Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G tulajdonosok beszélgetnek erről-arról


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok. Honap vegen lesz egy 350kmes utam vegig autópályán. Ez utan akarok olajat is cserélni legalabb jol atmosodik az olajjal a motor. Kérdésem, hogy ügye vegig pályán megyek ami 4000 fordulat erdemes e erre az utra Evo benzint tankoljak szinten a motor tisztulása érdekében? Persze ha ettol a motornak nem lesz baja, hogy huzamosabb ideig magasabb oktanszamu benzinnel hajtom. Eleg sokat megyek varosban igy jol fog jönni ez az út. Bar varosban sem 1300as fordulaton megyek :)

Szerintem tegyél bele Kerozint vagy verseny benzint .....Biztos jót tesz neki...

Vannak olyan rendszerek amik teljesen kipucolják az égésteret és nem kell csapágyasra hajtani az 1.2-es motort......

Egy kis olvasni való....

Ebben a cikkben megosztom veletek a Versenybenzin Receptjeimet, de ne szaladjunk ennyire előre... Az autónak nem csak könnyűnek, áramvonalasnak, turbósnak, esetleg nitrósnak és még sorolhatnám hogy milyennek is kell lennie, kell a kíválló üzemanyag is, ha igazán gyorsak akarunk lenni.

Az optimális égéshez az benzin-levegő aránya legyen 1:12,5-14,7 kg/kg . A tökéletes égéshez a 1:14,7 kg/kg arány szükséges! De a növelt teljesítményhez az arány 1:12,5-13,5 kg/kg lesz a tuti. Éppen a ’chip tuning’ is erről szól, hiszen a cél az, hogy a lambda értéket az 1,0 helyett a nagyobb teljesítményhez tartozó dúsabb, 0,8-0,85 tartományba eltolni. Tehát az alap lambda érték (AFR) 1,00 vagyis 1:14,7 kg/kg de a megcélzott érték a 0,85 vagyis az 1:12,5 kg/kg!

20fokC-on mérve a levegő sűrűsége 1,2 kg/m3, a benzin sűrűsége 730 kg/m3. Valójában hamar rájövünk, hogy a furikázással mennyi levegőt is használunk el, 1 liter üzemanyaghoz több mint 10000liter levegőt égetünk el!

Mit is kell tudnia a kíváló üzemanyanak? Nos legyen magas az oktánszáma, magas az égéshője, és képes legyen a hengerben keletkező hőt gyorsan elvezetni.

Az oktánszám a benzin kompressziótűrését határozza meg! Minél magasabb a motor sűrítéseannál magasabb oktánszámú "űzemanyagot" (versenybenzin 100+)igényel. A régi háborús BMW-k sűrítése 1:6,3 volt azért mentek el mindennel. Ha kicsi az oktánszám nem az elektromos ív gyújtja meg a "keveréket", hanem öngyulladás lép fel(a motor kopogva jár).

Ebből adódóan nézzük meg egy-két 'üzemanyag'(hajtóanyag)-levegő keverési arányát, amivel némely motor képes beindulni:

Aceton 1:9,5-10,5 kg/kg

Benzol 1:11-11,5 kg/kg

Etil alkohol 1:6,5-7,5 kg/kg

Metil alkohol 1:4,5-6,5 kg/kg

Biztos sokan felvetették már a kérdést magukban: Mi a különbég a versenybenzin és azon üzemanyag között, amelyekkel a közutakon haladunk?

Lisa Lilley (Shell F1): "Annyit elárulhatok, hogy a Ferrari versenyautókba tankolt üzemanyag 99 százalékban megegyezik azzal, amit a töltőállomásokon Shell-V Power néven árulnak."

shell.jpgShell

A mai világban vásárolhatunk versenybezint is, és nem is kell ezért messzire mennünk.

A MOL is forgalmaz saját fejlesztésű versenybenzint, melyet szívómotorokhoz és turbofeltöltős motorokhoz külön-külön optimalizált.

mol.gifMOL

Egy kis tudnivaló ezekről az üzemanyagokról:

MOL XTREME RACING FUEL T

Speciális alkotókból álló, ólommentes versenybenzin, melyet turbófeltöltésű, elsősorban WRC autók motorjaihoz fejlesztettek ki. Magas oktánszámú versenybenzin, melynek magas kémiailag kötött oxigén tartalmát és a gyors égést biztosító forrponttartományát a benne levő egyedi vegyületek garantálják.

