Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Kapcsold ki a winfoson a digitális aláírást a gépházban, utána mehet a driver.

Vettem egy kínai opcom-ot (2010/08-as). Diagnostic connectornál pin7 vagy melyiket kell választani? Feltettem hozzá egy drivert (ver 2.4.6.0), de azt írja nincs digitálisan aláírva... Akinek ilyen kütyüje van légyszi segítsen. (win7/64bit). Csak a piros power led világít. Rákapcsoltam az autóra+gyújtás+progi elindít. De azt írja: Checking Interface... Error: Interface not found! Please connect the interface to the USB Port, then install the USB driver.

Módosítva : CseGa
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi, sikerült, win indulásakor F8 majd kiválasztani a digitális aláírás nélküli opciót. (Amúgy a cd nem működött amit kaptam - ezért elkértem emailben a programot OP-COM 08-2010 EN, de abban meg nem volt drivers mappa, de googli segítségével sikerült azt is). Teszteltem hibakód törlés működik. Másra amúgy sem kell.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Szerintetek az normális, hogy reggel hidegen az akksi indítás előtt 12V feszültséget ad?

Azt írják, hogy ez kb 25% töltöttségi szintet jelent.

Indítás után ez rögtön felugrik 13,7V-ra. (Ebből feltételezem, hogy a generátor az tölt.)

Hidegen az indítózás egyébként mostanában hosszabbodott, de még nem vészes.

Másodjára viszont már pöccre indul.

Viszont máskor megfigyeltem már, hogy üzemmeleg motornál 13V fölötti akkufeszültség volt, mentem vele egy kört, újból ránéztem, és már 12,4 V körüli értéket mutatott.

Sok fogyasztó nincs ami egyébként 8-10 óra alatt (ennyire) leszívná.

Van egy riasztó benne, amit még eladáskor szereltek bele.

Decemberben lesz négy éves az akksi.

Tudnak általában akksi kereskedésben akku állapotfelmérést csinálni?

Nyilván nem arra gondolok, hogy multiméterrel rámérnek, hanem valami korrektebb (terheléses) vizsgálatra gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek az normális, hogy reggel hidegen az akksi indítás előtt 12V feszültséget ad?

Azt írják, hogy ez kb 25% töltöttségi szintet jelent.

Indítás után ez rögtön felugrik 13,7V-ra. (Ebből feltételezem, hogy a generátor az tölt.)

Hidegen az indítózás egyébként mostanában hosszabbodott, de még nem vészes.

Másodjára viszont már pöccre indul.

Viszont máskor megfigyeltem már, hogy üzemmeleg motornál 13V fölötti akkufeszültség volt, mentem vele egy kört, újból ránéztem, és már 12,4 V körüli értéket mutatott.

Sok fogyasztó nincs ami egyébként 8-10 óra alatt (ennyire) leszívná.

Van egy riasztó benne, amit még eladáskor szereltek bele.

Decemberben lesz négy éves az akksi.

Tudnak általában akksi kereskedésben akku állapotfelmérést csinálni?

Nyilván nem arra gondolok, hogy multiméterrel rámérnek, hanem valami korrektebb (terheléses) vizsgálatra gondoltam.

Szia!

Nekem 2 hét állás után 11,5-11,6 v-ot szokott mutatni,és minden gond nélkül beröffen a motor.

Sőt, máskor este leállítom,másnap reggel 11,7 v-ot mutat,és ugyszintén indít rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek az normális, hogy reggel hidegen az akksi indítás előtt 12V feszültséget ad?

Tudnak általában akksi kereskedésben akku állapotfelmérést csinálni?

Nyilván nem arra gondolok, hogy multiméterrel rámérnek, hanem valami korrektebb (terheléses) vizsgálatra gondoltam.

Feltöltött akkun 12,6 V körüli értéket kellene mérned (ezt még gyújtás és egyéb fogyasztók rákapcsolása nélkül). Általában akku forgalmazónál szokott lenni olyan műszer, amivel fél perc alatt megmondja hogy megadott indítóáramot képes-e leadni az akkud.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Feltöltött akkun 12,6 V körüli értéket kellene mérned (ezt még gyújtás és egyéb fogyasztók rákapcsolása nélkül). Általában akku forgalmazónál szokott lenni olyan műszer, amivel fél perc alatt megmondja hogy megadott indítóáramot képes-e leadni az akkud.

Szia! Szerintem nincs vele gond a 12volt az a nyugalmifeszültség ha inditás közben le esne 10volt alá akkor már lehet számolni az aksicserével.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jó régen jártam erre, de ez csak azért lehetett, mert nem volt semmi baja a járgánynak.

