Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kadett GSI - kérdések


lassze

Recommended Posts

Sziasztok!

Új tag vagyok a fórumon, és úgy néz ki, hogy napokon belül boldog tulajdonosa leszek egy '87-es Kadett GSI-nek 2.0 motorral (20SEH). A kérdésem az volna, hogy mik a GSI kadett jellegzetes típushibái, mi az ami leghamarabb tönkremegy a motorban, stb. Szóval szeretném tudni mit is vezsek valójában, mire számítsak.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Lacy

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 120
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sziasztok!

Új tag vagyok a fórumon, és úgy néz ki, hogy napokon belül boldog tulajdonosa leszek egy '87-es Kadett GSI-nek 2.0 motorral (20SEH). A kérdésem az volna, hogy mik a GSI kadett jellegzetes típushibái, mi az ami leghamarabb tönkremegy a motorban, stb. Szóval szeretném tudni mit is vezsek valójában, mire számítsak.

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Lacy

kép nincs rola

mert ugy lehetne latni,

mivel ez nem fiatal kocsi

igy a tipushibak nem annyira jelemzzöek

sokkal inkabb az anyag fáradás

mint pl: elsö lengökar hatso szilent kiszakadása

hatso iv rohadás

hatso felsö rugo tanyér beszakadása

köszöb rohadás, de ez mivel a spoiler mögött van nem mindig lathato

és persze a törések és hogy ezek miképp lettek kijavitva

Link to comment
Megosztás:

kép nincs rola

mert ugy lehetne latni,

mivel ez nem fiatal kocsi

igy a tipushibak nem annyira jelemzzöek

sokkal inkabb az anyag fáradás

mint pl: elsö lengökar hatso szilent kiszakadása

hatso iv rohadás

hatso felsö rugo tanyér beszakadása

köszöb rohadás, de ez mivel a spoiler mögött van nem mindig lathato

és persze a törések és hogy ezek miképp lettek kijavitva

és az első lengőkar tartó kirohadása, majd kiszakadása.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors válaszokat.

Az autót tegnap néztem meg, de a karosszérián nem igazán volt látható rohadás jele. Egyik haverom viszont arra kiváncsi (és elültette a bogarat a fülemben), hogy a motornak milyen hibái jöhetnek elő. Be szokott-e dögleni pl. az injektor, vagy ott fog-e hagyni valahol, hogy viselkedik igen hideg időben?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors válaszokat.

Az autót tegnap néztem meg, de a karosszérián nem igazán volt látható rohadás jele. Egyik haverom viszont arra kiváncsi (és elültette a bogarat a fülemben), hogy a motornak milyen hibái jöhetnek elő. Be szokott-e dögleni pl. az injektor, vagy ott fog-e hagyni valahol, hogy viselkedik igen hideg időben?

Köszi!

egy 87-es autónál asszem minden előfordulhat........

Link to comment
Megosztás:

Én december elején vásároltam egy 1998-as Kadett GSI-t (piros, 5 ajtós, 20SEH). Azért választottam, mert a befecskendező miatt télen is üzembiztos.

A vételáron felül nagyjából 100 000 forintot költöttem rá úgy, hogy a karosszériája rendben van. Ebből a legnagyobb tétel a generátor felújítás, de egyéb elektromos munkák is vannak benne, motortartó bakok cseréje, és a "kötelező" munkák: fékfolyadék, hűtőfolyadék, motorolaj, váltóolaj csere, vezérműszíj, ékszíj, gyertya...

Még nagyjából ennyi rámegy, amire azt mondom, hogy tökéletes, de már most is kompromisszumok nélkül használható. Kellene bele egy zárgarnitúra, ami sehol nincs (az Orientimpex 80 000 forintért hozna), a benne lévő, központi zért vezérlő ismeretlen riasztót is ki akarom cserélni.

Ezekre a kiadásokra mind számítottam, amikor megvettem, úgyhogy nem ért meglepetés. Amúgy meg vagyok elégedve vele, a sok motorfékezés miatt 7,5 liter körül alakul a fogyasztásom, természetesen 98-as benzinből.

GreG

Link to comment
Megosztás:

Egészen decemberig az 1972-es Fiat 127-es volt a hétköznapi autóm. Karburátor, kézi szivató. Nagyjából 5 fokos külső hőmérséklet alatt a következőt produkálta: kihúzott szivatóval mentem 5 km-t, amikor teljesen vissza lehetett tolni. Újabb 5 km után viszont lefulladt, ha nem húztam rá a szivatót. Hidegben elég nehezen akar beindulni, 20-30 másodpercig köszörültetni kell a motort.

Ezzel szemben a Kadettba beülök, és a kulcs elfordítására beindul. Van alapjárat, nem kell a szivatóval ügyködni, nem fullad le, ha megállok lámpánál...