MOL XTREME RACING FUEL C

Rallye, rallycross, túraautó, superbike és gokart versenygépek szívómotorjai számára optimalizált versenybenzin. Speciális komponensekből összeállított, magas oktánszámmal és magas égéshővel rendelkező ólommentes versenybenzin, amely új összetételének köszönhetően a hengertérben keletkező hőt gyorsan elvezeti, így biztosítva a még nagyobb teljesítményt a motor számára. Ajánlás: Négyütemű szívómotorokhoz, kétütemű motorokhoz kenőolaj hozzáadása szükséges.

De ha mégsem szeretnénk előre gyártott versenybenzint nyilván magas áron vásárolni, akkor megosztom veletek a Versenybenzin Receptjeimet.

Ternészetesen ezt mindenki saját felelősségére kevergesse otthon, és úgy álljon hozzá, hogy ezek az anyagok vegyszerek, és ebből adódóan veszélyesek!

És mielőtt engem szídnátok, mert az autó, amibe ez a sufni versenybenzin került megpusztult, kijelentem, hogy csak abban az esetben használja mindenki, ha biztos benne, hogy az autó képességeit nem múlja felül. Tehát megbírja.

Terészetesen pár régi barátom kipróbálta, és a véleményük csak ennyi volt: ’ @nyád, ez komoly’

Tehát íme: Versenybenzin Recept - Különleges alapanyagokból előállított versenybenzin

Oktánszám / anyag 1. / anyag 2.

99-100 / 20% Talnol / 80% 98-as Benzin

100 / 10% Aceton / 90% 98-as Benzin

100 / 20% Nitrometán / 80% Alkohol

100-101 / 25% Talnol / 75% 98-as Benzin

102-103 / 50% Benzol / 50% 98-as Benzin

102-103 / 15% Aceton / 85% 98-as Benzin

102-103 / 1 rész Talnol / 2 rész 98-as Benzin

Valójában a recept mondhatni elavult, mert amikor hozzájutottam akkor még 2006-ot írtunk, és a 98-as benzin 2007-ben megszünt! Igaz a MOl helyette kifejlesztette a MOL EVO NEO névre hallgató 99-s oktánszámú benzint. Használjuk ezt helyette, mivel a különbség elenyésző. Mégis más mint a 98-as, mert egy olyan komponenst is hozzáadnak, ami speciális technológiával előállított biokomponens. Mely azon túl, hogy megújuló alapanyagból készül, olyan tulajdonságokkal is rendelkezik, amit korábban oktánszámnövelő komponensként használtak, és a károsanyag-kibocsájtás is csökken.

És ha valakinek nem számít a márka, akkor a JET, OIL, TESCO töltőállomásokon, még kapható a 98-as benzin.

Link to comment
Megosztás:

Az órájában annyi volt. Mikor megvettem, szinte mindent szétszedtem rajta. De azt nem hiszem, hogy megbabrálták, mert a por az nem friss volt ;) Szét előtte meg nem szedte senki sem. :) Az első tárcsa állapota alapján ha tekertek rajta, akkor max 10e-et. Amikor eladtam a régi SV-met 45e-el, annak volt már egy kis válla, de ennek semmi sincs. (tárcsát meg nem hiszem, hogy cserélnek rajta, mert a gyári tárcsa szett ~120e)

Mikor és honnan hozták be a motort vagy esetleg itthoni volt???

Az látszik rajta,hogy szép nem szétütött darab :D :D :D Gyári az index elől-hátul a matricák mindenhol megvannak anem karcos törött stb....az oldal dekli nem karistolt max a tükör horzsolt,de ez sokszor a fal is adhat neki :-)

Úgy összeségében nagyon szép motornak mondanám jó vétel volt a dobbal meg legalább szebb lesz a hangja is :-)

Igazán nem nagyon hiszem el a 18.000km-ert,de persze láttam már valós kevesett futott olasz és japán mocikat is!