Szomorú tény, de autócsere miatt megválok pár dologtól amit a kocsiból kipakoltam. Az adok-veszekben is fent van, de leírom ide is, hátha valakinek szüksége lenne rá:

- JBL GT5 hangfal szett

- Hátsó ajtó világítás kapcsoló

- Első ablakra légterelő

- Kombi csomagtértálca

- 4 égős, kapcsolható belső világítás

A fórumot nem hagyom el, csak áttérek a H szekcióba. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem 2 hét állás után 11,5-11,6 v-ot szokott mutatni,és minden gond nélkül beröffen a motor.

Sőt, máskor este leállítom,másnap reggel 11,7 v-ot mutat,és ugyszintén indít rendesen.

Mivel szoktad mérni? Van kijelződ?

Ez elég kevésnek tűnik, pláne dízelnél.

Én rádugott OP-COM-al néztem.

Megnézném menet közben is hogyan változnak az értékek, de sajnos nincs aki figyelje közben... :D

Szia! Szerintem nincs vele gond a 12volt az a nyugalmifeszültség ha inditás közben le esne 10volt alá akkor már lehet számolni az aksicserével.

10V az nekem már nagyon kevésnek tűnik.

http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=305&akt=2

Itt szoktam olvasgatni, jó leírások vannak mindenről.

"A töltés befejezése után fél órával mérhető un. nyugalmi feszültség 12,72 Volt"

"Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%

12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes."

Feltöltött akkun 12,6 V körüli értéket kellene mérned (ezt még gyújtás és egyéb fogyasztók rákapcsolása nélkül). Általában akku forgalmazónál szokott lenni olyan műszer, amivel fél perc alatt megmondja hogy megadott indítóáramot képes-e leadni az akkud.

Igen, ez a fenti leírás alapján reálisnak tűnik.

Szerintem ráméretek egy akksisnál.

Az indítózás mostanában egyre hosszadalmasabbnak tűnik (és még nincs is hideg)

Amikor vettem a kocsit, még pöccre indult hidegen is.

Link to comment
Megosztás:

Mivel szoktad mérni? Van kijelződ?

Ez elég kevésnek tűnik, pláne dízelnél.

Én rádugott OP-COM-al néztem.

Megnézném menet közben is hogyan változnak az értékek, de sajnos nincs aki figyelje közben... :D

10V az nekem már nagyon kevésnek tűnik.

http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=305&akt=2

Itt szoktam olvasgatni, jó leírások vannak mindenről.

"A töltés befejezése után fél órával mérhető un. nyugalmi feszültség 12,72 Volt"

"Ha az akku pólusai között 12,4 V mérhető, a töltöttségi szintje: 75%

12,2 Voltnál már csak 50%, 12,0 Volt esetén pedig már csak 25%, ha 11,7 Voltot vagy kevesebbet mutat a műszer, az akku lemerültnek tekinthető. Természetesen bizonyos célokra ilyenkor még használható: tovább éghet pl. a belső világítás, működhet a rádió, de az akkumulátor a motor indítására már aligha képes."

Igen, ez a fenti leírás alapján reálisnak tűnik.

Szerintem ráméretek egy akksisnál.

Az indítózás mostanában egyre hosszadalmasabbnak tűnik (és még nincs is hideg)

Amikor vettem a kocsit, még pöccre indult hidegen is.

Szia!

Nekem 2 hét állás után 11,5-11,6v-ot mutat,és indul rendesen.

Amikor használom, este beállok a garázsba,reggel gyujtás ráad 11,7-11,8v körűl mutatja,és indúl ugyanúgy.

Ja,és diesel.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem 2 hét állás után 11,5-11,6v-ot mutat,és indul rendesen.

Amikor használom, este beállok a garázsba,reggel gyujtás ráad 11,7-11,8v körűl mutatja,és indúl ugyanúgy.

Ja,és diesel.

És járó motornál mennyit mutat? Csak mert ezek igencsak alacsony értékek, gyanús, hogy csak a műszer.

Link to comment
Megosztás:

És járó motornál mennyit mutat? Csak mert ezek igencsak alacsony értékek, gyanús, hogy csak a műszer.

Vagy pedig olyan kábelen méri, ahol nagy feszültség esik.

Én a motorra az első helyzetjelző vezetékére tettem, de amikor bekapcsolom a világítást akkor ez leeseik ~11,8V-ra. Ott a vezetékek vékonyak, és akár 0,2-0,4 ohmos ellenállástól is eshet ennyit a feszültség....

Link to comment
Megosztás:

szia azért én megnézetném az inditomotoromat is mert én kicseréltem és jóval könnyedebben indul a motor y17dt-m van.

Szia!

Már mindjárt az elején elnézést kérek a tudatlanságomért,de Én azt írtam,hogy 11,5v-nál is indít rendesen,még 2hét állás után is.

Most ezt az indító motor dolgot nem értem.

