosabb cserélnivalók is vannak.

Link to comment
Megosztás:

A digit műszerfalamon nincs ugyan mutató, de a kijelző sem mutat a rángatással kitérést, tehát a fordulatszámmérő egyenletesnek mondható.

A érdés továbbr is az számomra, hogy vajon milyen egyéb jelből lehet következtetni a generátor hibájára, ill. hogyan lehet azt valamilyen műszerrel, vagy egyéb módszerrel kimutatni, hogy a generátor által termelt áram feszültsége nem elegendő?

Link to comment
Megosztás:

A fordulatszámmérő ugrál? Annak a jele ugyanis a gyújtásvezérléstől érkezik, ami nem megfelelő fedélzeti feszültség esetén nem ad gyújtásjelet, ergo rángat a motor.

Hali 88gsi!

Nos most már jobban megfigyelve azt tapasztalom, hogy valóban alapjáraton a fordulatszámmérő skálája, hol lejjebb, hol följebb ugrik. Nem gyorsan de csinálja.

Bocs hogy hülyeséget kérdezek, de a generátor nem csak az akksit tölti? Nem az akksi adja az áramot a kocsi elektromos berendezéseinek?

Most már elég zavaró ez a gondm, és eddig nem látom a megoldás kulcsát...

Link to comment
Megosztás:

Az alapjárat kis mértékű ingadozása az alapjárati léptetőmotor lassúsága miatt van. Nekem is csinálja.

El kellene vinni egy vilamossági szerelőhöz, hogy ellenőrizze a töltést. Ha mindent rendben talál, jöhet az autó számítógépének kiolvasása egy arra felkészült műhelyben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tavaly vettem 86-os 5ajtós 20SEH-s GSI-t. Az enyém is rángatott és le is állt néha.Gyújtáselosztó fedél és gyújtáskábelek cseréje után minden megjavult.Most ,,csak" 10 másodpercig kell indítóznom meleg motornál,és ,,hullámzik" az alapjárat.A fogyasztás télen 8-9 liter,nyáron 7és 8 között. 230ezer km benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tavaly vettem 86-os 5ajtós 20SEH-s GSI-t. Az enyém is rángatott és le is állt néha.Gyújtáselosztó fedél és gyújtáskábelek cseréje után minden megjavult.Most ,,csak" 10 másodpercig kell indítóznom meleg motornál,és ,,hullámzik" az alapjárat.A fogyasztás télen 8-9 liter,nyáron 7és 8 között. 230ezer km benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nos úgy tűnik megoldottam a rángatási gondomat, vagy legalábbis nagymértékben lecsökkentettem A dolog azon állt, hogy a motortérben található egy kis vezérlő, amivel azt lehet beállítani, hogy milyen üzemanyagra optimalizáljaa működést. Nos ez nekem 98-ra volt állítva és azt mondta aki eladta a kocsit, hogy 95-öst tankoljak bele. Gondolom ez okozhatott gondokat, mert mióta megfordítottam és 95-re állítottam és 98-ast tankoltam bele lényegesen jobb a futás.

Ami azonban most jelentkezik és nem tudok mire vélni, hogy ezzel egyidőben az alapjárat kb. 1000-ről lecsökkent 7-800-ra és igen nagyokat ránt néha a kocsin, olyan, mindha le is akarna állni, de persze nem áll le. Szóval az alapjáratom továbbra is ráz, nem egyenletes. Jó lenne, ha tudnátok bármilyen infóval szolgálni, hogy mik okozhatnak ilyet, bármilyen apróság érdekel, utána akarok járni.

Köszi

Lacy

Link to comment
Megosztás:

Hali, megint én.

Bár kifcsit úgy érzem, mindha magammal társalognék...

Nos az a helyzet, hogy valaki belenézett a motorba és azt találta mondani, hogy a rángatást az okozhatja, hogy nem gyári vezérműtengely van a kocsiban, hanem sport így a motor alapjáraton és alacsony fordulaton nem úgy jár, ahogy kéne neki.