Használd egészséggel és sok balesetmentes km-ert kívánok!!!!

U.I.:Ha érdekel van egy Imet Tanktáskám szinta vacsi új ha érdekel akkor szerintem meg tudunk egyezni :-)

Link to comment
Megosztás:

Mikor és honnan hozták be a motort vagy esetleg itthoni volt???

Az látszik rajta,hogy szép nem szétütött darab :D :D :D Gyári az index elől-hátul a matricák mindenhol megvannak anem karcos törött stb....az oldal dekli nem karistolt max a tükör horzsolt,de ez sokszor a fal is adhat neki :-)

Úgy összeségében nagyon szép motornak mondanám jó vétel volt a dobbal meg legalább szebb lesz a hangja is :-)

Igazán nem nagyon hiszem el a 18.000km-ert,de persze láttam már valós kevesett futott olasz és japán mocikat is!

Használd egészséggel és sok balesetmentes km-ert kívánok!!!!

U.I.:Ha érdekel van egy Imet Tanktáskám szinta vacsi új ha érdekel akkor szerintem meg tudunk egyezni :-)

Győrben vettem, de olaszból hozták be.

Azért van rajta 1-2 horpadás, a tankkal nem bántak finoman, a tanktáska nyomai. ;) Meg egy két dőlés nyom, de a festés eredeti, csak borultak vele. De motorral nem burulni nem egyszerű. :D (oh, köszi nekem is van az astra elött évekig motoroztam, s kb ~100e km van bennem akkorából tanktáska, és sok minden)

Az indexek nem voltak rajta, valami idiótára voltak kicserélve (E betű nuku, műszakin is bukta lett volna), meg a tükrök is. S mondtam, csak úgy hozom el, ha tesznek rá gyárit. A tükör a szűk garázsban a CK lap fogta meg, de oda már tettem ami megvédi. ;) A hátuljáról a rendszámtábla tartót levágták, és egy Al van rajta, ilyen cafe racer-es. Egy csomó csavar arany színű volt, megértem visszacserélni. Látszik, hogy valami tengerparti motor, mert pár dolog rozsdás volt. Azok kaptak új festést, de még van rajta 1-2 apróság. Pl a vízpumpán a blokkon nem volt semmi festés, azt is újrafújtam. Gondolom lemarta a fagyálló. :) (az egyik bilincs laza volt, s amikor néztem akkor mondtam a srácnak cserélje ki, mert ereszti a vizet). Még az önindító és ablokk között ahova a motor avizet felcsapta ott kel lefulynom, mert festék ott is hiányos, meg az önindítót levenni, és megszépíteni, mert kívülről sóette kicsit. Martin az első henger könyökét felpolírozta, még a középső toldásnál kell kifényesítenem, de az elég idegölő munka, majd ha lesz rá időm. :D

A dobot Martinnal csináltattam. Brutál a hangja, ha a furulyát kiveszem. :D

Amúyg mondom a km szerintem valós, ismerem a típust, és tényleg nem babrált, s semmi nem mutat más eredményt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Győrben vettem, de olaszból hozták be.

Azért van rajta 1-2 horpadás, a tankkal nem bántak finoman, a tanktáska nyomai. ;) Meg egy két dőlés nyom, de a festés eredeti, csak borultak vele. De motorral nem burulni nem egyszerű. :D (oh, köszi nekem is van az astra elött évekig motoroztam, s kb ~100e km van bennem akkorából tanktáska, és sok minden)