Az indítómotorom kb 1,5 éve lett felújítva.

Link to comment
Megosztás:

Vagy pedig olyan kábelen méri, ahol nagy feszültség esik.

Én a motorra az első helyzetjelző vezetékére tettem, de amikor bekapcsolom a világítást akkor ez leeseik ~11,8V-ra. Ott a vezetékek vékonyak, és akár 0,2-0,4 ohmos ellenállástól is eshet ennyit a feszültség....

Szia Imy!

Őszintén szólva a szivargyújtóba dugható digitális feszmérőn mérem(Te tudod melyikről beszélek :) ;) ),de ezek szerint máshol kéne mérnem?

Ma betettem garázsba a kocsit,majd 2 hét múlva rámérek az akkun,hogy mennyit mutat,addig pihen a gép. :)

Esetleg még annyi lehetséges,hogy nekem is elég vacak a szivargyújtóm,mint itt már egy páran leírták,bedugom a ketyerét tövig,de ha elengedem kijjebb ugrik.Esetleg ebből adódóan mutathat más értéket?

Módosítva : bocs
Link to comment
Megosztás:

kb. 3 óra állás után rámértem multiméterrel az akksi pólusaira: 12,48V

Most még nem tűnik vészesnek.

Majd ha lesz időm, rámérek reggel is. Kíváncsi leszek multiméterrel is 12V lesz-e. Nem gondolnám, hogy az OpCom csal, szerintem ő nem mér, csak megjeleníti amit az ECU mond neki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is szolgálok néhány adattal. Hozzáteszem 8 éves korában (azaz féléve) kapott új akksit, sajnos ez már a 3. Mióta új az akksi van, folyamatosan ellenőrzöm a Veramon, és multiméter segítségével a feszültség értékeket. Napi használatom leggyakrabban reggel munkába (6 km), délután haza + ügyintézés ~ 10km. A töltésem most már jó, reggel könnyen indul, indítás után a feszültség 14,4 V, majd bemelegedés után visszaesik 14,2 V-ra. (Kormányzásnál 13,6-13,8 V). A reggeli üresjárati feszültség akkusarun 12,2 -12,4 V szokott lenni - attól függően, hogy 1 éjszaka, vagy 2 nap (hétvége) pihi volt. Indítózáskor 11,5-11,8 V-ra esik vissza. Ha napközben használom, a 2., 3. stb indításnál már stabilan 12,7 V az üresjárati feszültség. De reggelre mindig esik 0,4-0,5 V-ot, gyanítom, hogy a riasztó, rádiómemória, kihangosító a ludas benne. A (-) akkusaru és a karosszéria (test) között nincs feszültségesés :D . Remélem nem lesz kevés télen a 12,2 V, sajnos csak rövid utakon használom zömében a verdát, és télen ráadásul reggel-este világítás is megy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én is szolgálok néhány adattal. Hozzáteszem 8 éves korában (azaz féléve) kapott új akksit, sajnos ez már a 3. Mióta új az akksi van, folyamatosan ellenőrzöm a Veramon, és multiméter segítségével a feszültség értékeket. Napi használatom leggyakrabban reggel munkába (6 km), délután haza + ügyintézés ~ 10km. A töltésem most már jó, reggel könnyen indul, indítás után a feszültség 14,4 V, majd bemelegedés után visszaesik 14,2 V-ra. (Kormányzásnál 13,6-13,8 V). A reggeli üresjárati feszültség akkusarun 12,2 -12,4 V szokott lenni - attól függően, hogy 1 éjszaka, vagy 2 nap (hétvége) pihi volt. Indítózáskor 11,5-11,8 V-ra esik vissza. Ha napközben használom, a 2., 3. stb indításnál már stabilan 12,7 V az üresjárati feszültség. De reggelre mindig esik 0,4-0,5 V-ot, gyanítom, hogy a riasztó, rádiómemória, kihangosító a ludas benne. A (-) akkusaru és a karosszéria (test) között nincs feszültségesés :D . Remélem nem lesz kevés télen a 12,2 V, sajnos csak rövid utakon használom zömében a verdát, és télen ráadásul reggel-este világítás is megy.

Ez így normálisnak tűnik.

"Indítózáskor 11,5-11,8 V-ra esik vissza"

Ezt ha jól értem csak az indítózás pillanatában értetted?

Ha így van,szerintem ez is normális.

Én úgy veszem észre, a meleget bírja kevésbé az én akksim. :blink:

Kinek milyen akksija van egyébként?

Az enyém 55Ah 470A.

Extra fogyasztó csak a riasztó, meg a rádió (de az végül is minden kocsiban van).

Amúgy meg az ilyen akku választó oldalak mindenhol 44Ah-s akksit hoznak fel 1.4 G Astrához.