Hasonlóan megbízható, mint az 1977-es Rekordom, csak azt nem akarom télen, a sózott utakon használni (és per pillanat nincs műszakija sem).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap megvettem a GSI-t. A motor király, húz, mint állat, de sajna a belső tér esztétikája hagy némi kivetnivalót maga után.

Kéne egy két tanács:

- honnan tudok szerezni napfénytetős tetőkárpitot, mert egy kicsit beázott. Lehet, hogy a nepfénytető is cserére, vagy javításra szorulna, ha tudtok osszatok meg velem okosságokat,

- az ablakmosó folyadék valami oknál fogva nem hajlandó kisriccelni az ablakra, pedig a szívómotorja megy, lehet, hogy eldugult, vagy máshol keressem a gondot?

- valamiért nem tudom lenullázni a napi számlálót (digit műszerfal), hiába nyomkodom a pöcköt semmi...

- Az ajtókárpitok rögzítése igen foghíjas, hogyan lehet ezt orvosolni, hogyan van pontosan rögzítve a cucc?

Előre is köszi a tanácsokat. Kicsit kezdő vagyok még az autó buherálásban, de nagyon érdekel, és ha lehet ott spórlok a szerelők munkadíján, ahol lehet és magam is meg tudom oldani.

Lacy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap megvettem a GSI-t. A motor király, húz, mint állat, de sajna a belső tér esztétikája hagy némi kivetnivalót maga után.

Kéne egy két tanács:

- honnan tudok szerezni napfénytetős tetőkárpitot, mert egy kicsit beázott. Lehet, hogy a nepfénytető is cserére, vagy javításra szorulna, ha tudtok osszatok meg velem okosságokat,

- az ablakmosó folyadék valami oknál fogva nem hajlandó kisriccelni az ablakra, pedig a szívómotorja megy, lehet, hogy eldugult, vagy máshol keressem a gondot?

- valamiért nem tudom lenullázni a napi számlálót (digit műszerfal), hiába nyomkodom a pöcköt semmi...

- Az ajtókárpitok rögzítése igen foghíjas, hogyan lehet ezt orvosolni, hogyan van pontosan rögzítve a cucc?

Előre is köszi a tanácsokat. Kicsit kezdő vagyok még az autó buherálásban, de nagyon érdekel, és ha lehet ott spórlok a szerelők munkadíján, ahol lehet és magam is meg tudom oldani.

Lacy

Tetőkárpit: nézz körül bontókban (pl. itt), ha van nekik, akkor 10ezer körül szokott lenni az ára.

Ablakmosó: esetleg lehet hogy a cső csúszott le a fúvókáról vagy a motorról

Ajtókárpit: gyakorlatilag bármelyik autósboltban lehet kapni olyan patentokat, amivel rögzítve van (darabja kb. 20Ft), de lehet hogy bontókban ingyen is hozzád vágnak egy marékkal

Link to comment
Megosztás:

Tetőkárpit csere előtt mindenképpen meg kell csináltatni a tetőablakot, vagy újra be fog ázni. Valószínűleg a lefolyócsatorna van eltömődve, rossz esetben a tömítést kell cserélni.

Az ablakmosó esetén az is elképzelhető, hogy szétfagyott a cső.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a tetőablak az üveg és a fém keret között ázott be és minden becsöpögött az ülésre. Ezért tanácsolom hogy alaposan nézd meg a tetőablakot. Digit műszerfalban meg nem igazán vaok járatos, de a klubban már elég sok emberkének van, talán ők segíthetnek.

Link to comment
Megosztás:

A tetőablakom beázását azzal meg tudtam szűntetni anno, hogy gumiápolóval bekentem a gumit, amire felfexik az üveg.

Az ablakmosóval meg pont úgy voltam, mint te. Ha szétfagyott volna, akkor vhova a motortérbe spriccel; ezt tuti észreveszed :wink: Nekem simán el volt tömődve, le kellett huzigálni a helyükről, és kifújni.

Télen jobb nem hülyülni a műanyag kárpittartó bolhákkal - kivéve garázsban

Láthatunk esetleg egy képet a verdádról? :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi a jótanácsokat ismét sokat segített. Az ablakmosóval délután két órát GMK-ztam, de megoldottam, csak ki kellet tisztogatni. Azonban a hátsó ablaki az még el van dugulva, de nem bírom lehúzni a gumiról, úgyhogy várok vele még.

Nekem is a tetőablak a ragasztásnál engedett el és onnan gyün a lé befele. Aszonták ez ragasztot üveg. Nem tudom mi a költséghatékonyabb, ha megpróbálom megragasztani valahogy (valakinek ötlete?) vagy egyszerűen kicserélem. Tetőkárpitot lehet, hogy tudok venni, így az ablak marad a fekete bárány.