Az indexek nem voltak rajta, valami idiótára voltak kicserélve (E betű nuku, műszakin is bukta lett volna), meg a tükrök is. S mondtam, csak úgy hozom el, ha tesznek rá gyárit. A tükör a szűk garázsban a CK lap fogta meg, de oda már tettem ami megvédi. ;) A hátuljáról a rendszámtábla tartót levágták, és egy Al van rajta, ilyen cafe racer-es. Egy csomó csavar arany színű volt, megértem visszacserélni. Látszik, hogy valami tengerparti motor, mert pár dolog rozsdás volt. Azok kaptak új festést, de még van rajta 1-2 apróság. Pl a vízpumpán a blokkon nem volt semmi festés, azt is újrafújtam. Gondolom lemarta a fagyálló. :) (az egyik bilincs laza volt, s amikor néztem akkor mondtam a srácnak cserélje ki, mert ereszti a vizet). Még az önindító és ablokk között ahova a motor avizet felcsapta ott kel lefulynom, mert festék ott is hiányos, meg az önindítót levenni, és megszépíteni, mert kívülről sóette kicsit. Martin az első henger könyökét felpolírozta, még a középső toldásnál kell kifényesítenem, de az elég idegölő munka, majd ha lesz rá időm. :D

A dobot Martinnal csináltattam. Brutál a hangja, ha a furulyát kiveszem. :D

Amúyg mondom a km szerintem valós, ismerem a típust, és tényleg nem babrált, s semmi nem mutat más eredményt. ;)

Ha ilyen korrodált ugy mond fehér pöttyös az alurészek vagy rozsdás egy két helyen valószínű a tengeri sós levegő megette....

Sajnos az olaszok igen igénytelen egy népség habár hoztam tőlök olyan patika sv 650-et de nem ezt a tipust hanem a burkolat nélkülit csudi szép kékbe azért adta el a tulaj mert nem volt jó az emissziója és nem tudta volna használni vagy csak drágán és távol vagy a városon kívűl nem értettem igazán.....pedig 128 nyelven folyékonyan hallgatok :D :D :D

Abba is rettentő kevés km volt patika gyári fény és nem volt 1000 euroba mire hazajött......

Ha nem Opel talin vagyunk akkor elmehetnénk egyet motorozni mit szóltok!!!!! ???????

Link to comment
Megosztás:

Ha ilyen korrodált ugy mond fehér pöttyös az alurészek vagy rozsdás egy két helyen valószínű a tengeri sós levegő megette....

Sajnos az olaszok igen igénytelen egy népség habár hoztam tőlök olyan patika sv 650-et de nem ezt a tipust hanem a burkolat nélkülit csudi szép kékbe azért adta el a tulaj mert nem volt jó az emissziója és nem tudta volna használni vagy csak drágán és távol vagy a városon kívűl nem értettem igazán.....pedig 128 nyelven folyékonyan hallgatok :D :D :D

Abba is rettentő kevés km volt patika gyári fény és nem volt 1000 euroba mire hazajött......

Ha nem Opel talin vagyunk akkor elmehetnénk egyet motorozni mit szóltok!!!!! ???????

Azt hiszem ez egy szép kis túra lenne :-) de lehet kerülni kellene asszem ha Pécs felé megyek úgy közelebb van Gellénháza :blink: :blink:

https://maps.google.hu/maps?q=gell%C3%A9nh%C3%A1za&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x4768d735e6364943:0x400c4290c1ecb90,Gell%C3%A9nh%C3%A1za&gl=hu&ei=dIhqU9LcJIeh7Ab9zICICQ&ved=0CJMBELYDMA8

Én is benne vagyok, tedd bele az útvonalba az én településemet is :D

Link to comment
Megosztás:

Győrben vettem, de olaszból hozták be.

Azért van rajta 1-2 horpadás, a tankkal nem bántak finoman, a tanktáska nyomai. ;) Meg egy két dőlés nyom, de a festés eredeti, csak borultak vele. De motorral nem burulni nem egyszerű. :D (oh, köszi nekem is van az astra elött évekig motoroztam, s kb ~100e km van bennem akkorából tanktáska, és sok minden)