Link to comment
Megosztás:

Ez így normálisnak tűnik.

"Indítózáskor 11,5-11,8 V-ra esik vissza"

Ezt ha jól értem csak az indítózás pillanatában értetted?

Ha így van,szerintem ez is normális.

Én úgy veszem észre, a meleget bírja kevésbé az én akksim. :blink:

Kinek milyen akksija van egyébként?

Az enyém 55Ah 470A.

Extra fogyasztó csak a riasztó, meg a rádió (de az végül is minden kocsiban van).

Amúgy meg az ilyen akku választó oldalak mindenhol 44Ah-s akksit hoznak fel 1.4 G Astrához.

Igen indítózás közben esik vissza. Reggel gyújtás rád -TID kijelzőn, Veramon akksi feszre állítva - 12,2 V, egyet teker, beröff, ekkor egy pillanatra 11,7 V, majd 2-3 másodperc és 14,4-14,5 V-ra beáll. Gyerek óvodába kirak, újabb indítózás - gyújtásnál 12,7V, indítózás (hamar pöccen) márcsak 12,2 V-re esik vissza, majd megy fel 14,3-ra, mire beérek a dolgozóba 14,2 V. Napközben ha egésznap áll, akkor hazafelé az első indítás előtt szintén 12,2-12,4 V gyújtásnál.

Az akku típusa Baren 55Ah (4**A)- zöld szem világít. Elvileg "gondozásmentes" - a gyári is ilyen volt, de abból kifogyott a desztvíz, szerintem azért ment tönkre. Most szeretném ellenőrízni a vízszintet, de hiába világítok az akksiba nem látom (valószínűleg televan most). A kupakok levannak ragasztva matricával. Aztán lehet, hogy túlaggódom magam.

Igazából csak az a 0,5V különbség aggaszt, de mint mondtam csak hosszú állás után jelentkezik, és az autó nagyon könnyen indul. Félek, hogyha egy hétig, vagy netán több idejig nem használnám még jobban esne a feszültség.

Hétfő reggelénként ezért mindig nézem a kijelzőt gyújtás ráadásakor.

Sőt olvastam már ilyet is: 13,6 V-nak kellene lenni az üresjárati feszültségnek! (?).

Link to comment
Megosztás:

Amúgy meg az ilyen akku választó oldalak mindenhol 44Ah-s akksit hoznak fel 1.4 G Astrához.

Akkor egy kis statisztikai adat (35 db Z14XE-re vetítve):

(klímával szerelt)

2001-2002 között 100 A-es generátor, 55 Ah akku

2003-2004 első fele: 120 A-es generátor, 55 Ah akku

2004 második fele: 100 A-es generátor, 55 Ah akku

44Ah-s akkut tettek a 70 A-es generátorral felszerelt (klíma nélküli) kocsikba.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Mostanság nekem is sz@rakodik az akksi. 2 hétig állt a verda és csak úgy tudtam beinditani ha azonnal adtam is rá a gyújtást. Amúgy mindig megvárom h kialudjanak a visszajelzők, aztán adom inditom. Jah! és ha már itt vagyunk, mennyire tesz jót a verdának ha betolással próbálom gyujtani?

Link to comment
Megosztás:

Járó motronál 14,1-14,2v-ot mutat.Valamikor 14,3v-ra is felugrik,de az ritkán fordul elő.

Közben gondolkoztam, hogy dízelekről van szó, ahol gyújtás ráadásakor megy az izzítás, azért vannak ezek a 11,8V körüli értékek

Amúgy meg az ilyen akku választó oldalak mindenhol 44Ah-s akksit hoznak fel 1.4 G Astrához.

Elég is akkora, nekem is 45Ah van az 1.6-hoz, de ha tönkremegy, kap egy 36Ah-ot és legyen vele boldog.

Igen indítózás közben esik vissza. Reggel gyújtás rád -TID kijelzőn, Veramon akksi feszre állítva - 12,2 V, egyet teker, beröff, ekkor egy pillanatra 11,7 V, majd 2-3 másodperc és 14,4-14,5 V-ra beáll. Gyerek óvodába kirak, újabb indítózás - gyújtásnál 12,7V, indítózás (hamar pöccen) márcsak 12,2 V-re esik vissza, majd megy fel 14,3-ra, mire beérek a dolgozóba 14,2 V. Napközben ha egésznap áll, akkor hazafelé az első indítás előtt szintén 12,2-12,4 V gyújtásnál.

Igazából az indítózás pillanatában nem igazán mérvadó a dolog, hiszen ezek a műszerek nem végeznek nagy sebességgel mintavételezést, és főleg az ember szeme sem tudná követni. Járó motornál, álló motornál jól mérnek, de az indítás közbeni terhelésingadozáskor nem mérvadó a kijelzett érték.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.