Viszont volna még egy nagyon fontos kérdésem. Ebben a kocsiban 20SEH motor van és a maga 2000 m3-je és 130 lova igen fura még nekem, akinek eddig egy 54 lovas dízelem volt 1.6-os. Azon már rájöttem, hogy hogyan lehet a leghatékonyabban és legkisebb fogyasztással autózni. Arra lennék kiváncsi, hogy egy ilyen benzinek motornál, hogyan lehet elérni a legkedvezőbb fogyasztást. Gondolok itt olyan tanácsokra, mint: melyik sebességet hány km/h-nál érdemes váltani, vagy milyen fordulatszámon érdemes tartani egy egy sebességfokozatot. Tudom, hogy ez a motor többet eszik a jó öreg dízelnél, de ha lehet én mégis le szeretném vinni a fogyasztás amennyire csak lehet.

Előre is köszi a segítséget!

Képet még nem tudok feltenni, mert elég koszos a kocsi, és még kell neki némi szépítgetés, hogy fotóérett legyen, de lesz róla kép igérem.

:-)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is 20SEH motorom van, az első mért fogyasztásom 7,2 liter lett, a második 7,4 liter 100 km-re számolva. Ezt követte egy 8,3-as átlag, holnap jön a negyedik érték.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy én napi 80 km-t megyek, 40-et a munkahelyemre, 40-et haza. Viszonylag lámpamentes útvonalon, és nem száguldozok, és egyelőre a Budai Alsó Rakparton sincsenek a szokásos 20 perces araszolások.

Ha első vagyok lámpánál, akkor 2-esben akár 90-ig is kihuzatom, ám ezután 5-ösben motorfékezek egy jó darabon. A motorfék intenzív használata egyébként jelentősen csökkenti a fogyasztást. A nyolcvanas években még nem voltak túlságosan szigorú károsanyag-kibocsájtási szabályok, így motorfékezés esetén nincs üzemanyag befecskendezés.

Általában a forgalom ritmusában közlekedek (nyári gumi), 5-öst csak 60 felett kapcsolok, 4-est is csak 50-nél. Nekem nem szereti az 1500-as forulat alatti tartományt a motor, 4-esben 40-ről nagyon rángatva gyorsul, így sokat használom a 3-as fokozatot.

Link to comment
Megosztás:

Oljacsre előkészítve a cuccokat már megvettem, csak idő kéne rá.

A vezérlés cseréje még várat magára. Szerintetek elég ha csak a vezérműszíjat cserélem ki?

Lacy

Nem tud milyen felépítésű az SEH motor :?

Igazándiból az ideális a feszítő, vezető görgök + vízpumpa + vezműszíj cseréje lenne egyszerre....tudom nem olcsó ennyi minden egyszerre :roll:

Link to comment
Megosztás:

Ha első vagyok lámpánál, akkor 2-esben akár 90-ig is kihuzatom, ám ezután 5-ösben motorfékezek egy jó darabon. A motorfék intenzív használata egyébként jelentősen csökkenti a fogyasztást. A nyolcvanas években még nem voltak túlságosan szigorú károsanyag-kibocsájtási szabályok, így motorfékezés esetén nincs üzemanyag befecskendezés.

A 99-es kiadású vectra B kézikönyve egyértelműen szól az "üzemanyag ellátás lekapcsolásáról", valamint a fedélzeti számítógép is 0,0l/km pillanatnyi fogyasztást ír motorfék üzemben, feltételezem, hogy ez minden autónál a mai napig így van...

Link to comment
Megosztás:

A mai autók már nem kapcsolják le az üzemanyagot, mert a befecskendezés újra beindításakor nem tökéletes az égés, azaz rengeteg NOx keletkezik. A mai kipufogógáz-tisztasági előírások olyan szigorúak, hogy betartásukhoz ezt nem engedhetik meg, inkább mindig van egy minimális mértékű benzin adagolás.

Link to comment
Megosztás:

Arra lennék kiváncsi, hogy egy ilyen benzinek motornál, hogyan lehet elérni a legkedvezőbb fogyasztást. Gondolok itt olyan tanácsokra, mint: melyik sebességet hány km/h-nál érdemes váltani, vagy milyen fordulatszámon érdemes tartani egy egy sebességfokozatot. Tudom, hogy ez a motor többet eszik a jó öreg dízelnél, de ha lehet én mégis le szeretném vinni a fogyasztás amennyire csak lehet.

Én valahol azt hallottam, hogy akkor a legkedvezőbb a fogyasztás, ha mindig a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszámon autózol. Nemtom hogy a 20SEH hol adja le a max. nyomatékát, nekem a C20NE 2600 1/min-nél.

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.