Az indexek nem voltak rajta, valami idiótára voltak kicserélve (E betű nuku, műszakin is bukta lett volna), meg a tükrök is. S mondtam, csak úgy hozom el, ha tesznek rá gyárit. A tükör a szűk garázsban a CK lap fogta meg, de oda már tettem ami megvédi. ;) A hátuljáról a rendszámtábla tartót levágták, és egy Al van rajta, ilyen cafe racer-es. Egy csomó csavar arany színű volt, megértem visszacserélni. Látszik, hogy valami tengerparti motor, mert pár dolog rozsdás volt. Azok kaptak új festést, de még van rajta 1-2 apróság. Pl a vízpumpán a blokkon nem volt semmi festés, azt is újrafújtam. Gondolom lemarta a fagyálló. :) (az egyik bilincs laza volt, s amikor néztem akkor mondtam a srácnak cserélje ki, mert ereszti a vizet). Még az önindító és ablokk között ahova a motor avizet felcsapta ott kel lefulynom, mert festék ott is hiányos, meg az önindítót levenni, és megszépíteni, mert kívülről sóette kicsit. Martin az első henger könyökét felpolírozta, még a középső toldásnál kell kifényesítenem, de az elég idegölő munka, majd ha lesz rá időm. :D

A dobot Martinnal csináltattam. Brutál a hangja, ha a furulyát kiveszem. :D

Amúyg mondom a km szerintem valós, ismerem a típust, és tényleg nem babrált, s semmi nem mutat más eredményt. ;)

Győrben vetted? ĶTM Almamotor?
Link to comment
Megosztás:

Győrben vetted? ĶTM Almamotor?

Igen. Ugye nincs rossz hírűk? Sokat tudtam alkudni, és fél év garit adtak a motor motorjára.

Kedvem éppen lenne, de a robogóm nem túragép. İgaz kényelmes, viszont szélérzékeny, és a kis kerék miatt rosszul viseli a tré utakat. 200km-t tudnék esetleg bevàllalni.

Gyere, vagy mi megyünk arra, Cobracodeval már régóta tervezünk egy két kört. :) Csak az idő nem a legjobb mostanában. :(

Azt hiszem ez egy szép kis túra lenne :-) de lehet kerülni kellene asszem ha Pécs felé megyek úgy közelebb van Gellénháza :blink: :blink:

https://maps.google.hu/maps?q=gell%C3%A9nh%C3%A1za&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x4768d735e6364943:0x400c4290c1ecb90,Gell%C3%A9nh%C3%A1za&gl=hu&ei=dIhqU9LcJIeh7Ab9zICICQ&ved=0CJMBELYDMA8

Cobracode is csatlakozna ;)

Módosítva : imy
Link to comment
Megosztás:

Igen. Ugye nincs rossz hírűk? Sokat tudtam alkudni, és fél év garit adtak a motor motorjára.

Náluk vettem a Burgmant. Jól körülnéztem előtte, ránézésre ez volt az egyik legjobb állapotú motor ennyiért, de költenem kell rá még mindig. Gumik, fékek lekopva, automata szivató nem működött, a meghajtó szíjat is cserélnem kéne. Óra szerint 27 ezer van benne, de a többiben is 20-30 ezer között, szinte évjárattól függetlenül. A szivatót ugyan kicserélték, ebből kifolyólag 170km-t gurultam (Győr oda-vissza). Szerencsére a fogyasztása jó.

Link to comment
Megosztás:

Náluk vettem a Burgmant. Jól körülnéztem előtte, ránézésre ez volt az egyik legjobb állapotú motor ennyiért, de költenem kell rá még mindig. Gumik, fékek lekopva, automata szivató nem működött, a meghajtó szíjat is cserélnem kéne. Óra szerint 27 ezer van benne, de a többiben is 20-30 ezer között, szinte évjárattól függetlenül. A szivatót ugyan kicserélték, ebből kifolyólag 170km-t gurultam (Győr oda-vissza). Szerencsére a fogyasztása jó.

De akkor összeségében meg vagy elégedve?

Nekem új gumik voltak fent, vagy talán ha 500-1000km-t futottak...

Az én 'kecskémet' 480e-ért hirdették. Majd sikerült kialkudni, hogy nevemre írják ingyen, (+ minden papírt intézzenek) indeket, tükröket gyárira cseréljenek, és 430e-ért odaadták. Ennyiért nem vettem volna nagyon motort.... 2005-ben a 2002-es SV650S-et igaz ~2000km-el vettem 1.050e-ért....

Egy opelforumos motoros összegurulást szervezni kellene ám! ;) Csak mindenki messze van. Mi cobracodeval tervezzük, mi közel (~65km) lakunk egymástól. :D

Módosítva : imy
Link to comment
Megosztás:

De akkor összeségében meg vagy elégedve?