Vélemény?

Ja és nem volna valakinek gégecsöve a pillangószeéep hát és a légtömegmérő közöé 20 SEH motorba?

Lacy

Link to comment
Megosztás:

Szia Lacy!!

Irtad, hogy a motortérben van 1 vezérlő, amivel a használt benzin oktánszámát lehet állítani! Meg tudnád mondani pontosan hol található, és hogy néz ki?Ugyanis nekem is rángat 2000 rpm alatt, és az alapjáratom már igy is 1500- körül van.

Más:A középkonzol fölött, közvetlenül a szélvédő alatt van 1 kijelzősor.

Van valaki akinek ez működik?

Előre is köszi : Tommy

Link to comment
Megosztás:

Szia Tommy!

Nálam ha szembe állsz a motorra a bal oldalon van és ilyen barnás színű, mindkét oldalán egy szám (95, vagy 98). Az a beállított érték, amelyik a csatakozó felé van, vagyis azon az oldalon, ahol rögzíted...

Remélem érthető volt, de mint írtam nekem vezérműtengelyre gyanakodnak, szerintem nézesd meg te is...

Lacy

Link to comment
Megosztás:

A motortéri csatlakozóval az előgyújtást lehet állítani a használt benzin oktánszáma függvényében. A www.opel-magazin.hu-ról letölthető (22Mb) Kadett kezelési könyvben azt hiszem benne van.

A szélvédő alatti kijelzősor a feláras check kontroll visszajelző, annak leírása szintén benne van a kezelési könyvben. Nekem eddig kétszer működött, ami abból állt, hogy folyamatosan égett mindegyik kijelző. Nem érdemes működőképes állapotban tartani, mert a sima fékbetét 4000 forint, a check kontrollos visszajelzővel rendelkező pedig 13 000 forint.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!

Köszi a válaszokat!Elég kezdő vagyok még a témában, ugyanis még csak 1 hónapja van meg az autó.Egyébként egy 1.8GSI-ről van szó.(Gyönyörű darab!!)Valószínű holnapután viszem megnézetni, ha tudnak valami okosságot mondani, azt természetesen közlöm veletek.....

Lacy-tól kérdezném: Van képed az autóról??

Tommy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igértem, hogy közlöm veletek, ha a szerelőknek sikerül valamit megállapítani....

Nos, az én esetemben a gyújtás eléggé el volt állítva (amit én is észrevettem a napokban), de nem ez okozta a fő gondot, hanem az, hogy a kettes henger gyújtáskábele teljesen kaki volt.....

Kicserélték, azóta teljesen hibátlan a gép....

Lacy, szerintem csak olyan szerelőhöz vidd az autót , akiben teljesen megbízol, nehogy fölöslegesen belekontárkodjanak a vezérműtengelybe.

Igy én is megúsztam motordiagnosztikával, gyújtásállítás, és kábelcserével együtt 2000-ből....

Sok sikert az autódhoz, és kíváncsian várom, hogy miként alakultak az események...

Üdv.: Tommy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lacy, szerintem csak olyan szerelőhöz vidd az autót , akiben teljesen megbízol, nehogy fölöslegesen belekontárkodjanak a vezérműtengelybe.

Igy én is megúsztam motordiagnosztikával, gyújtásállítás, és kábelcserével együtt 2000-ből....

Üdv.: Tommy

Nem marad le egy nulla??

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy kifelejtettek-e valamit beleszámolni, de tény, hogy az autó remekül működik, és 2000 HUF-ot fizettem érte (2.500 borravalóval együtt)...még a papírokat is odaadták az adatokról (kompessziómérés eredmény stb...)Én is csodálkoztam, hogy miért csak ennyi, de azért örülök neki. Azért igy utólag belenézve a verdába, lehet látni, hogy nem vadonatúj gyújtókábelt raktak bele, hanam gondolom, amit találtak:D Lehet, hogy arra számítanak, mivel helybéli vagyok, többször fogom odavinni az autót........

Üdv.: Tommy

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.