Nekem új gumik voltak fent, vagy talán ha 500-1000km-t futottak...

Az én 'kecskémet' 480e-ért hirdették. Majd sikerült kialkudni, hogy nevemre írják ingyen, (+ minden papírt intézzenek) indeket, tükröket gyárira cseréljenek, és 430e-ért odaadták. Ennyiért nem vettem volna nagyon motort.... 2005-ben a 2002-es SV650S-et igaz ~2000km-el vettem 1.050e-ért....

Egy opelforumos motoros összegurulást szervezni kellene ám! ;) Csak mindenki messze van. Mi cobracodeval tervezzük, mi közel (~65km) lakunk egymástól. :D

Nem vagyok teljesen megelégedve. 449-re tartották, 430-ért sikerült elhoznom a Burgmant mindössze egy hónap műszakival, kopott gumikkal. Tetszett amúgy a motor, ezért megvettem, de drága volt így. Azóta megvan a műszaki, természetesen új gumikkal, de így már csaknem félmillióban van. És még a hajtószíj cseregyanús.

Gellénházán ki lakik? Néztem az útvonalat, összességében nem rossz, nekem kicsit hosszú. De még alszom rá, mert motorozni szeretek (még robogóval is).

Link to comment
Megosztás:

Nem vagyok teljesen megelégedve. 449-re tartották, 430-ért sikerült elhoznom a Burgmant mindössze egy hónap műszakival, kopott gumikkal. Tetszett amúgy a motor, ezért megvettem, de drága volt így. Azóta megvan a műszaki, természetesen új gumikkal, de így már csaknem félmillióban van. És még a hajtószíj cseregyanús.

Gellénházán ki lakik? Néztem az útvonalat, összességében nem rossz, nekem kicsit hosszú. De még alszom rá, mert motorozni szeretek (még robogóval is).

Én. :blush:

De akár valamerre a Balaton körül is mehetünk, ahogy nézem az neked közelebb van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen, Siófok, Zamárdi, arra jártam már párszor, nyaralni is ott szoktunk.

Mit szólnál,ha elmennék érted Tatabányára és onnan ,,Gurulnánk" tovább,de persze előtte megnézném a kombi OPC-t :D :D :D :D

Lemennénk Balcsira Csak azt kellene kitalálni,hogy Északi vagy Déli rész lenne jó a többieknek...????

Link to comment
Megosztás:

Mit szólnál,ha elmennék érted Tatabányára és onnan ,,Gurulnánk" tovább,de persze előtte megnézném a kombi OPC-t :D :D

Lemennénk Balcsira Csak azt kellene kitalálni,hogy Északi vagy Déli rész lenne jó a többieknek...????

Szerintem nekünk rugalmas, ha jó az idő. ;)

Készüljön mindenki,mert esni fog az eső,de nagyon.......viszont szép tiszta lett :icon13: :icon13:

:D Én megúsztam. Tegnap eső előtt ~15 perccel értem haza. :D Ma reggel meg felszáradt, ahol nem ott vagy pocsolyákat kerülgettem, vagy pedig lassan mentem. Szerintem aki utánam jött az fogta a fejét. :D :whistle:

Link to comment
Megosztás:

Mit szólnál,ha elmennék érted Tatabányára és onnan ,,Gurulnánk" tovább,de persze előtte megnézném a kombi OPC-t :D :D :D :D

Lemennénk Balcsira Csak azt kellene kitalálni,hogy Északi vagy Déli rész lenne jó a többieknek...????

Jó terv, de nekem mostanában nem lesz rà időm, talán a jövő hónapban.
Link to comment
Megosztás:

Nekem is vizsgaidőszak, úgyhogy június nekem is jobb. ;)

Akkor majd megyünk egy Balaton kört, s valahol csatlakoztok. ;)

OK, akkor ezt megdumáltuk! :D

Kéne valami párataszító a plexi belsejére, indulásnál mindig felnyitom, tegnap úgy látszik sok volt, mert folynak ki a szemeim. :pinch: És még ma este meló.

Nem nyitunk egy motoros topicot? :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.